Nieuw model Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen

larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 01 mei 2025 12:14
Actief als: particulier

Re: Nieuw model Espace

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

top! :clap:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

dciple
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 jan 2018 11:54

Bericht door dciple »

Ik rij nu 1.5 maand met de nieuwe espace (160pk, diesel), vorige was de Koleos dus deze is toch net iets anders.

Er zijn wel enkele zaken die wat storen : zo is er bv redelijk wat windruis als je wat sneller rijdt (vanaf 100km/u), de deuren sluiten slecht (je moet ze echt toesmijten), de tablet heeft nog kinderziektes (start niet steeds even snel op of zoals vorige vrijdag soms helemaal niet :) -> ik moet 'm deze week binnendoen voor een update van de software + algemene terugroepactie voor de nieuwe Espace), de modi (sport, neutraal, comfort, eco) doen an sich niet zoveel, enkel in Sport merk je dat het gaspedaal wat nerveuzer reageert, er klinkt dan ook een licht gebrom door de luidsprekers. De wagen trekt in Sport-mode ook wat sneller op maar dat hebben ze bij Renault vreemd ingesteld : 1e vitesse wordt overgeslagen, in 2e schiet hij dan weer vooruit (je hebt even het gevoel dat je de controle verliest) maar 3e, 4e vitesse etc schakelen dan weer 'normaal'. De biturbo + 160pk wordt dus naar mijn gevoel niet optimaal benut. De ophanging was initieel in alle modi redelijk hard - zeker vergeleken met die waggelende boot van een Koleos - maar na er 2500km mee gereden te hebben is dat wel al serieus gebeterd. Ik was een beetje bang van de draaicirkel maar ondanks de lengte draait ie veel korter dan de Koleos dus dat vond ik al heel positief, met vierwielsturing zal die ongetwijfeld heel kort draaien maar of dat nu die extra € 2000 waard is .. De Bose-boxen doen hun ding, de led-lichten stralen kilometersver, de interieurverlichting (naar gelang de modus) is sfeervol en kinderen vinden het gewoon leuk maar je kan het ook uitschakelen. De apps zijn verwaarloosbaar zoals was te verwachten, de onboard TomTom is goed maar ik weet zeker dat de TomTom uit de Koleos accurater was, ik heb teveel het gevoel dat de huidige TomTom wat "achter" loopt en dat is redelijk irritant als ie aan een rond punt niet wil volgen ..

De achteruitrij-camera werkt goed, de parkeersensoren reageren soms een beetje te traag (tip : denk er aan de auto te ongrendelen als je wil tanken of het klepje gaat niet open, heeft 20 min geduurd eer ik dat doorhad lol). Wat ik ook storend vind is dat de wagen onmiddelijk sluit van zodra je op 2m van de wagen staat, zelfs al zit er iemand in de wagen, mijn vriendin wordt telkens wat nerveus als onze zoon al in zijn stoel zit, ik nog even iets ga halen en de wagen sluit .. De sleutel is een 20gr wegend niemendalletje dat je niet meer aan een sleutelbos kan hangen en het is te dik om in de portefeuille te steken dus daar moet je een oplossing voor zoeken. Naargelang de modus die je kiest verandert de display voor de bestuurder (de gewone cockpit, geen head-up display), leuk maar ze hadden er beter nog extra info van de TomTom op gezet, op de radio ook : hoe moeilijk kan het zijn van de titel + uitvoerder van wat gespeeld wordt op de radio te tonen .. allemaal onbenut en puur softwarematig op te lossen. Het verbruik is niet spectaculair, ik heb het nog niet nagekeken maar ik heb de indruk dat het rond de 7.5-8 liter zal hangen.

Conclusie, ik ben een tevreden man en het meeste van de ergernissen die ik heb opgesomd waren me reeds bekend van online reviews te lezen/bekijken maar dat heeft me niet weerhouden en ik heb er nog geen spijt van gehad. Nu hoop ik enkel dat de horror-scenarios van uitvallende electronica etc van de vorige generaties Espace achterwege blijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 46
Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25

Bericht door rvdgaag »

@dciple wat gaan ze doen met de terugroepactie ?
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 112
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Ik heb extra op de geluiden gelet, ook die van het dichtslaan van de deur. Ben tot 150 geweest en geen abnormaal windgeruis gehoord. Ook sloten de deuren perfekt.
Van de r link kan ik niet veel vertellen.
Het gebruik van de handenvrije kaart moet je gewoon worden. De werking die je uitlegt is normaal en bij mijn weten bij de meeste merken zo. Als je wagen dicht gaat terwijl je naar de pomp gaat, is het voldoende de rechts achter klink even aan te raken.
Het is niet omdat de wagen vergrendeld is dat er niemand meer uit kan. Daar moet je vriendin zich geen zorgen over maken. Maar als je dicht genoeg bij de wagen blijft, zal hij niet vergrendelen. De zone is peervormig, dus rond de motorkap sluit hij, rond de deuren en koffer heb je ong 2 meter plaats.
Ik denk dat je best je problemen eens voorlegt aan de garage. Dat windgeruis en slecht sluiten van de deuren zouden niet mogen.
Ook zou je het verschil in ophanging echt wel moeten voelen. Op comfort wordt ie wat deinerig, op sport harder zonder oncomfortabel te zijn.
Maar ik herinner me de eerste testrit die me niet bevallen was. Misschien dat de eerste exemplaren nog beetje gefijntunend worden?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

dciple
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 jan 2018 11:54

Bericht door dciple »

@rvdgaag, dat ga ik ze vrijdag zeker vragen (als ze het willen zeggen natuurlijk) maar er zal
wel wat werk aan zijn want ze hadden gans de dag nodig.

@DHL, de handenvrije kaart had ik al bij de Koleos maar daar kon je nog zelf op de klink duwen
of op de kaart om te sluiten, ach het is weer gewoon worden zeker.
De Koleos was een wagen gericht op comfort, dat was echt een deinende boot waarbij je aan
een redelijk hoge snelheid vluchtheuvels kon nemen agv de hoge ligging van de wagen, maar de Espace
is zoals ik al zei blijkbaar al wat losgereden dus je hoort me niet meer klagen. :)

Er is wel een nieuwe gewaarwording sinds een week of 2 wat ik vrijdag ook ga melden en dat is dat
het hernemen (in alle modi, zelfs Sport) te lang duurt. Je komt op een splitsing, je draait af, geeft gas
en dan duurt het 2-3 seconden (wat als een eeuwigheid aanvoelt) vooraleer die terug begint
vooruit te gaan. Ik ben er 100% zeker van dat dit de eerste maand niet was en het gebeurt ook niet continu.
Mss is dit een van de zaken die vallen onder de terugroepactie ..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Degene waar ik test mee gereden heb reageerden zeer vlot. Denk dat dit niet normaal is wat je nu voelt. Er zat totaal geen onderbreking in het terugschakelen of opschakelen. Wellicht een softwarefout ? Ik vond het al raar dat die verschillende modi niet veel doen bij jou. Bij de diesel minder uitgesproken maar zeker voelbaar.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 25 aug 2022 00:00

Bericht door Batenic »

De Espace deed bij mijn proefrit ook helemaal geen fuck. Die modi lieten de ledjes van kleur veranderen, ander motorgeluid uit de speakers en dat was het.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtige auto, zit heerlijk voor al mijn gezinsleden.. Maar die slechte details.. Ik irriteer me er aan. De Q7 is zoveel beter maar in alles zoveel duurder...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52

Bericht door Thomas84 »

Batenic schreef:De Espace deed bij mijn proefrit ook helemaal geen fuck. Die modi lieten de ledjes van kleur veranderen, ander motorgeluid uit de speakers en dat was het.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtige auto, zit heerlijk voor al mijn gezinsleden.. Maar die slechte details.. Ik irriteer me er aan. De Q7 is zoveel beter maar in alles zoveel duurder...
Een Espace met een Q7 vergelijken.... Daar zit even 30/35K tussen, maar dan moet je ook niet beginnen met opties aankruisen. Dit zijn 2 auto's die totaal niet te vergelijken zijn. Is een heel andere klasse, qua afwerking en rijeigenschappen. Je kan ook niet verwachten dat een Clio dezelfde binnenruimte heeft als een Espace...
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid

Bericht door Batenic »

Nou... De Espace is een fullsize crossover, de Q7 ...ook. En achterpassagiers zitten qua ruimte liever in de Espace. De Q7 3.0tdi is er al vanaf 76 mille. :hand: De Espace die mij is gepoogd te verkopen zou 64 mille moeten kosten. Ik ben overigens nog steeds aan het dimdammen. Want nog steeds zijn er geen echte echte verbruikscijfers bekend. De Q7 is zuinig, maar met mijn rijstijl echt niet. Evenzo voor de Espace. En misschien zijn de kinderziektes zo uit de Espace. Het RLink systeem kan ik nu al rommodden naar een voor mij bruikbaar beeldscherm. Met de Q7 zit ik weer te hobbien met de VagCom, dat steeds gekker lijkt te worden...
Dus dat verschil tussen die twee is echt kleiner dan je denkt. Motorisch wel, verder echt niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

12 k verschil tussen Q7 en Espace Initiale met alle opties. Onmogelijk. Het lijkt me dat je geen offerte gekregen hebt. Ik betaal nog geen 40 k (Belgie maar prijsverschil zal wel gelijk zijn) voor de Initiale met alles erop en de Q7 kost 70 k, voorzichtig dan met opties min 6,5 procent.; Heb er ook naar gekeken hoor. Uiteindelijk dan naar Q5 gekeken omdat die wat goedkoper is. Prijsverschil was nog steeds 7 k en ik had maar 1 optiepakket genomen bij de Q5.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 24
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46

Bericht door Pleiades »

64k voor een Espace??? De duurste is 60k. Basis Q7 is al ruim 80k, dan komen je opties er nog op.

20k verschil, voor 20k kan je een leuke auto kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thomas84
lid
lid

Bericht door Thomas84 »

64k voor een volle Espace of 76 voor een relatief kale Q7. Neem je een simpel proline pakketje en een kleurtje zit je al op de 82 en dan zit je nog gewoon op stof. Kleed je hem aan als een volle Espace dan zit je zo richting de ton. Het is gewoon een ander segment auto. Mijn vorige Passat had een nieuwprijs van 55K, voor dat geld had de eerste eigenaar ook een Audi A6 kunnen kopen. Zijn die auto's vergelijkbaar? Natuurlijk niet, een A6 is gewoon een klasse hoger. Dan miste hij een een berg aan opties en luxe. De vanafprijs van een Espace begint in de 40 en die van een Q7 op 75. Daar moet je van uit gaan. Opties maken de auto duurder, maar het afwerkingsniveau blijft gelijk. Zoals DHL zegt, een Q5 komt eerder in de buurt, maar zelfs die zal compleet duurder zijn dan een Espace. In onderhoud en verbruik zal een Audi ook een stuk duurder zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid

Bericht door Batenic »

Ik merk alweer dat jullie de prijs aanhouden voor de vergelijking. Niet doen. Duitse bakken worden hoger geprijsd in de markt gezet. Omdat dat kopers een luxe gevoel geeft. Jaja, zo gek is het al. Ik zag paar weken geleden een docu hierover op een Duitse zender. Me bek viel open van verbazing. Elektrische MB Bklasse hoeft eigenlijk niet meer te kosten dan 20.000, incl btw etc.
Whatever, andere discussie...
De Q7 heeft gewoon een heerlijke diesel. 330 pk. De Espace 160. De Q weegt 1800, de Espace.... Blabla

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ik heb alles vergeleken in Belgische prijzen tot een 50 a 55 k netto na korting. Dan is de Espace echt wel een onweerstaanbaar aanbod. Ideaal was die ook verkrijgbaar met een mooie V6, maar het is niet anders. Persoonlijk vind ik dat ik een goede koop deed. Imago heb ik lak aan, ik weet zelf wel wat ik waard ben en da's voldoende. En door het feit dat ik me gelukkig voel na de aankoop van een nederige Espace voel ik me rijk... Rijk kan je maar zijn als je gelukkig bent. Jammer genoeg worden auto's nog altijd als een teken van rijkdom of armoede gezien. Een glimlach op iemand zijn gezicht, da's een teken van rijkdom!

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thomas84
lid
lid

Bericht door Thomas84 »

Ik heb zelf Audi's en Volkswagens verkocht dus weet wel degelijk hoe het zit met afwerking en kwaliteit. Dat heeft niks met prijsmarketing te maken. De nieuwe Espace is gewoon een mooie nette auto voor dat geld (ik heb t niet liggen), maar een Q7 staat gewoon een stapje hoger op de ladder en daar is niks mis mee. Zijn gewoon niet 2 vergelijkbare auto's. Een Q7 weegt gewoon nog 2000kg, dieselen kan met een 218pk of 272pk diesel. Met de laatste ga je zowieso al in de 80 zitten. Ik zou nog maar eens goed gaan vergelijken en jezelf erin verdiepen. Als je een Espace dezelfde afwerking en kwaliteit vindt hebben als een Q7, dan is de Q7 zijn geld niet waard. Ongeacht de motor.

Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze of configuratie.... Hou ons op de hoogte :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Tja... ik ben jarenlang verkoper geweest bij Renault tot ik ziek werd en niet meer kon werken. Welke zou ik dan gekozen hebben lol?
Vind de Renault zeer tof en vind de Q7 ook zeer tof. Maar de Espace voldoet voor mij. Moet me er geen pijn voor doen. 80 K uitgeven vind ik overdreven omdat de auto enkel dient voor mijn plezier. Staat hier dikwijls een week stil. Meeste kilometers in de zomer om een uitstapje te maken. En ik denk dat een Espace initiale hiervoor ruim voldoet ;)

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thomas84
lid
lid

Bericht door Thomas84 »

Moet wel eerlijk zeggen dat ik na mijn 2e Seat Leon en 2 laatste Passats aardig genezen ben van VAG. Die hebben een berg geld gekost wat reparaties betreft. Het voordelig dieselen was ver te zoeken ;)

Weer on topic? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Yes graag lol... vind alle info leuk om te lezen ;)

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid

Bericht door Batenic »

Hmm. Voordelig dieselen deed ik toch echt in een A6avant. De S6 was een supermonster voor het hele gezin. Maar niet voordelig, in geen enkel opzicht. En zo heeft iedereen een mening ergens over.
De Espace vind ik echt een fraaie bak, maar ik ben zo'n persoon die op details let. Dus ik hoop nu al op de verbeterde versie...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Misschien wachten tot er een Audi Espace komt... Mercedes heeft blijkbaar gefaald met hun interventie bij de ontwikkeling.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid

Bericht door Batenic »

Op zich ben ik denk ik niet merk-trouw. Mercedes heeft de V-klasse. Perfect ding, over alles is nagedacht. Behalve over het bpm-probleem. Na een proefrit een V-klasse geconfigureerd... En dan zit je zo over een ton....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thomas84
lid
lid

Bericht door Thomas84 »

Batenic schreef:Op zich ben ik denk ik niet merk-trouw. Mercedes heeft de V-klasse. Perfect ding, over alles is nagedacht. Behalve over het bpm-probleem. Na een proefrit een V-klasse geconfigureerd... En dan zit je zo over een ton....
V-Klasse is zeker een mooie auto, vooral de led-strips aan de voorkant geven hem een stoer voorkomen.

Misschien ergens gemist maar wat voor auto rij je nu eigenlijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid

Bericht door Batenic »

Nu tuftuf ik in een kekke Scenic. Deux litres, toutes les options et cuir dedans l'interieur. Eigenlijk als tijdelijk karretje gekocht, maar ik heb door de Scenic ineens geen haast meer om een nagel nieuwe bak aan te schaffen. Ik kink en shop lekker rond en ik "moet" niet met alle geweld een nieuwe...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Da's ook een knappe wagen...

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Nog wachten tot midden december... Da's lang he lol

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Pleiades »

Wij hebben er eentje gekregen.
DSC_0192.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Posts in topic: 25
Laatste bezoek: 11 jan 2020 17:51
Contacteer:

Bericht door Manu »

Knap !

Lijkt precies ... helemaal mijn kleur :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ik vind dat er weinig beweging is rond de nieuwe Espace. Ik zie er ook haast geen rijden hier in de streek. Hoe zit dat bij jullie? Blijkbaar toch niet zo'n verkoopsucces?
Ik vind het niet erg natuurlijk, liever zo dan op elke hoek ene te zien lol...

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Pleiades »

Ik heb er al een stuk of 4 in het wild gezien ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Hier in de Vaucluse heb ik er al twee gezien .
Eentje was in de Renault garage , het proefrittenexemplaar , en de tweede was een Belgische toerist .
Ik denk wel dat hier in de streek weinig nieuwe auto's worden aangeschaft .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Die ene dus de Demowagen, komt volgend jaar vast te koop met plm 10.000 km op de teller. Hoop dat die Belg alleen maar gedag kwam zeggen en geen probleempjes had.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Volgens mijn dealer zijn de eerst bestelde auto's de afgelopen 2 weken uitgeleverd, de mijne komt over 3 a 4 weken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Kan moeilijk geloven dat de eerst bestelde nog maar pas geleverd werden, als ik zie dat de leveringstermijn max 3 maanden is. Persoonlijk denk ik dat er minder verkocht werden dan men laat uitschijnen.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Internet is toch een schitterende info bron , niet :

http://www.autozine.nl/overzicht/autove ... p?mok=1940

Bij jullie in het noorden dan toch :? want voor Frankrijk worden deze cijfers m.i vooral niet gepubliceerd .

Briljant zijn die cijfers ook weer niet maar misschien krijgt VW wel een danige opdoffer dat ze met de nieuwe Touran's
het gat in de ozonlaag kunnen opvullen . En dan ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Dat zijn dus toch maar kleine aantallen vind ik...

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Ja vindt ik ook, BMW 5 serie 146 stuks in augustus alleen al, 3 serie 205 stuks die maand.

Ik denk dat Renault in dit segment (45 a 60K) nog niet het vertrouwen van de consument heeft. Van de lease maatschappijen overigens ook niet want een 10K duurdere BMW was goedkoper in de lease dan de espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen