Scenic II melding remmen defect

Plaats reactie

Topic author
hansvh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 24 mar 2016 15:15
Actief als: particulier

Scenic II melding remmen defect

Bericht door hansvh »

Sinds een week geeft onze Scenic II regelmatig de melding 'Remmen defect' op het display, samen met een irritante piep en de 'Stop'-lamp brandt dan uiteraard ook. Dit gaat echter zo snel weer voorbij dat je de melding amper kunt lezen, maw: de storing treedt voor een fractie van een seconde op en lost vanzelf meteen weer op. Soms gebeurt er een hele tijd niets en soms heb ik dit fenomeen drie keer zeer kort achter elkaar. Voor mijn gevoel gebeurt het niet alleen als ik de remmen bedien (die overigens uitstekend werken).

Ik heb de auto uit laten lezen, daar is niets uitgekomen. De blokken, schijven etc zijn visueel geinspecteerd en zien er goed uit. Hoewel het niet echt nodig was heeft de garage voor de zekerheid wel een beetje remvloeistof aangevuld. Mechanisch gezien lijkt de boel dus in orde.

Ik rijd niet veel met de auto maar ga er wel van uit dat het probleem hiermee niet is opgelost. Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden cq in welke richting ik het moet zoeken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31

Re: Scenic II melding remmen defect

Bericht door mechanic »

Als het peilnwt opmin staat kan bij overhellen de melding komen. Vermoedelijk lekt er vloeistof. Koppelingcilinder in de bak eerste verdachte..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
hansvh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 24 mar 2016 15:15

Re: Scenic II melding remmen defect

Bericht door hansvh »

Hmmm, inmiddels een paar korte ritjes verder moet ik zeggen dat de melding niet meer voor is gekomen. Misschien dat het borrelglaasje remvloeistof dat er bij is gegaan toch net even voldoende was. Peil stond vooraf netjes tussen min en max in, dat beetje extra vloeistof heeft de garage erbij gedaan met de gedacht 'Baat het niet dan schaadt het niet'. Peil stond na bijvullen nog steeds tussen min/max in dus er is echt maar een heel klein beetje bijgevuld.

De melding kwam ook voor terwijl de wagen gewoon op een vlakke ondergrond stond of reed. Lekkage lijkt me minder waarschijnlijk, het systeem is door de garage (visueel) nagekeken. Een inwendige lekkage in een cylinder zie je op die manier natuurlijk niet, dus ik denk dat het even afwachten is of de melding nog terug komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut