Radio en navigatie opties in Vel Satis
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Radio en navigatie opties in Vel Satis
Na jaren plezier van mijn Safrane, ben ik nu aan het kijken naar een Vel Satis uit 2002-2004. Ik ga hem importeren, en in bijna alle gevallen zit hier de Cabasse grand auditorium in met de ingebouwde 6 CD wisselaar in combinatie met het Carimat Navigatie systeem met kleuren 16-9 display.
Nu heb ik al veel forums afgestruind, maar je leest zelden iets over dit systeem in de Vel Satis.
Nu hecht ik nogal veel waarde aan goede muziek / navigatie en spelen de volgende wensen / vragen:
1- MP3 weergave
2- Actuele software navigatie en omzetten taal
3- Omzetten taal boordcomputer
4- Of toch andere apparatuur?
1. MP3 weergave: Zover ik heb kunnen vinden kan de radio geen MP3 weergeven, en kan er ook geen MP3 wisselaar op worden aangesloten. Klopt dit? Ik heb een folder van de nieuwe Vel Satis en daar zie dat het nieuwe type wèl MP3 afspeelt. Zou deze zonder problemen ingebouwd kunnen worden ipv het oude type? Of zijn er nog andere opties met behoud van de originele radio.
2. Er zal dus een Duitstalige versie van navigatiesysteem inzitten. Is dit om te zetten of moet je hiervoor een Nederlands navigatie CD-rom aanschaffen. Hoe bedien je overigens de navigatie? Via stuurbediening?
3. Klopt het dat dit alleen door de dealer softwarematig kan gebeuren?
4. Naast het aanpassen van de ingebouwde apparatuur zit ik ook te denken aan het vervangen door andere apparatuur. Stuurwielbediening is tegenwoordig geen probleem. Wat wel een probleem is is wellicht het kunnen gebruiken van het ingebouwde scherm en het vinden van een inbouwframe.
Het ziet er natuurlijk minder netjes uit, maar je hebt wel in één klap een veel moderner audio, DVD-navigatie en carkit systeem. Ik had ook al gekeken naar de vehicle hub van Alpine, waarmee je gebruik kunt maken van de fabrieksapparatuur, maar helaas niet voor Renault. Het navigatiesysteem uit de nieuwe Vel Satis is helaas voorzien van een knop in de console, waardoor denk ik niet zomaar is in te bouwen in een ouder model. Zijn er nog andere opties?
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, tips!
Nu heb ik al veel forums afgestruind, maar je leest zelden iets over dit systeem in de Vel Satis.
Nu hecht ik nogal veel waarde aan goede muziek / navigatie en spelen de volgende wensen / vragen:
1- MP3 weergave
2- Actuele software navigatie en omzetten taal
3- Omzetten taal boordcomputer
4- Of toch andere apparatuur?
1. MP3 weergave: Zover ik heb kunnen vinden kan de radio geen MP3 weergeven, en kan er ook geen MP3 wisselaar op worden aangesloten. Klopt dit? Ik heb een folder van de nieuwe Vel Satis en daar zie dat het nieuwe type wèl MP3 afspeelt. Zou deze zonder problemen ingebouwd kunnen worden ipv het oude type? Of zijn er nog andere opties met behoud van de originele radio.
2. Er zal dus een Duitstalige versie van navigatiesysteem inzitten. Is dit om te zetten of moet je hiervoor een Nederlands navigatie CD-rom aanschaffen. Hoe bedien je overigens de navigatie? Via stuurbediening?
3. Klopt het dat dit alleen door de dealer softwarematig kan gebeuren?
4. Naast het aanpassen van de ingebouwde apparatuur zit ik ook te denken aan het vervangen door andere apparatuur. Stuurwielbediening is tegenwoordig geen probleem. Wat wel een probleem is is wellicht het kunnen gebruiken van het ingebouwde scherm en het vinden van een inbouwframe.
Het ziet er natuurlijk minder netjes uit, maar je hebt wel in één klap een veel moderner audio, DVD-navigatie en carkit systeem. Ik had ook al gekeken naar de vehicle hub van Alpine, waarmee je gebruik kunt maken van de fabrieksapparatuur, maar helaas niet voor Renault. Het navigatiesysteem uit de nieuwe Vel Satis is helaas voorzien van een knop in de console, waardoor denk ik niet zomaar is in te bouwen in een ouder model. Zijn er nog andere opties?
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, tips!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 aug 2015 21:38
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Ik ben in het bezit geweest van een type 1 Vel Satis en nu in het bezit van een type 2. Ik heb beide systemen van radio/navigatie dus in gebruik gehad. MP3 kan volgens mij alleen maar op de type 2 (vanaf 2005) gespeeld worden. Het overbouwen lijkt mij bijna onmogelijk, aangezien de bedieningswijze van beide systemen anders is. Daarnaast is type 1 voorzien van een CD systeem voor de navigatie met voor nederlandse auto's een Benelux kaart. Type 2 is voorzien van DVD van geheel europa. Dit systeem werkt zelfs spraakgestuurd. Kortom overzetten lijkt mij bijna onmogelijk.
Met betrekking tot de geluidskwaliteit vind ik type 2 beter, hoewel type 1 niet slecht was.
Ik was verder benieuwd waarom je over de grens gaat kijken naar een Vel Satis. Mijn indruk is dat hier in Nederland ook leuke exemplaren te koop zijn. Mijn inschatting is dat dealers graag van zulke auto's afwillen en dus best wat kunnen/willen met de prijs en eventuele inruil. Dan heb je ook niet het probleem van de taal en gelijk een navigatieCD van het goede gebied.
Ik weet natuurlijk niet naar wat voor exemplaar je op zoek bent, maar bij de dealer waar ik altijd kom, staat een Vel Satis te koop (3,5 V6 Initiale).
Veel succes met je zoektocht.
Met betrekking tot de geluidskwaliteit vind ik type 2 beter, hoewel type 1 niet slecht was.
Ik was verder benieuwd waarom je over de grens gaat kijken naar een Vel Satis. Mijn indruk is dat hier in Nederland ook leuke exemplaren te koop zijn. Mijn inschatting is dat dealers graag van zulke auto's afwillen en dus best wat kunnen/willen met de prijs en eventuele inruil. Dan heb je ook niet het probleem van de taal en gelijk een navigatieCD van het goede gebied.
Ik weet natuurlijk niet naar wat voor exemplaar je op zoek bent, maar bij de dealer waar ik altijd kom, staat een Vel Satis te koop (3,5 V6 Initiale).
Veel succes met je zoektocht.
Hide post links |
-
Hoi,
Dat is dan toch wel jammer dat er dus geen mogelijkheid is om MP3's af te spelen. Maar ik neem aan dat je met een set europa CD's kunt navigeren in Europa?
Ik vind het echt een geweldige auto, maar qua radio / navigatie ga ik dan toch een stap terug t.o.v. mijn huidge Alpine navigatie. Ik zou desnoods de radio door een heel ander exemplaar laten vervangen, maar dat gaat ook niet omdat er geen aansluitingen liggen. Ik begrijp niet dat men zo'n incompatable systeem inbouwt.
Waarom ik er een uit het buitenland wil halen? Toch omdat je daar veel meer voor je geld krijgt zover ik het kan zien: minder km, betere uitrusting. Daarnaast woon ik in Maastricht dus buitenland is minder ver dan het klinkt
. Maar van de andere kant scheelt het soms ook niet teveel en is het een stuk eenvoudiger om er een uit Nederland te halen. Ik zal in elk geval m'n zoekterrein ook een naar het noorden verleggen.
Een phase 2 is helaas nog te duur, want dat zou alles oplossen.
Dat is dan toch wel jammer dat er dus geen mogelijkheid is om MP3's af te spelen. Maar ik neem aan dat je met een set europa CD's kunt navigeren in Europa?
Ik vind het echt een geweldige auto, maar qua radio / navigatie ga ik dan toch een stap terug t.o.v. mijn huidge Alpine navigatie. Ik zou desnoods de radio door een heel ander exemplaar laten vervangen, maar dat gaat ook niet omdat er geen aansluitingen liggen. Ik begrijp niet dat men zo'n incompatable systeem inbouwt.
Waarom ik er een uit het buitenland wil halen? Toch omdat je daar veel meer voor je geld krijgt zover ik het kan zien: minder km, betere uitrusting. Daarnaast woon ik in Maastricht dus buitenland is minder ver dan het klinkt

Een phase 2 is helaas nog te duur, want dat zou alles oplossen.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 aug 2015 21:38
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Laat je niet afschrikken door de vraagprijzen in eerste instantie. Mijn ervaring is dat dealers er veel aan geleven is om dergelijke auto's aan de man te brengen. Ik vind het design van de auto geweldig, maar klaarblijkelijk niet iedereen. Mijn vorige Vel Satis staat zelfs al langer dan een jaar bij de dealer te wachten op een nieuwe eigenaar. Dus mocht je interesse hebben, dan kun je daar vast wel een leuke deal sluiten.
Hide post links |
-
Ik denk dat ik er uit ben. Ik ga toch proberen een extern systeem in te bouwen (vehicle hub pro van alpine als centrale unit). Voordelen zijn zeer goede DVD navigatie, bluetooth en ipod aansluitbaar. De bestaande radio blijft gewoon zitten, maar is niet meer aangesloten. Ik heb het diagram getekend en bijgevoegd. Hiervoor wil ik echter wel het display van de Vel Satis gebruiken. Nu heb ik 2 vragen:
- Wordt het display alleen gebruikt voor de radio en navigatie? Of gebruikt de boordcomputer het ook?
- Welke aansluiting heeft het display. Is dit geoon een composite signaal (RCA plug), of RGB?
- Wordt het display alleen gebruikt voor de radio en navigatie? Of gebruikt de boordcomputer het ook?
- Welke aansluiting heeft het display. Is dit geoon een composite signaal (RCA plug), of RGB?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-