Model/uitvoering : _renault scenic 1.5 dci 76 kw ./ 103pk
Bouwjaar : _2008
Brandstof : _diesel
i.v.m. caravan van 1150kg max heb ik de vraag of het noodzakelijk en of verantwoord is de motor
te laten chippen d.m.v. obd tuning of ecu tuning om zodoende meer NM te verkrijgen c.q. meer pk's
of kan ik toch met de huidige trekkracht zonder tuning met vertrouwen de caravan trekken uiteraard met inachtneming van
geen hoge belasting met toerentallen . ik moet niet in z.n vijf continu 3000 toeren moeten draaien (2400) lijkt mij meer dan genoeg. over gebruik van de 6de versnelling hoeven we in dit geval niet te denken want dat zal niet mogelijk zijn
mijn vorige scenic was een 1.9 dci met 120 pk en was dat een eitje.
gaarne advies
tuning of geen tuning dci 1.5
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 dec 2019 21:47
- Actief als: professional
Re: tuning of geen tuning dci 1.5
hoi pinky,
Heb zelf mijn laguna 2,0 180 pk diesel ook laten chippen icm egr delete en dpf delete. Een echte aanrader. De turbo spoelt sneller op en krijgt minder tegendruk van de dpf. door het chippen krijg je zeker veel meer koppel en zal je makkelijker je caravan kunnen trekken. Heb het laten doen bij unlimited tuning in amersfoort. Goede lui die er verstand van hebben en ze beschikken over een testbank. Succes
Heb zelf mijn laguna 2,0 180 pk diesel ook laten chippen icm egr delete en dpf delete. Een echte aanrader. De turbo spoelt sneller op en krijgt minder tegendruk van de dpf. door het chippen krijg je zeker veel meer koppel en zal je makkelijker je caravan kunnen trekken. Heb het laten doen bij unlimited tuning in amersfoort. Goede lui die er verstand van hebben en ze beschikken over een testbank. Succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 sep 2015 00:20
- Actief als: particulier
Re: tuning of geen tuning dci 1.5
Ik heb mijn kangoo 1.5 82 pk laten chippen
Echt een aanrader idd!, veel meer koppel en soeplesse in de moter.
Het rijdt een heel stuk fijner, en in mijn geval zeker zuiniger!
Als ik kijk heb ik de kosten voor de aanschaf van chiptuning er al uit met zuinigheid van brandstof.
Heb hem laten chippen bij tunex, niet op rollerbank maar een 'standaard' tuning voor mijn kangoo.
Echt een aanrader idd!, veel meer koppel en soeplesse in de moter.
Het rijdt een heel stuk fijner, en in mijn geval zeker zuiniger!
Als ik kijk heb ik de kosten voor de aanschaf van chiptuning er al uit met zuinigheid van brandstof.
Heb hem laten chippen bij tunex, niet op rollerbank maar een 'standaard' tuning voor mijn kangoo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-