Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Plaats reactie

Topic author
PeterZE
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:11
Actief als: particulier

Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door PeterZE »

Beste Zoe Rijders,

Al een tijdje loop ik met het idee om elektrisch te gaan rijden. Na veel googelen, reviews en videos bekijken, ben ik uitgekomen bij een keuze tussen de Nissan Leaf en de Renault Zoe. In eerste instantie had ik de Zoe afgedaan als onbruikbaar, omdat deze niet aan een normaal 230V stopcontact kan worden opgeladen. Stel dat je ergens strand, zonder laadpaal in de buurt en de stroom is op, is het toch een veilig idee dat je een oplader in de kofferbak hebt liggen waarmee je aan een normaal stopcontact kunt laden. Inmiddels ben ik er achter dat daar een woord voor is (Range anxiety) en dat het inmiddels wel mogelijk is om aan een normaal stopcontact te laden. Daarmee neig ik steeds meer naar de Zoe.

Wat ik in de reviews en videos mis, is hoe het comfort van binnen achter het stuur is. Als ik de brochure bekijk en de afstand tussen de stoel en het dak bekijk, vraag ik me af of ik wel achter het stuur pas. Ik hoor jullie al denken; "ga dan een proefrit maken". Dat gaat ook zeker gebeuren, maar ik heb niet het idee dat je met een proefrit van een uur goed kunt beoordelen of je, op de lange termijn, goed kunt zitten.

Concreet is mijn vraag dan ook, zijn er hier ook Zoe rijders van 1.93 (of langer)? en zouden jullie kunnen vertellen of je goed achter het stuur kunt zitten?

Groeten
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door zoe2goe »

Ik ben zelf een 181-er, dus kan je daarmee niet helpen. Wel een keer iemand van vet over de twee meter in mijn auto laten rijden, en die vond het allemaal wel meevallen.

De stoelen, en daar wordt het snel erg persoonlijk, vind ik prima en geschikt voor lange ritten. Ik heb snel pijn in mijn rug dus dat zegt een beetje.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door MarcoZE »

Volgens mij kun je een meerdaagse proefrit boeken bij Renault. Dan kun je wat beter ervaren wat het is. Ik ben 1,85 en zit prima, beter dan in een Tesla zelfs
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door PieterZoe »

Heb op lange ritten ook geen problemen met de stoelen. De hoge zit maakt dat je vanzelf de stoelen wat rechter gaat zetten en dat is juist erg aangenaam (vind ik). Maar met mijn 174 heb ik ook geen recht van spreken. Overigens heb je met elektrische auto's nauwelijks tijd om last van je rug te krijgen want je krijgt na elk uur rijden gratis 20 minuten beweging : )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door cosmiccarbon »

Ik ben 187 en heb geen enkel probleem. Wat mij betreft is de Zoe gewoon ruim en comfortable.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door BB-One »

Nou ik ben 196 en ik zit heerlijk in de Zoe. Enige, maar dat heeft niets met lengte te maken is de brede a stijl, maar dat heeft tegenwoordig bijna elke auto ivm airbag. Lange ritten heb ik geen probleem mee kom heerlijk uitgerust aan (je rijdt toch rustiger /relaxter in de Zoe).
Stomste aanschaf van mijn kant is de oma lader waarmee je op een gewoon stopcontact kunt laden, slechts 2 keer gebruikt en eigenlijk alleen maar omdat ik hem had... Die heb je dus echt niet nodig. Zeker niet omdat het niet opschiet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door zoe2goe »

Misschien moet ik mijn zelfbouw project omdopen van omalader (bekt toch wel lekker) naar angstlader? ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door HarmOtten »

@PeterZE,
Ik ben 1,95m en ik had dezelfde vraag voordat ik mijn Zoe had gekocht. De stoel kan ver genoeg naar achter, en je kan het stuur zowel in hoogte alsook axiaal verstellen. Dat laatste is cruciaal! Ook bij lange ritten, even op en neer naar Noorwegen :wink:, had ik nergens last van.
Let wel, lengte zegt niet alles, want de verhouding beenlengte t.o.v. je romp kan ook nog anders zijn. In mijn geval heb ik relatief lange benen, dus dan zou het voor jou ook moeten passen.

Daarnaast heb ik laatst ook een proefrit in de Leaf gemaakt. Was zeker niet slecht, maar ik ben toch blij dat ik voor de Zoe heb gekozen. Vooral ook omdat je bij elke 3-fasen AC paal sneller kan laden dan menig andere auto, maar dat staat even los van het zitcomfort.
Ik ben benieuwd wat jij vindt na de proefrit!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door fivari »

Zelf vond ik de Leaf iets beter afgewerkt met een betere geluidsdichting, minder rolgeluiden; Maar de lagere prijs en vooral de e lader van de Zoe compenseren alles. 7 kW AC laden (en dat is volgens mij al een optie) is voor een langere trip echt te langzaam.
De stoelen zitten correct zonder overdreven luxueus te zijn. Je hebt in elk geval een prima zicht op het verkeer.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door Nivve »

Kan je niet een Zoe en een Leaf van Snappcar halen voor een paar dagen?
Kan je mooi kijken hoe ze rijden en ook gelijk even de invloed van de laadsnelheden uittesten.

Overigens heb ik zelf de leaf snel afgezworen na mijn proefrit. Reed overigens prima hoor, maar het uiterlijk en die 11 en 22 KW laders zijn toch de voordelen van de Zoe. Maak geregeld gebruik van 22 KW laden, had anders niet gekund :dance:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door Z.E.Paulus »

Het comfort van de stoelen is meer dan prima wat mij betreft, ook na een lange rit stap je uitgerust uit een Zoe, maar dat heeft ook te maken met de rust tijdens het rijden. Ik kan je de Zoe aanraden, hele fijne auto met goed zittende stoelen... :D
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door Sordone »

Mijn lengte is 1,88 meter en ik vind de stoelen in de Zoe heerlijk zitten. Ik zet de stoel op de een na laatste stand want dan zit je knie iets meer gebogen met minder druk onder je been op de stoel. Ook op onze trips naar Düsseldorf, Luxemburg en Bremen gaven ze absoluut geen probleem. Ik heb nog niet in een Leaf gereden maar wel gezeten. Wat mij bijbleef is dat de Leaf groter is en veel lager zat en je "eruit moet klimmen". De Zoe is hoger qua stoelen en stapt makkelijker in en uit.
(off topic) Verder is de Zoe de snelste ladende bruikbare kleine EV zonder Chademo waar er veel minder laadpalen van zijn (zie o.a. lemnet.org). Vooral als je wilt gaan reizen werkt dat heel goed. Wij hebben de Zoe al vele malen in een parkeergarage gezet en een uur later ben je weer vol. En daar zien we echt geen Chademo laders. De Chameleon lader is echt briljant en veelzijdig. En met een goede mobiele lader vergroot je je laadmogelijkheden. Maar als je alleen woon-werk en in NL gaat rijden voldoet een andere EV ook.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door EVerhard »

Inderdaad zijn de stoelen uit de Zoe perfect, ik ben zelf 1.91 en kan er echt goed in zitten ook op langere afstanden. Wat betreft de Leaf, prima auto hoor maar echt met een groot nadeel en dat is dat het laden slechts kan op 7 of 50kW, daartussen kan ie niks mee. Nee, leve de Chameleon lader uit de Zoe, die is echt geweldig!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Proton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2015 10:47
Actief als: particulier

Re: Hoe is het zitcomfort van de Zoe

Bericht door Proton »

Ik ben 1m92 en kan alles prima kwijt in de Zoe :)
Nou kom ik uit een Twingo dus dan is alles een vooruitgang, maar het is zeker ontspannen rijden.
Van de 'noodlader' heb ik al een paar keer fijn gebruik kunnen maken, in het begin omdat nog niet alle onderdelen voor mijn laadpaal binnen waren en daarna op vakantie. Bij het Landal-huisje het wasdrogerstopcontact gebruikt en op tentvakantie was 10A precies haalbaar.

Afgezien daarvan vind ik een elektrische auto zónder stekker gewoon raar :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in