Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Aan de PR van FastNed mankeert niets. Twitter explodeerde gisteren zowat van dit nieuws.
Getuigt wel van lef en stiekum (of misschien wel helemaal niet stiekum) kunnen we trots zijn op dit nieuws.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Na Noorwegen kunnen voortaan ook Engelese kopers van een nieuwe Renault Zoe en Kangoo Z.E. kiezen om het accupakket te kopen in plaats van te leasen.De Nederlandse Renault-importeur ziet geen reden om dit ook in te voeren. http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... um=twitter
Ben wel nieuwsgierig. Als je nou de optie krijgt om bij einde huur contract je eigen accu (voor een wat gereduceerd tarief, laten we zeggen 4000 euro) kon overkopen. Zou je dat doen?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
"Renault’s top markets in Europe – its main electric vehicle market – are France, Germany and the United Kingdom. In October, Renault regained the number one EV position in Europe with a market share of 31%. ZOE was the most popular vehicle with a 23% market share."
Volgens http://www.anwb.nl/auto/themas/elektris ... sche-autos is de Zoe minder zuinig dan de e-UP, e-Golf en de i3. Kan ik me voorstellen dat de i3 dankzij het lage gewicht en smalle wielen zuiniger is; van de e-Golf en mindere mate e-Up kan ik me dat niet voorstellen.
Los van de vraag hoe deze zuinigheid dan gemeten wordt? Is efficiency (inclusief laadverliezen) niet veel relevanter???
Als ik naar het onderschrift kijk is er niet daadwerkelijk gemeten overigens.
Wie kan hier iets over zeggen?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
@Arnold,
Dat het verbruik van de VOLKSWAGEN UP! en de BMW I3 lager ligt snap ik wel. Het gewicht is respectievelijk 1114 en 1170kg.
Maar het lagere verbruik van de VOLKSWAGEN e-GOLF is erg onwaarschijnlijk. Deze heeft een gewicht vergelijkbaar met de Zoe. Maar ja het verbruikscijfer is "de officiële fabrieksopgave van het gemiddelde praktijkverbruik", en je weet wel hoe ze daar meten. Dus daar hecht ik niet veel waarde aan. De fabrikanten doen er alles aan om dat cijfer maar zo laag mogelijk in de boekjes te krijgen. En de e-Golf kwam later uit, dus blijkbaar hebben ze weer een nieuwe truukje gevonden...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Ik heb even gekeken op yushift en op basis van hun berekeningen is de Zoe de goedkoopste per maand...
(ik vind het alleen jammer dat hun berekeningen niet inzichtelijk zijn, tenminste ik heb het niet gevonden, want ik vind dat altijd wel interessant aangezien bij auto's de grote kostenpost de afschrijving is en ik vraag me af hoe zij die berekenen)
Overigens vandaag uitgebreide testrit gehad in een e-Golf met zo'n beetje alle opties er in. Toch ook wel een bijzonder fijne auto. Eigenlijk meer auto dan 'onze' Zoe; voelt robuuster aan en heeft net wat meer opties die ik waardeer los van het extra vermogen dat echt merkbaar is.
Het enige wat mij tegenhoud om een e-Golf er bij te kopen is dat je er alleen AC 3,7kW (1 fase) kunt laden. Daarnaast snelladen via CSS maar dit kan imho alleen bij de grote oplaadstations en niet bij de ca. 1000 oplaadpunten in regio Amsterdam en ook niet thuis Op zo'n moment zie je dat Renault toch een beter concept heeft ontwikkeld qua Chameleon ......
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
In The Revenge of the electric car is ook Carlos Ghosn onderwerp. In 2012 was de Zoe nog onbekend, dus de Leaf wordt ten tonele gebracht. Maar hieruit blijkt wel het groter plan van Renault-Nissan met elektrisch rijden. Bovendien moet je lef hebben om de elektrische markt te betreden en ballen om de moeilijkheden op je weg te overwinnen. Tesla en Renault-Nissan zijn die grote overtuigde spelers in 2012.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Onderstaande presentatie geeft een overtuigend beeld, hoe de autowereld er over een aantal jaren uit zal zien.... https://www.youtube.com/embed/RBkND76J91k
Keynote - 100% electric transportation and 100% solar by 2030 - AltCars Expo - YouTube
Denk 't niet. Ons op Android gebaseerde TomTom R-link systeem praat in ieder geval niet met CarPlay. De hardwareo kan het niet aan. Voor de toekomst wel goede zaak. R-link kan of mag niet waarmaken wat het in potentie in zich heeft. CarPlay kan dat wel invullen, lijkt het.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Casss: dat zijn productieprijzen. Jij en ik betalen ongeveer 23 a 24 cent, geen 5.1 laat staan 4.2 cent. Het verschil is aansluiting, meter, belasting. Zal ik je een geheimpje verklappen? Die componenten gaan binennkort omhoog. Want wij gaan natuurlijk allemaal om kwart voor zes de electrische auto in het stopcontact steken en dan ontploft er iets. En die zonnepanelen, oh gruwel, het hele net gaat naar de klootjes. Een behoorlijke fles wijn mag er op wat mij betreft (dus op het stijgen van de totaalprijs per kWh).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Wederom een test van elektrische auto's door de ANWB, nu de Leaf als beste tgv veelvuldige storingen van de ZOE tijdens het laden. Artikel staat in de Kampioen nr 5 van mei.
Grote delen van de test staan hier de conclusie staat alleen in de gedrukte Kampioen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Zag tijdens de F1 race uitzending op RTL Duitsland een commercial van Renault en de Zoe.
5000 Euri prijsvoordeel daar op de aanschaf.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
ja in Duitsland is Renault veel actiever met nu dus een fikse korting op de ZOE ook voor particulieren. Er waren eerder al speciale condities via inkooporganisaties voor gemeenten, landbouw e.d. (tot zo'n 20 %) en voor particulieren met 0 % rente te financieren. Nissan had daar al eerder ook aardige acties, zoals 3 jaar Leaf rijden voor 199 € / maand all-in (verzekering, onderhoud, banden).
De Nederlandse markt is door de eenzijdige focus op de fiscale voordelen voor ondernemers en leaserijders nogal scheef. Particulieren zijn (nog) geen echte doelgroep.
In Duitsland schijnt het een vloek (of een zegen?) te zijn. Daar wordt vrijwel nooit de catalogusprijs betaald, korting bij aanschaf hoort er bij, doe je dat als verkoper niet, verkoop je ook niets...
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sindskort een mooie Clio met een media navigatie systeem. Daar is echter een klein probleempje mee en terug naar fabrieksinstellingen werkt niet..
Hopelijk weet één van jullie iets .
Elke keer als de motor uit is geweest vergeet dit ding zijn...
Hallo,
Mijn telefoon, een Samsung A53 is gekoppeld aan R-Link2 maar ik kan alleen bellen. Media afspelen via de telefoon lukt niet. Het maakt niet uit welk type gsm ik gebruik of via welk kanaal ik muziek of een podcast probeer af te spelen, de...