Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door Thair »

Zodra ik de cruise control inschakel krijg ik de melding te zien op welke snelheid deze is ingesteld en kan ik deze met de "+" en de "-" verhogen en verlagen. Als ik echter op de cruise control rij en ik verhoog tijdelijk mijn snelheid (om bijvoorbeeld een iets langzamer rijdende auto sneller te kunnen inhalen), dan verschijnt ook de melding over de regelaar. Zelfs als ik deze weg klik, dan nog verschijnt deze om de haverklap zolang ik harder rij dan de ingestelde snelheid. Als ik de cruise control onderbreek dan krijg je de melding "In geheugen" te zien welke je ook weer moet weg klikken. Af en toe heb ik de indruk dat Renault denkt dat er een of ander enorm vergeetachtig persoon achter het stuur zit met al deze meldingen.

Ik wil eigenlijk alleen de meldingen zien die te maken hebben met het instellen van de cruise control (op de linkerkant van het stuur) en alle meldingen als gevolg van het bedienen van de cruise control op de rechterkant van het stuur en tijdens het tijdelijk versnellen niet meer zien. Ik ben hierover al bij mijn dealer geweest, maar die heeft er geen oplossing voor kunnen geven. Is er iemand die me kan vertellen of deze meldingen op een of andere manier uit te schakelen zijn en zo ja hoe dit zal moeten (en door wie).

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door FrankV »

Dan moet er vrij diep ingegrepen worden in de software van de auto en dat lijkt me een onbegonnen zaak, eerlijk gezegd. Ik vond dit in het begin ook wat vervelend, maar heb ermee leren leven...
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

janwa captur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 okt 2013 16:18
Actief als: particulier

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door janwa captur »

ik vind dit eigenlijk wel logisch, want je rijdt met cruise maar je geeft toch gas bij, idd om vb voorbij te steken, maar je wordt er op deze manier ook wel aan herinnerd dat je cruise rijdt. Als je een tijdje door zou rijden op je gaspedaal uit gewoonte, en je zou dan willen uitbollen naar je bestemming, is het ook effe gevaarlijk als je niet attent bent dat je cruise nog actief is. ongeveer idem als je op begrenzer rijdt, en door kick-down over deze snelheid gaat. Maar ik begrijp je wel, het zou eventueel handig zijn als je dit kon instellen ......
Renault Captur,11-2013, afgeleverd 6-1-2014. Type: captur INTENS: 1.5DCI- EDC . kleur: BIXNP oranje met ivoor dak, R-link europe, rear cam, interieur : afneembaar Carcon zip collection.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door avdb55 »

Hartstikke waardeloos en ik erger me er al aan zolang ik de auto heb.
Dit is het eerste dat ik zou veranderen aan de auto. Renault lijkt deze mededelingen belangrijker te vinden dan alle andere, want telkens komt hij op deze 2 terug. Kan er de zin niet van inzien. Alsof ik zou willen weten op welke snelheid het is ingesteld. Daarvoor heb ik toch een snelheidsmeter?
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door Thair »

Buiten dat, als de cruise control is ingeschakeld dan brandt hiervoor al een groen verklikkerlichtje op het dashboard, die herinnert je er al genoeg aan dat de cruise control aan staat. Ik heb af en toe het idee dat Renault denkt dat er iemand met Alzheimer achter het stuur zit.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

janwa captur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 okt 2013 16:18
Actief als: particulier

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door janwa captur »

ik rij automaat (EDC) , en dan kan je de cruise bij 30km/u al instellen (vb op 120), en dan werkt dit over de versnelling heen. zeer handig dus, maar dan kan dus het verschil tussen ingestelde waarde en de huidige snelheid wel groot zijn, en dan duurt het wel een tijdje alvorens je op cruisesnelheid zit. nr.... als ik in cruise iemand voorbij rijd, doe ik dit dikwijls door + en - op stuur te gebruiken. En wees gerust, ik heb geen alzheimer. wat ik wel handig zou vinden is dat er vb enkele presetstoetsen zouden komen, waar men vb 50-70-90-120, zodat men vb de begrenzer handig om klikt van 70 naar 90 enz.
De ander info, vb tripmaster, gebruik ik trouwens zelden, als je dus rally zou rijden, en dit scherm continue wil zien, dan heb je een punt. alé, smaken verschillen, dus besluit, maak het instelbaar zodat iedereen zijn eigen instelling kan doen.
Renault Captur,11-2013, afgeleverd 6-1-2014. Type: captur INTENS: 1.5DCI- EDC . kleur: BIXNP oranje met ivoor dak, R-link europe, rear cam, interieur : afneembaar Carcon zip collection.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door Axel57 »

Wij hebben inmiddels meer dan 10jaar een RN voor de deur en heb er geen probleem mee.

Zal misschien ook wel een veiligheids dingetje zijn voor RN.

Heb ook geen idee hoe dat bij andere merken werkt.

Onze andere auto heeft ook cc maar die geeft geen meldingen ook niet op welke snelheid hij staat ingesteld (Fiat 2004).

Ach alles went en door 1 simpele drukknop kun je hem weer op iets anders zetten.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door Brakb »

Alzheimer? huh? wat is dat ook alweer
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Meldingen "Regelaar" en "In geheugen"

Bericht door Thair »

:clap: :lol: :clap:

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht