Ja klopt... maar ik vergelijk hem eerder met de Vel Satis. Heb zo ene gekocht in 2002 en met veel plezier gereden. Vel Satis had ook veel luxe aan boord, had 4 deuren, was ook met hogere zit,...
Als je voor initiale gaat worden vragen aan de klantendienst en zo prioritair behandeld. Er zou meer achter zitten dan enkel de uitvoering. Blijkbaar wil men van bepaalde garages Initiale Paris punten maken met afzonderlijke wachtruimte, vervangwagen van hetzelfde calliber en wat weet ik nog allemaal. Dat zijn zaken die ik overbodig vind. Op een 25 km van mijn deur komt er zo'n punt, maar ik blijf lekker in de garage waar ik gewoon ben te gaan. Heb al die poespas niet nodig.
Eerst kon de Espace me ook niet bekoren, maar hoe meer ik ernaar keek, hoe mooier ik hem vond. Het is wel zo dat er minder ruimte is, maar eigenlijk had ik al die (vooral hoofdruimte) niet nodig. Want dit valt op in het interieur, het dak is een stuk lager en hierdoor lijkt e wagen binnenin kleiner. Hij is ook stukken minder overzichtelijk, gelukkig heeft hij sensoren vooraan, opzij en camera

Binnenin is de Initiale echt wel knap. Leder van goede kwaliteit (was in het vorig model wel stuk minder), mooie stiksels, en dan al die technologie. Ik nam al de opties behalve 2 zaken, nl het pano dak (hoofdruimte wordt nog minder en je hebt vooraan een glazen paneel sowieso en het winterpack. Het winterpack kost 750 Euro en hiervoor krijg je en verwarmde voorruit en achteraan verwarmde zetels. Dat vond ik vrij duur omdat ik enkel die verwarmde voorruit interessant vind. En dan nog... zit je nog met bevroren zijruiten en komt erbij dat ik hem altijd lekker warm laat draaien in de winter. Mocht een standkachel beschikbaar zijn, daar zou ik meer interesse in gehad hebben.
Iig, ik kijk ernaar uit. Medio december voorzien, maar dan wachten tot 1 januari voor inschrijving...