Begin juni mijn allereerste Renault gekocht bij Van Roekel. Renault Megane 1 1.6 16V uit 1999. €1100
Tijdens de proefrit ontdekte ik bij het rechtervoorwiel een soort schrapend geluid was en heb dat bij ze aangekaart. Ja dat was geen probleem zeiden ze en ik kon terugkomen ermee. Thuis ontdekte ik nog meer tekortkomingen. Reservewiel ontbrak, de achterraampjes openden en sloten niet en het raam van van de bijrijder ging wel open maar niet meer dicht. Ik de volgende dag weer langs de garage waar ik hem vandaan had omdat zij daarvoor moesten zorgen. Ik kon immers terugkomen ermee hadden ze gezegd.
De monteur ging bij het rechtervoorwiel kijken en dacht dat het aan de kunststof wielkas lag. Dit heeft hij met een schroefje vastgemaakt

Lijkt mij niet de oorzaak van het aanlopen omdat ik een soort metaalschuren hoorde. Ik een rondje ermee gereden en het geluid was er nog steeds dus weer terug. Oke, ze hadden nu geen tijd maar ik kon de auto wel een paar dagen later afbrengen daar zodat ze even op de brug konden kijken. Toen ik ongeveer 50km in totaal met de auto had gereden begon de auto hevig te sputteren en stotteren. Zo erg dat ik nog maar net mijn huis kon bereiken. Ik de garage weer bellen en zeggen dat ik zelf de auto niet kon brengen ivm het stotteren dus dat ze hem maar moesten ophalen bij mij. Ging weer een paar dagen overheen. Weer contact gezocht met ze en ik kon dan de sleutel afbrengen bij ze, dan zouden ze de auto de volgende dag ophalen. Dat gebeurde idd en ze hebben de schakelaars allemaal gemaakt maar helemaal geen nieuws over hoe het met de auto ging oid, helemaal niets. Ik moest zelf weer bellen om te horen hoe het er voor stond en wanneer ze klaar dachten te zijn. Een dag later nog niets, en ik ging er langs om te vragen. Nee, ze hadden geen brug beschikbaar nog maar mogelijk kon dat die avond nog en anders de volgende dag. Opnieuw dus 2 dagen de auto kwijt. Eindelijk vandaag de auto kunnen ophalen. Ze hebben de bougies schoongemaakt, geschuurd en ingespoten. Prima, de auto loopt weer lekker. De schakelaars zijn gemaakt cq vervangen. Ook prima, mijn ramen gaan weer open

Maar het schrapende geluid konden ze niet thuisbrengen en hoor ik dus nog steeds bij een scherpe bocht naar links. Iets minder weliswaar maar wel hoorbaar. Bij die garage zullen ze me wel zat nu denk ik
Ze verdienen voor mij hun plek in de "Walk of Shame" omdat het allemaal zo lang duurde en uiteindelijk nog het grootste probleem niet is opgelost.