Hallo,
Van de week een ELM327 aangeschaft en de TorquePRO app. Staat knetterhip onder het rijden natuurlijk, maar belangrijker is dat de belachelijke storingsmeldingen E110 en E112 ( iets met de bedrading en/of gasklepsensor ) zelf kan resetten. Inderdaad, de electronica-goeroe Bram van Stijn in Arnhem wordt er ook hor-en-dol van. Scenicjes 1 schijnen er allemaal last van te hebben, of een groot deel ervan.
Zijn er meer mensen met TorquePRO en wat doen jullie ermee? Welke waardes lezen jullie allemaal uit? Ik kan namelijk niet alle sensoren gebruiken omdat de Scenic die niet heeft, duh....
TorquePRO en OBD
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: TorquePRO en OBD
Scenics ! kunnen ook heel slecht tegen strenge koude!!
Hoe is het met Bram? Heeft hij nog tijd over voor prive?
Mocht je hem spreken doe hem dan de groeten van Stamper van het AMT-garageforum.
mvg WillemS
Hoe is het met Bram? Heeft hij nog tijd over voor prive?
Mocht je hem spreken doe hem dan de groeten van Stamper van het AMT-garageforum.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 25 aug 2022 00:00
- Actief als: particulier
Re: TorquePRO en OBD
Whaaaa, die "groeten van Stamper" heb ikem allang gegeven. TWee minuten later stond ik in een ford-camper te prutsen om het onmogelijk ingebouwde af-fabriek navigatie ding met Bram eruit te friemelen...
Als Bram de neus van mijn Scenic al om de hoek ziet komen, gaat ie HEEL diep zuchten. Het heeft echt en alleen maar te maken met een stekkerverbinding onder de kap. Kan em zo voor je aanwijzen. Bram weet uit ervaring dat het vervangen van die stekker alleen maar MEER problemen veroorzaakt. Eigenlijk zou je de volledige kabelboom moeten vervangen,maar ja, dan is het Scenicje gelijk TotalLoss. Zonde dus. Met de ELM327 en TorquePRO doe ik het zelf wel ff voor Bram
ik zal binnenkort een "skriensjotje" van mijn Torque plaatsen...
Als Bram de neus van mijn Scenic al om de hoek ziet komen, gaat ie HEEL diep zuchten. Het heeft echt en alleen maar te maken met een stekkerverbinding onder de kap. Kan em zo voor je aanwijzen. Bram weet uit ervaring dat het vervangen van die stekker alleen maar MEER problemen veroorzaakt. Eigenlijk zou je de volledige kabelboom moeten vervangen,maar ja, dan is het Scenicje gelijk TotalLoss. Zonde dus. Met de ELM327 en TorquePRO doe ik het zelf wel ff voor Bram

ik zal binnenkort een "skriensjotje" van mijn Torque plaatsen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut