Zoe in media

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 29
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier

Re: Zoe in media

Bericht door avdvee »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Nou ja, laten we zeggen dat de hybride koerst naar een parlementaire enquête in 2025: hoe Nederland gidsland werd in een tot mislukken gedoemde technologie.
@Luc,

De Hybride dus, en dus niet de FEV, is in praktijk een wangedrocht geworden. Niet het concept van de BMW i3, een totaal nieuw ontwikkelde/ revolutionaire EV met een motortje voor noodgevallen, is het geworden maar de Outlander die slechts voor één doel is ontwikkeld; belasting ontduiken. Een veel te zware auto met een dikke tank dus. Zo ook de Volvo V60 als de VW GTE/ Mercedes etc.

Deze miljarden kostende maatregelen hebben er voor gezorgd dat mensen juist GEEN innovatieve auto's als de Zoe en i3 gingen kopen; met als gevolg dat fabrikanten vooral inzetten op die achterhaalde hybride technologie. Een technologie die uiteindelijk inderdaad gedoemd is.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

PHEV's: 1. het idee van de 'overheid' was om meer vervoermiddelen op de weg te krijgen die minder uitstoot hadden. Dit is gelukt.
In theorie wel; in praktijk valt het behoorlijk tegen. Kosten baten zijn imho niet in verhouding.
2. De stok waar mee geslagen wordt is dat dit ongelooflijk veel geld heeft gekost. Ik heb het al eerder aangehaald, er is geen bewijs dat de mensen die een PHEV hebben gekocht een andere auto voor dezelfde basisprijs hadden gekocht. Plus, maar dat is een aanname van mijn kant gebaseerd op mensen in mijn omgeving: degene die een phev hebben gekocht hebben wel een nieuwe oude auto ingeruild. Deze zal wellicht weer gekocht zijn door iemand die een nog oudere auto (lees met meer uitstoot had) Dus in die zin zal het totale wagenpark minder uitstoot hebben.
Sja het heeft vast wel iets geholpen maar wederom kun je afvragen of het a) duurzaam is (er zijn inmiddels meerdere kleine BPM autootjes gedumpt voor oude bakkies omdat er nu diesel MRB betaald moet worden en b) het in verhouding is tot de kosten en c) hadden die mensen niet een kleine lichte zuinige auto (gekocht) in plaats van een tank zoals een Outlander?
3. Er zijn genoeg PHEV rijders die wel de auto 's avonds aan de stekker leggen en die wel onderweg de phev stekkeren (waar wij dan weer last van hebben!) In mijn omgeving ken ik 3 mensen die een outlander hebben. 1 daarvan plugt meestal 's avonds de outlander aan de stroom de andere 2 doen dat thuis en zodra ze op het werk zijn en rijden dus twee keer per dag de maximale afstand op elektriciteit. Dus als ik nr 1 als 'mislukt' reken (wat volgens mij niet zo is) maar dan stel ik dat 66% van de PHEV rijders wel voldoen aan het oorspronkelijke idee.
Dat is inderdaad 60 kilometer elektrisch rijden met een zware niet aerodynamische bak.
4. Korte termijn vs lange termijn. Een omslag zoals voorgestaan is geen omslag die van de een op de andere dag gaat plaatsvinden. Dat kost tijd en er zullen onderweg (korte termijn) inderdaad (financiele) fouten gemaakt worden. Vergelijk het met de spaarlampen. Die zijn nooit echt aangeslagen, "duur" "geven raar licht" etc Maar nu gloeilampen langzaam uitgeroeid worden komen er wel steeds meer en betaalbare alternatieven op de markt. Mijns inziens is de de overheid de aangewezen instantie om door subsidies en het faciliteren van 'nieuwe' technieken de weg voor te bereiden voor grootschalige introductie/gebruik van dergelijke technieken.
Sja dit is voornamelijk een ideologisch onderbouwde stellingname; we zien keer op keer de enorme nadelige effecten van fiscale maatregelen. De auto wordt sowieso misbruikt als melkkoe maar dat terzijde; of we het nu hebben over de hypotheekrenteaftrek of Europese subsidies; rondpompen van geld levert vaak weinig op.

Goede wetgeving en stimuleren van innovatie; daar geloof ik wel in. Maar niet in een fiscaal maakbare samenleving.
Wie had tien jaar geleden voorspelt dat de mogelijkheid bestond dat er een bruikbare auto zou zijn waar je 'onbeperkt' in kon rijden, in een half uur kan opladen? Volgens mij niemand.
? Wat heeft dat te maken met subsidies (in Nederland)? Dit is domweg technologische ontwikkeling.
Zonnepanelen, eerst met subsidie bijna niet aan de straatstenen te slijten, nu worden ze op elk dak gelegd zonder subsidie. Computers, de eerste computers zijn ook met subsidie gebouwd...
De eerste paar computers misschien (ik meende voor militaire doeleinden) maar de computerindustrie zoals ik die volg de laatste 35 jaar is groot geworden zonder subsidies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

*) Ik ben mij er zeer van gewust dat mijn reactie de schoonheidsprijs van inhoudelijkheid niet verdient. Maar ik vind, en dat zeg ik als ondernemer dit soort oud "als we het maar vaak genoeg zeggen wordt het waar" gepraat van een niveau dat geen betere reactie verdient
Sja beste collega ondernemer; ieder recht op een mening in deze. Zo ook jij. Het zou je echter sieren dergelijke opmerkingen van enige onderbouwing te voorzien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 103
Laatste bezoek: 20 apr 2024 11:43

Bericht door zoe2goe »

Sja beste collega ondernemer; ieder recht op een mening in deze. Zo ook jij. Het zou je echter sieren dergelijke opmerkingen van enige onderbouwing te voorzien.
Ik vrees dat DIE bal op dit moment echt totaal op jouw speelhelft ligt. Voor het geval het niet duidelijk was, mijn reactie was op
Mainstream publieke omroep/ eenzijdige linkse activistisch populistische propaganda
Het komt me toch werkelijk zo voor dat enige onderbouwing wel op zijn plaats is. :wink:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 89
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Het bevreemd me dat aan dit populistisch, gechargeerd, balletje balletje artikeltje van een zich Redacteur Wetenschap noemende nitwit op EV-gebied zoveel posts en woorden besteed worden.

Om even in de stijl van het artikel te blijven......

Zucht......

:mrgreen:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Touché! :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 45
Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03

Bericht door Casss »

http://www.z24.nl/ondernemen/tesla-mode ... usk-585003
Goedkope Tesla van 31.000 euro: straks kun je wel optimaal profiteren van de bijtelling
Autobouwer Tesla komt in maart volgend jaar met een nieuwe elektrische auto die zo’n 31.000 euro moet kosten. Daarmee wordt het voor zakelijke rijders een stuk goedkoper om een Tesla aan te schaffen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Je kun hem maart volgend jaar bestellen, levering in 2017.
Houd we rekening mee dat de levertijd een flexibel begrip is bij Tesla, zie model X dat nu "al" leverbaar is.
Voor de rest goed bericht en naar mijn mening de auto waar de EV-markt mee open gelegd wordt. Model X van min. 110.000 is een kostbare vingeroefening.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 06 okt 2021 20:09

Bericht door cosmiccarbon »

Misschien ben ik overdriven pessimistisch, maar mijn gevoel zegt hier dat die EUR 31000,- een rechtstreekse vertaling is van $ 35000,- wat de Amerikaanse prijs wordt. Alleen al dankzij de BTW zou dit hier weleens wat hoger uit kunnen vallen.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

De prijs voor de MS is in Europa dezelfde als in de VS, maar dan in Euro: het getal blijft gewoon gelijk.Het genoemde bedrag zal voor de instapversie zijn. Ik heb toch wat bedenkingen bij deze communicatie.
De marketingmachine van Tesla werkt feilloos. Voor de gratis reclame die Tesla langs alle kanten krijgt, moeten andere merken een flinke som geld op tafel leggen.
De model 3 wordt nu al twee jaar lang aangekondigd. Ik vraag me af of de specificaties van die wagen echt superieur zullen zijn aan de andere EVs die dan voor een vergelijkbare prijs op de markt komen. Uiteraard zal men voor die prijs niet de range, noch de prestaties van een Model S kunnen aanbieden. De model S is superieur aan alle overige bestaande EVs, maar een Mercedes S is ook superieur aan een Renault Clio. Men moet appelen met appelen vergelijken.
Men wil de klanten warm maken voor zijn product, dat is logisch, maar zo'n model ruim op voorhand aankondigen en toch vaag blijven, heeft ook tot doel om mensen ondertussen niet voor een bestaand model te laten kiezen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31

Bericht door Luc Weide »

Fivari, helemaal mee eens.

Ik rijd nu 14 maanden Zoë.
In de buurt van plaatsen die ik frequent bezoek staan palen van 3,7 kW AC.
En daar was ik al redelijk blij mee.

Stom toevallig maakte ik een maand geleden gebruik van een nieuwe paal.
Die ging 3 x zo snel als (voor mij) 'normaal' ?????

Kom ik er via dit forum achter dat al bijna 70% van de openbare palen (in NL) 11 kW AC kan leveren !!!!!

Waarom roepen die sukkels van Renault niet van alle daken,
dat de Zoë als enige 11 kW AC kan afnemen !!!!

???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Contacteer:

Bericht door Smartrix-Zoe »

Beste Luc,

Dat mag je ze dan komende zaterdag vragen op de Zoe dag.
Maar volgens mij doen ze dat al en als je zaterdag komt zullen ze je ook nog iets lekkers aanbieden van Chef on the spot.

Tot zaterdag!,

Remco
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 48
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Bijna 70%... Luc, vrijwel alle openbare palen zijn 11kw (of hoger). Heel soms kom je nog een LoLo-paal van 3.5kw tegen maar de laadpunten in de steden en grotere gemeenten zijn 11kw. Dat was voor mij de reden in 2013 om een Zoe te gaan rijden. Het is de enige elektrische auto (in zijn klasse) die na een zakelijke bespreking van een uurtje al weer bijgeladen is om naar de volgende afspraak te gaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

Remco,

In de praktijk voel ik me vaak een roepende in de woestijn
(van olieboeren).

http://www.zerauto.nl/2015/09/03/overhe ... timuleren/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur

Bericht door Casss »

Nissan Leaf krijgt voortaan grotere accu
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ccu__.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

http://www.zerauto.nl/2015/09/11/ev-nie ... ment-62033

Kan dit zo ?
Of gaat het nou iets te hard ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

:lol: :lol: :dance:

Ik kan daar persoonlijk de humor wel van inzien. Wij wachten rustig op de "als door een wesp gestokenen"!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Apple Car in 2019? Lees het hier

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 06 okt 2021 20:09

Bericht door cosmiccarbon »

Nav de hierboven aangehaalde discussie over de leaf en het elektriciteitsnet:

http://www.nu.nl/internet/4131347/test- ... anaal.html

Ze hebben het hier over ombouw naar gelijkstroom. Ik vraag me af hoe ze dit willen doen? Converters in alle meterkasten?
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 33
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13

Bericht door VanAssen »

Even terug naar de topic als ik zo vrij mag zijn.
De IAA is net geweest, drama in de VW (diesel-) wereld en dus weer eens extra blij EV rijder te zijn, maar waar is het nieuws omtrent de ZOE.
Zoek me de pleuris, maar niet veel te vinden.
Nog een jaar en dan gaat mogelijk onze Zoe vervangen worden door een nieuwe (met 43kW laadmogelijkheid)
Nissan biedt al een 2 jarige gratis laad optie aan bij Fastned en wat doen onze Franse vrienden?
Komt er nog een upgrade van de range naar .......
Niet dat ik echt tekort kom, maar een 100 km extra zou fijn zijn. :dance:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jsj
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20

Bericht door Jsj »

Tenenkrommend.......... :fp:

Ik moet me inhouden maar ik ga me er niet in mengen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

@Jsj,
Inderdaad, zwaar tenenkrommend :fp:. Je zou bijna denken dat de olie-lobby deze mensen hebben aangezet om zo negatief te reageren. Maar ik vrees dat er echt nog zo veel mensen zijn die niet (willen) begrijpen wat de grote voordelen zijn van elektrisch rijden.
Je hebt trendsetters, trendvolgers, en mensen die gewoon niet willen veranderen. Vooral de laatste groep heeft gereageerd op dat facebook item. Gelukkig is er iemand bij Natuur&Milieu die erg zijn/haar best doet om de indianenverhalen de wereld uit te krijgen. Deze persoon krijgt van mij de :thumb:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 38
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Magnifieke video van Renault over repurposen en recyclen van gebruikte EV-batterijen

http://t.co/2JAYgdiJrh
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Gelukkig zijn de commentaren bij het AutoWeek-on-Tour-verslag veel genuanceerder. Vond daar deze leuke link

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur

Bericht door Casss »

Elon Musk presenteerde de Model X dinsdag in de VS. (zie video)
http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mob ... t-te-komen

Handige auto, voor het geval je met caravan op vakantie wil.... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 33
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13

Bericht door VanAssen »

Bedankt Martijn,

dat is nou de info die inzicht geeft in de batterij discussie.
Mooi dat ie in relatie wordt getoond met de Zoe.
:thumb:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jsj
Lid
Lid

Bericht door Jsj »

Ik heb de video van Elon Musk ook gekeken. Wel lichtelijk irritant die om de haverklap juichende Tesla fanboys... :fp:

De falcon doors zijn wat overdreven maar de techniek is wel gaaf hoor. Radar sensoren in de deur etc. Logisch dat de auto zo duur is. Maar deze technieken gaan we straks terug zin in de lagere segmenten. Dat is al jaren zo met bijvoorbeeld de S klasse.

Alleen nu is het een jong Amerikaans merk die we in de gaten houden om te weten wat er over 5-10 in de midrange auto's zit :dance:
(al hoef ik die falcon doors niet zo nodig te hebben :roll: ...) Daar zullen ze in Duitsland toch wat aan moeten wennen verwacht ik.

De presentatie van de man is wat knullig maar hij schrijft geschiedenis daar ben ik van overtuigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01

Bericht door Nivve »

Dus ik was niet de enige die toch moest checken dat het geen presentatie van de nieuwe apple car was :doh:

Ik heb zelf bij die falcon doors toch meer zo van: 'Misschien niet zo'n grote auto kopen' :roll: Maar ja, amerikaanse afmetingen, denk ik dan maar.
Bizar hoe overigens iedereen een comment achterlaat voor de video te bekijken ("Enw at als je dak te laag is!?!?!" :think: )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jsj
Lid
Lid

Bericht door Jsj »

Afbeelding

Ik heb altijd geleerd dat die efficienty van een verbrandingsmotor max 20 procent is voor benzine en 30 procent voor diesel ?

Tevens doet deze man flinke aannames met 50 procent verlies in de "stappen" van de energie stroom... en vergeet hij gemakshalve dat er ook een hoop energie groen opgewekt wordt

Iemand nog meer zinnigs te zeggen om dit te ontkrachten ? Ik kreeg dit namelijk onder mijn neus gedrukt en ik wil wel graag redelijk onderbouwd reageren haha.. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

HarmOtten, 26 sep 2015:
Je hebt trendsetters, trendvolgers, en mensen die gewoon niet willen veranderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

De basis (verliezen in de keten) is juist. Ook dat in de elektrische keten forse verliezen zitten is waar. Maar ze zitten niet in de plaatsen die hij zegt, dus de 50% x 50% x 50% is totaal uit de lucht gegrepen. Laadverliezen liggen in de orde van 20%, elektromotor <10%. Het transportnetwerk daarentegen.....

Maar de redenatie stokt onmiddellijk met het uitgangspunt is dat je op kolen stookt *) . volstrekt irreëel. Zo lust ik er nog wel een. Ten eerste is de energiemix heel anders, ten tweede kunnen en zullen elektrische auto's door hun variabele laadmomenten gaan bijdragen aan een gezondere mix daarin, en last but not least, is grootschalige infrastructurele aanpak van de vervuiling, invoering van wind-, zonne- en zo je wilt (ik vind daar iets van) kernsplitsing-energie, en later wellicht nog eens kernfusie, magnitudes gemakkelijker.

Benzine en diesel blijven koolwaterstoffen (prachtige moleculen) waar we hele mooie dingen mee kunnen doen, maar die we nog steeds besluiten in de fik te steken. De verliezen daar zijn bovendien inherent aan de technologie en dus onbeïnvloedbaar.

*) een slinkse oude beinvloedings-truc: voor een elektrische auto is energieopwekking nodig ("ah, makes sense") ==> dat kost veel verliezen ("kan ik begrijpen") ==> een tesla rijdt dus in feite op kolen (dat blijft hangen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Ad hominem: Ik moest bij de ondertekening toch aan deze meneer denken. Met glimlach.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 37
Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Ik hoop niet dat deze Dr. ooit les heeft gegeven over verbrandingsmotoren. :fp: De allerbeste (grote) dieselmotoren halen nu een rendement van ca. 43% in een zeer beperkt toeren-belastingsgebied. In de praktijk komt dat er op neer dat je al blij moet zijn dat een verbrandingsmotor meer als 20% rendement haalt.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

Dankjewel Luc voor mijn citaat. Deze Albertus met al z'n titels en waar hij ook gestudeerd heeft of professor was, behoord duidelijk tot de laatste categorie. Want als je zomaar allerlei dingen gaat roepen die niet waar zijn, dan WIL je gewoon niet veranderen!!
Helaas zullen veel leken die deze krant lezen het artikel voor waarheid aannemen. Want ja, hij heeft heel veel titels en zo, dus zal HIJ het wel weten. :snooty:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Gepensioneerd en heeft zijn kennis blijkbaar niet up-to-date gehouden.......
Als je als regering de klimaatzaak ter harte neemt, dan flikker je die kolencentrales aan de kant en doet het wat duurzamer, dat kan als we dat willen (zie reactie van Harm hiervoor). Vele laadpaalproviders hebben een zorgvuldig gekozen energiemix (zon, wind), Fastned heeft de zonnepanelen op al zijn stations liggen en velen van ons zijn zonne-energie-leverancier van eigen dak. Daar komt weinig kolen aan te pas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Veel mensen lezen trouwens altijd enkel de argumenten die in hun zienswijze passen. Sommigen slaan tilt als ze merken dat hun zienswijze verkeerd is: ze sluiten zich gewoon voor de informatie die de eigen overtuiging ontkracht.
Ik heb in het weekend nog van iemand die een gewone ICE-wagen rijdt, te horen gekregen dat een bereik van 150 km niet volstaat en dat op een uurtje weer volladen, niet snel genoeg is. Die man, die nog nooit met een EV reed, probeerde mij, een ervaringsdeskundige, ervan te overtuigen dat elektrisch rijden niet haalbaar is. Alsof het feit dat ik daar elektrisch rijdende aankom, niet onmiddellijk het tegendeel bewijst.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen