Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Kunnen bij het vernieuwen van de banden van een Scenic de bandensensoren gewoon blijven zitten ? Moeten ze dan gereset worden of niet en kan dit alleen gebeuren bij de Renault-dealer of kunnen andere bedrijven dit ook ?
(dit nav diverse berichten op dit forum dat die bandensensoren nogal prijzig zijn ! )
grtn Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE
De bandensensoren kunnen gewoon in de velg blijven zitten.
De velg moet wel weer op dezelfde plaats op de auto gemonteerd worden.
De ventielen zijn voorzien van gekleurde ringetjes, in de deurstijl staat een schema welk ventiel waar hoort.
Sommige universele garagebedrijven kunnen de sensoren ook inlezen maar dat zijn er niet zo heel veel.
Bij de dealer kan het zeker.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
denk er wel aan dat bij een hoop bedrijven het fout gaat met monteren van de band.
dan raakt het sensortje stuk(gebroken) aan de binnenkant.
dit al vaak mee gemaakt met kwik-fit
denk goed na of je dit ongemak wil of dat je gelijk naar de dealer gaat voor een paar euro meer per band
zat idd ook met de zelfde vraag....
de krengen schijnen nogal gevoelig te zijn.
ook met lucht bij blazen schijn je op te moeten letten.
wat moet je met de winterbanden?
nieuwe wielen kopen? incl sensoren?
of alleen winterbanden, maar dan meot je deze steeds laten omleggen bij dealer / garage?
Het makkelijkste is een set met stalen wielen.
Naar keuze met of zonder sensoren.
Het systeem kan uitgeschakeld worden in geval de winterset gemonteerd is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
ok.
ja, zat ook al te denken aan stalen velgen zonder sensor erin.
als het goed is rij je maar redelijk kort op die winter wielen...
moet het sensor systeem uitgeschakeld worden?
anders krijg je natuurlijk een foutmelding dat er 4 wielen missen...
kan alleen de dealer dit doen?
of ook een bovag garage?
of mss ik zelf wel?
Je kan het systeem niet zelf uitschakelen, daarvoor moet je in de rekeneenheid van de auto de betreffende functie uitzetten.
De dealer kan dit uiteraard doen, sommige garagebedrijven ook.
Antonio.
Renault, a way of life!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Nieuw in de doos lichtkapjes voor een Renault Safrane. Zitten origineel naast de versterkers gemonteerd.
Voor €25,- per stuk bij mij thuis op te halen.
Van mijn Zoe uit R90 Intens 41 kWh uit 2019 met 105000km is de electromotor kapot gegaan. Ik heb contact gehad met de renault dealer en de importeur, waar het het aantal km en leeftijd vd auto valt het buiten garantie of coulance....
Onze Captur heeft al heel lang een raar kloppend geluid bij het laten opkomen van de koppeling.
Echter, het geluid lijkt de laatste tijd iets erger te zijn geworden.
Onze Captur 0.9 tce hebben wij nieuw aangeschaft in 2016 en de eerste keren dat het...
Hallo, sinds 1 week krijg ik op mijn Clio 5 Etech de melding Banden oppompen en initialiseren . De garage heeft hierna de banden op de juiste spanning gebracht en een reset uitgevoerd. Echter, de volgende dag is het weer mis en krijg ik opnieuw...
Renault Scenic 3 velgen met banden 4/5 mm profiel - bwj van 2011 tot 2016 IMG_20250305_091514.jpg IMG_20250305_091500.jpg IMG_20250305_091500.jpg IMG_20250305_091440.jpg IMG_20250305_091429.jpg