ik weet het niet meer
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 12 dec 2015 16:48
- Actief als: particulier
ik weet het niet meer
Een tijd geleden had ik een knak bij het sturen. Heel veel gedaan en nog steeds niets wat heeft geholpen.
Wat is het euvel?
in D of R bij stilstaande of bijna rollende auto hoor ik een hol geknak onder de auto.
het geluid klinkt of er iets tegen het subframe knalt met dus die metalige holle knak.
bij stilstaande auto in P of N doet het zich niet voor!
Wat is v er gedaan?
Spoorstangen vervangen door de garage die dat als oorzaak benoemde. geen verschil
spoorstangeind bestuurderszijde vervangen. Geen verschil
wentellager bestuurderszijde vervangen. Geen verschil
Het vreemde is, alles wat vervangen is, heeft een positief effect op het rij en stuurgedrag, dus helemaal voor niets is het niet geweest. Echter de knak blijft!
Als opties heb ik nog, rubberlagers van de stabilisatorstang (alle 4). Aslichaam cq acherste kantellager versnelingsbak
Maar eigenlijk denk ik dat hetzelfde gaat gebeuren. .Auto gaat wéér wat beter sturen/rijden, maar de knak blijft.
Dus ik raak een beetje door mn opties.
Stuurhuis is het niet, die is beluisterd en daar komt het niet vandaan. Het geluid komt echt ergens van de bestuurderszijde.
Wie o wie weet het?
Wat is het euvel?
in D of R bij stilstaande of bijna rollende auto hoor ik een hol geknak onder de auto.
het geluid klinkt of er iets tegen het subframe knalt met dus die metalige holle knak.
bij stilstaande auto in P of N doet het zich niet voor!
Wat is v er gedaan?
Spoorstangen vervangen door de garage die dat als oorzaak benoemde. geen verschil
spoorstangeind bestuurderszijde vervangen. Geen verschil
wentellager bestuurderszijde vervangen. Geen verschil
Het vreemde is, alles wat vervangen is, heeft een positief effect op het rij en stuurgedrag, dus helemaal voor niets is het niet geweest. Echter de knak blijft!
Als opties heb ik nog, rubberlagers van de stabilisatorstang (alle 4). Aslichaam cq acherste kantellager versnelingsbak
Maar eigenlijk denk ik dat hetzelfde gaat gebeuren. .Auto gaat wéér wat beter sturen/rijden, maar de knak blijft.
Dus ik raak een beetje door mn opties.
Stuurhuis is het niet, die is beluisterd en daar komt het niet vandaan. Het geluid komt echt ergens van de bestuurderszijde.
Wie o wie weet het?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
-
Re: ik weet het niet meer
Scenic 1 phase 2. 1,6 16v automaat.
Sorry, had ik er direct even bij moeten vertellen
Sorry, had ik er direct even bij moeten vertellen
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Zie er niet gewoon ergens een bout los van het subframe of het stuurhuis - draagarm.
Hide post links |
-
Stuurhuis is gecheckt, dat is het niet.
Andere bouten heb ik eigenlijk nog niet gecontroleerd. Ga ik nog doen.
Andere bouten heb ik eigenlijk nog niet gecontroleerd. Ga ik nog doen.
Hide post links |
-
Alle subframe bevestigingspunten vaster gedraaid voor zover mogelijk. Stabistangrubbers vervangen op de uiteinden. De middelste exemplaren had ik geen tijd voor, maar wel extra vast aangedraaid.
Gevolg. Gekraak blijft.
Bijgeleerde wijsheid. Als ik stilsta en ik draai aan het stuur, geen gekraak. Als de automaat in P of R staat of er maar iets van tractie op de wielen is met ingetrapte rem (of aangetrokken handrem) en ik draai aan het stuur, gekraak.
Ook frappant. Het is niet op 1 vast punt zoals bv de eerste paar cm rond de middenstand van het stuur of juist aan het uiteinde van de stuuruitslag. Het gekraak is op volstrekt willekeurige moment van de stuuruitslag. Als ik van volledig links naar volledig rechts stuur, soms wel drie knakken, soms 1 en soms geen. Dus ik kan het stuurhuis 100% uitsluiten denk ik.
Wat dan wel???
Gevolg. Gekraak blijft.
Bijgeleerde wijsheid. Als ik stilsta en ik draai aan het stuur, geen gekraak. Als de automaat in P of R staat of er maar iets van tractie op de wielen is met ingetrapte rem (of aangetrokken handrem) en ik draai aan het stuur, gekraak.
Ook frappant. Het is niet op 1 vast punt zoals bv de eerste paar cm rond de middenstand van het stuur of juist aan het uiteinde van de stuuruitslag. Het gekraak is op volstrekt willekeurige moment van de stuuruitslag. Als ik van volledig links naar volledig rechts stuur, soms wel drie knakken, soms 1 en soms geen. Dus ik kan het stuurhuis 100% uitsluiten denk ik.
Wat dan wel???
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Dit zijn echt uitdagingen voor een autotechnicus!!
Het gekraak treedt dus allen op bij draaiende motor EN in P of R? bedoel je niet D of R?
Heeft jouw garage al eens de wagen op de brug gereden en dan iemand onder de wagen laten luisteren terwijl de bestuurder langzaam aan het stuur draaiend de kraak oproept, dan moet het toch echt te vinden zijn.
Mochten ze er echt niet uitkomen dan zit er in de buurt van Arnhem een echte speurneus die niet van ophouden weet = Bram van Stein. en ook Bas Risseuw geeft niet op.
Succes mvg WillemS
Het gekraak treedt dus allen op bij draaiende motor EN in P of R? bedoel je niet D of R?
Heeft jouw garage al eens de wagen op de brug gereden en dan iemand onder de wagen laten luisteren terwijl de bestuurder langzaam aan het stuur draaiend de kraak oproept, dan moet het toch echt te vinden zijn.
Mochten ze er echt niet uitkomen dan zit er in de buurt van Arnhem een echte speurneus die niet van ophouden weet = Bram van Stein. en ook Bas Risseuw geeft niet op.
Succes mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik denk dat je het kraken van de remblokken op de schijven hoort , je hebt het alleen als je de boel op de rem hebt staan .
Ferrie weijn in apeldoorn geeft ook niet op.
Ferrie weijn in apeldoorn geeft ook niet op.
Hide post links |
-
D en R inderdaad, sorry.
Hij doet het ook op handrem, en die remt niet op voor.
Hij doet het ook op handrem, en die remt niet op voor.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja maar hij staat dan wel op de rem en kan dus niet vrij bewegen , de wielen willen altijd iets draaien als je aan het stuur draaid.
Zou gewoon eens met 2 man dit controleren , heb het vaker mee gemaakt dat de remmen kraken in deze situatie.
Zou gewoon eens met 2 man dit controleren , heb het vaker mee gemaakt dat de remmen kraken in deze situatie.
Hide post links |
-
Ik heb zoiets eens gehad met een Alfa 155, nu je het zegt. Was een veertje weg van een van de blokjes.
Ik ga remblokjes gewoon vervangen, kan nooit kwaad...
Thanks.
Ik ga remblokjes gewoon vervangen, kan nooit kwaad...
Thanks.
Hide post links |
-
Remblokken vervangen, remt als een tierelier nu, beel beter dan eerst. Gekraak? Onveranderd.
Lager, nog niet gelukt. Kreeg de abs sensor niet los, dus niwt te hard aan kunnen timmeren.... Inhespoten met kruipolie, morgen weer proberen. Want lager lijkt niet 100% fris. Maar heb mn twijfels of het tegen het gekraak gaat helpen.
Lager, nog niet gelukt. Kreeg de abs sensor niet los, dus niwt te hard aan kunnen timmeren.... Inhespoten met kruipolie, morgen weer proberen. Want lager lijkt niet 100% fris. Maar heb mn twijfels of het tegen het gekraak gaat helpen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-