Foutmelding dtc030194
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 okt 2014
- Laatste bezoek: 23 apr 2015 07:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Foutmelding dtc030194
Goedemorgen,
7 maanden en 8000km geleden is het blok van mijn laguna 3 station, 2008, benzine gereviseerd.
Helaas, er zijn weer problemen. Hij loopt op 3 cilinders. Dit keer geeft ie de melding op cilinder 1 (inspuiting dtc 030194).
Het vervangen van de injector heeft niet geholpen, bij verwisselen van de bobines bleef de melding op cilinder 1. Gasklephuis schoongemaakt, bougies zijn ok, inlaat spruitstuk is dicht (getest), compressietest was goed.
Heeft iemand van jullie nog enig idee wat het kan zijn?
M.vr.gr.
Maurice.
7 maanden en 8000km geleden is het blok van mijn laguna 3 station, 2008, benzine gereviseerd.
Helaas, er zijn weer problemen. Hij loopt op 3 cilinders. Dit keer geeft ie de melding op cilinder 1 (inspuiting dtc 030194).
Het vervangen van de injector heeft niet geholpen, bij verwisselen van de bobines bleef de melding op cilinder 1. Gasklephuis schoongemaakt, bougies zijn ok, inlaat spruitstuk is dicht (getest), compressietest was goed.
Heeft iemand van jullie nog enig idee wat het kan zijn?
M.vr.gr.
Maurice.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 okt 2014
- Laatste bezoek: 23 apr 2015 07:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Foutmelding dtc030194
Ik dien er wel bij te vermelden, dat het 'stotteren' alleen gebeurd wanneer de motor warm is en bij stationair draaien.
Iemand een idee? Misschien een bepaalde sensor ofzo? Kan op de foutcode verder niks vinden...
Iemand een idee? Misschien een bepaalde sensor ofzo? Kan op de foutcode verder niks vinden...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 okt 2014
- Laatste bezoek: 23 apr 2015 07:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Foutmelding dtc030194
Koppakking is bij de revisie vervangen en als er een scheurtje in de kop zou zitten moet dat dan niet naar voren komen bij de compressietest?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Foutmelding dtc030194
Zijn zelfde problemen als de afgelopen keer toch?
Denk dat je het daarin moet zoeken
Denk dat je het daarin moet zoeken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 okt 2014
- Laatste bezoek: 23 apr 2015 07:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Foutmelding dtc030194
Eigenlijk wel, maar toen waren de signalen op cilinder 2 en nu op 1. Men heeft toen een compressie test gedaan en met een camera in het blok gekeken en besloten om het blok open te maken.
De compressietest gaf nu op elke cilinder dezelfde juiste waarde en dus concludeert de monteur dat er niks met de kleppen e.d.
kan zijn. Ik heb er zelf te weinig verstand van om dit te kunnen bevestigen.
Ze gaan vandaag de bekabeling naar de injectoren e.d. doormeten...
De compressietest gaf nu op elke cilinder dezelfde juiste waarde en dus concludeert de monteur dat er niks met de kleppen e.d.
kan zijn. Ik heb er zelf te weinig verstand van om dit te kunnen bevestigen.
Ze gaan vandaag de bekabeling naar de injectoren e.d. doormeten...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 okt 2014
- Laatste bezoek: 23 apr 2015 07:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Foutmelding dtc030194
Kan het niet een bepaalde sensor zijn die niet goed functioneert of kapot is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 okt 2014
- Laatste bezoek: 23 apr 2015 07:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Foutmelding dtc030194
Hallo mensen, ik zit met de handen in het haar. Het volgenden is allemaal gedaan en gecheckt, echter zonder resultaat.
-bougies vervangen
-injector vervangen
-bobines gecheckt en omgewisseld
-compressietest gedaan
-alle injectoren + bekabeling uit een andere laguna overgezet
-injectie computer getest.
-gasklephuis schoongemaakt.
-inlaatspruitstuk op lekkage getest
Maar het mag allemaal niet baten. Zodra de motor even gelopen heeft en warm wordt gaat ie weer op 3 cilinders lopen.
Nu wil de garage de bekabeling gaan controleren, maar vraagt daar 2 tot 5 uur arbeidsloon voor. Maar wie zegt mij dat dit het probleem is?
Ik ben bang dat ik weer een hoop geld moet betalen, zonder dat er een oplossing is. Want als er iets met de bekabeling zou zijn, zou het probleem zich ook voor moeten doen bij een koude motor lijkt mij. Of heb ik het mis?
Wie o wie heeft er nog een idee?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
-bougies vervangen
-injector vervangen
-bobines gecheckt en omgewisseld
-compressietest gedaan
-alle injectoren + bekabeling uit een andere laguna overgezet
-injectie computer getest.
-gasklephuis schoongemaakt.
-inlaatspruitstuk op lekkage getest
Maar het mag allemaal niet baten. Zodra de motor even gelopen heeft en warm wordt gaat ie weer op 3 cilinders lopen.
Nu wil de garage de bekabeling gaan controleren, maar vraagt daar 2 tot 5 uur arbeidsloon voor. Maar wie zegt mij dat dit het probleem is?
Ik ben bang dat ik weer een hoop geld moet betalen, zonder dat er een oplossing is. Want als er iets met de bekabeling zou zijn, zou het probleem zich ook voor moeten doen bij een koude motor lijkt mij. Of heb ik het mis?
Wie o wie heeft er nog een idee?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Foutmelding dtc030194
Wordt er druk opgebouwd in het koelsysteem en of olie systeem? Vermoed nog steeds een defect in het motorblok.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 okt 2014
- Laatste bezoek: 23 apr 2015 07:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Foutmelding dtc030194
Hoe kan je dat nagaan? De auto loopt in het begin prima (ook stationair), maar zodra je hem een tijdje hebt laten draaien begint ie weer op 3 cilinders te lopen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 462 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
- 0 Reacties
- 284 Weergaves
-
Laatste bericht door Frank-Renault