Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Theo-R-link schreef:Iets totaal anders, hoe wel ik als keuze voor de GPS 'snelste' heb ingegeven, krijg ik vaak de indruk dat hij de' kortste' wijst. Nochtans staat alles goed ingesteld. Zijn er nog met die ondervinding?
Ook ik heb deze aanbieding van My Renault ontvangen. Was het maar waar. Ze moeten toch weten dat ze een auto met RLink hebben verkocht. De aftersales van Renault is om te huilen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
* Renault Grand Scénic TCe 130 Energy, Série Limitée R-Cinema, 7/2014*
Contact gehad met R.N nadat ik mijn ongenoegen op twitter had gezet. Volgens RN kwam de aanbieding van TomTom en niet van Renault. Door een fout in het systeem kan deze fout voorkomen?!
Ik heb het idee dat ze negatieve reclame op twitter niet fijn vinden:)
Verder niets wijzer geworden helaas.
* Renault Grand Scénic TCe 130 Energy, Série Limitée R-Cinema, 7/2014*
typisch weer, als ik toch de site 'my Renault' open via de officiële Renault site en inlog. Ik denk niet dat dat iets met TT te maken heeft en als TT daar zo maar in kan komen met aanbiedingen...., heel vreemd.
Nee want toen ik mijn auto inleverde en mijn captur kreeg heb ik het al opnieuw geïnstalleerd dus deze 'my renault' is echt gebaseerd op de Captur met R-link.
Het is trouwens niet alleen een aanbieding van TT maar dat zit nog het meeste dwars natuurlijk omdat het een mooi aanbod is waar wij geen gebruik van kunnen maken, maar ook nog 8 andere bedrijfjes met het een en ander.
Vanmiddag staat bij Renault Nederland in Amsterdam de wens naar betaalbaarder R-Link kaartupdates op de agenda.
Inside informatie van Carlos hoogstpersoonlijk. Hij zal er ook zelf bij zijn om het agendapunt toe te lichten.
Komt het misschien toch nog allemaal goed...
Ja, ja, en ik mag hem bij gewoon de voornaam noemen.
Mag hij bij mij ook trouwens.
En ik kan hem ook altijd bellen als mij wat dwars zit.
Kreeg gisteren om 0.33 uur zelfs nog een mailtje van hem.
Toen ik wat dwingend had geïnformeerd waar mijn offertes bleven...
Alles is relatief, en er is altijd een overtreffende trap. De kaartupdates zullen dus bij VW duurder moeten zijn.
En zou dit de reden zijn dat we de TomTom updates in de Apple-store gratis krijgen?
Als ze maar een beetje willen luisteren naar de klanten, en als ik het goed begrijp is Carlos wel zo iemand....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Het wordt tijd voor verzet.
Verzet tegen de dure updates, in de aanbieding heb je al een losse TomTom met lifetime update voor minder dan een enkele update voor RLink.
Dus massaal uw ongenoegen op twitter, gezichtjesboek, en alle andere media posten.
* Renault Grand Scénic TCe 130 Energy, Série Limitée R-Cinema, 7/2014*
Tja, ik heb nooit willen 'twitteren' moet mij dan ook eerst aanmelden maar ik vind het ook te gek om met mijn losse Garmin waar ik een liftime update op heb naast mijn dure Rlink te gaan rijden.
Ook heb ik 25 jaar bij Renault gewerkt (importeur) dus erg Renault minded (rijdt sinds 1973 alleen Renault) maar er zijn ook voor mij grenzen.
Zal mij eens gaan verdiepen zeker omdat blijkt dat Renault wel reageert op een twitter bericht zoals blijkt uit een eerder bericht van MWES op 1 april jl en neem aan dat het geen grap was....
Jurjo schreef: Helaas hebben ze mijn bericht op Facebook van Renault Nederland inmiddels verwijderd..............!
Renault begint zich behoorlijk arrogant te gedragen.
Niet alleen TomTom navigatie met moeilijke, spaarzame dure updates, maar ook hebben ze besloten het Renault Carminat-navigatiesysteem niet meer te updaten.
In mijn geval in 2010 aangeschaft bij een nieuwe Renault op advies van de dealer om niet het beperkte Tom Tom te nemen maar een veel uitgebreider (duurder) systeem. De laatste update hiervoor dateert echter uit 2012 en komen er geen nieuwe versies meer uit. Alternatieven worden door zowel Renault Nederland alsook de dealer niet aangedragen. Helaas Pindakaas komt het op neer!
Voor mij is dit na ruim 30 jaar, buiten nog een paar teleurstellingen, mede aanleiding geen Renaults meer aan te schaffen en heb inmiddels een nieuwe auto van ander merk besteld!
Sinds 26-06-2015 trotse rijder in een BMW 218i High Executive Zwart Automaat
SPECIALE AANBIEDING VOOR DE KAARTUPDATE VAN UW TOMTOM NAVIGATIESYSTEEM*
Vier keer per jaar brengt TomTom speciaal voor de Renault-modellen met een Carminat TomTom systeem een map update uit. Deze kost nu in combinatie met een werkplaatsbezoek tijdelijk slechts € 39,95. Normaal betaalt u € 69,95, dus profiteer snel!*
Print de voucher en lever deze in bij uw eerstvolgende werkplaatsbezoek om in aanmerking te komen voor de korting.
Je hebt een Carminat en een Carminat TT voor zover ik weet.
De eerste werkt met CD updates van een mij onbekende kaartleverancier.
Ik plukte ze bij onze vroegere Scenic altijd illegaal vanaf usenet.
Updates waren gewoonweg niet te betalen zo duur.
Ah, ik ben even gaan zoeken na de opmerking van @huite en er blijken wel heel veel systemen te zijn. http://www.renault.nl/onderhoud-en-serv ... navigatie/
En dan nog de rest.
Ik begrijp @0011 als daar geen support meer op wordt gegeven.
In 2009 had ik bij aanschaf van mijn Megane de keuze uit de ingebouwde TomTom of het duurdere Carminat met DVD. Destijds zei mijn dealer al dat investeren in het duurdere systeem niet verantwoord was: het was al langer op de markt. TomTom was net nieuw, updates voor Carminat zouden lastig kunnen worden. Ik krijg het idee dat de dealer van 0011 destijds vooral omzet wilde genereren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...