ontvanger
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 21 jun 2015 15:59
- Actief als: particulier
ontvanger
Beste mede avantimers,
Vandaag naar de renault dealer met mn nwe aanwinst. Bij het uitlezen blijkt dat de ontvanger het signaal van de sleutel niet binnenkrijgt en kan de sleutel dus niet ingeleerd worden. Nu zegt de een dat de ontvanger in het display zit en dat deze bij verotronics in eindhoven gerepareerd kan worden. Verotronics stelt echter dat de ontvanger in de zekeringkast bij de passgierkant zit...wie weet raad?? Ik kan de auto gewoon starten, alleen de c.v en startonderbreker werken niet en het eerste vind ik behoorlijk lastig.
Henk
Vandaag naar de renault dealer met mn nwe aanwinst. Bij het uitlezen blijkt dat de ontvanger het signaal van de sleutel niet binnenkrijgt en kan de sleutel dus niet ingeleerd worden. Nu zegt de een dat de ontvanger in het display zit en dat deze bij verotronics in eindhoven gerepareerd kan worden. Verotronics stelt echter dat de ontvanger in de zekeringkast bij de passgierkant zit...wie weet raad?? Ik kan de auto gewoon starten, alleen de c.v en startonderbreker werken niet en het eerste vind ik behoorlijk lastig.
Henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: ontvanger
De startvergrendeling zit in het BCM (huis met hulporganen) Er zijn er 2, 1 onder de rechterachterbank en 1 in de zekeringkast naast de accu.
De C.V. is onafhankelijk van de start onderbreking.
De startvergrendeling zit in de rekeneenheid voor de inspuiting.
In de sleutel zit een Chip(transponder) die een signaal uitzend naar de antennering om het kontaktslot.
De werking van beiden staan los van elkaar!!!
De C.V. werkt met een FM-signaal de sleutel bevat de zender en de ontvanger zit bij het binnenlicht boven de spiegel.
mvg WillemS
p.s. ga niet zelf iets doen, mits je verstand van zaken hebt.
De C.V. is onafhankelijk van de start onderbreking.
De startvergrendeling zit in de rekeneenheid voor de inspuiting.
In de sleutel zit een Chip(transponder) die een signaal uitzend naar de antennering om het kontaktslot.
De werking van beiden staan los van elkaar!!!
De C.V. werkt met een FM-signaal de sleutel bevat de zender en de ontvanger zit bij het binnenlicht boven de spiegel.
mvg WillemS
p.s. ga niet zelf iets doen, mits je verstand van zaken hebt.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dat is nog eens een snelle reactie, dank je!! Echter, kan ik alleen gaan "prutsen" met de centrale vergrendeling? Ik vind dat het meest lastige, dat deze niet werkt. De ontvanger schijnt niet te werken. Ik begrijp dat ik daar ook van af moet blijven?
Of de behuizing om de spiegel een loshalen en kijken of er een los contact o.i.d. is?
Of de behuizing om de spiegel een loshalen en kijken of er een los contact o.i.d. is?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Ontvanger CV zit normaal in dashboard zoals espace3. code gaat naar B2 onder passagiersvoeten (de computer ).
Enkel een drukknop voor deuren zit bovenaan .
Indien de B2 wordt opgestuurd altijd samen met dashboard .
Dit deden we steeds voor ACTronics bij herstelling.
http://www.actronics.eu/shop/renault-es ... ntrol-unit
http://www.actronics.eu/shop/renault-es ... ntenpaneel
Voor wie Engels kan : http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/va ... EMENTO.pdf
Mvg Kurt
Enkel een drukknop voor deuren zit bovenaan .
Indien de B2 wordt opgestuurd altijd samen met dashboard .
Dit deden we steeds voor ACTronics bij herstelling.
http://www.actronics.eu/shop/renault-es ... ntrol-unit
http://www.actronics.eu/shop/renault-es ... ntenpaneel
Voor wie Engels kan : http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/va ... EMENTO.pdf
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Waarschijnlijk de slimste vraag van de dag.....waar is de bolle rode "knop" dan voor, welke zich bevindt boven bij de int verlichting en bedieningspaneel van het schuifdak? Lijkt mij ook een of andere ontvanger, toch?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Ik heb niet echt een idee maar heb voor alle zekerheid nog eens opgezocht .
Effectief is het zo dat de ontvanger in het instrumentenpaneel zit .
RF sleutels hebben nooit iets om naar te richten zoals IR sleutels .Kijk eens op laatste blad van engelse link .
Staat er duidelijk in :The RF receiver is located in the instrument panel.
Het systeem is identiek aan de espace 3 .
Maar voor alle duidelijkheid ,het zijn 2 verschillende systemen CV en startonderbreker.
Maar beide signalen komen uiteindelijk wel in de B2 terecht : code verifieren en signaal voor portieren te openen.
Mvg Kurt
Effectief is het zo dat de ontvanger in het instrumentenpaneel zit .
RF sleutels hebben nooit iets om naar te richten zoals IR sleutels .Kijk eens op laatste blad van engelse link .
Staat er duidelijk in :The RF receiver is located in the instrument panel.
Het systeem is identiek aan de espace 3 .
Maar voor alle duidelijkheid ,het zijn 2 verschillende systemen CV en startonderbreker.
Maar beide signalen komen uiteindelijk wel in de B2 terecht : code verifieren en signaal voor portieren te openen.
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Kurt, ik houd de gemoederen wel bezig, geloof ik....excuus daarvoor. Maar wel ontzettend fijn dat er meegedacht wordt!
Helaas kan ik de link op een of andere manier niet openen. Ook zoek ik nog naar het "mysterie" van de eerder genoemde rode knop. Ik heb inmiddels de vorige eigenaar gevonden, maar helaas weigert deze mij te woord te staan....wellicht had hij soelaas kunnen bieden
Helaas kan ik de link op een of andere manier niet openen. Ook zoek ik nog naar het "mysterie" van de eerder genoemde rode knop. Ik heb inmiddels de vorige eigenaar gevonden, maar helaas weigert deze mij te woord te staan....wellicht had hij soelaas kunnen bieden
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Bij de Avantime zit de drukknop voor de deuren tussen de voorstoelen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dat klopt willem, maar waar is die verdraaide rode bol voor, welke bij de binnenspiegel zit??? Ik heb inmiddels twee mensen gevonden die het paneel kunnen repareren, een particulier en 1 bedrijf. Wat mij opvalt is dat het paneel van een espace iv 221 kost om te vervangen en van de espace III, voor de avantime dus, 322.....wel met 2 jaar garantie.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Die rode bol zou zomaar de ontvanger van de afstandsbediening vd Radio kunnen zijn.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
DAT zou het idd kunnen zijn!! Vandaag de Avantime gekeurd, slechts 1 gebroken hulpveer!! Snel vernieuwd en ze kan er weer een jaar tegen. En wel langer, zoals we de auto bekeken hebben! Toch een fijn gevoel als de apk al zo lang verlopen was....
Centrale vergrendeling, heb een hobbyist in Utrecht gevonden, welke het display repareert terwijl je er op kan wachten. Gelijk weer inbouwen, zodat je ook kan zien dat alles werkt!! Ben benieuwd.
Centrale vergrendeling, heb een hobbyist in Utrecht gevonden, welke het display repareert terwijl je er op kan wachten. Gelijk weer inbouwen, zodat je ook kan zien dat alles werkt!! Ben benieuwd.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Update van het dispaly....het "mannetje"in zeist heeft me voor niets laten komen, helaas....hoewel ik duidelijk uitgelegd heb dat het display gelijk is aan dat van een espace3 en oranje van kleur en niet blauw, zoals vanaf de espace 4, hij zelf google geraadpleegd had en mij verzekerde dat hij het display voor mij in orde zou maken, stond ik aan de deur. Na de auto op contact gezet te hebben, kwam het oranje verlichte display....DEZE kan ik niet repareren was het antwoord. Daar sta je dan. Onverrichte zaken naar huis dus, balen!! Naar de sloop hier in de buurt en een display uit een espace3 gehaald. Overgebouwd, contact aan en!!!!! helemaal niets. Of ik nu de hele computer over moet bouwen??? Enfin, mijn display totaal uit elkaar gehaald, alle lampen vernieuwd en het voorzetglas gereinigd. Als nieuw!!! Contact aan,,,,,jawel, een bezinemeter die werkt!!!!! Miss een los contact geweest. Tot vanmiddag, hij doet weer niks, helaas. Dat de cv niet werkt, kan ik mee leven, maar de benzinemeter MOET en ZAL gaan werken. Alleen is nu ff de vraag, hoe?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut