remlicht

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 dec 2008 16:54

remlicht

Bericht door avbruggeman »

Hallo forumlezers mijn derde remlicht van mijn megane 2004 grand tour die in de achterspoiler /achterklepzit werkt niet(meer) mogelijk nadat de achterspoiler(standaard) door mijn renault dealer onder garantie(terugroepaktie) is vastgezet gelijmd.
zelf lukt het me niet het rode glas v h 3e remlicht los temaken zonder iets kapot te maken ook van binnenuit zie ik zo gauw geen mogelijkheid het lampje of de ledlampjes te vervangen in het 3e remlicht,heeft iemand een goed idee of zou ik terug moeten naar de dealer(spoiler weer los laten maken??)

grtn

VB uit Vlijmen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: remlicht

Bericht door mechanic »

Als het na je dealer bezoek is gekomen teruggaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: remlicht

Bericht door Harm »

Dat remlicht kun je niet zomaar zelf vervangen, de spoiler moet eraf. Maar als het is gekomen na de terugroepactie dan zou ik zeker teruggaan naar je dealer. De meest voor de hand liggende optie is dan een draadbreukje, dat kan onder de spoiler zijn, maar ook (meestal) in de geribbelde rubber hoesjes die van de kofferklep naar het dak lopen. Daar zitten de draden in en die willen nog wel eens een breukje vertonen. In dat geval hoeft de spoiler er met een beetje geluk niet weer af. Maar de garage kan doormeten en hopelijk de oorzaak vinden. De kans dat het in de led lampjes zelf zit lijkt mij klein, die gaan heel lang mee en als ze de geest geven is dat meestal niet met z'n allen tegelijk. Logischer dus dat het in bedrading, aansluiting of de spoiler zit.

Succes. Groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 dec 2008 16:54

Re: remlicht

Bericht door avbruggeman »

Hallo Harm/Mechanic,ik heb nogmaals met de renault dealer over het derde remlicht gesproken,omdat ze twee maanden terug de dakspoiler gerepareerd/gelijmd hadden,een week geleden ging de kofferklep niet meer open van mijn grand tour,er is toen een hele nieuwe kabelboom ingezet (linksboven) incl arbeid 105 eu als ik het derde remlicht wil laten vervangen kost me dat 192 eu ??????!!!!,ondanks dat ik al aangaf dat mogelijk het derde remlicht na het lijmen van de spoiler het niet meer deed.,helaas willen ze daar niet verder op ingaan
Volgens hun moet het derde remlicht vernieuwd worden en zijn de kosten daarom zo hoog
Het 3e remlicht moet voor de APK keuring wel werken(febr 2016) dus voor mij niet zo'n haast,wil wel dat het gewoon werkt,is er mogelijk een goedkopere mogelijkheid,kan mijn eigen garage(niet de dealer) een goedkopere reparatie v h 3e remlicht verrichtten??

VB uit Vlijmen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: remlicht

Bericht door Harm »

Ook met een nieuwe kabelboom werkt het derde remlicht nog niet? Da's jammer. Daar had ik wel op gehoopt voor je. Uiteraard kan een andere garage ook het derde remlicht vervangen, het kan de moeite waard zijn om daar eens een prijsopgave te vragen en te kijken of het veel verschilt. Nadeel is wel dat bij het vervangen van het derde remlicht de spoiler er weer af moet en die moet dan wel weer goed vast gezet worden, anders vliegt die er weer af en dan ben je verder van huis. Even voor de zekerheid: de zekering (onder het dashboard) van het derde remlicht is al wel gecheckt en in orde?
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: remlicht

Bericht door mechanic »

Ze kunnen er een gebruikt exemplaar inzetten.
Een defect aan de ledjes/printplaat kwam wel eens voor.
Blijft een welles/nietes spel of de reparatie van de spoiler er iets mee vandoen heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 dec 2008 16:54

Re: remlicht

Bericht door avbruggeman »

Hallo Mechanic,je hebt het over de zekering v h 3e remlicht,ik neem aan dat de renault dealer zo slim is ook dat te controleren nadat ze de kabelboom bij de achterklep vernieuwd hadden??!!
Even voor de duidelijkheid het is dus een aparte zekering v h 3e remlicht waar zit hij onder het dachboard,ik heb geen boekje v d megane en de afbeelding op het plastic kapje die zijn ook niet echt duidelijk.
De achterspoiler die door de dealer gelijmt is kan die eraf gehaald worden door mijn garage zonder breken of beschadiging om het 3e remlicht te inspecteren of te vervangen??

gr

VB uit Vlijmen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: remlicht

Bericht door mechanic »

Volgens mij heeft die geen aparte zekering.
Met beleid kan deze er zeker heel af,er zal wel een klemmetje breken maar de spoiler wordt toch weer gekit dus dat geeft niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht