Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Verwijderd 14612 »

Er is een vrij grote groep actieve Captur-forummers die besloten heeft over te gaan stappen op een ander merk. Speciaal voor deze groep open ik dit "draadje", want de informatie over het proces, de eventuele inruil, het hoe, het wat en vooral ook het waarom staat nu ontzettend verspreid over andere topics. Laten we dus "gedisciplineerd" als we zijn zoveel mogelijk on-topic blijven en juist dit topic gebruiken voor de info over het overstappen!!

En ja: ik ben ook gezwicht en heb gisteren een andere auto gekocht. Heb nu geen tijd om uitgebreid het hoe en wat te vertellen, maar hij is nogal verrassend denk ik. @Huite én hij is rood met een zwart dak (maar het is geen Helly Hansen :D )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Dank voor het Topic!
Maar, vertel, VERTEL... :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Axel57 »

Ik gok een Carbon Volvo of zo iets. :lol:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Pleiades »

Stellingen90 schreef:@Huite én hij is rood met een zwart dak
Oh oh!

Een LaFerrari!

Afbeelding
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Neu, deze!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Pleiades »

Ook geen verkeerde verschijning!
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lancair
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 feb 2014 20:28
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Lancair »

Ik ben altijd zeer tevreden geweest met mijn Captur. Na de kinderziektes, zoals achterklepslot, S&S, xenonverlichting e.d., was dit "mijn" auto! Echter, toen Renault de Kadjar aankondigde ging ik gelijk overstag.
Zwaardere motor, iets grotere auto, dat leek me wel wat.
Praatje met de RN dealer die zei dat het eigenlijk een op de Nissan Qashquai gebaseerde RN was.
Toen heb ik mijn licht opgestoken bij Nissan met als resultaat dat "mijn broek afzakte"! (zie ander topic)
Tot ik op de jaarlijkse Opel Paasshow kwam waar ik een heel mooie Mokka zag staan.
Verkoper erbij, hij zou wel eens een mooie prijs voor me maken..., heb ik al vaker gehoord...
Echter, de prijs waar hij mee kwam bracht me helemaal van mijn stuk!!
(inruilprijs van Nissan en Renault in mijn hoofd)
Ik moest wel nù beslissen, want op de show kon de auto zo verkocht zijn.
Even met mijn vrouw overlegd, zo hoort dat, en de knoop doorgehakt.
De Mokka was van ons, met alle opties die er te krijgen zijn stond de auto daar, een plaatje!
En, ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van.
Maar, de Captur heeft mij nooit tegen gestaan en is/was een heel fijne auto!
Afgeleverd: 9-4-2015, Opel Mokka 1.4 Parelmoer wit, alle opties...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Scenicized »

Ik ben nog niet overgestapt, ben dat eigenlijk ook niet van plan. Maar na alle gedoe, hoop ik op een oplossing. Komt die er niet, dan is het exit Renault. De problemen tot nu toe: ruitenwissermechaniek kapot, de 'originele'' Renault xenonsetjes storen als een gek op mijn radio (heb al tig andere ballasten gehad: de ene is beter dan de ander...), loslatende kunststof spatbordranden, krakende achterbank, wielophanging en automaat. En gisteren wilde mijn achterklep niet open...

Heb diverse offertes liggen van andere merken. Inruilwaarde zit wel wat verschil in. Kanshebbers: nieuwe Mazda CX-3, Volvo V40 (vrouw ziet de XC wel zitten, auto is eigenlijk net te krap en wat te duur), en iets uit een andere klasse: een Audi Q5 van 10 maanden oud die ik heel gunstig uit een faillissement kan kopen. Nieuwwaarde ruim 60k, voor minder dan de helft... Nadeel: hoge gebruikskosten.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Hoop dat je problemen opgelost worden. Zou zelf echter nooit voor een VAG product gaan.
Kwalitatief niet onbesproken en bij onverhoopte problemen qua "service" een echte ramp.
Die Mazda lijkt me wel wat! :thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Verwijderd 14612 »

Ik ga een "degelijk" verhaal schrijven over de aankoop dus dat duurt even. Zoals een goeie marketeer betaamt geef ik nog wat extra info "weg" plus voor de liefhebbers wat informatie over inruilprijzen.... (Let op @Axel57).

Nee, die LaFerrari is het niet geworden, lag iets boven budget. Ik heb al geschreven dat het verrassend zou worden en één van de redenen voor het afscheid nemen van de Captur is het vele grijs in het interieur, gaat na 20 maanden toch wat vervelen. Wij houden toch wel van een wat meer designegere uitstraling die liefst ook wat "hoogwaardiger" moet zijn (wat dat ook moge betekenen).

Even voor de liefhebbers: de Captur is ontzettend gewild op de 2de hands markt (hoe zo zijn jullie NIET verbaasd :fp: ). Vooral de erg nette en prima onderhouden Capturs die tussen 1 1/2 en max. 2 jaar oud zijn waarin de forumleden in rond rijden. Bij mijn omzwervingen door autoland de afgelopen dagen heb ik voor een Captur Dynamique TCe90, Gris Cassiopée (monotone) met als extra achteruitrijcamera, 20 maanden oud en 28000km. gelopen inruilaanbiedingen gekregen tot max. € 15750,--. Is dus een afschrijving van € 5000,-- op de nieuwprijs incl. extra's. Auto heeft overigens nog wel 16 maanden fabrieksgarantie omdat ik indertijd 1 jaar Garantie+ had bijgekocht. Heeft wel enige invloed omdat risico voor inkopende dealer kleiner is.

Omdat ik ook eens wilde kijken wat de verschillen waren als ik zonder inruil wilde kopen heb ik de auto aangemeld bij een veilingsite http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl. Zij verkopen je auto dan aan de meestbiedende en het is voor jou als verkopende partij kosteloos en geheel vrijblijvend.
Had opgegeven dat ik € 16K voor de auto wilde hebben en werd al heel snel gebeld door iemand van de veilingsite. Hebben het aanbod helemaal doorgepraat, waarbij hij opmerkte dat die 16K niet haalbaar was en dat hij de auto dan niet op de site ging zetten. Hij zei dat "experts" van de veilingsite een prijs van € 13K - 13,5K redelijk vonden. Dan hoefde het van mij helemaal niet, want ik had minimaal € 14,5 in mijn hoofd. Daarvoor heeft hij hem ook de site van het veilingshuis gezet en na enkele uren was dat bereikt. Omdat ik al afspraken met dealers had en al een inruilaanbod van € 15K op papier binnen had afgesproken dat we een dag extra zouden afwachten. Uiteindelijk kwam er via de veilingsite een maximaal bod van € 15500,- indien levering binnen 14 dagen uit.
Les: ten eerste hap niet te snel, want als je een dag wacht kan de prijs zeker bij gewilde auto's als de Captur nog weleens flink oplopen.
Ten tweede: de eindbieding lag € 2000 hóger dan wat de zgn. experts haalbaar achtten en dat is geld-in-het-handje zonder aankoop van een andere auto. De inkoper van de dealer zal ook de veilingsite nog kosten moeten betalen.

OK, ik zal proberen vandaag dat verhaal over onze nieuwe aankoop te schrijven (met foto's!!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door captur1947 »

Ben zeer benieuwd Stellingen 90 !
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Dan ben ik mijn auto toch wat eenvoudiger "kwijtgeraakt".
Gewoon (via de email) bij m'n Renault dealer.
Daarbij een winst van 150 euro gemaakt t.o.v. de nieuwprijs excl. extra's.
Hoezo afschrijving? :dance:

Bij mijn eerste Cappie 0,10 cent per kilometer afgeschreven.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Scenicized »

Ik stap zo in de taxi richting vliegveld. Wie weet wat ik op mijn vakantiebestemming voor leuks zie...
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Capturs bedoel je? :lol:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Scenicized »

Worden die in Turkije ook verkocht dan?
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door captur1947 »

Ik heb ze vorig jaar in september zien rijden :lol:
Fijne vakantie.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Verwijderd 14612 »

Degenen die langer op dit forum zitten (en zeker Huite want bij zijn dealer ben ik gaan kijken) weten misschien nog dat wij de HH editie met de kleur Rouge Flammée en zwart dak helemaal geweldig vonden toen die indertijd uitkwam. Wij zijn, toen hij in de showroom stond, gaan kijken en echt een plaatje!!! Tot ik er in ging zitten en ontdekte dat de stoelen anders waren. De verliefdheid was gelijk over!! Maar als ik er een zie rijden: geweldig....

Zoals een flink aantal van jullie (kennelijk) ook hebben, begint het na een jaar of twee te kriebelen. Er is/komt zoveel nieuw op de markt. Mijn vrouw was al lang uitgekeken op het wat saaie (haar woorden :fp: ) donkergrijs van het dashboard en we wilden weleens wat gaan rondkijken. Onze aandacht ging uit naar Citroëns: de Cactus en de DS3, waarbij vooral de Cactus met zijn vernieuwend interieur hoge ogen leek te gooien: goeie verhalen in de tests en in de gebruikersreviews.
Omdat wij veel Citroën hebben gereden in het verleden (vooral BX-en) spraken opmerkingen als: écht Frans zitcomfort; net zulke BX-stoelen als vroeger, ons erg aan, want tenslotte het goed zitten is het allerbelangrijkst in een auto. Dus vorige week zaterdag op naar de dealert. Nou dat was een forse teleurstelling: zitcomfort van de Captur is superieur aan de Cactus (MIJN mening hè :think: ); het veelgeprezen dashboard vonden wij niks aan en de voorruit is erg laag. We zijn maar niet aan een proefrit begonnen: zinloos. De DS3 was stukken leuker, zat uitstekend maar veel te klein want we vervoeren regelmatig 2 volwassenen achterin en dat gaat heel erg moeizaam in zo'n kleine 3-deurs. Dus exit Citroën.

In het verleden (toen we naar de Clio en Captur gingen kijken) waren we ook weleens bij de Fiat dealer binnengelopen voor een 500L. En dat hebben we zaterdag dus ook weer gedaan. Het is in de kleur Rosso Amore (what's in a a name :wink: ) met zwart panorama dak laat ik maar zeggen een statement als je in zoiets gaat rijden. Zitcomfort is geweldig: lange zittingen, alzijdig verstelbaar, elektrische lendesteun enz. enz. Mooi gedesignd dashboard. Enorme ruimte binnenin: lijkt wel een balzaal én een grote en hoge koffer om de planten te kunnen vervoeren. Dus dat leek best leuk tot de prijskaartjes zochtbaar werden: ver boven budget :cry2:

In het week-end eens flink op het internet gezocht wat er aan jonge occasions was en toen werd duidelijk dat er heel veel nieuwe met grote kortingen worden aangeboden waaronder één in de goede kleuren, niet al te ver van mijn woonplaats. Maar er was ook een matgrijze met zwart dak in Overijssel. Goedkoper maar met een lichtere (2-cylinder) motor. Afspraken gemaakt.
De matgrijze: prachtig om te zien, prima prijs hoge inruil (hebben jullie kunnen lezen in ander bericht) maar niet overtuigend zitcomfort, je zit een beetje bovenop. Proefrit met zo'n 2-cylindertje. Pleiades kwam dichtbij: het leek wel een Ferrari bij flink optrekken, nogal rumoerig dus en niet echt overtuigend qua koppel verloop.
Daarna naar het noorden: die 500L daar is een special edition met de zwaardere motor. Veel, maar dan ook veel betere stoelen en zeer overtuigend in de proefrit. Gewoon een heel fijne auto om in te rijden.....
Het financiële deel verliep ook goed: hoge inruil, extra korting bovenop de "standaard" gegeven korting. Levering over max. 2 weken (onder meer door inbouw van achteruitrijcamera, aanvraag kenteken en rijklaarmaken)

Dus TATATA: de nieuwe is een Fiat 500L 1.4 T-Jet Rock
Fiat-1.jpg
Fiat-2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Pleiades »

Kwam ik toch meer in de buurt dan Huite ;)
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Ja zelfde concern! :clap:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

@Stellingen90: Proficiat met de nieuwe!
Qua uiterlijk niet echt mijn ding, maar ik geloof je op je woord dat het het een goed rijdende en vooral ook praktische auto is. Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

PS: Het Renault forum ga je missen. Kan geen forum tegenop! Zowel qua gebruiksgemak als qua sfeer hier.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door captur1947 »

Van deze kant ook heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, waar ook Huite al schreef we zullen het forum missen.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Verwijderd 14612 »

Dank voor jullie felicitaties. Ik schreef in mijn eerste bericht al dat het een verrassende keus zou zijn. Woord gehouden hè :D .

De 500L spreekt veel mensen niet aan, anders zou je hem wel vaker zien. Toch lopen de verkopen eerder iets op, dan dat ze verminderen. Die 1.4 T-Jet motor is echt fantastisch, eigenlijk een soort van TCe120 maar dan zonder de automaat!!

Tja, het forum.... Ik heb nog geen enkel relevant Fiat forum gevonden dus misschien kunnen we @Pleiades en zijn vrienden vragen een sub forum voor vreemde merken te maken, dus een Fiat forum, een Volvo forum, een Opel forum en dat dan openstellen speciaal voor de ex-Captur rijders?! Kunnen we gezellig nog wat ouweh... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door FrankV »

Stellingen90 schreef:Tja, het forum.... Ik heb nog geen enkel relevant Fiat forum gevonden
Toch niet goed gezocht... 1e hit op de trefwoorden fiat 500 forum: http://www.500forum.nl/
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Verwijderd 14612 »

@FrankV Dit is volgens mij alleen voor de "normale" dus kleine Fiat 500. Ook op andere Fiat fora heb ik (tot nu toe) nog geen specifiek subforum oid voor de 500L gevonden. Denk dat ik maar in GB of DE ga zoeken want mijn Italiaans is te roestig.... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door captur1947 »

Goed plan Stellingen90, kijken of @Pleiades daar voor open is !
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door captur1947 »

Goed plan Stellingen90, hopen dat @Pleiades er voor open staat :lol: .
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Kijk Stellingen90, nu begrijp ik jouw keuze voor de 500 L pas écht.
Het is een heuse "Chick Magnet"... :mrgreen:
http://www.autoweek.nl/video/4112/achte ... kswagentje
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Verwijderd 14612 »

Heb je het door... :lol: Mijn vrouw liep (net als die vriendin van Frank) als een "ekster" eropaf. Dus het werkt écht... :dance:

Dank overigens voor het filmpje. We kenden het niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Pleiades »

Stellingen90 schreef:Ik heb nog geen enkel relevant Fiat forum gevonden dus misschien kunnen we @Pleiades en zijn vrienden vragen een sub forum voor vreemde merken te maken, dus een Fiat forum, een Volvo forum, een Opel forum en dat dan openstellen speciaal voor de ex-Captur rijders?! Kunnen we gezellig nog wat ouweh...
captur1947 schreef:Goed plan Stellingen90, hopen dat @Pleiades er voor open staat .
Zat zelf te denken aan een "Off-topic" hoekje voor alles "niet renault" :P
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door captur1947 »

@Pleiades, goed plan ben er voor :lol:
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Als het van FrankV mag tenminste... :pray:
:lol:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

door Pleiades » Za Mei 02, 2015 8:48 am
Zat zelf te denken aan een "Off-topic" hoekje voor alles "niet renault" :P
Naamsuggestie: "Voor Overlopers" :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 31
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Huite »

Ga ik daar weer een "Problemen" draadje openen.
Wordt vast en zeker wel weer gevuld...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Overstappen naar ander merk: het hoe en waarom....

Bericht door Verwijderd 14612 »

Geweldig @Pleiades DOEN svp; kunnen wij onze frustraties kwijt en blijven we toch lekker "bij elkaar" :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht