Bestellingen / leveringen Captur

Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik heb al overleg gehad met de dealer omdat ik wel interesse heb in een kenteken dat met een 'H' begint. Tegen de tijd dat de auto (volgens planning) afgeleverd wordt zou dit net kunnen. Ik laat het tegen die tijd afhangen van hoever de kentekenuitgifte is en natuurlijk hoe groot mijn trek in de nieuwe auto is. De berekeningen die ik inmiddels heb gemaakt over de kenteken prognose (excel sheet) klopt in ieder geval beter dan de kenteken voorspelling op kenteken.tv.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

Met een beetje geluk, rij ik binnenkort al in mijn nieuwe Captur.. Na een rondje fietsen "toevallig" bij de Renault garage langs gefietst, staat er een XMOD buiten in precies de juiste kleur met precies de juiste motor... :shock:
Morgen maar even bellen om te vragen of dit hem ook echt is? :pray:
Of toch voor iemand anders... :naughty:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Spannend jacobcaptur. Maar ik denk dat die voor een andere klant is als die van jou pas in oktober wordt afgeleverd. Nou ik hoor het wel, maar mocht het toch zo zijn, dan is het meegenomen toch. Je ziet ze ook steeds meer rijden op de wegen. :dance:
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik heb in de laatste mail van Renault (hij zou in NL zijn) ook een chassis nummer gevonden en laat hij nou overeenkomen met het papier dat achter het voorraam zat....
il est arrivé!!

Er moet nog e.e.a. worden aangepast, dus denk dat het nog wel een kleine 2 weken kan duren... Maar dat is toch een stuk eerder dan begin oktober..
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Goed idee om af en toe even een blik bij de dealer te werpen (met het chassisnummer en een fototoestel in de hand). Ik denk dat de wens om in de Captur te gaan rijden het uiteindelijk toch zal gaan winnen van de wens om een kenteken beginnend met een 'H' te hebben.

@JacobCaptur: gewoon even met de dealer gaan praten, mogelijk kan je nog wat van die verwachte twee weken 'af praten' (is anderen ook gelukt).

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Jacobcaptur. Leuk om te lezen dat het toch die van jou is. Nou dat is dan toch nog snel zeg als hij pas in oktober zou worden afgeleverd. Nou ik hoor het wel en zie de foto's wel verschijnen als je hem heb opgehaald bij je dealer. :dance: :fotoplease:
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Blikkie48
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2015 12:57
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Blikkie48 »

In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met deze snelle levering, en voor straks heel veel veilige kilometers. :dance:

Ik begrijp het totaal niet meer met de levering tijden, ik heb mijn Captur besteld op 23 juni bij de dealer, en tot op de dag van vandaag staat de captur nog steeds klaar voor productie ( ruim 50 dagen ) dus met andere woorden je kan er totaal niet van op aan wat de dealer je verteld tijdens het gesprek en de aanschaf van de captur .Als het allemaal goed zal gaan moet de captur rond 10 september kon/kan ik de captur opgehalen, maar dat gaat heel waarschijnlijk niet gebeuren, ik heb begrepen dat het transport al 2 weken in beslag gaat nemen en dan nog 2 weken bij de dealer voor de oplevering. dus zal het heel waarschijnlijk een paar weekjes later worden. met een beetje pech kan ik direct de winterbanden laten monteren.
Maar we blijven lachen hoor. :D
Besteld 23-06-2015 Captur TCe 120 EDC Dynamique Automaat. Two-tone ivoire/Noir Etoilé met Park City Camera en armsteun. Elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

Nog nooit vertoond hier, een Avatar hack! :shock:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 101
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Axel57 »

Ja moest de eerste keer ook kijken, ik dacht dat bericht is niet van mij :lol:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

Ik doe mee!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Ik zal eens kijken of ik ook kan hacken...
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

@blikkie48: Ik heb nog eens terug zitten rekenen over de bij mij verstreken tijd tussen de besteldatum (29-5-2015) en de datum dat de auto in productie ging (28-7-2015). Als mijn zakjapanner mij niet bedriegt zijn dit 60 dagen. De productie zelf heeft maar één dag geduurd en de melding dat de auto in Nederland was kwam op 13-8-2015. Vanaf de besteldatum dus 76 dagen. Het ziet er dus naar uit dat over ongeveer een week je auto geproduceerd zal zijn en ergens begin september in Nederland zal aankomen. Rekening houdend met een periode van ongeveer twee tot drie weken voor de aflevering zou dus uit moeten gaan komen op eind september begin oktober 2015.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Blikkie48
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2015 12:57
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Blikkie48 »

@Thair, heel hartelijk dank voor jou uitleg, dus ik kan er zeker vanuit gaan dat we de Captur niet kunnen gebruiken voot de Vakantie in September :( dan gaan we maar met de Dacia Stepway ook een prima auto hoor, :D
Twee weken in Belgie op vakantie moet toch wel kunnen.
Maar nogmaals bedankt voor jou uitleg. :Yes:
Besteld 23-06-2015 Captur TCe 120 EDC Dynamique Automaat. Two-tone ivoire/Noir Etoilé met Park City Camera en armsteun. Elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik kom net bij de plaatselijke Renaultdealer vandaan, afspraak gemaakt voor aflevering op 22 augustus.
De laatste details doorgegeven:
  • - Stickers van het achterruit verwijderen..
    - De dCi mag er ook vanaf..
    - Ik heb nog even getwijfeld of ik andere luidsprekers er in wil, maar dat besluit heb ik even uitgesteld, ik heb even geluisterd en was positief verrast over het geluid..
    - Ik heb nog (niet Renault) sidebars besteld, met een beetje geluk zijn deze vrijdag de 21ste binnen. Deze gaan ze dan (of anders later) ook nog plaatsen.
    - Ik heb Wax-Oil behandeling nog geschrapt, ik ga hem dat weekend zelf in de Meguiers wax zetten. Mijn huidige Venga had ook Wax-Oil en dat is mij slecht bevallen, binnen een half jaar was er niets van over.
Vooralsnog ben ik erg tevreden over de gang van zaken. :thumb:
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Gefeliciteerd, nog acht nachtjes slapen (en aftellen). Ik ga ook eens naar de spullen van Meguiers (en Dodo juice) kijken.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Vanmorgen een mail van MyRenault dat er nieuws omtrent de levering op de site zou staan. Het enige nieuws dat ik me kon voorstellen was de volgende stap in de levering: de auto staat bij de dealer. Ik dus heel erg 'opgewonden' op de site gaan kijken, blijkt het te gaan om de melding van twee dagen terug dat de auto in Nederland is. De mail van MyRenault loopt dus klaarblijkelijk twee dagen achter op de site. Dit is dus een domper (blij maken met een dode mus heet dat geloof ik). Maar ondanks dat komt de leverdatum toch langzaam maar zeker dichterbij.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

De mail dat de Captur in NL zou zijn kreeg ik op zondag 9 augustus, de auto is 12 augustus afgeleverd bij de dealer. Hier heb ik van Renaul NL nog geen mail gehad. Aflevering is 10 dagen later...

De mail loopt dus niet helemaal (of helemaal niet) gelijk aan de werkelijkheid..
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jodejo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:57
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Jodejo »

Heb net op my renault gelezen dat de Captur in nederland is aangekomen, was een paar dagen eerder bij de dealer om te vragen of zij enige informatie omtrent de levering hadden.
In de computer van de dealer stond als datum van aanlevering omstreeks 21 augustus, moet dan dus nog door de dealer worden klaargemaakt voor aflevering.
Nog even geduld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Als het transport vanaf het distributieterrein naar de dealer maar vijf dagen duurt (inclusief een weekend) dan tuf ik dinsdag (voor mij vijf dagen na de melding dat de auto in Nederland is) maar eens bij de dealer langs. Ten eerste om te kijken of het blauwe gevaar daadwerkelijk bij de dealer is aangekomen (en dus ook gelijk foto's te maken) en ten tweede om eens te vragen naar de mogelijkheden, adviezen en kosten van een lakverzegeling. Als de auto er nog niet mocht zijn dan kan ik altijd donderdag nog eens een blik gaan werpen (figuurlijk dan).

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Ik heb gelijk maar eens mijn avatar aangepast. De 'oude' was uit de configurator en daarbij vond ik de blauwe kleur wel heel erg donker overkomen (alsof het geen metalic was).

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Lakverzegeling van Waxoil is zonde van het geld. Heb ik één keer gedaan, nooit meer.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Een beetje off-topic, maar wel heel nuttig: Waxoil is voor mij ook absoluut geen optie. Ik zit meer te denken aan DiamondBrite en dergelijke producten. Kosten meer, maar dan heb je ook wat. Ik heb alleen mijn bedenkingen om dat direct bij aflevering te laten doen. Ik heb gelezen dat de lak beter eerst een maand of drie kan uitharden. Ik ga hierover vermoedelijk ook mijn licht eens opsteken bij een poetsbedrijf hier in de buurt.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Mijn Captur is destijds door mijzelf in de Poorboys EXsealant carnauba gezet. Perfect spul!
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Zelf doen is voor mij eigenlijk geen optie. Ik ben er op zich enthousiast genoeg voor (heb al de nodige sites afgestruind op zoek naar info en prijzen en dergelijke), maar weet uit ervaring dat ik, zodra ik bijvoorbeeld het dak heb gedaan, dusdanig loop te barsten van de rugpijn dat ik direct door kan naar een masseur (en soms zelfs een chiropractor) om mijn rug weer een beetje op gang te brengen. Op die manier duurt het ten eerste behoorlijk lang voordat je een auto helemaal hebt gedaan, ten tweede gaat het plezier van zelf laten glimmen er snel van af en ten derde als je de kosten van de masseur / chiropractor mee telt, ben je waarschijnlijk nog goedkoper af als je het laat doen. :mrgreen: Die rug is de reden dat we zijn gaan zoeken naar een auto met hoge zitpositie waardoor we bijna zeven jaar geleden bij een Citroen C4 Picasso zijn uitgekomen (huidige auto) en nu voor een Renault Captur zijn gegaan.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Rug klinkt me bekend in de oren: heb 3 maal een hernia gehad. Poetsen van een auto duurt bij mij vaak dagen. Elke dag een uurtje is de maximale tijd.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Hallo Thair, Groot gelijk dat je hem dan in de wax laat zetten door de dealer. Ik heb hem sinds november 2014 en nog steeds parels en druipt nog steeds van mijn auto af en droogt mooi op na een regenbui. Om de zoveel tijd was ik hem zelf met auto shampoo van Turtle en dan loopt het water na het afspoelen er zo weer vanaf. even met de zeem na wrijven en hij glimt weer. Dadelijk veel plezier met je nieuwe Captur. :-D
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Net even bij de dealer langs geweest om de (nieuwe) schade in het linker voorportier te laten beoordelen. Dit was geen probleem (gelukkig). Gelijk even achter gekeken of 'onze' auto al binnen was, helaas niet. Er stonden wel drie andere nieuwe Capturs, allen wit waarvan twee met een zwart dak. Donderdagmiddag nog maar eens kijken als ik de winterbanden heb opgehaald bij KwikFit. In de showroom stond wel een Captur in dezelfde kleurencombinatie, ik blijf het een goede keus vinden.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jodejo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:57
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Jodejo »

Net een telefoontje van de dealer gehad, de Captur is binnen, de aflevering vindt volgende week donderdag plaats.
Komt erg mooi uit, ga de eerste week van september een weekje vakantie houden in Duitsland.
Ga vanavond alvast even kijken om hem te bewonderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Vergeet niet je fototoestel mee te nemen... Alvast heel veel veilige kilometers toegewenst. Volgens mij duurt die laatste week wachten langer als de eerste maand (voor je gevoel dan).

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Hallo Jodejo, Ja spannend, nog maar een weekje wachten. Toen hij binnen was mocht ik mijn nieuwe Captur ook al even bewonderen in het bijzijn van een verkoper. Hij haalde zelfs even de sleutel en reed hem even uit de parkeervak, waar allemaal Capturs stonden voor aflevering, zodat ik er ook al even in kon gaan zitten. De verkoper nam dan ook ruim even de tijd voor mij en mocht al van alles vragen aan hem over de auto. Ik rijdt er sinds november 2014 in en hij rijdt heerlijk en nog steeds veel bekijks en komen naar mij toe. Het is ook een auto die lekker opvalt bij de mensen. Bij mij rijden die in de buurt wonen met de kleuren Rouge Flame/ Ivoire, Rouge Flame/ Noir Etoilé, Bleu Pacifique/ Noir Etoilé, Gris Casiopeé en Ivoire. Voor straks veel plezier en veilige kilometers met je Captur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ehrwald57
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2014 18:50
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Ehrwald57 »

Op 23 juni een Captur besteld, verwachte leverdatum eind augustus met een uitloop tot begin september. Deze week bericht van Renault ontvangen dat de verwachte leverdatum half DECEMBER zal worden!!!!!! Een half jaar wachten op een Captur!

Het heeft waarschijnlijk te maken met de milieunorm. Op dit moment voldoet de Captur van de Euro5 norm en ze gaan nu over op de Euro6 norm. Waarom ze hier zoveel tijd voor nodig hebben is mij een raadsel. Wat ik wel weet is dat ik niet mijn nieuwe auto in december af laat leveren. 2 januari zijn ze nu de eerste! Ik ben niet blij!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Is inderdaad triest nieuws. Ik heb mijn Captur op 29 mei 2015 besteld (vier weken eerder dus) en deze is inmiddels in Nederland en wordt door de dealer ieder ogenblik verwacht. Normaal gesproken zou de uwe dus ergens half september moeten binnenkomen. Ik kan me haast niet voorstellen dat een milieunorm aanpassing er voor zorg draagt dat een fabriek drie maanden lang geen auto's produceert.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door AWDK »

Hallo Ehrwald57, ik heb onze Captur op 30 juni besteld en de verwachte afleverdatum (bij de dealer) is cf. de verkoper wk 42.
Waarom jou Captur dan zoveel later als die van ons is, lijkt me wel raar. Heb je zo een speciale besteld? ;)
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Hallo Ehrwald57, anders even contact opnemen met Renault Nederland. Want waarom bij andere dealers de levertijd wel 3 a 4 maanden duurt en die van jou een half jaar. Volgens mij kan dat nooit. Bij mij duurde het maar 3 maanden Captur HH. Nou ik hoor het wel weer als je meer nieuws heb over je nieuwe Captur.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

Zal wel iets mis zijn gegaan met het bestellen... :?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ehrwald57
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2014 18:50
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Ehrwald57 »

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Zo speciaal is hij nu ook niet. Ik heb een Captur Xmod 120 EDC Ivory/noir besteld. Ik ben er blij mee, maar het is nog geen Ferrari waar je een half jaar op moet wachten. Ik heb bericht gekregen van Renault Nederland dat het week 51 wordt. Laat ik er dit van zeggen, ik ben niet blij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht