Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik bezit sinds heel kort een R19 cabrio rsi. Geen 16 klepper maar gewoon de 8 klepper.
1 vd schokbrekers voor is kapot. Nu heb ik deze eruit gehaald en nieuwe dempers besteld. Helaas passen die niet.
Het rare is dat als ik op onderdelen sites kijk ik nergens de schokbrekers tegenkom die ik er nu onder heb zitten.
Iemand enig idee waar ik voor onderstaand schokbrekers de juiste dempers kan vinden? Of wat dud voor schokbrekers zijn?
Degene die ik bestel heb heeft de zelfde aansluiting onder maar dan niet deselfde vorm. De huidige onderkant loopt iets schuin. (Zie foto)
Ook de schaal waar de veren opzitten is bij de bestelde veren veel kleiner.
Als ik google of op onderdelen sites kijk zie ik alleen de dempers die ik ontvangen heb. Maar nergens zie ik degene die eronder vandaan komen.
Lijkt wel of ze in het verleden schokbrekers van een andere renault ofzo eronder hebben gezet.
bij snuverink in borculo 0545 272 064 staat nog een zwarte phase 2 16, weet niet of ze daar nog onder zitten. het beste is ze even te bellen dan gaan ze voor je kijken en bellen terug. langsgaan kan ook, en dan even vragen of je met een monteur even naar de auto kan.
inventariseer dan ook even wat je meer nodig hebt, kan je alles in 1 keer doen
Het is weer typisch Renault, want er zijn voor type 853C twee verschillende soorten voorpoten gemonteerd geweest.
De poten die er onder zaten (zie foto) zijn de poten met als onderdeelnummer 515 op het einde.
Off topic = Anekdote, zoals jullie weten is Renault een staatseigendom. Er stonden overal in Frankrijk fabrieken die elk hun eigen toeleverancier hadden. Zo hadden de R5-jes wel 10 verschillende uitlaten, omdat die wagens in verschillende fabrieken werden gebouwd. De Espace 1, 2, 3 en Avantime is eigenlijk een MATRA met Renault/PSA onderdelen, maar de uitlaten werden alleen door MATRA gemaakt, dus vaak Nog prijziger dan de Renault onderdelen. De Laguna 1 kende meer dan een miljoen verschillende onderdelen is mij verteld. Logistiek/Politiek is er dus nog heel veel te winnen binnen Renault. Er is wel wat geprobeerd in het verleden= Saab, R25, Volvo b.v.
R-19 RSI heeft een iets comfortabeler onderstel van een R-19 16v.
Veerpoten van een 16v moeten dus passen en gelijk wat strakker moeten liggen als standaard de bedoeling was.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goeiedag beste Renault liefhebbers,
Mijn schoonouders rijden met een Renault megane II coupé/cabriolet 1.9 dci bj. 2004 waarvan de koelvloeistof verdwijnt tussen het blok , auto is binnen geweest in garage en die wist te vertellen dat de...
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
Ik ben bezig om mijn kachel ventilator te demonteren omdat er heel veel blad in zit,
De ventilator zit aan de bestuurderskant, en bij het weghalen van het interieur filter en huis zie ik em zitten.