aux espace 2009 3,5 v6
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 17 feb 2015 18:50
- Actief als: particulier
aux espace 2009 3,5 v6
Beste renault rijders. Er is al veel over gevraagd en geschreven. De aux aansluiting op de cabasse tonic. Wisselaar voor in de auto,
versterker onder het dashboard zichtbaar maar zo niet bereikbaar. Heb met een een endoscoop het stekkertje waar het om zou gaan zien zitten.
Dit zijn helaas geen stekkertjes in kleurtjes maar een lange stekker. Wel met de 6 connecties vrij waar je normaal het gele stekkertje in zou willen steken om met een draadje naar de plus de aux te activeren.
Ik laat binnenkort het dashboard open maken door de dealer zodat ik bij de versterker kan om daar de nodige pennetjes in de bestaande stekker te steken.
Weet iemand of dit kas van slagen heeft? Espace 2009 3,5 v6.
Bij voorbaat dank voor de input.
versterker onder het dashboard zichtbaar maar zo niet bereikbaar. Heb met een een endoscoop het stekkertje waar het om zou gaan zien zitten.
Dit zijn helaas geen stekkertjes in kleurtjes maar een lange stekker. Wel met de 6 connecties vrij waar je normaal het gele stekkertje in zou willen steken om met een draadje naar de plus de aux te activeren.
Ik laat binnenkort het dashboard open maken door de dealer zodat ik bij de versterker kan om daar de nodige pennetjes in de bestaande stekker te steken.
Weet iemand of dit kas van slagen heeft? Espace 2009 3,5 v6.
Bij voorbaat dank voor de input.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Re: aux espace 2009 3,5 v6
Je moet inderdaad een AUX kabeltje hebben met losse pinnetjes in plaats van het gele blokje. De plek van de versterker is inderdaad niet slim gekozen. Lukt het je niet om via het rechter opbergvakje (onder het klepje) de stekker los te nemen? Je moet het rubber matje uitnemen onder in het vakje.
Het uitnemen van het dashboard is een best werkje en zeker niet goedkoop bij de dealer.
Het uitnemen van het dashboard is een best werkje en zeker niet goedkoop bij de dealer.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Beste Richtrip,
Dank voor de reactie.Ik ben al heel lang bezig om dit uit te vogelen. Ik heb dus recentelijk de plaats van de versterker gevonden.
Ik kan er met mijn hand niet genoeg bij. De monteur van de renault riep meteen al dat het waarschijnlijk niet zou kunnen.
Ik heb ze verzocht om binnenkort het dashboard te demonteren. Zeker nu ik weet dat het toch moet lukken. Om de aux te activeren moet ik volgens mij ook de stekker er onder los krijgen. Ik heb kleine handen en ben technisch maar dit is toch te renault.
Bij de vorige espace zat de versterker nog onder de stoel.
Ik ben wel benieuwd of iemand het toch door het kleine luikje voor elkaar gekregen heeft.
Als ik het werkend krijg zal ik dat hier laten weten.
Dank voor de reactie.Ik ben al heel lang bezig om dit uit te vogelen. Ik heb dus recentelijk de plaats van de versterker gevonden.
Ik kan er met mijn hand niet genoeg bij. De monteur van de renault riep meteen al dat het waarschijnlijk niet zou kunnen.
Ik heb ze verzocht om binnenkort het dashboard te demonteren. Zeker nu ik weet dat het toch moet lukken. Om de aux te activeren moet ik volgens mij ook de stekker er onder los krijgen. Ik heb kleine handen en ben technisch maar dit is toch te renault.
Bij de vorige espace zat de versterker nog onder de stoel.
Ik ben wel benieuwd of iemand het toch door het kleine luikje voor elkaar gekregen heeft.
Als ik het werkend krijg zal ik dat hier laten weten.
Hide post links |
-
- Global Moderator
De losse pennetjes steek je in de lange zwarte connector. Daarnaast sluit je nog een rode ader (geschakelde +) en een zwarte ader (massa) aan op het vierkante ISO blok eronder
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
yep werkt, mijn dealer geloofde er ook niet in maar het kan echt.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Hide post links |
-
Beste RichTrip,
Het scheam waar ik het mee moet doen komt van de spanjaard die kabeltjes voor de Cabasse systemen leverd. Op waarschijnljk een Laguna versie van dit kabeltje is er alleen een vaste of geschakelde plus op nummer 6 van zijn gele blokje, de Massa op 1en 3 en rechts op 2 links op 4 Ik ging er vanuit dat ik hier mee verder kon. Als er ook een massa naar een van de pennetjes zou moeten kan ik denk ik niet van zijn schema uitgaan, en weet ik dus niet wat waar moet. Hier de link naar dit schema
https://d011c06a-a-62cb3a1a-s-sites.goo ... edirects=0
Bij voorbaat dank voor het advies. Ook nog steeds geintreseerd hoe ik bij de stekkers kom zonder de dealer het dashboard te laten open maken.
Het scheam waar ik het mee moet doen komt van de spanjaard die kabeltjes voor de Cabasse systemen leverd. Op waarschijnljk een Laguna versie van dit kabeltje is er alleen een vaste of geschakelde plus op nummer 6 van zijn gele blokje, de Massa op 1en 3 en rechts op 2 links op 4 Ik ging er vanuit dat ik hier mee verder kon. Als er ook een massa naar een van de pennetjes zou moeten kan ik denk ik niet van zijn schema uitgaan, en weet ik dus niet wat waar moet. Hier de link naar dit schema
https://d011c06a-a-62cb3a1a-s-sites.goo ... edirects=0
Bij voorbaat dank voor het advies. Ook nog steeds geintreseerd hoe ik bij de stekkers kom zonder de dealer het dashboard te laten open maken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Het dashbord demonteren is een 45min werk. Opzich best goed zelf te doen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50
Oef hier ook enorme grote interesse in zo'n aux kabel aan mijn systeem. Ik snap dat dit geen standaard Renault oplossing is. Ik heb een Grand Espace IV uit 2008. Hamvraag is hoe leg ik mijn dealer nu uit wat er moet gebueren en waar haal ik het materiaal vandaan? Dealer zal het zelf niet hebben. Laatste vraag, werkt de volume nog op het stuur met de aux?
Hide post links |
-
- Global Moderator
Ik vermoed dat je dezelfde aansluitingen hebt dan de TS. Je kunt dat zien door boven op het dashboard het meest rechtse klepje te openen (opbergvakje) en op de bodem het rubber matje te verwijderen. Dan zie je de achterkant van de versterker. Hierin steekt een dikke ISO stekker met een heleboel draden. Daarboven zie je een smalle brede zwarte stekker met kabeltjes er in waarbij er aan 1 zijde wat kabeltjes lijken te ontbreken.
Als je bovenstaande hebt geconstateerd, dan kun je een kabel bestellen via de volgende link:
https://sites.google.com/site/ricmarlozoya/
Het is Spaans, maar hij is in het Engels te benaderen per mail. Je bent dan kabel 'Cable7 IT System II especial ESPACE IV' nodig van 25 euro.
Probleem is alleen de bereikbaarheid om de kabel aan te sluiten. Dat gaat het beste door het dashboard los te nemen. Volgens Mechanic 45 minuten werk. Hoe weet ik alleen zelf niet.
Als de AUX in gebruik is, dan kun je alleen het volume regelen, ook aan de stuurkolom. Je bedient verder alles via het aangesloten device.
Als je bovenstaande hebt geconstateerd, dan kun je een kabel bestellen via de volgende link:
https://sites.google.com/site/ricmarlozoya/
Het is Spaans, maar hij is in het Engels te benaderen per mail. Je bent dan kabel 'Cable7 IT System II especial ESPACE IV' nodig van 25 euro.
Probleem is alleen de bereikbaarheid om de kabel aan te sluiten. Dat gaat het beste door het dashboard los te nemen. Volgens Mechanic 45 minuten werk. Hoe weet ik alleen zelf niet.
Als de AUX in gebruik is, dan kun je alleen het volume regelen, ook aan de stuurkolom. Je bedient verder alles via het aangesloten device.
Hide post links |
-
- lid
Ik heb het klepje opgetild in dat vakje en dan zie ik inderdaad daar een of ander apparaat zitten met stekkers. Zie bijgevoegde foto. Is dat dan de centrale versterker waar de aux aansluiting op zit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Dat is de versterker. De AUX kabel sluit je aan in de lege openingen links naast de gele en rode kabeltjes rechts onder op de foto. Wellicht lukt het om die connector los te nemen zonder het dashboard open te maken.
Hide post links |
-
- lid
Mooi stap 1 gelukt: versterker gevonden 
Op deze link: zie ik bij de kit nog een zesde los kabeltje. Verder zie ik op dit plaatje 2 connectoren. De bovenste waar de losse draden ingeprikt moeten worden spreekt voor zichzelf. De onderste schematische connector moet dan wellicht dat losse draadje aan. Maar is dat in real life ook de onderste van de 3 connectoren onderelkaar aan de rechterzijde op de foto van de versterker?
Dat losse draadje bij de link ziet er ook apart uit. Lijkt meer op iets wat ik dan om een bestaande draad heen moet klemmen (parallel zetten)
Ik krijg die connector alleen los als er maar aan eenzijde een klemmetje zit de andere zijde die je niet op de foto daar kan ik met geen mogelijkheid bij denk ik.
Mechanic, kan jij een tutorial geven hoe je dat gedeelte van het dashbord demonteert? er zit ook een airbag...
Heb aan Ricardo gevraagd of het ook mogelijk is zijn kastje te gebruiken. Dat vind ik toch net wat netter dan een losdraadje en kan ik ergens anders netjes op, onder dash of in een kastje installeren. Misschien wel onder de DVD speler. Of onder de dash boven de middenconsole oid.

Op deze link: zie ik bij de kit nog een zesde los kabeltje. Verder zie ik op dit plaatje 2 connectoren. De bovenste waar de losse draden ingeprikt moeten worden spreekt voor zichzelf. De onderste schematische connector moet dan wellicht dat losse draadje aan. Maar is dat in real life ook de onderste van de 3 connectoren onderelkaar aan de rechterzijde op de foto van de versterker?
Dat losse draadje bij de link ziet er ook apart uit. Lijkt meer op iets wat ik dan om een bestaande draad heen moet klemmen (parallel zetten)
Ik krijg die connector alleen los als er maar aan eenzijde een klemmetje zit de andere zijde die je niet op de foto daar kan ik met geen mogelijkheid bij denk ik.
Mechanic, kan jij een tutorial geven hoe je dat gedeelte van het dashbord demonteert? er zit ook een airbag...
Heb aan Ricardo gevraagd of het ook mogelijk is zijn kastje te gebruiken. Dat vind ik toch net wat netter dan een losdraadje en kan ik ergens anders netjes op, onder dash of in een kastje installeren. Misschien wel onder de DVD speler. Of onder de dash boven de middenconsole oid.
Hide post links |
-
- lid
Ricardo is gestopt met het maken van zijn kastje. Maar na wat zeuren van mijn kant maakt hij toch nog een kastje met een aux en 2 USB aansluiten voor laden (1.5A totaal) voor me. Een USB afspelen op mijn systeem in mijn Espace kan toch niet
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-