Auto blijft in de startblokkering hangen
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 14 dec 2014 23:06
- Actief als: particulier
Auto blijft in de startblokkering hangen
Renault Laguna 1.6 Grand Tour :
2001 :
LPG G3 :
help,
Ik ben in het bezit van een Lagun uit 2001.
Ik heb echter een fiks aantal kleine problemen met de auto waarvan 1 hele grote, de auto staat op de oprit en we moeten vanavond weg, maar hij start niet.
Hij heeft het wel vaker gedaan maar doet nu helemaal niets meer.
Het probleem is als volgt:
Ik stop het kaartje in de kaartlezer en vervolgens gaat het rode lampje sneller knipperen. That's it!
Is er een mogeljkheid dat ik de auto toch kan starten met evt een schroevendraaier bij de startmotor of zo?
Naar een Renault-dealer ga ik niet, die weten uit mijn ervaring ook niet waar ze mee bezig zijn, die vervangen preventief onderdelen in de hoop dat dat het is enz.
Kan ik de startblokkering er ook tussen weg halen?
Wie oh wie kan mij uit de brand helpen?
Mvg Andries
2001 :
LPG G3 :
help,
Ik ben in het bezit van een Lagun uit 2001.
Ik heb echter een fiks aantal kleine problemen met de auto waarvan 1 hele grote, de auto staat op de oprit en we moeten vanavond weg, maar hij start niet.
Ik stop het kaartje in de kaartlezer en vervolgens gaat het rode lampje sneller knipperen. That's it!
Is er een mogeljkheid dat ik de auto toch kan starten met evt een schroevendraaier bij de startmotor of zo?
Naar een Renault-dealer ga ik niet, die weten uit mijn ervaring ook niet waar ze mee bezig zijn, die vervangen preventief onderdelen in de hoop dat dat het is enz.
Kan ik de startblokkering er ook tussen weg halen?
Mvg Andries
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Re: Auto blijft in de startblokkering hangen
Hallo Andries,
Wat gebeurt er allemaal wel als de kaar in de lezer gestoken wordt?
Gaat de auto wel van stuurslot en gaan de radio, kachel en dashboard wel aan?
Als dat het geval is, dan kan het een storing in de startknop, de bedrading of in een van de computers zijn.
Is dit ook niet het geval, dan is de kaartlezer de grote verdachte.
Als radio, kachel en dashboard wel werken maar het stuurslot niet, dan is het stuurslot defect en kan de auto ook niet gestart worden.
Dit is niet eenvoudig op te lossen, hier zal echt een garage die weet wat hij doet naar moeten kijken.
En ja, de enige oplossing is in dit geval domweg onderdelen vervangen.
Antonio.
Wat gebeurt er allemaal wel als de kaar in de lezer gestoken wordt?
Gaat de auto wel van stuurslot en gaan de radio, kachel en dashboard wel aan?
Als dat het geval is, dan kan het een storing in de startknop, de bedrading of in een van de computers zijn.
Is dit ook niet het geval, dan is de kaartlezer de grote verdachte.
Als radio, kachel en dashboard wel werken maar het stuurslot niet, dan is het stuurslot defect en kan de auto ook niet gestart worden.
Dit is niet eenvoudig op te lossen, hier zal echt een garage die weet wat hij doet naar moeten kijken.
En ja, de enige oplossing is in dit geval domweg onderdelen vervangen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
De radio en kachel gaan wel aan, boordcomputer met zo'n autotje en klok in beeld gaan ook aan. Alleen gaat er op de tellerklok niets aan. Alleen hey ride lampje gaat snel knipperen.
Inmiddels heb ik hem al even weer kunnen starten en heb dus de gok genomen om vanavond weer terug te kunnen rijden. Maar voor hetzelfde geld start hij vanavond weer niet.
Inmiddels heb ik hem al even weer kunnen starten en heb dus de gok genomen om vanavond weer terug te kunnen rijden. Maar voor hetzelfde geld start hij vanavond weer niet.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 22 dec 2014 23:38
De startblokkering zit in de ecu... Je zult dan de ecu open moeten maken chip desolderen uitlezen met willen of andere chipreader, programmeren en daarna weer terug solderen. Er is ook nog een bypass mogelijkmaar dan zul je moeten solderen in je teller. Heb je de kaartlezer al los gemaakt en de lipjes gecontroleerd?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Hallo,
Je kaart is defect aan het geraken.
Indien je de kaart in de lezer stopt moet de kaart herkend worden .
Als deze geen code uitzend geeft computer aan dat kaart niet herkend wordt.
Nieuwe kaart en probleem opgelost.
Mvg Kurt
Je kaart is defect aan het geraken.
Indien je de kaart in de lezer stopt moet de kaart herkend worden .
Als deze geen code uitzend geeft computer aan dat kaart niet herkend wordt.
Nieuwe kaart en probleem opgelost.
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Bedankt voor de reacties. Hij heeft het nog niet weer gedaan.
Ik ben er wel van overtuigd dat het niet aan de kaart ligt omdat als hij het doet, hij het met beide kaarten die ik heb doet.
Ik heb de lipjes nog niet gecontroleerd, maar hij klikt er wel goed vast in. Nou heb ik als ik op google kijk toch meer het idee dat het een lange strijd kan gaan worden om het precies uit te zoeken met deze model Renault. Toch jammer, want motorisch en rijgedrag spreekt de auto me erg goed aan. Ik heb de auto zelf niet erg duur gekocht en kost het me 500 euro om ALLE kleine mankementen eruit te krijgen zeg ik: Doen we meteen! Vandaar dat ik ook vroeg of de startblokkering er tussen weg kon. Dat de cruise control, de ramen, de binnenverlichting en de boordcomputer aangeeft dat ik op lekke banden rijd oid boeit me niet zo heel erg. Alleen wil ik wel dat als ik de auto wil starten, dat hij het dan ook gewoon doet.
Stel nou dat ik naar de dealer ga en er gewoon een contactslot met normale sleutel in laat zetten wat zou me dat ongeveer gaan kosten volgens jullie? Ongeacht wat ze ook met de ecu moeten doen. Bijkomend voordeel is dan natuurlijk ook dat ik nooit meer mijn huissleutel vergeet omdat ik die dan aan de sleutelbos kan hangen, maar dat terzijde.
Ik ben er wel van overtuigd dat het niet aan de kaart ligt omdat als hij het doet, hij het met beide kaarten die ik heb doet.
Ik heb de lipjes nog niet gecontroleerd, maar hij klikt er wel goed vast in. Nou heb ik als ik op google kijk toch meer het idee dat het een lange strijd kan gaan worden om het precies uit te zoeken met deze model Renault. Toch jammer, want motorisch en rijgedrag spreekt de auto me erg goed aan. Ik heb de auto zelf niet erg duur gekocht en kost het me 500 euro om ALLE kleine mankementen eruit te krijgen zeg ik: Doen we meteen! Vandaar dat ik ook vroeg of de startblokkering er tussen weg kon. Dat de cruise control, de ramen, de binnenverlichting en de boordcomputer aangeeft dat ik op lekke banden rijd oid boeit me niet zo heel erg. Alleen wil ik wel dat als ik de auto wil starten, dat hij het dan ook gewoon doet.
Stel nou dat ik naar de dealer ga en er gewoon een contactslot met normale sleutel in laat zetten wat zou me dat ongeveer gaan kosten volgens jullie? Ongeacht wat ze ook met de ecu moeten doen. Bijkomend voordeel is dan natuurlijk ook dat ik nooit meer mijn huissleutel vergeet omdat ik die dan aan de sleutelbos kan hangen, maar dat terzijde.
Hide post links |
-
Misschien ook niet geheel onbelangrijk.
Het is me ook al 4 keer gebeurd dat de motor op "tilt" springt.
De ene keer gaat hij gewoon naar maximaal toerental tot ik op de stopknop druk (en dat zonder gaspedaal aan te raken) en de andere keer gaat hij van 2500 toeren naar 3500 toeren en weer terug en zo constant heen en weer tot ik op de stopknop druk.
Beetje het idee dat ik bij een stoplicht sta en ik wil een wedstrijdje doen met een ferrari die naast me staat en zo met het gas zit te spelen.
Ik denk dat ik misschien beter alle mankementen hier op kan zetten. Misschien zeggen jullie wel dat al die mankementen samen 1 oorzaak hebben.
Het is me ook al 4 keer gebeurd dat de motor op "tilt" springt.
De ene keer gaat hij gewoon naar maximaal toerental tot ik op de stopknop druk (en dat zonder gaspedaal aan te raken) en de andere keer gaat hij van 2500 toeren naar 3500 toeren en weer terug en zo constant heen en weer tot ik op de stopknop druk.
Beetje het idee dat ik bij een stoplicht sta en ik wil een wedstrijdje doen met een ferrari die naast me staat en zo met het gas zit te spelen.
Ik denk dat ik misschien beter alle mankementen hier op kan zetten. Misschien zeggen jullie wel dat al die mankementen samen 1 oorzaak hebben.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Je hebt een defect aan bijde keykaarten. De micro chip voor vrijgave van de startblokkering is aan "soldeerrot" onderheven. dit is een veel voorkomend probleem.andries64 schreef:Renault Laguna 1.6 Grand Tour :
2001 :
LPG G3 :
Mvg Andries
Je kunt je kaart aanbieden bij verschillende reparateurs welke te vinden zijn op marktplaats die deze kaarten repareren voor om en nabij de 40/50,- euro inclusief op en neer verzenden
Je kunt ook naar hun toe rijden en dan een uurtje wachten en dan is je kaart weer gemaakt. Garantie op slagingskans is niet geheel 100%
Ook zijn er aanbieders die je een nieuwe kaart kunnen leveren buiten dealerschap om. kaarten kosten zo een 110,- euro en bij de dealer kosten deze zo een 165,- tot wel 210,- euro met een minimale wachttijd van 5 werkdagen tot 2 weken max.
Dat de kaartlezer stuk gaat en dat je dan de startbutton ingedrukt moet blijven houden is een standaard kwaal, maar ik heb nog niet meegemaakt dat de kaartlezer stuk gaat zodat deze de startblokkering niet meer vrij geeft.
Je kaartlezer werkt blijkbaar wel want hij detecteert de kaart.
Dan het andere probleem wat je nog hebtDe radio en kachel gaan wel aan, boordcomputer met zo'n autotje en klok in beeld gaan ook aan. Alleen gaat er op de tellerklok niets aan. Alleen hey ride lampje gaat snel knipperen
Kan te maken hebben met verkeerde gas toevoer, pingelsensor defect, voorste labda sonde defectHet is me ook al 4 keer gebeurd dat de motor op "tilt" springt.
Zou hiervoor eens bij een LPG "Gasboer" langs kunnen gaan om een en ander te laten controleren
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 11 jul 2025 20:13
kijk ook eens goed naar de basiselementen: de massaverbindingen en niet onbelangrijk: de accu en de laadspanning. Je krijgt de vreemdste meldingen wanneer je accu onder de 12 volt komt. Maak ook het gasklephuis goed schoon en reinig de stekkerverbinding met contactspray.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-