Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo ik heb onlangs een A106 gevonden in een schuur.
Heeft iemand een idee hoeveel dit zou moeten kosten in deze staat?
Auto staat in de Verenigde staten dus is ook niet direct om de hoek maar toch een leuk project!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 4cv 1958
Renault 4cv Decouvrable 1955
Alpine a106 1958
Renault Dauphine Gordini 1965
In tegenstelling tot de A110 heeft de A106 nog niet zo'n last van "beleggers" en de bijbehorende opgefokte prijzen. Maar evengoed zal iemand die een A106 heeft, de auto kennen en weten dat het een zeldzame bijzondere auto is.
Gerrit zegt het al, wat de gek er voor geeft.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
"In deze staat" is de waarde heel moeilijk te beoordelen, want ik zie alleen een stukje van de neus! Je zou deze A106 uit haar benarde positie moeten bevrijden en dan kijken hoe de algehele staat is. Wanneer je dit ziet, dan vraag je je toch af wat voor 'eigenaar' hier bij hoort! Eind jaren '50 zijn er een stuk of zeven A106' naar de USA verscheept. Waarschijnlijk in een poging van de Amerikaanse Renault importeur om het sportieve zusje van de 4CV onder de aandacht van de Amerikaanse kopers te brengen. Ik ben vorig jaar een voormalig eigenaar van één van deze zeven op het spoor gekomen en heb daarover een artikel geschreven in de Alpine Revue (clubblad van de Alpine Renault Club Nederland) Dit betrof overigens een lichtblauw exemplaar en waar die is gebleven, dat was niet te achterhalen.
Plaatje van een auto. Vooral die blauwe helemaal bovenaan vind ik erg fraai!
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ziet er zo goed als nieuw uit! En een paar mensen kennende die auto's restaureren zou ik zelfs zeggen -> Beter dan nieuw.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedemorgen techneuten,
Ik ben sinds 2 dagen de trotse bezitster van een Renault Alpine a310 uit 1982. De auto heeft 25 jaar stilgestaan en ik ga hem helemaal ombouwen💪Om dat te kunnen doen zou het zeer praktisch zijn, ben ik achter gekomen in al...
Ik heb in oktober 2024 mijne nieuwe Clio Alpine afgehaald. Nu na een dagje of 2 viel mij op dat er een raar geluid uit het dashboard komt dus afspraak met de dealer gemaakt. Je kan het vergelijken met een pomp die droog staat en geluiden...
Goedemorgen allemaal! Mijn naam is Marco en ik word komende donderdag de gelukkige berijder van een nieuwe Renault Scenic E-Tech Esprit Alpine (lease).
Ik zal t.z.t. wat foto's plaatsen. Een proefrit in maart gehad en de Scenic reed heerlijk. Was...
Ik krijg binnenkort mijn Captur full hybride esprit alpine geleverd.
En voor de deze auto heb ik een winterset op het oog met dezelfde steekmaak 5x 114.3 en Naaf 66.1.
Nu wordt mijn auto geleverd met een 19 inch set, Alleen de dealers...