Eventuele aanschaf Laguna Grand tour

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Boeing
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2007 11:43

Eventuele aanschaf Laguna Grand tour

Bericht door Boeing »

Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje verliefd op het Laguna model.
Nu heeft een autobedrijf er 1 staan op LPG g3 met 140000 op de teller.
De prijs ziet er voor mijn budget gunstig uit, dus ik zit te overwegen eens te gaan kijken naar de auto.
Maar......je leest niet al te veel goede dingen over de Laguna techniek, en nu ben ik dus benieuwd of iemand deze auto die te koop staat heeft gereden die hier op het forum zit.

Het is een:

RENAULT LAGUNA 1.6 16V AUTHENTIQUE GR.TOUR G3 met kenteken 90-LN-JL uit maart 2003.
Ik las al ergens dat je met de 2001-2002 modellen wat uit moet kijken...maar 1 uit maart 2003.....is dat dan geen bouwjaar 2002?

Alle tips zijn natuurlijk welkom!

Alvast hartelijk bedankt.

Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Boeing
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2007 11:43

Bericht door Boeing »

Het gaat trouwens om deze auto (groen Abyesse metallic)

Ze is erg mooi zo te zien ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

Bericht door Laguna Grand Tour »

Mooie kleur, ik heb m ook :)

Bobines willen nog wel eens storingen geven, evenals de electronica, m.n. aircodisplay ( voor 15 Euri te fiksen ) en de klokkenwinkel die op hol slaat... dat is een dure grap maar gezien de leeftijd en km-stand heeft deze auto die problemen al gehad of is hij ervan bespaart gebleven, per definitie is een Laguna II niet meteen slecht!

Het is een grandtour, achterasrubbers kunnen versleten zijn en dit merk je bijvoorbeeld als je over flinke hobbels gaat of drempels neemt, de mijne kraken behoorlijk en voor de aankomende apk zijn ze de klos omdat het rubber is losgescheurt... levert in eerste instantie geen problemen voor de veiligheid op maar je auto gaat er wel wat "dweiliger"van worden met de wegligging.
Stuurkogels slijten vrij vlot maar zijn niet duur, ik denk dat je met een 1.6 onderhand de minste problemen hoeft te verwachten ( mocht ik dat niet juist hebben, zal iemand hier me vast verbeteren ).
Ze zijn niet vlot op Lpg, een collega van mij heeft ook een Laguna grand tour 1.6 op Lpg en die is er erg tevreden over, op Lpg haalt ze ongeveer 1:10/1:11 en dan moet ik zeggen dat ze goed doorrijdt.

Opzich zou ik me over de 1.6 niet zo heel veel zorgen maken, het zijn over het algemeen de diesels die de problemen hadden/hebben,
Ter duidelijkheid, ik heb een 1.9 Dci, een Grandtour zoals eerder al aangegeven EN hij komt ook nog eens uit de risicoreeks van 2002, en wat denk je?

Gekocht bij 150.000 km ( ex-lease ), inmiddels een dik jaar verder en de teller staat op 210.000, vrijwel probleemloos... vrijwel? ja, stuurkogels en het welbekende inhouden heb ik gehad.

Tip! ga eens op www.problemcar.nl neuzen of bekijk de revieuws op www.autoweek.nl eens!

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Boeing
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2007 11:43

Bericht door Boeing »

Hoi,

Bedankt voor je antwoord en de linkjes, ik kan daar nog flink wat wijzer van worden.
Ik heb geen behoefte aan een supersnelle auto, ik wil gewoon een fijn rijdende kar hebben, die ook nog een beetje zuinig omgaat met dinoresten uit de aardbodem.

En het model van de laguna......is gewoon super.
Op de meeste ervaringen-sites lees je alleen maar slechte verhalen, want als een auto goed is, is dat normaal en schrijft men er niet over.
Dus daarom ben ik hier terecht gekomen..........om eens een wat groter overzicht van gebruikerservaringen te krijgen.

Nogmaals bedankt!

Ga morgen even bellen voor een ritje in die bak.
Ik laat het allemaal weten hier wat er gaat gebeuren!

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

Bericht door Laguna Grand Tour »

Ben benieuwd!

De Laguna is een fijne en comfortabele reisauto, helaas is het de realiteit dat deze auto ( 2001/2005 ) van bedenkelijke kwaliteit is, rammeltjes en kraakjes moet je voor lief nemen... heeft de auto ze nog niet? wees niet bang want naarmate de km-stand hoger word gaan deze toenemen, vooral nu het kouder word.
Ondanks ik me er mateloos aan irriteer en er niet achter kom waar het nu vandaan komt ( voor een oplossing ) mag ik niet klagen qua problemen met mijn exemplaar.

Dus: uber gave auto, erg comfortabel maar wees gewaarschuwd! uiteraard is nog steeds niet elke Laguna sloopklaar-af-fabriek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht