Hallo beste mensen,
Ik heb sinds een paar dagen een megane coupe uit 1997 en ben er erg blij mee. Ik heb echter een paar vraagjes.
De antenne op het dak is niet inschuifbaar. Kan ik deze verwijderen wanneer ik hem door de wasstraat rijd?
Verder knippert er een lampje op het dashbord wanneer de auto afgesloten is. Ik las in het handboek dat dit van het alarm is. Maar volgens mij zit er helemaal geen alarm op de auto. In het handboek las ik ook dat je met de contactsleutel iets om kan draaien in het dashbordkastje om het alarm te (de)activeren. Ik heb er es naar gekeken maar er zit een plastic plaatje op die plek wat ik echt niet loskrijg zonder iets kapot te maken. (Ik moet aardig kracht zetten in ieder geval). Weet iemand of er altijd zo'n lampje in de megane coupe zit ook al heeft de auto geen ingebouwd alarm?
Verder nog een vraagje. Als ik de contactsleutel omdraai maar nog niet start hoor ik heel even een electrisch zoemgeluidje ergens achter in de auto (zo'n geluidje alsof er iets uitschuift). Ik krijg alleen niet uitgevonden wat het is.
Alvat bedankt voor de recaties!
vraag over antenne en alarm van megane coupe 1997
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Re: vraag over antenne en alarm van megane coupe 1997
De antenne is normaal gesproken afschroefbaar van de voet.ben banaan schreef:Hallo beste mensen,
Ik heb sinds een paar dagen een megane coupe uit 1997 en ben er erg blij mee. Ik heb echter een paar vraagjes.
De antenne op het dak is niet inschuifbaar. Kan ik deze verwijderen wanneer ik hem door de wasstraat rijd?
Deze kan na verloop van tijd echter vast zitten.
Probeer de antenne eerst thuis te demonteren.
Dit is ook een controle lampje voor ingeschakelde startonderbreker.ben banaan schreef:Verder knippert er een lampje op het dashbord wanneer de auto afgesloten is. Ik las in het handboek dat dit van het alarm is. Maar volgens mij zit er helemaal geen alarm op de auto. In het handboek las ik ook dat je met de contactsleutel iets om kan draaien in het dashbordkastje om het alarm te (de)activeren. Ik heb er es naar gekeken maar er zit een plastic plaatje op die plek wat ik echt niet loskrijg zonder iets kapot te maken. (Ik moet aardig kracht zetten in ieder geval). Weet iemand of er altijd zo'n lampje in de megane coupe zit ook al heeft de auto geen ingebouwd alarm?
Dit is de brandstofpomp die de brandstof op druk brengt voor het starten.ben banaan schreef:Verder nog een vraagje. Als ik de contactsleutel omdraai maar nog niet start hoor ik heel even een electrisch zoemgeluidje ergens achter in de auto (zo'n geluidje alsof er iets uitschuift). Ik krijg alleen niet uitgevonden wat het is.
Graag gedaan!ben banaan schreef:Alvast bedankt voor de recaties!
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hoi Antonio,
Bedankt voor je antwoord! Maakt weer een boel duidelijk. Nog even over dat knipperlampje in het dashbord;
Zit er standaard startonderbreking in die megane coupés?
Bedankt voor je antwoord! Maakt weer een boel duidelijk. Nog even over dat knipperlampje in het dashbord;
Zit er standaard startonderbreking in die megane coupés?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
ja die zit er standaard op.
hou er rekening mee dat als je hem van slot af hebt,
en je laat hem 10 minuten staan,
dat je lampje dan weer snel knippert,
en dat dus de startonderbreker er weer op staat.
dan zul je eerst weer , dicht en open moeten schieten,
anders zal de motor niet aanslaan...
hou er rekening mee dat als je hem van slot af hebt,
en je laat hem 10 minuten staan,
dat je lampje dan weer snel knippert,
en dat dus de startonderbreker er weer op staat.
dan zul je eerst weer , dicht en open moeten schieten,
anders zal de motor niet aanslaan...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-