Dashboard Scenic 2004 valt uit, €855!
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 11 nov 2018 12:04
- Actief als: particulier
Dashboard Scenic 2004 valt uit, €855!
Model/uitvoering : Renault Scenic 1.6 16v dynamique luxe
Bouwjaar : 2004
Brandstof : benzine
Kilometerstand : 152.000
Ter informatie: een aantal maanden geleden heb ik de ingebouwde, af-fabriek autoradio vervangen door een Kenwood-versie die ook mijn iPod kan opladen en aansturen.
Een paar weken geleden stond de klok ineens op 00:00. Ook de actieradius moest opnieuw berekend worden (stond op ---). Kan een keer gebeuren dacht ik.
Vanmiddag, toen ik naar huis reed, viel ineens het hele dashboardscherm uit, maar niet helemaal. Af en toe piepte er iets, stond er een melding over de automatische rem. Bij thuiskomst meteen de dealer gebeld en ernaartoe. Op de rit ernaartoe zag ik wel dat het scherm heel licht nog brandde, ik kon de snelheid wel zien als ik heel goed keek.
De dealer (ik citeer) "heeft er een paar klappen op gegeven om wat standen te noteren" en stelt dat er een nieuw dashboard in moet. Kosten, inclusief inbouw en overzetten kilometerstand, €855. Maar het scherm doet het nu wel, na die klappen. Het wachten is dus op het opnieuw uitvallen.
Ik heb geen verstand van auto's - laat ik dat voorop stellen. Maar ik vraag me af of dit nog de moeite waard is èn of helemaal vervangen echt wel nodig is.
Heeft iemand ervaring met dit probleem c.q. tips voor ik mijn zuurverdiende vakantiegeld naar de dealer overmaak? Alvast heel erg bedankt!
Bouwjaar : 2004
Brandstof : benzine
Kilometerstand : 152.000
Ter informatie: een aantal maanden geleden heb ik de ingebouwde, af-fabriek autoradio vervangen door een Kenwood-versie die ook mijn iPod kan opladen en aansturen.
Een paar weken geleden stond de klok ineens op 00:00. Ook de actieradius moest opnieuw berekend worden (stond op ---). Kan een keer gebeuren dacht ik.
Vanmiddag, toen ik naar huis reed, viel ineens het hele dashboardscherm uit, maar niet helemaal. Af en toe piepte er iets, stond er een melding over de automatische rem. Bij thuiskomst meteen de dealer gebeld en ernaartoe. Op de rit ernaartoe zag ik wel dat het scherm heel licht nog brandde, ik kon de snelheid wel zien als ik heel goed keek.
De dealer (ik citeer) "heeft er een paar klappen op gegeven om wat standen te noteren" en stelt dat er een nieuw dashboard in moet. Kosten, inclusief inbouw en overzetten kilometerstand, €855. Maar het scherm doet het nu wel, na die klappen. Het wachten is dus op het opnieuw uitvallen.
Ik heb geen verstand van auto's - laat ik dat voorop stellen. Maar ik vraag me af of dit nog de moeite waard is èn of helemaal vervangen echt wel nodig is.
Heeft iemand ervaring met dit probleem c.q. tips voor ik mijn zuurverdiende vakantiegeld naar de dealer overmaak? Alvast heel erg bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Re: Dashboard Scenic 2004 valt uit, €855!
Hier is een prima en goedkopere oplossing voor via onze forum sponsor Demi. Die repareert je dashboard voor 135 euro! Even zoeken op het forum en je vindt het zo!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Wat een snelle reactie - ga ik meteen doen - dankjewel RichTrip!
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
-
Ik heb het scherm gisteren al (kunnen) laten repareren in Zeist bij de genoemde forumsponsor. Wat een superservice!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-