Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door PieterZoe »

Beste forumleden,
De Zoe is de eerste elektrische auto die Renault vanaf tekentafel heeft ontwikkeld. Dat er dan na het op de markt verschijnen van deze auto wat meer defecten aan het licht komen dan bij de lancering van een conventionele (ICE) auto is wellicht niet zo vreemd. Toch krijgen we het gevoel bij het lezen van reacties op dit forum dat sommige mensen zich zorgen maken over de al dan niet tijdelijke aard van deze defecten (BCB-lader, reductiekast, TCU etc). Het kan wellicht zinvol zijn deze zorgen gezamenlijk aan Renault kenbaar te maken. Renault zal ongetwijfeld begrip hebben voor onze zorgen. Ze komen immers voort uit een positieve houding die wij hebben ten aanzien van de Zoe: we zijn allen enthousiaste Zoe-rijders en zijn ook vaak Zoe-ambassadeurs in ons eigen sociale netwerk.
Mocht je een Zoe-rijder zijn bij wie zich serieuze defecten aan de auto hebben voorgedaan en mocht je geinteresseerd zijn om zo’n brief mede te ondertekenen, stuur dan even een PB naar een van ons. We inventariseren de interesse en leggen eventueel een conceptbrief aan jullie voor tijdens de Zoe-dag (of sturen ‘m naar je toe als je er niet bij kunt zijn in september)
bedankt
Zoe2goe (Jeroen)
PieterZoe (Pieter)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door EVerhard »

Eens en ik doe mee, nogmaals ik ben heel tevreden over de ZOE en zie mezelf als pionier en ambassadeur en hoop op deze manier een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan Renault en hoop serieus genomen te worden. Het is zeker niet bedoeld om dwars te gaan liggen maar om mee te denken in de ontwikkeling.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door Casss »

Een dergelijke brief samen schrijven gaat heel gemakkelijk met bijvoorbeeld Google Drive
Geen meerdere versies en real time tegelijk met een groep personen te bewerken, opmerkingen, suggesties invoegen etc.
Samenwerken 2.0 !


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door PieterZoe »

De brief is al klaar. Dat hadden we even expliciet moeten melden. Een tijdje geleden is het idee voor zo'n brief al op het forum aan de orde gekomen. Toen hebben we op grond van de reacties (via PB) de brief in concept geschreven (gebruikmakend van bovenstaand Samenwerken 2.0). Nu is ie klaar en delen we 'm graag met belanghebbenden/geinteresseerden. Sorry voor de verwarring. En dank voor je tips!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door Jsj »

Goed dat jullie dit doen, persoonlijk zal ik niet ondertekenen gezien het feit dat ik nog maar 2 weken met de Zoe onderweg ben en slechts 1800 km op de teller heb staan.

Er zijn bij mij dus (nog) geen problemen naar voren gekomen. Ik heb de de hoop dat mijn ZOE minder kinderziekten heeft.(productie 08-2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door renault15.17 »

Mijn ZOE (06-2013 / 44.000 km) is nog helemaal origineel. Afkloppen, maar alles blijft tot nu toe gewoon werken. Maar toch maak ik me wel wat zorgen. Al vanaf de eerste kilometers "stottert" mijn ZOE motor bij snelheden tussen 69 en 73 km/u regelmatig. En ook weet ik zeker dat ik nu het lager hoor zingen.
Maar beide "klachten" kunnen (nog) niet door de dealer worden vastgesteld.

Dus ik wil de melding ook wel doen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door avdvee »

Goed dat jullie dit doen, persoonlijk zal ik niet ondertekenen gezien het feit dat ik nog maar 2 weken met de Zoe onderweg ben en slechts 1800 km op de teller heb staan.
Mja, vrijheid blijheid maar het feit dat jij nog geen problemen hebt gehad is volgens mij niet de issue. Je ziet dat veel anderen dat wel hebben gehad dus op zich is de kans dat jij iets krijgt groot. Mijn eerste defect trad meen ik ook pas rond de 10K op. Hoe dan ook bedoel ik te zeggen dat 'eendracht maakt macht' alleen werkt als we met een serieuze club tekenen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door zoe2goe »

Ik neem, heel gevaarlijk, zonder ruggespraak met Pieter te hebben gehad, de vrijheid om kort te reageren in de "wij" vorm.

De zorg die wij aan het papier hebben toevertrouwd is onze zorg. Die zorg kun je delen of niet. Het is volstrekt geen issue van "hoe meer handtekeningen hoe beter" of, zoals ik het graag gekscherend noem, "ik, en velen met mij"

We vonden wel dat iedereen de kans moest hebben om gezamenlijk op te trekken voor het geval het serieus mis gaat.

De insteek is volstrekt positief, wij vinden dat Renault tegen naar ik aanneem hoge kosten, alle Zoe rijders steeds zeer keurig behandelt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door avdvee »

@Jeroen, ik snap de positieve insteek en ben niet ontevreden. Al mag ik ook stellen dat ik nimmer in 25 jaar jaar zoveel ellende met een auto heb gekend (2x totaal stil gevallen, 2x weggesleept en dagen met een andere auto moeten rijden, motor vervangen, TCU vervangen, diverse kleine verstoringen etc.). En dan zwijg ik maar over bepaalde designkeuzes (dashboard) die ronduit discutabel zijn.

Laat ik het zo zeggen; ik vind een kritisch opbouwende houding richting Renault op zijn plaats. Al was het maar om de aandacht van Renault op dit niveau te houden. Misschien zijn ze nu nog wel enthousiast genoeg hun verlies te nemen maar hoe is dat over 3 jaar als alle garantie vervallen is? Renault is geen vriendenclubje maar een bedrijf dat winst moet maken; de Zoe kost voorlopig verschrikkelijk veel geld en als dat niet verandert zie ik ze domweg hun verlies nemen en het project schrappen.

Hoe dan ook denk ik dat een brief met 6 handtekeningen minder indruk maakt dan een brief met 50 handtekeningen. Natuurlijk is iedereen vrij om deel te nemen maar ik vind het argument dat je zelf nog niets hebt meegemaakt niet echt overtuigend. Je kunt ook als je nog niets hebt meegemaakt tenminste je zorg uiten.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door daf55 »

Als iedereen zijn zorgen zou uiten, dan werd er (om maar willekeurig een merk te noemen) geen enkele VW met TSI motor verkocht...

Ik heb ook maar weinig trammelant mee hoeven te maken met onze 1 jaar oude Zoe, met nu 12000km op de teller. Ik heb met Arie Roest gesproken en die liet weten dat voor bv het kapotte lager in de motor (die nu wordt vompleet gewisseld) een reparatieset wordt ontwikkeld, zodat de kosten van die reparatie een stuk lager zullen uitvallen als de garantie is verlopen en de klant zelf zou moeten betalen. Dit is 1 voorbeeldje. Renault denkt echt wel mee hoor!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door Jsj »

Het argument hoeft ook niet overtuigend te zijn, het lijkt me alleen niet noodzakelijk. Ik ben vooralsnog louter positief over deze auto dus waarom zou ik me hier nu in moeten mengen ? Wel hou ik eea in de gaten om in een vroeg stadium te signaleren en eventueel te handelen.

Het is heel mooi dat de mensen die wel problemen hebben ondervonden zich samen sterk maken via dit forum. En mocht men toch meer indruk denken te maken met een waslijst handtekeningen dan kan ik dat altijd nog doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door PieterZoe »

Dank voor al jullie reacties. De brief is inmiddels verstuurd. Wil je alsnog meedoen stuur dan een PB. We kunnen altijd handtekeningen nasturen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door avdvee »

Het argument hoeft ook niet overtuigend te zijn, het lijkt me alleen niet noodzakelijk
Sja op een forum is enige vorm van argumentatie en overtuiging interessant. Althans dat is mijn mening.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Melden zorg over veelvoorkomende defecten

Bericht door avdvee »

Dank voor al jullie reacties. De brief is inmiddels verstuurd
Dank voor de moeite!!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in