Lekker opkalefateren

Plaats reactie

Topic author
Michelangelo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2014 01:15
Actief als: particulier

Lekker opkalefateren

Bericht door Michelangelo »

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een origineel Duitse Scenic 2.0 RT van '97, omdat mn vertrouwde Citroen ZX helaas te duur werd. Ik heb al via het elektronica gedeelte een vraag uit staan over de radio, waar ik geweldig wordt geholpen.
Ik had echter, voor het opkalefateren van de auto zodat ie weer op en top is, een paar algemene vragen. Hopelijk weten jullie een antwoord erop.

- de sigarettenaansteker doet het niet (ook het lampje niet) en ik krijg hem, ondanks instructies, niet uit elkaar. Moet de torx schroef die in de aansteker zit los om hem helemaal te demonteren? Dan kan ik schuren en controleren.
- Ik wil 2 boxen in de hoedenplank hangen die ik vanuit mijn oude Citroen ZX heb overgehouden. Dit zijn gewone speakers en ik weet niet hoe ik deze kan combineren met de twee kleine speakertjes die naast de hoedenplank zitten. Wat is hier verstandig?
- De centrale vergrendeling doet het niet. In de sleutel inmiddels het IR-lampje weer contact laten maken, maar geen soelaas. Auto start gewoon en reageert wel op de knop in de auto zelf. Het rode lampje in de tellerbak blijft tijdens het rijden enthousiast knipperen.
- Het lampje van de airbag brand constant. De garagist zei dat dit een zwak punt in een sensor in de stoel is en dat hij hem wel kon afdoppen. Ik wil het echter liever werkend krijgen omdat ik geen fan ben van afdoppen of dichtsolderen...
- Wat is het goede stationair toerental voor de 2 liter motor? Hij hangt nu rond de 6 a 700 toeren, wat me laag lijkt.

Alvast dank allen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Michelangelo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2014 01:15
Actief als: particulier

Re: Lekker opkalefateren

Bericht door Michelangelo »

Ik zal even een update doen, al was het alleen maar om het weer over de auto te hebben:
Aanvulling op de eerste post: Het is een Megane Scenic. Hoort dit dan in dit forum?

- 12v van de sigarettenaansteker is opgelost. Het probleem was.. verder induwen :shock: Dus dat.
- Centrale vergrendeling wil nog altijd niet. Sleutel uit elkaar en weer goed in elkaar. CMOS laat knipperen zien, dus de AB is goed. Zekeringen lijken in orde en de ontvanger in het dak ook (uit elkaar en weer in elkaar gehad) Dus wat het nou is...?
- airbag lampje is 'geregeld' door de garage :lol: . Het lampje voor de startonderbreker is afgeplakt omdat dat dat niet uit wilde, waarschijnlijk omdat de onderbreker een keer is omzeild oid.
- stationair is geregeld door de garage. Hij 'zakt' nu niet meer weg bij snel intrappen van de koppeling en blijft hoger draaien.

De auto gaat nog terug vanwege lekkage bij het gaspedaal van regenwater en moeilijk starten. Starten wil ie eigenlijk niet en na doorstarten hikt ie langzaam tot leven. Blijft dan heel laag in de toeren hikken en klimt dan langzaam op. Gas geven verzuipt de auto totdat deze goed is gaan lopen. Ik laat het jullie weten (of iemand heeft een antwoord?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3261
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lekker opkalefateren

Bericht door Mathijs »

Michelangelo schreef:- Centrale vergrendeling wil nog altijd niet. Sleutel uit elkaar en weer goed in elkaar. CMOS laat knipperen zien, dus de AB is goed. Zekeringen lijken in orde en de ontvanger in het dak ook (uit elkaar en weer in elkaar gehad) Dus wat het nou is...?
Weet niet of het met deze versie ook zo is, maar moest de afstandbediening niet 'ingeleerd' worden ?
Of is dat alleen met RF afstandsbedieningen, en niet met IR. :think:
Michelangelo schreef:De auto gaat nog terug vanwege lekkage bij het gaspedaal van regenwater en moeilijk starten
De latere versie Scenic heeft nogal eens last van verstopte afvoerkanalen onder de paraven, vaak geeft dat vocht in het onderste bakje bij de voorstoelen en corrosie aan de kabels onder het laatje van de bestuurdersstoel, met tal van electronische gebreken tot gevolg.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!
Hoe je "straks" spelt? Nou simpel : L A T E R
Hoe je "later" spelt? ook niet moeilijk : N O O I T
Hoe je "nooit" spelt? ja kom zeg, heb meer te doen, vertel ik je straks!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Lekker opkalefateren

Bericht door DHL »

Of de afvoer van de airco die los zit

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Michelangelo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2014 01:15
Actief als: particulier

Re: Lekker opkalefateren

Bericht door Michelangelo »

De lekkage is altijd na regen dus een airco zou het niet moeten zijn, naast dat de airco is door de garage verbonden met de koelventilator zodat die werkt en de airco niet. Ze wilde mij niet op kosten jagen met zoekwerk waarom de koelfan niet werkte en wilden het goedkoop oplossen. Kon ik waarderen, maar de echte oplossing moet ik nog naar op zoek...

Die verstopte afvoer (paraven, wat een woord), kan ik daar zelf bij? Na wat zoekwerk net op het forum, kom ik alleen handleidingen tegen voor nieuwere types en in hoeverre dat hetzelfde is?
(De ruitenwissers krijg ik er in ieder geval al niet af, die staan namelijk schuin en ik wilde ze rechtzetten. Noppes.)

Dat inleren was ik inderdaad vergeten, misschien dat dat werkt. De knop binnenin doet het in ieder geval wel, dus de vergrendeling zelf is niet stuk.

*update* Ik belde de garage om te vragen naar de lekkage, ze hebben de complete rubberen inzetstukken er al uit gehaald, wat meestal helpt. Waarom het nog steeds lekt, willen ze graag onderzoeken. :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Lekker opkalefateren

Bericht door Hans C »

Die ruitenwissers kunnen idd in de loop van de jaren muurvast komen te zitten, soms brengt een poelietrekker of hoe heet zo'n ding soelaas, maar een paar keer inspuiten met WD40 brengt soms eerder hulp.
Wel je voorruit goed beschermen en bij het lostrekken is het zoals bij een stuur loshalen, de moer er een paar toeren laten opzitten.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Michelangelo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2014 01:15
Actief als: particulier

Re: Lekker opkalefateren

Bericht door Michelangelo »

Nou de kogel is door de kerk, hij gaat er helaas uit.
Helemaal omdat ik een mooie Citroën BX kon aanschaffen, een auto die ik toch liever heb dan zo'n familiewagen.

Verder kan ik nog melden: de lekkage was inderdaad vanwege de kanaaltjes onder de paraven, dus die zijn eruit gegaan en de lekkage was voorbij. De auto verzuipt nog steeds als je bij koude motor gas geeft, maar ik ga me daar niet meer aan wagen.
Dank voor alle tips en aanwijzingen aan alle reageerders! De auto staat binnenkort bij de aangeboden sectie van het forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in