Audio en navigatie

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie

Topic author
Daniell
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 apr 2015 05:17
Actief als: particulier

Audio en navigatie

Bericht door Daniell »

003.JPG
Beste Avi's,

Ondertussen rij ik 4000 heerlijke km met mijn Avi en elke rit is een belevenis ;)

Ik ben ook erachter gekomen dat ik in mijn wagen de audio installatie heb van 4x15w wat toch wel wat plat is. Maar ik heb reeds de originele achter speakers afgesloten en in de hoedeplank nieuwe 3weg speakers ingebouwd met de bekabeling van dan plafond speakers. Het is dan ook pas nu dat ik qua geluid redelijk tevreden ben maar er zijn nog wat verbeteringen mogelijk.

1) ik merk op dat sommige Avi's een kleine antenne op het dak achteraan hebben? Deze heb ik niet en ik vermoed dat de antenne voor mijn wagen in het vaste glasdeel zit van het dak. Ik ondervind dat het radiosignaal niet echt optimaal is en ofwel plaats ik een antenne versterker ofwel een antenne op het dak? tja ik hou nu eenmaal van zuivere klanken.

2) De navigatie, ik hou wel van deze navigatie al is hij zou oud als de pest. Ik heb dan al wel een cd van 2013-2014 maar de navigatie heeft me reeds 3x de foute kant opgestuurd door nieuwe wegen en rotondes. Ook is de cd enkel voor Benelux en dat is wat mager voor mij. Ik heb eens rond ge-googled en een Europa cd kost algauw €130,00
Ook moet je nu steeds bij het starten van de wagen 3x drukken op de gps knop om de kaart te zien
Daarom mijn idee om er toch een 2-din in de midden console te steken. De vraag is wat ik dan met het originele scherm kan doen op het dashboard?
Zou er iemand mij kunnen vertellen welk soort stekker is zit op de aansluiting van de gps naar het scherm? op die manier zou ik bv het bestaande scherm kunnen gebruiken voor achteruitrijcamera of dergelijke?

mvg

Daniel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Daniell
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 apr 2015 05:17

Re: Audio en navigatie

Bericht door Daniell »

Heeft er iemand kennis of bij de opbouw van het navigatiescherm het zwarte frontgedeelte er apart af kan genomen worden om alzo aan het bestaande scherm te kunnen?

m.v.g.

Daniel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 mei 2025 13:49

Bericht door Valkenet »

Hallo Daniel,

Mooie Avantime heb je gekocht, ziet er goed uit.

Die kleine antenne op het achterdak is voor mijn Navigatie.
De radio antenne is een pakantenne welke op het achterste gedeelte van het glazen dak geplakt zit.
Ook heel voorzichtig schoonmaken anders gaan de sporen eraf.

Ben al op diverse Avantime meetings geweest. Er zijn meer Avantime eigenaren die het navigatie systeem hebben aangepast.
Bij mijn Avantime werkt alles perfect misschien ligt het aan de cd die je gebruikt of een foutje bij het branden van de CD.
Zelf ga ik voor originaliteit behouden van de Avantime. Ik heb wel een foto van een Avantime waar ze op de plaats van het originele scherm een TomTom navigatie hebben gemonteerd.

Veel plezier met de Avantime

Groet Martin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 nov 2023 10:53

Bericht door Wim de Vries »

Er zijn Avantime bezitters die een gleuf aan de bovenkant hebben gemaakt en daar komt dan een groter navigatie scherm in. Of het mooi is dat is volledig aan jezelf.
Ik ben het Martin eens behoud de origineel. De huidige cd's zijn prima, er is zelfs al een 2015 versie op de markt. Echt je komt nog steeds overal met deze navigatie.
In heel veel BMW van een jongere leeftijd rijden rond met dit navigatie systeem.
Wat betreft het geluid bij de privilege zit een Pioneer 4x40watt installatie in, het geluid is perfect en ik ben best wel kritisch.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut