Zoe rijder stelt zich voor!


Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Welkom Paul (en bedankt voor de introductie).

@harmotten: Renault heeft het niet heel uitgebreid gepubliceerd, maar het klopt wel. Er is geen "boete" meer voor 43 kW laden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ieism
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2014 10:39
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door ieism »

@Paul Super initiatief! Ik snap niet dat zo weinig bedrijven en gemeenten een laadpunt van minstens 22kw aan laten leggen. Het is toch een relatief kleine investering die bijvoorbeeld een restaurant er zo weer uit moet kunnen halen door meer omzet. Voor een gemeente is het helemaal een piepklein bedrag op de jaarbegroting.

Zelf heb ik op de zaak 22kw, omdat dat het maximaal haalbare was in onze situatie. Ik zit in Amstelveen, als eens iemand noodgedwongen moet opladen in die buurt en haast heeft: info apensta ivareisma puntje nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

@ieism Dat is fijn, ik kom af en toe in Amstelveen. Mag jouw locatie ook aan ac-lader.nl toegevoegd worden?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvanagt
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2014 12:06
Actief als: professional

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door jeroenvanagt »

Beste Zoe rijders,

Mijn naam is Jeroen van Agt. We hebben als OliNo Duurzame Energie in mei 2013 een Renault Zoe Intense aangeschaft.
De aanschaf van de 100% elektrische Zoe past bij de missie van ons bedrijf om over te schakelen naar een 100% duurzame samenleving.

Bij de aanschaf in 2013 hebben ik gelijk geregeld (via stichting e-laad) dat er een publiek oplaadpaal naast mijn huis geplaatst zou worden (ik heb geen eigen oprit) zodat ik de wagen eenvoudig kan laden.

Inmiddels heb ik al behoorlijk wat km erop zitten (> 18.000). Meestal gaat om om lokale ritjes rond Eindhoven, maar soms maken we ook ritten naar Duitsland (opladen bij de RWE palen via een Essent pas die gekoppeld is aan de RWE App), Antwerpen (Belgie) gratis 22 kW laders onder het treinstation in de parkeergarage op vloer -4. In de zomerperiode zijn we ook regelmatig van Eindhoven naar de kust gereden (Domburg) om daar bij een publiek oplaadpaal de wagen weer op te laden voor de terugweg. Door rustig te rijden kan ik Domborg in 1 keer halen vanaf Eindoven. Mijn persoonlijk record staat staat op 185 km :)

De wagen bevalt zeer goed en zelfs met de 'beperkte' range blijk je in de praktijk overal te komen.

[verberg]Het plan was (en is) om uitgebreid te gaan bloggen over de Zoe op onze website http://www.olino.org. Echter vanwege drukte is daar nog niet zoveel van gekomen (maar gaat wel gebeuren :)).

Verder wil ik andere Zoe rijders ook uitnodigen om hun ervaringen te delen op de OliNo website. Hiermee kunnen we nog meer mensen inspireren om 100% elektrisch te gaan rijden. Er staat al een mooi artikel op OliNo van harmotten op de site over zijn vakantie rit naar Zwitserland.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Agt
OliNo.org[/verberg]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SanderZOE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2014 21:43
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door SanderZOE »

Al veel gelezen en veel info dankzij alle bijdragen op dit forum kunnen vinden, maar me nog niet netjes voorgesteld. Dus alsnog: Sander is de naam en sinds afgelopen vrijdagmiddag in het bezit van een witte Zoe intens waar het Franse stof nog op zit (import). Interesse in elektrisch rijden had ik altijd al alleen was het nog niet binnen budgettair bereik. Door de lease-actie voor particulieren (ja ik rijd 'm particulier) van Natuur & Milieu (nuelektrisch.nl) veranderde dit. Uiteindelijk na veel wikken en wegen en rekenen toch besloten geen Leaf te leasen maar een Zoe te kopen maar dan tweedehands en direct uit Frankrijk. Scheelt een boel centjes en de auto's zijn nog zo jong (2013 - 6600km) dat er nog fabrieksgarantie op zit.

De bedoeling is dat onze gezinsbak (Scenic) weg zal gaan. We gunnen onszelf nog even wat tijd om te wennen en hopen en verwachten dat het gaat zoals bij velen: het was de bedoeling de benzine-auto aan te houden voor vakanties, lange stukken, veel bagage, maar uiteindelijk wordt de conclusie bereikt: hij wordt nooit meer gebruikt dus we doen 'm weg.

Ben wel heel benieuwd hoe het gaat bevallen - voor werk zie ik het helemaal zitten (ca 27000km per jaar maar zelden meer dan 100km enkele reis) maar met twee kleintjes (bijna 3 en bijna een half jaar oud) en ohja ook nog een hond - en regelmatig veel troep mee want elk weekend gaan we naar onze boot (fanatieke zeilers) ben ik benieuwd hoe het in de weekenden en vakanties gaat bevallen.

De eerste dagen zijn achter de rug. Mijn ervaring is hetzelfde als vele anderen: super. Ik krijg alleen de noodlaadkabel nog niet aan de praat, maar dat zal ik elders wel even 'posten'.

Wordt vervolg na wat meer km's!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Verwijderd 18461 »

Dag allemaal, ook ik zal me na een tijd alleen meelezen eens voorstellen.
Al bijna 5 jaar houd ik me professioneel bezig met elektrisch vervoer. Van de ZOE was ik meteen enthousiast, maar met de vertraging van de marktstart, het tegenvallende enthousiasme bij dealers en vooral het hele leaserijders/zzp-ers/bijtelling/belastingvoordeelgeweld, waar ik me als particuliere koper bij 'over het hoofd gezien' voelde, werd uitstel afstel.
Nu, bijna twee jaar later heb ik een jong gebruikte ZOE uit Frankrijk gehaald. Zoals Sander hierboven al schrijft: dat scheelt een boel centjes en de fabrieksgarantie zit er nog op. Dat was na een maand veel rijplezier ook prettig: de lader is inmiddels onder garantie vervangen.
Ik woon in Utrecht en laadt regelmatig naast een andere ZOE (van een bedrijf).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SanderZOE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2014 21:43
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door SanderZOE »

Watture, waarom (en waar) is je lader vervangen? Heb nu een weekje probleemloos overal en nergens met verschillende vermogens geladen, totdat vandaag opeens alle publieke laadpalen waar ik de Zoe mee probeerde op te laden er helemaal 'uit' knalden en de Zoe meldt 'kan Accu niet laden'. Klinkt dat bekend?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Verwijderd 18461 »

De palen bleven het bij mij doen, alleen toonde de auto telkens "Batterijlading onmogelijk". De trucs van minimaal 15 minuten wachten en opnieuw proberen werkten niet. Gelukkig lukte het opeens later nog wel, zo kon ik nog thuiskomen. Ook daar lukte laden niet meer.
Renault Assistance gebeld, na overleg heb ik de auto naar de dichtstbijzijnde Z.E.-dealer (Nieuwegein) gereden. Ook daar lukte laden niet, dus toen was diagnose snel gesteld. Vervanging duurde vanwege wachten op goedkeuring Renault NL en levering van het onderdeel uit Frankrijk twee weken - dat viel gelukkig samen met onze vakantie, waar we ZOE niet bij nodig hadden.

Jouw foutbeschrijving klinkt eerder als een defect relais in de auto. Dat kan evt. door een defect relais in een laadpunt komen (waardoor al spanning op de contacten stond). In elk geval zou ik beginnen met een belletje bij Renault Assistance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door NielsTn »

De kogel is door de kerk. Na jaren bewust autoloos en fanatiek OV-gebruiker te zijn moet ik schoorvoetend toch de auto kiezen om met name voor werk afstanden te overbruggen. De reistijd met OV bedraagt voor mij ca 5 uur per dag, met de Zoe zal dit ca 2 uur per dag zijn (afstand vice-versa). Aanschaf is overigens 'gewoon' als particulier gedaan.
Dus dan 'maar' direct voor full-electric gaan, zeker na proefritten in een weekend Tesla Roadster, Renault Zoe, Twizzy en anderen te hebben geprobeerd. De sportmotor (ook op leeftijd) gaat in de verkoop.

Wat is de voiture geworden?
Het is een Zoe Intense geworden qua model, in metallic kleur Gris Neptune.
Bekleding is Noir Intens met als extra een armsteun/armconsole.
Velgen zijn 17 inch Tech Run (heeft iemand cijfers/ervaringen rondom verbruik en comfort van deze banden-optie?)
De aflevering zal op 6 oktober a.s. zijn, aangezien ik (bewust) voor dit showroom-model koos. Ik vind het blauwe chroom iets hebben. De twijfel over het lichte dashboard of donkere variant in model 2015 tja... kan ik evenveel argumenten voor als tegen bedenken.

Ik heb in elk geval al wat app's op de smartphone staan, en ga mijn statistieken ook vastleggen in Spritmonitor.

Als laadoplossing ga ik voor de Fivari/ Open EVSE oplossing, vanwege modulariteit van connectoren.
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hallo Niels, Goede keus!! ik heb de zelfde kleur en uitvoering en de 17 inch tech velgen. Staan niet alleen goed bij de Zoe maar geeft ook wat meer grip. Door het lage zwarte punt kun je goed uitrollend over de rotonde :D zodat je zoveel mogelijk snelheid over hebt na de rotonde....
Ik heb na 25000 km nog nooit gehad dat ik die andere banden nodig had om wat extra actieradius over te houden.

Vraag in ieder geval wel of ze het dashboard voor je vervangen mocht je er toch last van hebben.
Ik heb hem nu laten vervangen en het is echt een grote verbetering.

Veel fijne kilometers!
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door NielsTn »

@Smartrix-Zoe: dank! Ik kan niet wachten, vandaag de verzekering geregeld voor 6 oktober. De mobiele lader is ook 'in uitvoer'.
Ben benieuwd hoe de 17inch stuurt/rijdt/veert en wat t met actieradius doet i.t.t. de 15-16 inch variant.

Het dashboard is bij mij nog licht van kleur, ik vind dit wel sjiek staan, geeft meer gevoel van ruimte. Hoe het gaat met rijden in dagelijkse praktijk moet nog blijken, maar anders gaat via Renault NL die procedure wel beproefd worden.
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mjka
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2014 22:46
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door mjka »

Hallo allemaal op dit prachtige en nuttige forum.

Ik ben MJK (Michel Krabshuis) en kom uit Vleuten, en ik werk in Utrecht.
Heb sinds dec 2013 een Zoe Intens in de kleur Zwart, en ook nog een witte Tesla Model S :D

De Zoe heeft nu 26000 km gereden, zonder problemen. Sommige laadpalen doen moeilijk, maar dat ligt meer aan de laadpaal (oud type, uit het pre-Prius tijdperk).

Ga morgen naar de Renault dealer en ga gelijk vragen voor een nieuw zwart top dashboard. Bedankt voor alle tips hiervoor.
Renault Zoe Intens - Kleur: Noir Étoilé - 17 Inch Tech Run Velgen - December 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door avdvee »

Waarom een Zoe naast een Tesla S? Ik bedoel ik heb veel lol van mijn Zoe naast een C70 Diesel maar volgens mij is de Tesla S de enige auto die op alle fronten superieur is aan de Zoe. Ja behalve de prijs en zuinigheid ;-) Dus wat is de meerwaarde van een Zoe?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mjka
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2014 22:46
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door mjka »

De zoe rijd mijn vrouw in ;-)
Renault Zoe Intens - Kleur: Noir Étoilé - 17 Inch Tech Run Velgen - December 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door avdvee »

Ach, ja daar twijfel ik ook aan. Maar ja zeker na deze zomer (en vandaag) wil ik mijn cabrio niet kwijt .......
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door lvanoort »

Hallo !! Nieuwe gelukkige Zoë rijder en bezitter!! Demo wagen gekocht in drachten met 2300 km op de teller dus eigenlijk nieuw!! Zwarte intens en ben er zo blij mee!!! Enige nadeel is doordat we hem bijna direct kregen heb ik nog geen thuis lader dus tel de dagen af tot die komt, steeds 10 km rijden en 2 uur wachten op te laden is niet zo heel lang leuk ;)

Eerste rit was direct een flinke drachten-Heerde (laden) -Betuwe(bij Tiel) perfect verlopen snelweg gaat het hard met het bereik dus vanaf Heerde heerlijk binnendoor verder gegaan!!

Nu zit ik nog te wachten op de activatie code voor de ZE services maar ik las hier al dat dat en vaker voorkomend probleem is. De rest ook de Rlink, werkt perfect.
Groet Leontine
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door lvanoort »

Sorry dubbel....
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

Hai Ivanoort. Laat me weten als je mijn Italiaanse noodlader wil lenen. Laden is langzaam (uur of 16 op 10 amp geloof ik), maar je krijgt hem in ieder geval opgeladen via een stopcontact.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door lvanoort »

E-mission schreef:Hai Ivanoort. Laat me weten als je mijn Italiaanse noodlader wil lenen. Laden is langzaam (uur of 16 op 10 amp geloof ik), maar je krijgt hem in ieder geval opgeladen via een stopcontact.
Hallo e-mission!

Wat een super aardig aanbod! Ik neem aan dat ik vandaag hoor wanneer de lader komt mocht het niet zo zijn, hoe ik me aanbevolen!!
Leontine
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Welkom ! En wat een warm ontvangst met zo'n aanbod @ E-mission.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door E-mission »

Leontine, ik kan vanmiddag / vanavond langs komen. Anders zal het zaterdag moeten worden. FYI.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door lvanoort »

E-mission schreef:Leontine, ik kan vanmiddag / vanavond langs komen. Anders zal het zaterdag moeten worden. FYI.
Ze hebben beloofd in de loop van de week te plaatsen dus ik ga mee wel redden!!,
Maar nogmaals dank voor het aanbod.
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom hier lvanoort (Leontine). En veel fijne ZOE kilometers gewenst.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

@Daf55: dat is toch jouw Daf die in Autoweek Classic staat? Mooie auto hoor, leuk verhaal (ik zag de video) :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door daf55 »

Klopt!

Wat ik met de Zoe bespaar, compenseer ik met de Daf! Of andersom...

http://www.autoweek.nl/video/4330/class ... ven-merken
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paul06
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2014 21:35
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Paul06 »

Hallo Allemaal,

Sinds 1 week de trotse bezitter van een Renault Zoe Zen uitvoering, gebruikt exemplaar.

Is natuurlijk wel ff wennen als je een diesel gewend bent met een actieradius van bijna 1000km!


Gelijk een vraagje. Bij het "starten" van de auto draait in het vooronder heel erg hoorbaar een ventilator of iets dergelijks. Klopt dit en hebben jullie dit ook?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.


groet,

Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door HarmOtten »

Welkom Paul!
Die ventilator die je hoort direct na het starten, is van het verwarming/airco systeem, en dat is normaal in deze tijd van het jaar. Dat zorgt er voor dat je vrijwel direct warme lucht in de auto hebt.
Jammer hè, dat je dan niet heel stilletjes weg kan rijden :wink:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door fivari »

Soms doe ik het wel eens: de verwarming volledig afzetten door de snelheidsknop van de aanjager op 0 te zetten en dat geluidje voor de voetgangers ook. Dat heeft een weerstandsverwarming wel voor op een warmtepomp: die is perfect stil. Maar het bereik wint er flink bij, dus voor mij koos Renault voor de enige juiste oplossing.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Autorijschool Dyane
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 dec 2014 00:00
Actief als: professional
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Autorijschool Dyane »

Het is nu onze beurt om ons voor te stellen!
Sinds enkele dagen zijn wij als Autorijschool Dyane de trotse eigenaar van een witte Zoë! (Blanc Nacré) Daarmee zijn we na onze collega's in Tiel, Middelburg, Balk, Nieuwegein de nummer 5 van rijscholen met een Zoë (tenminste voor zo ver wij weten). Ons werkgebied ligt globaal tussen Arnhem Centrum en Nijmegen Zuid. Binnen dit gebied zijn wij ook de eerste rijschool met een Zero Emissie lesauto. Omdat we veel in de stad rijden is de Zoë een prima alternatief op lesauto's met fossiele brandstoffen. En ja, zakelijk is elektrisch rijden is ook nog eens aantrekkelijk. Na de proefrit in november waren we ook gelijk verkocht. Wat een genot, de fijne automaat waarbij je als instructeur niet zeeziek wordt, de stilte en het goede uitzicht. De Zoë gaan we inzetten als lesauto voor de automaatopleiding. Maar we bieden onze leerlingen met de schakelopleiding ook de mogelijkheid om een aantal lesuren met de Zoë te rijden (om zelf eens elektrische rijden te ervaren)

Helaas moeten we nog een week wachten op onze eigen laadpaal (11 kwh met vaste kabel, keylock en aparte Kwh-meter) Maar tot die tijd kunnen we de Zoë nog op 200 m afstand in de wijk opladen. Sinds gisteren zit de dubbele bediening er ook in. In i.p.v. drukke reclame staat er op beide voordeuren en op de achterbumper alleen de tekst: 100% Elektrisch! (we gaan er ook privé mee rijden). Inmiddels hebben we al een aantal leuke ritten kunnen maken (Eindhoven-Nijmegen en Nijmegen-Waalwijk en retour) Het is leuk om te zien dat je met een tekort aan stroom vertrekt (volgens R-link) en dan toch met ruime marge thuiskomt. Dus mocht je in Arnhem of Nijmegen onze Zoë (al dan niet met dakbord) tegen komen dan weet je nu van wie die is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Welkom op dit gezellige en leerzame forum Autorijschool Dyane. En ik zal naar je seinen en zwaaien als ik je tegenkom.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door lvanoort »

He wat leuk! Welkom super dat rijscholen dit ook doen!
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door EVerhard »

Wat een ontzettend goed initiatief om alle leerlingen een paar uur in de Renault Zoe te laten rijden, niet om alleen met een automaat kennis te maken maar vooral het elektrische rijden zal ze positief stemmen. Waar kun je nu nog beter beginnen dan bij de toekomstige autorijders? Zouden alle rijscholen moeten doen.

Chapeau!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Autorijschool Dyane
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 dec 2014 00:00
Actief als: professional
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Autorijschool Dyane »

We willen het jullie niet onthouden. Sinds vandaag staan we ook vermeld op de website van Project A15!
http://www.projecta15.nl/initiatief/100 ... n-nijmegen

Dyane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Huite »

Was vandaag Zoe rijder voor 1 dag. 8)
Heb m'n Captur TCe 90 omgewisseld voor een dCi 90.
Ja, ja, met plofmotor dus...

Op mijn verzoek een Zoe meegekregen van de garage omdat er het nodige omgebouwd moest worden.
Super ervaring! Ben dan ook een beetje jaloers op jullie...
Met mijn huidige ritjes van steeds tussen de 650 en 700 km van Zuid NL naar Noordoost D en 50 a 60 k per jaar is "stromen" nog even niet zo handig. Maar ik ben helemaal "om" en wacht met smart op een Tesla-achtige reikwijdte en laadsnelheid.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door PieterZoe »

@Huite dan hoef je niet langer te wachten. Er zijn meerdere dealers in NL...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Huite »

Mijn (ook) ZE dealer, waar ik na vele jaren (en vele Renaults) alle vertrouwen in heb, ziet dat toch anders... :think:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in