Laadprobleem Zoe

Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@zoe2goe: Nog even wat geëxperimenteerd met het laden met de nieuwe Zoe: ik heb naast een 11kW lader ook nog een ELPA oma lader liggen waarvan ik het vermogen kan regelen. Nu is het volgende het geval: als ik ga laden op 3.7kW (afgezekerd op 16A) stopt het laden telkens al na een paar minuten en is laden vrijwel onmogelijk. Draai ik nu echter het vermogen terug naar 3.0kW dan is er helemaal niets aan de hand en gaat het laden gewoon door tot 100%. Hoe verklaar je dit? Vraagt de Zoe teveel vermogen na het controleren?

Wat misschien verder vermeldenswaardig is is dat de Zoe oorspronkelijk uit Belgie komt, kan dit ermee te maken hebben omdat men daar een ander netwerk heeft zoals Fivari al eens schreef over de "nul"?
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



psz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2015 22:28
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door psz »

@HarmOtten en @zoe2goe,
Ik heb inmiddels contact gehad met EV-box. Daar krijg ik alle medewerking. Net als bij Harm Otten is de lader op de hoogste stand (16A) gezet. Ik heb tussen de middag twee laadpogingen gedaan na tussendoor een klein stukje te hebben gereden. Ik wil niet te vroeg juichen maar beide laadsessie verliepen moeiteloos. Na het aansluiten was het de beide keren direct goed. Er werd moeiteloos contact gelegd en het laden startte en stopte niet direct. Ik kijk het even aan en zal mij vervolgens weer op het forum melden.
Piter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Hmmm. De Zoe wil wel eens heel eventjes méér afnemen dan de lader zegt dat maximaal is toegestaan, vooral tijdens het starten van het laden. Als een lader daar kritisch over is kan ik me voorstellen dat'ie daar wat mee doet. De strategie WAT daar mee te doen kan verschillend per lader zijn. Veel laders kijken er helemaal niet naar en gaan er gewoon van uit dat de auto zich gedraagt. Maar ik kan me voorstellen dat het voedingsrelais afvalt (gebeurt in ieder geval niet bij @psz) of dat hij het pilotsignaal afkapt.

Misschien dat we 'm hebben! Nu nog: wat er aan te doen??
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

@psz: dat is GOED nieuws, en kan wel eens kloppen met wat ik hierboven schreef.

Waar je wel even op moet letten dat je waarschijnlijk een 3 x 25 A aansluiting hebt, en als de auto staat te laden nog 3 x 9 over. Als moeder de vrouw dan de oven aanzet en de afwasmachine........

Met andere woorden, wat slim is, is de stekker er in steken als je naar bed gaat.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

@Everhard: sorry ik ben het probleem een beetje kwijt, er lopen drie scenario's door elkaar (ser, psz, en dan van jou). Kun je alsjeblieft nog een keer doorgeven wat er precies bij jou gebeurt? Rode Neus? Controleer Lader? Hangen op "Controle"?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

@zoe2goe: Het oorspronkelijke probleem was eigenlijk dat de nieuwe (uit België afkomstige) Zoe telkens aan zowel mijn 11kW (ZE Ready) thuislader als op het werk bij onze 22kW EV Box lader stopt met laden en een rode neus geeft. Na het openen van deuren herstart het laden dan weer om vervolgens na een paar minuten weer te stoppen. Soms geeft het dashboard dan de melding "controleer lader" of "laden niet mogelijk". Ook bij een openbare 22kW lader hetzelfde probleem gehad van TNM. Bij Fastned ook twee keer het zelfde probleem gehad maar na een tweede poging ging het laden gelukkig gewoon door.

De laatste stand van zaken was het experiment met de Elpa lader waarbij het laden ineens goed ging na het terugschroeven van 3.7 naar 3.0 kW!! Het lijkt erop nadat ik dit gedaan heb het laden ineens verbeterd is, ook bij andere laadpalen!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

OK, thanks.

Rode Neus (itt rood dasboard) is volgens mij altijd een aard'fout' (hoeft echt niet altijd FOUT te zijn, maar te veel spanning of weerstand tussen nul en aarde). Zijn de anderen het daarmee eens, of klets ik nou uit mijn nek?

Het zou natuurlijk heerlijk zijn als het spreekwoordelijke tikje met de hamer dit probleem heeft opgelost! Zonder dollen, ik zou eens goed kijken of je niet wat corrosie-vorming hebt op de pennen van de connector in de"neus" (of aan de kabel, autozijde). Niet te vee mee "spelen", maar een keertje schoonmaken met spiritus en wattenstaafjes doen niemand kwaad.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

zoe2goe schreef:Rode Neus (itt rood dasboard) is volgens mij altijd een aard'fout' (hoeft echt niet altijd FOUT te zijn, maar te veel spanning of weerstand tussen nul en aarde). Zijn de anderen het daarmee eens, of klets ik nou uit mijn nek?
Aarding geeft zeker die rode neus.
Ik las op het Franse forum nog een andere oorzaak, namelijk dat de spanning onvoldoende zuiver is, dat er te veel harmonische ruis aanwezig is. Ik zou in die gevallen echter verwachten dat de laadsessie zelfs niet start.
Een te grote spanningsval wil ook wel eens tot het onderbreken van het laadproces leiden. Ik dacht dat de spanning niet onder de 215V mocht zakken. Dat zou wel pas na verloop van tijd kunnen optreden wanneer de voedingsspanning door andere afnemers wat zakt. Maar bij de ene Zoe wel en de andere niet... en op zoveel verschillende plaatsen...

Zelf gooit mijn Keba, ingesteld op 25A, mij regelmatig van de lader. Ik heb er een metertje tussenstaan en merk dat de Zoe, ondanks een pilot van 25A, toch regelmatig 26A en meer afneemt. Daar kan de Keba niet mee lachen en dus onderbreekt die, na enkele minuten, het laden. Maar in die gevallen krijg ik geen rode neus.

Om de diagnose van de aarding te verifiêren, kan je eenmalig (uitgedost met veiligheidsuitrusting en mits het afzetten van de omgeving) eens proberen of mijn oplossing voor het neuterprobleem toelaat om probleemloos te laden. Die oplossing bestaat uit een verlengkabeltje waarin de aarding aan de nulgeleider gekoppeld wordt en niet wordt doorverbonden met de aarding in de stekker en dus ook niet het netwerk. Je krijgt dan perfect wat de Zoe vraagt: spanning tussen aarding en nulgeleider = 0V en weerstand tussen aarding en nulgeleider = 0 Ohm.
Als die niet-conforme kunstgreep toelaat om zonder problemen te laden, dan weet je tenminste dat een inspanning om de aarding te verbeteren tot een oplossing leidt.

Afbeelding
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door jdgh72 »

Afgelopen donderdag dus gestrand bij de Renault dealer in Gorinchem. Mijn laadsessie bij snellader Meerkerk wilde niet starten. De contactdoos gaf een herhalend mechanisch geluid alsof die steeds probeerde te kabel te locken, terwijl dat al was gedaan. Dealer in Gorinchem is geen ZE dealer, d.w.z. dat de enige ondersteuning die ze geven is het bellen van de dienst om de auto naar een ZE dealer te brengen. Achter op de bril van de sleepwagen is onze ZOE naar VKV Rotterdam gesleept. De monteur daar heeft ter plekke naar het probleem gekeken maar kon zich niet bedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Auto daar achtergelaten. Afgelopen maandag werd ik gebeld dat lader moest worden vervangen, onderdeel zou dinsdag aanwezig zijn, vandaag kreeg ik telefoon dat de auto gehaald kon worden. Ze hebben de laadunit (het deel op de motor, verdere detaillering heb ik niet) en de contactdoos zijn vervangen.
Ik zie geen versie verschillen in CANZE t.o.v. de oude situatie. Wel start het laden aan mijn eigen laadpaal nu vrijwel direct, dat duurde voorheen ongeveer een halve minuut. Aan snelladers ging dat sneller. Km stand ruim 30.000, auto is 14 maanden in bezit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Da's volgens mij de BCB. Balen, maar fijn dat ze weer paraat is.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



psz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2015 22:28
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door psz »

@zoe2goe, en de rest.
Ik zou nog laten weten of het laadprobleem daadwerkelijk uit de wereld is nadat het amperage is verhoogd naar 16A. Welnu dat is het geval. Ik heb geen meer problemen gehad. Ook de standverwarming startte vandaag en gister zonder moeite op.
Iedereen die heeft gereageerd wil ik bedanken. Prachtig zo'n forum. Kennis kan snel worden gedeeld. Ik hoop van harte dat dit ook het ei van Columbus is voor@Ser.
Piter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

Onze zwarte Zoe Intens is vandaag naar Renault ZE dealer Oving in Zwolle gebracht, het probleem lijkt niet direct verholpen te kunnen worden door het verwijderen van een paar foutmeldingen en de auto is daar achter gelaten.

Wordt vervolgd...
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Ik was gisteren bij Renault Nederland en heb nog even expliciet over laadproblemen gesproken (in algemene termen uiteraard). Conclusies: meest voorkomende oorzaken van buitenaf zijn:
Aardfouten
Spanningsfluctuaties
Hoogfrequente ruis
Dat laatste was nieuw voor mij en wordt soms veroorzaakt door bijvoorbeeld wat grofstoffelijke zonnepaneel-inverters.

Advies was ook helder: vraag de dealer de diagnose uit te lezen met clip, eventueel ter plaatse, dat gaat van het tool door naar Renault en ze kunnen echt heel veel zien daarmee.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Zelf weer eens iets reuze stoms gedaan vandaag. Laden in Tiel aan de snellader daar. Zoals gebruikelijk springt het koelsysteem dan af en toe aan. Ik dacht (doe dat nou niet!!) "laat ik nou eens even kijken / voelen wat er nou allemaal wel en niet warm wordt". Motorkap handeltje, klik. Hand onder de motorkap, handeltje, PAF!!! Rode neus. Einde oefening. Die meid moet zich ook werkelijk OVERAL mee bemoeien hè? ;-) Ik kreeg het niet meer goed (of heb niet lang genoeg gewacht), dus ben doorgereden zonder cruise control. En daar even drie minuten aan een sloomlader gehangen om de fout weg te krijgen. Op de terugweg stond op dezelfde paal helaas een zeer verlaten knalrode Tesla. Ben na even zoeken doorgereden naar de Renault dealer aan de andere kant van het kanaal en daar met (maar) 11kW, maar wel met gastvrije koffie en een praatje, mijn missende kilometers naar huis (23) bijgenipt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door bitman »

ha ha ha, ja die Zoe houd niet van potte kijkers :lol:

als ik jullie verhalen lees dan krijg ik de kriebels met het lange wachten tot my Zoe eindelijk aankomt en ja met een (stoom) boot in Southampton :shhh:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

De Zoe Intens kan ik morgen weer ophalen nadat de volgende onderdelen zijn vervangen, hou je vast: Chameleon lader, motor en reductiebak. Let wel, de auto is nieuw en heeft slechts 3000 km gelopen. Top service van Renault Oving uit Zwolle trouwens! Het zal me benieuwen of het laden nu goed gaat, vooral bij 22kW.

Ik breng dan tevens de Zoe Zen voor het nog steeds voorkomende probleem dat het volume van de R-link plotseling wegvalt en er dus geen radio, telefoon via BlueTooth mogelijk is. Ook ligt de app er al maanden uit en zal er dus wel iets met de TCU aan de hand zijn. Weet iemand trouwens of je tijdens het laden de temperatuur ook in kunt stellen of heeft deze altijd een vast (koude) waarde, dit geldt eigenlijk ook voor het voorverwarmen via de app of de afstandsbediening. Ik kan nou niet echt zeggen dat het interieur lekker warm wordt. :think:
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Jsj »

De app werkt bij mij wel maar het instellen van de laad en comfort timer werkt niet via de App. Ik moet dan 's avonds nog de auto in omdat in te stellen :?

Hoort dat wel te werken of is dat vaker het geval ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door jdgh72 »

Nou, mijn laadprobleem is weer terug. Bij hetzelfde weertype; druilerige regen. Is dat toeval? Doe de stekker in de auto, stekker vergrendelt en dan blijft een mechanisch tikkend geluid in de contactdoos zich herhalen. Zie https://youtu.be/XNNRzuVwEg8.

De auto staat nu wel thuis, maar een goede laadsessie wil vooralsnog niet lukken. Kan nog 25 km rijden, mijn eigen dealer zit in Apeldoorn (eigenlijk Harderwijk maar dat is geen ZE), Bochane Almere is 28 km. Hmm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Jsj »

zit de stekker wel vast ? Het lijkt wel of de auto tracht te vergrendelen maar dat het niet lukt en het daardoor blijft proberen..

Laad sessie start natuurlijk pas als dit proces is bevestigd..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door jdgh72 »

@Jsj; ja de stekker wordt wel vergrendeld en zit dus vast.

Heb de auto in de garage gezet. Nu na ruim een uur de auto in de garage te hebben laten staan met alles open; motorkap, stekkerdoos en stekker aansluiting, start het laadproces wel. Doet mij toch sterk denken aan een vochtprobleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Dan zou ik even goed checken op corrosie met name rond de twee kleine pennen, zowel aan de auto als aan de stekkerkant.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Jsj »

Ja dat zou je dan wel denken, maar waar komt het vandaan., welk onderdeel is gevoelig ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

WS stekker/contactdoos, of de lock-sensor. Die locks heb je met en zonder sensor en ik weet zo niet van de Zoe of ie met is (maar ik vermoed van wel)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door jdgh72 »

Ik heb ook zo'n vermoeden dat het ligt aan vervuiling. Dat zou betekenen dat de vervanging van de laadunit vorige week in Rotterdam helemaal niet nodig is geweest.
Net zat ik even aan de stekker om de kabel iets anders te leggen en werd het laadproces onderbroken. Gelijk weer het getik. Even de stekker wat heen en weer bewogen en de laadsessie ging weer verder.

Ik heb de contactpunten vandaag al met keukenpapier schoongemaakt (autozijde) maar dat is kennelijk niet afdoende. Zou ammoniak of spiritus het juiste middel zijn? Het probleem van de stekker van de laadkabel is een beetje dat die niet glad waardoor papier of doen erin blijft haken. Misschien is een contactspray een goede oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Wattenstaafje en spiritus. Geen ammoniak! Maar het zou ook nog wel eens kunnen dat het in de laadstekker niet helemaal goed zit, en dan waarschijnlijk aan de CP of PP pennen (dat zijn de twee "dunne").
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Jsj »

Ja dat zou kunnen inderdaad,

wellicht even de stekker open schroeven en de verbindingen controleren.

Voor de zekerheid: Wel eerst spanningsvrij maken ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Mijn laadprobleem is opgelost !

Renault Nederland belde dat er een update was. Er is veel vervangen, wat precies weet ik niet. maar onder de motorkap is het allemaal glimmend nieuw aluminium heb ik het idee. Iets met de oplader van het nieuwe type zoe is geplaatst, maar ik behoud wel de 44kw oplader, dus het niet niet de oplader. 2000 euro aan onderdelen onder garantie.

De auto laadt nu thuis altijd op naar 100% zonder storingen, het oplaadgeluid is nog hetzelfde.

Wel laadt ie nog steeds op met 8 kw ipv 11kw zoals heel vroeger, dat is wel jammer. De leen zoe deed dit met 11kw, en een zoe van een kennis laadt ook op met 8 kw.

Maar ik denk dat ik het maar zo laat wezen, liever 8 kw stabiel dan 11 kw en weer storingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Fijn om te horen. Je kunt natuurlijk altijd met CanZE kijken wat de paal wil leveren en wat de Zoe wenst te vreten.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

Mooi te horen Ser!

@Zoe2goe en @HarmOtten: Helaas zijn de problemen bij mij nog steeds niet verholpen, de auto is bij Oving in Zwolle geweest en heeft een nieuwe Chameleon lader gekregen, motor en reductiekast en nog steeds vertikt ie het om op te starten aan onze 22kW laadpaal. Bij andere palen geen problemen meer. Na drie vier pogingen en eruit vliegen van de zekering wil het nog wel eens lukken maar blijkbaar gaat er iets mis in het communicatietraject bij het starten. Als het laden eenmaal is gestart gaat het verder probleemloos en is de batterij binnen een uur weer vol vanaf 10%! (?).

Onze andere Zoe heeft aan dezelfde laadpaal geen enkele moeite om te starten en laadt feilloos! Ook is men van EV Box vandaag langs geweest en heeft alles nogmaals doorgemeten en geen problemen geconstateerd ook de aarding is prima.

Zo langzamerhand zijn we er een beetje zat van..... Zou het mogelijk zijn dat iemand van het forum een keer kan komen meten via de OBD in de auto zodat we wat in beeld kunnen brengen? Evt. tegen een vergoeding natuurlijk.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

@EVerhard: Ik heb het (in algemene termen) over gehad toen ik bij Renault was. Hun advies was: vraag de dealer om dat te doen, CLIP tool meenemen naar je thuis, dat is een "rugged" laptopje en een soort van uit de kluiten gewassen dongle die ze in de diagnosestekker steken.

Dat ding leest echt waanzinnig veel uit, (wat wij met bv CanZE allemaal veldje voor veldje aan het uitzoeken zijn) en kan bovendien de resultaten naar Renault Frankrijk sturen. Ik heb het van mijn eigen auto gezien en dat was "impressive".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

Oké ik ga het aankaarten bij de dealer, bedankt voor je snelle reactie!!!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Wat is dat can ze precies ? Ik zie wel screenshots en dat het via een App draait. Maar wat voor obd stekker ben je nodig ?

Verder kan ik via mijn homewizard wel zien dat de auto laadt met 8kw ipv 11kw wat kan de Can ze daar nog aan toevoegen ? Verder lijkt het me wel gaaf om te zien wat de cellen Etc precies doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

http://canze.fisch.lu (ik ben een van de mee-ontwikkelaars)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Ok Dank je wel. Ik zal op zoek gaan naar een werkende obd dongel. Het liefst een snel werkende zoals beschreven op de site maar is zelfbouw helaas. Wil jij er niet 1 leveren tegen vergoeding ?

Is het ook mogelijk om aanpassingen te doen ? Dat zal met de App vast niet kunnen maar is het theoretisch mogelijk om bv het vermogen te vergroten ? Ik denk wel dat er een toekomst is voor autotuners op dat gebied

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

De ELM hebben we inmiddels wel zo snel dat ik ernstig afraad om in te zetten op een Due, tenzij je een electronica knutselaar bent. Voor die 15 euro kun je je geen buil vallen zou ik zeggen.

Aanpassen: dat is wat Twizzy tuners wel doen. Ik ga er niet aan beginnen. Om je vraag te beantwoorden: via de stekker in de auto heb je toegang tot letterlijk alles. Dus het KAN wel, "gewoon" de EVC herprogrammeren. Maar zoals gezegd, ik ben niet van plan een magneet krom te trekken of de power electronica in rook te oen opgaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Maar er zijn toch vele soorten van die Elm ? Welke moet ik hebben ?


Wat betreft het tunen. Leuk om te weten dat het kan. Maar het spul is nu nog te duur om te slopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in