Rondje Nederland

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door PieterZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wow! Mooie route. Ben benieuwd naar de foto's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Rondje is al veranderd. Texaco de Brink is offline....

https://goo.gl/maps/tZW2H

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door MartijnEV »

Ad, waar heb je de info vandaan dat De Brink, Klarenbeek/Apeldoorn offline zou zijn?

UPDATE inmiddels heb ik jouw bron ook gevonden. Inderdaad is De Brink momenteel offline voor onderhoud. Als het goed is, zal hij maandag 18 augustus weer werken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door GertjanVB »

Toi Toi Ad! Mooi rondje, veel plezier en succesvol snelladen :thumb:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Het is al weer bijna anderhalve week geleden, maar ik had nog een verslag van mijn rondje Nederland beloofd.
Zoals de vorige keer ben ik om 07:00 op zondag 17 Augustus vertrokken en wederom met als eerste stop in Leiderdorp gepland. Hier ging het vorig jaar catastrofaal verkeerd door een weigerende DBT snellader en ook dit jaar leek het fout te gaan. Het laden was nog geen 5 seconden begonnen of één van de lampjes ging van blauw naar rood. Oeps! Niet zo snel van de kook heb ik het laadproces onderbroken en weer opnieuw begonnen en toen ging het wel goed. Tempo van de eerste procenten heb ik bij gehouden, maar toen vond ik het wel goed en heb het laden bij 90% gestopt.
Op naar Heerhugowaard waar ik de snellader in parkeergarage Middenweg zocht. Na alle 3 etages drie keer rondgereden heb was ik er wel van overtuigd dat hier geen lader te vinden was, laat staan een snellader. Terug naar buiten. Door een afsluiting in Heerhugowaard was de Zuidtangent afgesloten en was ik met een omweg bij het winkelcentrum aangekomen. Toch maar eens geprobeerd hoe ver ik om het winkelcentrum kon rijden en verdomd: Nog een parkeerplaats! En wel parkeerplaats/garage (ondergronds) Zuidtangent met pontificaal in het midden een snellader van TNM/Allego.
Aangezien ik in Joure bij een 22 kW lader moest bijladen heb ik tot 98% geladen. De laatste 2% gaan langzamer als de eerste bij een 22 kW lader, dus dat leek mij logisch.
Op naar Joure, eerst binnendoor naar de A7 en dan de Afsluitdijk over. I.p.v. schuin op de kop had ik nu de wind schuin van achteren en zoals jullie ook weten scheelt dat best wel een beetje. Misschien had ik met een beetje langzamer rijden Mienschoor direct kunnen halen, maar een plaspauze kan af en toe ook geen kwaad. Ik kwam aan met 28%. De Greenflux laadpaal had al een 1 fase kabel aangesloten in één van de stopkontakten en dat maakte mij wel een beetje zenuwachtig. Zou er een storing zijn? Blijft mijn kabel ook steken als ik hem inplug? Even naar binnen om te vragen en het schijnt al meerdere keren te zijn voorgekomen dat mensen hun kabel vergeten. Hoe dit mogelijk is is mij een raadsel, maar het gaf mij het vertrouwen om mijn kabel er in te pluggen en te laden. Dit ging overigens uitstekend. Wel wat minuten verloren, maar het ging niet slecht. Bij vertrek stond er 45% op het scherm en dat was ruim voldoende om in Mienscheer te geraken.
In Mienscheer aangekomen zat er nog 15% in de accu. De eerste keer bij Fastned laden en gelijk ging het niet goed. Ook hier een keer over nieuw begonnen en bam 43 kW erin. Met 90% is Panjerd makkelijk te bereiken, dus daar heb ik het laden bij afgebroken.
Op weg naar Panjerd haalde ik nog een E-Up in die in een slakkengangetje ook richting zuiden ging en zo waar, na een nieuwe plaspauze stond hij naast mij aan dezelfde lader met de CCS lader te laden en beide auto’s laadden op volle snelheid. ’T Harde is maar een 50 km vanaf de Panjerd, dus ook hier maar tot 90% geladen.
Ik kon het niet laten om ook even een fotootje te maken bij de, toen nog niet functionele, Superchargers van Tesla bij van der Valk in Zwolle.
In ’t Harde heb ik wel tot 98% geladen omdat in Lokkant weer een 22 kW lader staat. Ook weer een TNM snellader en ook weer een onderbreking. Dit keer kon ik door op start te drukken het laden weer laten hervatten.
Op weg net voor Lokkant zie ik ineens een witte Nissan Leaf in mijn spiegel. Nu ken ik een witte Nissan Leaf die hier in de buurt thuis is en verdomd het is Henk Vrugt. Al drie jaar EV-pionier en naamgever aan de Zwerfie (een selfie terwijl je zwerfafval weggooit). We hadden elkaar al een tijd niet gezien dus al pratend probeerde ik de 22 kW lader aan de praat te krijgen, maar zonder succes. Snel even de Fastned helpdesk gebeld en ik kreeg zo waar een competente medewerker aan de telefoon. Vorig jaar kreeg ik bij TNM een vriendelijke maar onnozele telefoniste aan de telefoon, maar bij Fastned sprak ik gelijk met iemand met de handen aan de knoppen. Hij kon niet direkt vertellen wat het probleem was, maar kon wel het laadproces (op kosten van Fastned, waarvoor nog dank) starten. Het beginpercentage was overigens 16%.
In de shop van het benzinestation met een bakkie in de hand ging het gesprek verder tot we door twee heren werden aangesproken of die twee EV’s van ons waren. Één van deze heren was de eigenaar van een Renault Zoe die via het forum gezien had dat ik mijn rondje aan het maken was en ook op het idee gekomen was om mij daar te begroeten. Zo rij je in je eentje Nederland door in een EV, zo sta je als EV-rijders mensen in de weg die ook bij de koffieautomaat willen. Het gesprek ging over alle mogelijk zaken rond EV’s en zonne-energie en ik hield de tijd eigenlijk niet in de gaten. Ik denk dat het rond 19:00 was toen ik weer naar mijn auto ging en verdomd de accu was al (drie kwartier) vol. Samen nog even een fotootje gemaakt met de auto’s voor een Twittermomentje en de laatste etappe kom beginnen.
Om 20:38 plugde ik de auto thuis met 13% weer in en was ik dus 13 uur en 38 minuten onderweg geweest. Zonder de zoektocht in Heerhugowaard, de tussenstop in Zwolle en het gezellige kletsen in Lokkant denk ik dat ik dicht bij het doel van 12 uur was gekomen.
Lessons learned:
- More is better! We hebben meer snelladers nodig. Het rondje kan nog aanmerkelijk sneller als je niet afhankelijk bent van 22 kW laders, maar ook 43 kW snelladers waar je ze nodig hebt. Nu heb ik in Leiderdorp al snel geladen terwijl ik best nog wel de verzorgingsplaats bij het brugrestaurant voor Schiphol had kunnen halen. Helaas staat hier nog geen snellader gepland zo ver ik weet. Bovendien is het kolder dat je Heerhugowaard in moet rijden om te kunnen snelladen op doorreis. Met Fastned Broerdijk aan de A7 zou dan haalbaar worden met alle tijdwinst van dien. Met goed gespreide snelladers zou ik wellicht met een laadbeurt minder toe kunnen.
- De laadkabel van de ABB snelladers zitten aan de zijkant van de lader. AC aan één kant en de DC kabels aan de andere kant. Je moet dus even kijken aan welke kant de enkele kabel hangt om de auto optimaal te parkeren. De kabel is niet bijzonder lang, dus parkeren aan de goede kant is een pré.
- Ik kan mijn vinger er niet op leggen omdat ik vergeten ben om de resterende km´s op te schrijven voor en na het laden, maar ik heb de indruk dat de Zoe moeite heeft om het accupakket te balanceren. Vooral als de accu bij een snellaadbeurt niet volledig vol geladen word. Ik had onderweg het idee dat de geschatte actieradius minder was dan dat ik op basis van de % en het gemiddelde verbruik had mogen verwachten. Aandachtspuntje voor de volgende keer.
570 km in 15,5 uur = 36,8 km/u
663.9 km in 12 uur = 55, 3 km/u
Ik denk dat er met meer snelladers nog een uurtje van deze tijd af te snoepen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door BB-One »

Mooi verhaal leuk om te lezen! De snellladers zijn inderdaad een uitvinding.
In vergelijking met een jaar geleden rij je 100 km meer in 3,5 uur minder!
Voor wat betreft je verhaal inzake het balanceren. Dat gevoel heb ik ook, zeker als je niet volledig laadt en niet alleen bij een snellaadactie. Maar voor mij is het moeilijk te bepalen, aangezien ik ook vaak snelweg rijdt (ongeveer 2*25 km) en dan let ik niet echt op mijn sneleheid en rij ik gewoon lekker mee met de rest en dat is natuurlijk slecht voor het geschatte rijbereik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door MartijnEV »

Vandaag is het 26e Fastned snellaadstation Mandelân bij Leeuwarden geopend. Het zou nu mogelijk moeten zijn om een full speed (120-130 km/uur) "Rondje NL in Zoe" te kunnen doen. Als ik nu tijd had zou ik het graag een dagje proberen! Misschien later dit voorjaar. :-)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door GertjanVB »

Mooi idee, ik heb wel tijd (helaas), maar AdvanderMeer is Mr. RondjeNederland en je hebt natuurlijk een sponsor nodig voor dat dure rondje :-)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Met 120/130 km/u gaat dat zeker zo'n €120,= kosten. Op 16 Augustus is mijn Zoe 2 jaar, maar ik moet nog zien of ik het ga doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Rondje Nederland

Bericht door HarmOtten »

Misschien moet je een sponsor zoeken!
ehm :think: ... Fastned? :D

Of we doen een wedstrijdje tussen Fastned, en TheNewMotion/Allego-snelladers :wink:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door GertjanVB »

Ah, weer een goed idee! Op prijs wint TNM, maar ik weet niet of je met alleen TNM over de afsluitdijk komt. Zal eens kijken, hier is het rondje Fastned alvast. in verband met de ligging aan de snelweg is er een dwangmatige richting en wordt een aantal stations niet aangedaan (anders heb je wel meer als een dag nodig). Met station Mandelân kom je nu over de afsluitdijk. Alternatief kan ook zijn dat er 1 ZOE idd op topsnelheid langs die stations gaat en de ander op, zeg 95 à 100 km/h, rondgaat.

Update: natuurlijk lukt het met de TNM, je mag de 22kWh laders meetellen, die gebruik ik met Fastned ook, dan is het geen probleem. Dat betekent eigenlijk dat er nog geen puur Fastned Snellaadrondje Nederland mogelijk is (43kWh).
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Rondje Nederland

Bericht door lvanoort »

Zonder Groningen en Maastricht is hij eigenlijk niet compleet toch? Zei het hier eigenlijk als grap gisteren en manlief was er wel voor te porren maar dan in en weekend op één dag vinden we het te ver. Wellicht komt het ervan....
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door daf55 »

Lijkt mij best leuk om eens te doen!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Rondje Nederland

Bericht door lvanoort »

Heb fastned gemaild met verzoek om sponsoring ben benieuwd...
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door PieterZoe »

Leontine, supergoed idee. We zouden dat plan zelfs iets groter kunenn maken en kunnen voorstellen dat we met de actieve leden van het forum een rondje NL gaan maken op een zondag. Uiteraard uitsluitend gebruikmakend van FastNed. Een klein convoy van een stuk of 5 Zoe's (of meer!) tijdelijk bestikkerd met FastNed (en renault!). Dat levert zeker een boel exposure op en wordt zeker door verschillende media opgepikt. Wat dacht je/jullie daarvan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door GertjanVB »

Zou niet achter elkaar gaan rijden, dan wordt het druk bij de laders. Ieder steekt bij hem of haar in de buurt in op het rondje. Met Glympse en Twitter kun je het publiekelijk maken. Communicatie op afstand (groepsWhatsApp) met elkaar ipv fysiek contact.
Je kunt een gecombineerd puur snellaadrondje (43kW) doen met Fastned en TNM/Allego laders ter promotie van EV in het algemeen of puur Fastned stations. Dan wel met een enkele 22kW lader ertussen. Motief kan zijn om Fastned een hart onder de riem te steken in hun strijd met RWS en de oliebaronnen en/of ter viering van 6 stations in 2 weken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Rondje Nederland

Bericht door lvanoort »

Had snel antwoord;) leuk initiatief maar voor eigen kosten, jammer maar blijf het wel leuk vinden. Maand abo. Is dan inderdaad het goedkoopste. Zie mailantwoord:

Beste Leontine,


Wat een fantastisch initiatief! Wij publiceren graag een verslag op onze blog. Je kunt dit naar mij mailenAfbeeldingepijn.vloemans@fastned.nl


Wat de kosten betreft, voor €100 per maand excl. BTW kun je het maandelijks opzegbare Fastned unlimited abonnement nemen. Daarmee kunnen jullie tijdens de roadtrip onbeperkt opladen. En ook nog de rest van de maand onbezorgd rijden. 


Wij zien het betalen per kWh als een noodoptie. Wij geloven dat elektrisch snelladen naar abonnementen toegaat zoals je nu ziet bij de mobiele telefonie. Houd daarom onze website in de gaten voor nieuwe prijsplannen!


Bel me gerust bij verdere vragen of opmerkingen.


Hartelijke groet,
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door daf55 »

Tja, om dan er weer 100 euro voor te gaan betalen? Ik denk er dan nog even over na...
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door BB-One »

Och als je met zijn vijven een 100 euro abonnement gebruikt valt het wel mee....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door GertjanVB »

Helaas dat kan niet; abbo geld per auto :-)

Als je heel Nederland erbij wilt betrekken wordt het ondoenlijk in 1 dag en ook kostentechnisch minder leuk. Fastned lukt het feitelijk ook nog niet helemaal met 43kW AC, net zo min als TNM.

Maar als we AdvanderMeer zijn rondje bekijken en proberen dat nu helemaal met Fastned te doen dan lukt dat met 1* 22kW en 7* 43kW laders over 680km in 7 uur. exclusief laden. Iets meer km dan Ad laatst heeft gereden (679) omdat we bij Witte Molen (Groningen) en Knorrestein (Zoetermeer) even extra km's moeten rijden om aan de goede kant van de snelweg te komen.

Evenzo maar nu met TNM/Allego lukt het dus ook niet op allemaal 43kW laders, daarvoor hebben we 1* 22kW van TNM nodig 1* 43kW van Corio (?) in Heerhugowaard (Ad weet nu waar die staat; niet in de parkeergarage) en 6 * 43kW laders van TNM/Allego. Dit rondje 650km in 6 uur en 3 kwartier rijtijd, omdat we niet heen en weer hoeven te rijden om aan de goede kant van de snelweg te komen, toch voornamelijk hetzelfde rondje.

Wil je optimaal gebruik van de snelladers dan pak je de mix (2* Fastned en 4* TNM), dat is 635km in 6 uur en 1 kwartier met 6 laadsessies bij 43kW snelladers.

Het Fastned rondje moet je tegen de klok in rijden, TNM maakt niet uit. De mix met de klok mee. De routes vind je hier. Het volgen van het rondje van Ad heeft als voordeel dat we weer kunnen zien wat we met de huidige stand van snelladers kunnen verbeteren qua tijd en het is in 1 dag te doen. 650 km kost bij TNM waarschijnlijk € 35,75 en bij Fastned dus € 100,00
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door PieterZoe »

Mooie analyse Gertjan! En met dat kaartje wordt het wel heel verleidelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door GertjanVB »

Kan ook over de Renault 22kW laders (2* een 11kW meegepikt). Kunnen we de nieuwe ZOE dit parcours laten rijden, terwijl een "oude" ZOE het Mix-rondje doet.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Tja, 16 augustus.... Mijn Zoe wordt 2 jaar....

Ach, waarom niet nog een rondje NL? Hetzelfde rondje is geen uitdaging, dus waarom niet Zeeland een bezoekje brengen?

Na vele versies is dit hem geworden: https://goo.gl/cmxaW3

813 km!!! :shock: Google denkt dat dit alleen al 8:45 aan rijtijd is. Effectieve laadtijd schat ik op 3:45, dus dat is 12:30 in totaal als er he-le-maal niets mis gaat.
rondjeNLinEV 2015.jpg
Het stukje van Fastned Broerdijk naar Fastned Mienscheer "will be cutting it close" en is waarschijnlijk afhankelijk van de windsterkte en richting. Nu schat weeronline windkracht 3 uit noordelijke richting. Wellicht dat ik daar de snelheid een beetje moet aanpassen.

Van 570 km in 15,5 uur via 660 in 12 uur nu 813 km in 12,5 uur.
Oftewel van 37 km/u via 55 km/u naar 65 km/u gemiddeld

Het kan natuurlijk nog sneller zodra alle snelweg snellaadstations er staan.

Ik heb voor mijn rondje NL mijn Fastned abonnement even op Standard gezet. Het scheelt op deze rit meer dan €14,=.

Mochten jullie nog suggesties hebben of vouten in mijn berekeningen zien, dan hoor ik het graag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door BB-One »

Mocht het een probleem worden dan kun je altijd nog even in Zürich aan de 22kw... Wel leuk dat je het weer doet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door BB-One »

Even een snelle berekening gemaakt, als je door in Zürich te gaan laden in plaats van gemiddeld 80 gemiddeld 100km/u kunt rijden, heb je twintig minuten om te laden in Zürich en dat geeft ongeveer 7 kWh...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Jsj »

In Heerenveen heb ik recentelijk de 43 kw lader van het Abe Lenstra stadion even getest, dat ging prima.

De lader in Zurich was niet zo snel als ik had verwacht en de bijbehorende horeca van het het kaliber vergane glorie :-)

Hoewel de kroket met brood prima te doen was...

Gaat het je om zoveel mogelijk km's aangezien het voornamelijk snelweg betreft ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rondje Nederland

Bericht door GertjanVB »

Meer km's in minder tijd is het credo!
@ad van der Meer: Heemstede zal Haamstede zijn vermoed ik. Hoe laat vertrek je?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Haamstede is om ook Zeeland mee te nemen.

Heerenveen is "om".

In Joure staat ook een 22kW lader, maar als het even kan probeer ik Mienscheer te halen.

ETD 07:00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

#RondjeNLinEV op Twitter te volgen: @AdvanderMeer
Nu in Haamstede bijna op gewenste SOCIALE
Zie Glympse link op Twitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Rondje Nederland

Bericht door HarmOtten »

@Ad,
Ik ben benieuwd naar je verbruikscijfers bij verschillende (constante) snelheden en windrichtingen.
Windkaart 20150816 11.40.gif
Wat is je bandenspanning?

In ieder geval veel plezier onderweg!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Bandenspanning 2,7

Verbruik bij 102 km/u tussen 160 en 240 Wh/km op vlakke weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Rondje Nederland

Bericht door HarmOtten »

Hoeveel kilometers had je nu precies gereden en in hoeveel tijd?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Ik heb het aan hand van de acculog van Renault en de facturen van FN en TNM moeten reconstrueren, want ik ben mijn eigen notities kwijt.

805,9 km in 14:10; laden 4:45, rijden 9:25 voor 85,58 km/u

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Rondje Nederland

Bericht door HarmOtten »

805,9 km / 14,17uur = 56,87 km/u gemiddeld (inclusief laden). Goed gedaan Ad! :thumb:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door landfort »

Ad, leuke verhalen over je rondje Nederland :clap: . Krijg je gelijk zin om ook een plannetje te maken voor een - iets kleiner - rondje (maar ik wacht nog even op wat warmer weer - kom ik wat verder - en dat ik zeker weet dat de Zoe overal kan laden).

groet
Marita
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Rondje Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

16 Augustus wordt mijn Zoe 3 jaar en dat zou aanleiding kunnen zijn om een rondje Nederland te rijden. Nu ga ik het ook wel doen, maar dan in een Nissan Leaf met een 30 kWh accu.
Aanleiding is een rondje Nederland met zo'n Leaf door een paar rakkers van Autoweek, die het presteerden om 950 km in 21 uur af te leggen. Da's een gemiddelde van zo'n 45 km/u en da's niet erg veel natuurlijk. Mijn laatste rondje Nederland reed ik zo'n 800 km met een gemiddelde snelheid van 55 km/u.
De Nissan Leaf heeft een hoger maximaal laadvermogen en een grotere accu. Dit leidt mij tot de aanname dat 55 km/u met de Nissan Leaf ook minimaal mogelijk zou moeten zijn. Als dat lukt dan zou die 950 km in 17:15 af te leggen moeten zijn oftewel 18% sneller.
VKV Rotterdam stelt mij voor dit experiment een Nissan Leaf 30 kWh ter beschikking en zondag 14 Augustus gaat het gebeuren. Komt dat zien, komt dat zien!
Als Autoweek dit ritje niet gedaan had, dan was ik gewoon met mijn Zoe rondgereden, maar dit moet even rechtgezet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in