Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Het was mij altijd al opgevallen dat als ik langzaam reed er vrij veel geluid van de banden af kwam. Het leek net of de banden heel erg plakte aan de weg. Laatst liep ik achter mijn auto toen mijn vrouw weg reed en ik dacht dit kan toch echt niet kloppen. Ik dacht altijd dat het aan de 17 inch sloffen lag.
Ik heb een afspraak gemaakt met een garage en die heeft de auto uitgelijnd en zij warren behoorlijk geschrokken.
Voor en achter stonden de wielen links en rechts naar buiten gericht. Het geluid is nu weg. Had ik al 2.5 jaar geleden moeten doen dus en dat had heel wat kw uur opgeleverd denk ik.
Auto rolt nu nog beter uit en bochten gaan veel soepeler.
Ik ga kijken of mijn verbruik merkbaar minder is op diverse snelheden.
dat zou je eigenlijk elk jaar even moeten doen. zelf doe ik dat inderdaad ieder jaar omdat het snel versteld is met de vele potholes hier in the UK nou zijn de wegen in NL veel beter maar toch goede uitlijning scheelt in banden slijtage and beter MPG
Ik heb vrij snel na aankoop de uitlijning ook laten controleren. Mijn stuur stond heel ietsipietsie scheef. Ik maakte toen de opmerking in de garage daarover dat ik dat bij een nieuwe auto (nooit eerder een nieuwe gekocht, de Zoe is de eerste) niet had verwacht. Gelijk bij de eerste mogelijkheid is dat recht gezet, letterlijk en figuurlijk! Ik merkte ook dat hij veel beter spoorde na de uitlijning! Gelukkig toen nog maar een paar duizend kilometer gereden.
Zolang je niet veel stoeprandjes raakt en hard door kuilen en gaten rijdt hoef je echt niet elk jaar te laten uitlijnen, maar een scheef stuur of wat rafelig rechtuitrijden zijn altijd wel indicaties om het te laten doen!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
ik heb precies hetzelfde gehad: in parkeergarages (stroeve vloer) voelde ik de auto steeds wrikken. Uit laten lijnen. Blijk bijna 5% afwijking. Mijn voorbanden tonen ook erg sterke slijtage op bepaalde plekken (en zijn bijna buiten APK na 25k km). Ik vond uitlijnen na 2 jaar en 20k km best wel snel. Ik heb verschillende nieuwe autos gekocht en dit heeft zich nooit eerder voorgedaan. Heb er bij de garage geen problemen over gemaakt maar vond het wel gek. Jullie hebben het dus blijkbaar ook. Raar autootje, die Zoe. Het rijdt heerlijk maar vertoon veel kuurtjes
Een nieuwe auto is niet direkt ook een goed afgeleverde auto, daar is een afleveringscontrole voor, dit wordt vaak maar overgeslagen.
Ga met een nieuwe wagen eerst naar een parkeergarage met een gladde vloer en doe de ramen open en luister heel goed als je langzzamrijdend een scherpe bocht maakt, piepen de banden, ja, dan laten checken op juiste sporing, OOK de achteras.
mvg WillemS
De banden van mijn ZOE slijten voor, aan de buitenkant erg snel af. Dit was de dealer al opgevallen, maar het lag niet aan de uitlijning, want die was goed. Wel kreeg ik het advies de banden iets harder op te pompen, maar ik doe er al 2,8 Bar in.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedemorgen, ik wil de zomerbanden wisselen voor de winterbanden (met velgen). Nu doe ik dat voor het eerst bij deze Megane en in de wielbouten zit een soort Torx achtige insert of dop of iets dergelijks. Moet die eruit voordat de wielbouten...