Top Harm, wist ik niet. Overigens gebruik ik high intensity LED's met een 100k voorschakelweerstand, dus een kleine 2.5mA. Dat zit ook voor het gemiddelde neon lampje
(edit: kletskoek. Neon's doen het al ruim onder de 1mA. Prima plan Harm!!).
(edit-van-edit: toch 100K heel veel gebruikt zie ik met wat googlen. De spanningsval over een neon lampje is natuurlijk wel veel groter, in de orde van 90 volt om te onsteken en 70 om te doven, dus dan kom je op ongeveer 1.5 mA uit. Een huis-tuin-en-keuken aardlek moet afvallen bij maximaal 30mA, wat overigens door je lijf aanvoelt als een doodklap kan ik je verzekeren. Ik vind het wel mooi zo met die 2.5 en dan nog gehalveerd vanwege de diodewerking

).
Enne, ik ben lui geweest, geen retourdiode, dus de volle mep komt in sper over de LED te staan, zij het afgesmoord met die 100k weerstand. LED's geven geen krimp
Eigenwijs hè: de kabel is 1.5mm2. Weerstand over 40 meter is dan (40 x 0.0175)/1.5 = 0.46 Ohm. Op 12 Ampere geeft dat een spanningsval van 5.6 volt (2.5%). Dat zou ik dus niet doen voor een laadbox, maar dit gaat prima. Ik meen dat de Zoe er rond de 200 volt de brui aan geeft. Ik zou eerder overwegen de oranje kabel meteen in de plug af te monteren. Scheelt minimaal 6 contactovergangen, waar ik me eerlijk gezegd meer zorgen over maak.