Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Nog vergeten, moet je het doelkaartje eerst formatteren? (fat 32)TomTom kaartupdate.....
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
-
- lid
Re: TomTom kaartupdate.....
Geen succes kopieren van kaartje naar computer, geen probleem, maar als ik wil terugzetten krijg ik de melding dat het kaartje minstens even groot moet zijn! Dat is nochtans mijn vorig kaartje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 328
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 13:10
@ahessler,
zo'n programmaatje als driveimage is dat er ook voor de mac?
zo'n programmaatje als driveimage is dat er ook voor de mac?
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 70
- Laatste bezoek: 15 mar 2016 16:49
Ik weet niet of er ook een mac versie is moet je even kijken op de site.
ik heb ook even gekeken maar kan geen mac versie ontdekken maar misschien kijk ik niet goed
Edit:
Net nog even bij Q&A gekeken en daar stond:
Q. What Operating Systems are supported?
A. With the software installed on a PC, supported file systems are Windows XP, Server 2003, Server 2008, Vista, Windows 7, and Windows 8, 32 and 64 bit.
Dus alleen windows
ik heb ook even gekeken maar kan geen mac versie ontdekken maar misschien kijk ik niet goed
Edit:
Net nog even bij Q&A gekeken en daar stond:
Q. What Operating Systems are supported?
A. With the software installed on a PC, supported file systems are Windows XP, Server 2003, Server 2008, Vista, Windows 7, and Windows 8, 32 and 64 bit.
Dus alleen windows
Hide post links |
-
- Lid
Ja Theo misschien eerst even fat 32 formatteren en dan nogmaals proberen terug te zetten.Theo-R-link schreef:Geen succes kopieren van kaartje naar computer, geen probleem, maar als ik wil terugzetten krijg ik de melding dat het kaartje minstens even groot moet zijn! Dat is nochtans mijn vorig kaartje.
Weet je zeker dat het restore kaartje even groot is want anders werkt het niet.
Bij mij werkt het prima alleen heb ik wel de inhoud van het originele kaartje 4gb naar een 8 gb kaartje gekopieerd.
Maar dat zou niet nodig moeten zijn.....van 4gb naar 4 gb moet lukken
Hide post links |
-
- lid
Ik heb naar die files gezien en dat zijn er tien van 656mb en één van 362mb, totaal dus 6922, terwijl het oorspronkelijke schijfje maar 3,2 is of zoiets.
Hide post links |
-
- Lid
Ik ben bang dat het orgineel dan toch groter is dan jij denkt.
Als je een 8 gb schijfje heb zou ik dat toch even proberen
Als je een 8 gb schijfje heb zou ik dat toch even proberen
Hide post links |
-
- lid
Goed en slecht nieuws, ik had geen SD kaart van 8GB en ben er dus een gaan kopen. Weer ingestoken, weer kreeg ik de melding dat de kaart te klein was. Dat is het slechte nieuws. Toen kreeg ik het idee om mijn vorig kaartje op dezelfde manier te kopieren, en dat lukte wel en werkte ook in de auto. Dan naar de files op de computer gaan zien, en toen bleek dat mijn oud kaartje uit 4x672Mb + 1x482 MB bestaat en mijn nieuw kaartje (ook Benelux) uit 10x672mb en 1 x 372 MB bestaat. Samen dus 7.092 maar een kaartje van 8GB gebruikt al wat geheugen. Dus, een nog groter kaartje halen en het is opgelost.
Hide post links |
-
- Lid
Nou Theo dat is dan eigenlijk gewoon goed nieuws en ik gebruik ook een 16 gb kaartje maar dan wel vor de map europa 9.45
Dan heb je in ieder geval een backup onderweg voor als je kaartje beschadigd blijkt.
Dan heb je in ieder geval een backup onderweg voor als je kaartje beschadigd blijkt.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 22 jul 2019 15:08
Kopieren lukt wel naar een 16 Gb, maar het werkte niet bij mij.
Hide post links |
-
- lid
Bij mij ook niet. Alles liep normaal, het restore duurde 20 minuten. Maar in de auto geen kaart Benelux gevonden.
Hide post links |
-
- lid
Heb nog eens met een ander Image programma gedaan, zelfde resultaat. De computer herkent het kaartje, ook de R-Link, maar vindt er geen wegenkaarten op. Daar zit dus ergens een bescherming!
Hide post links |
-
- Lid
Ik vindt dit heel raar want bij mij met de kaart Europa 9.45 lukt het wel incluis kaart.
Ik ga het straks zelf nog eens doen en kijken of her resultaat veranderd is
Ik ga het straks zelf nog eens doen en kijken of her resultaat veranderd is
Hide post links |
-
- lid
Ja mijn V915 van Benelux had ik ook zonder probleem gekopieerd. Maar met mijn V930 lukt het niet. Betere 'bescherming' gevonden?
Hide post links |
-
- Lid
Daar zou normaal gesproken geen reden voor zijn omdat het een backup is voor uitsluitend eigen gebruik.
Je kan de kaart niet in een andere auto gebruiken.
Ik laat het nog weten wat het resultaat wordt bij mij.
Zal alleen even duren omdat ik even andere bezigheden hebt.
Je kan de kaart niet in een andere auto gebruiken.
Ik laat het nog weten wat het resultaat wordt bij mij.
Zal alleen even duren omdat ik even andere bezigheden hebt.
Hide post links |
-
- Lid
Ben al vanaf 4 november j.l. bezig om mijn versie 9.45 terug te krijgen. Heb toen een verplichte R-link update gedownload en toen had ik weer versie 9.40. Al 2 weken aan het 'onderhandelen' met klantenrelaties die mij steeds weer hetzelfde advies geven als aan Theo-R-link (zie 4 november j.l.).
Heb dat inmiddels zo'n 15 keer gedaan maar nog altijd mijn oude versie. Aangeraden werd in Google chrome en in een nieuw 'incognitovenster', het mocht niet baten.
Gisteren na een email met instructies weer alles opnieuw gedownload en op verzoek in screenshots doorgegeven aan Klantrelaties (ben hier van 9.30 u tot 13.30 uur mee bezig geweest) en die zouden het opnemen met de helpdesk(alweer) en hoopte mij gisteren nog en anders vandaag terug te bellen. Niets gehoord...
Ik durf natuurlijk al helemaal niet volgend jaar een nieuwe kaart aan te schaffen want elke keer bij een update krijg ik een oude versie terug. Op de een of andere manier komen de nieuwe gegevens van de versie 9.45 welke kaart ik in September jl heb kunnen ophalen bij de dealer, niet naar voren. Het zijn altijd dezelfde gegevens van mijn oude kaart.
Ik zie het ook aan de grootte van de kaart, die verandert geen Mb.
Heb dat inmiddels zo'n 15 keer gedaan maar nog altijd mijn oude versie. Aangeraden werd in Google chrome en in een nieuw 'incognitovenster', het mocht niet baten.
Gisteren na een email met instructies weer alles opnieuw gedownload en op verzoek in screenshots doorgegeven aan Klantrelaties (ben hier van 9.30 u tot 13.30 uur mee bezig geweest) en die zouden het opnemen met de helpdesk(alweer) en hoopte mij gisteren nog en anders vandaag terug te bellen. Niets gehoord...
Ik durf natuurlijk al helemaal niet volgend jaar een nieuwe kaart aan te schaffen want elke keer bij een update krijg ik een oude versie terug. Op de een of andere manier komen de nieuwe gegevens van de versie 9.45 welke kaart ik in September jl heb kunnen ophalen bij de dealer, niet naar voren. Het zijn altijd dezelfde gegevens van mijn oude kaart.
Ik zie het ook aan de grootte van de kaart, die verandert geen Mb.
Hide post links |
update
Vervolg op mijn bericht van 7 november:
N a 2 emails en 3 telefoontjes kreeg ik - na enig indringend vragen - uiteindelijk een meneer van de klantenservice aan de telefoon. Ook mijn account gegevens heb ik hem versterkt en ook hij kreeg het niet voor elkaar om de 99,-- euro kostende update op een kaart te downloaden. Hij stelde dat er problemen zijn met de server. TWEE WEKEN een probleem met de server dat dan nog niet is opgelost!?!? Het enige dat hij kon doen was mij een nieuwe SD kaart versie 9.45 aanbieden. (Een nieuwere versie bestaat er nog niet.) Wat leert ons dat? Versie 9.45 is op 22 mei uit gekomen. De update versie 9.50 op 4 augustus en de update versie 9.55 op 27 oktober. En die updates krijg je niet gedownload, komt bij dat Renault toch al 3 maanden achter loopt, dus als je niet bereid bent elke 3 maanden 99,-- euro uit te geven - los van het feit of je de update ook op de kaart krijgt - dan rijd je ALTIJD met verouderde navigatie gegevens. En dat is dan Renault in samenwerking met TomTom!
Als ik nu lees dat JurJo ook al weken aan het tobben is, kom ik op het op 4 november door Theo-R-Link gepost advies. Daar heb ik ook een advies over: NIET DOEN!!!!! Na dagen peuteren leverde het mij alleen een beschadigde SD kaart op. (Die is dus vergoed zoals hierboven gemeld, dat wel.)
Die nieuwe kaart opgehaald bij de dealer. Ook daar werd geprobeerd de update te downloaden, ook daar lukte het niet. Wat mij wel op viel is dat daar alleen mij oudere tweede kaart werd gebruikt en niet die met versie 9.45. Daar ontstond ook nog even een klein meningsverschil over het feit dat ik over 2 originele SD kaarten beschik. Zou de nog werkende in moeten leveren en de beschadigde mogen houden. hahahah!!!
En dan terug naar JurJo. Ik probeer al tijden die software update binnen te halen. Lukt niet, Moet ik kennelijk nog blij zijn ook. Ik gebruik daar versie 9.25 bij, maar wat staat er te gebeuren als ik versie 9.45 op spel zet? Krijg ik kennelijk een oudere versie terug.Mij werd trouwnes aangeraden geen incognito venster van Google Chrome te gebruiken. Zo zie je maar.... Hoe en waar zie je trouwens die gegevens?
Nog een opmerking: De helpdesk zit in Portugal. Bij het opnieuw verwerven van mijn spontaan verdwenen account heb ik meneer Igor Pereira da Silva uit Portugal aan de telefoon gehad. Hij spreekt redelijk Nederlands maar het geeft toch een extra handicap.
En als laatste: Tussen TomTom en Renault zit nog een derde partij. Ik ben er nog niet achter wie en waar, maar de update is betaald aan "iets" in Boulogne. Die 99,-- euro ga ik trouwens proberen terug te krijgen via de creditmaatschappij. Of dat lukt is de vraag.
N a 2 emails en 3 telefoontjes kreeg ik - na enig indringend vragen - uiteindelijk een meneer van de klantenservice aan de telefoon. Ook mijn account gegevens heb ik hem versterkt en ook hij kreeg het niet voor elkaar om de 99,-- euro kostende update op een kaart te downloaden. Hij stelde dat er problemen zijn met de server. TWEE WEKEN een probleem met de server dat dan nog niet is opgelost!?!? Het enige dat hij kon doen was mij een nieuwe SD kaart versie 9.45 aanbieden. (Een nieuwere versie bestaat er nog niet.) Wat leert ons dat? Versie 9.45 is op 22 mei uit gekomen. De update versie 9.50 op 4 augustus en de update versie 9.55 op 27 oktober. En die updates krijg je niet gedownload, komt bij dat Renault toch al 3 maanden achter loopt, dus als je niet bereid bent elke 3 maanden 99,-- euro uit te geven - los van het feit of je de update ook op de kaart krijgt - dan rijd je ALTIJD met verouderde navigatie gegevens. En dat is dan Renault in samenwerking met TomTom!
Als ik nu lees dat JurJo ook al weken aan het tobben is, kom ik op het op 4 november door Theo-R-Link gepost advies. Daar heb ik ook een advies over: NIET DOEN!!!!! Na dagen peuteren leverde het mij alleen een beschadigde SD kaart op. (Die is dus vergoed zoals hierboven gemeld, dat wel.)
Die nieuwe kaart opgehaald bij de dealer. Ook daar werd geprobeerd de update te downloaden, ook daar lukte het niet. Wat mij wel op viel is dat daar alleen mij oudere tweede kaart werd gebruikt en niet die met versie 9.45. Daar ontstond ook nog even een klein meningsverschil over het feit dat ik over 2 originele SD kaarten beschik. Zou de nog werkende in moeten leveren en de beschadigde mogen houden. hahahah!!!
En dan terug naar JurJo. Ik probeer al tijden die software update binnen te halen. Lukt niet, Moet ik kennelijk nog blij zijn ook. Ik gebruik daar versie 9.25 bij, maar wat staat er te gebeuren als ik versie 9.45 op spel zet? Krijg ik kennelijk een oudere versie terug.Mij werd trouwnes aangeraden geen incognito venster van Google Chrome te gebruiken. Zo zie je maar.... Hoe en waar zie je trouwens die gegevens?
Nog een opmerking: De helpdesk zit in Portugal. Bij het opnieuw verwerven van mijn spontaan verdwenen account heb ik meneer Igor Pereira da Silva uit Portugal aan de telefoon gehad. Hij spreekt redelijk Nederlands maar het geeft toch een extra handicap.
En als laatste: Tussen TomTom en Renault zit nog een derde partij. Ik ben er nog niet achter wie en waar, maar de update is betaald aan "iets" in Boulogne. Die 99,-- euro ga ik trouwens proberen terug te krijgen via de creditmaatschappij. Of dat lukt is de vraag.
Hide post links |
-
- lid
Wat die derde partij betreft, eens wilde iemand van Renault mij daar het telefoonnummer van geven, maar ik weigerde dit spijtig genoeg. Maar ik was toen zo boos dat ik zegde: en als mijn lampen stuk zijn, stuur je me dan naar de firma die lampen levert?
Hide post links |
Tja Theo, verkeerde beslissing, maar het luchtte waarschijnlijk wel op en dat is ook iets waard.
Het probleem zit niet bij RenaultNL en/of de dealers. Ik krijg de indruk dat zij er ook problemen mee hebben en vooral ook geïrriteerde en boze klanten. De door RenaultNL toegezegde SD kaart kon ik de andere dag ophalen. Daar bij die dealer ging, door het geëxperimenteer, ook nog de kaartlezer in de auto stuk. Dat was om 11.30 uur. Geen kaartlezer in voorraad maar de andere dag om 10.30 uur was er een nieuwe gemonteerd. Wat ik maar wil zeggen is dat de dingen waar ze voor zijn aangesteld ook goed en kundig doen. Maar met een slecht werkend navigatiesysteem kunnen ze ook niets als de ondersteuning inferieur is. Die "derde partij" zijn zijn werk eens goed moeten gaan doen. De vraag is hoe dat gestimuleerd kan worden. Je komt er gewoon niet tussen.
Het probleem zit niet bij RenaultNL en/of de dealers. Ik krijg de indruk dat zij er ook problemen mee hebben en vooral ook geïrriteerde en boze klanten. De door RenaultNL toegezegde SD kaart kon ik de andere dag ophalen. Daar bij die dealer ging, door het geëxperimenteer, ook nog de kaartlezer in de auto stuk. Dat was om 11.30 uur. Geen kaartlezer in voorraad maar de andere dag om 10.30 uur was er een nieuwe gemonteerd. Wat ik maar wil zeggen is dat de dingen waar ze voor zijn aangesteld ook goed en kundig doen. Maar met een slecht werkend navigatiesysteem kunnen ze ook niets als de ondersteuning inferieur is. Die "derde partij" zijn zijn werk eens goed moeten gaan doen. De vraag is hoe dat gestimuleerd kan worden. Je komt er gewoon niet tussen.
Hide post links |
-
- Lid
vervolg op mijn bericht van 19 nov. jl.
Ik ben dan toch uiteindelijk weer terug gebeld door klantrelaties en ik moet weer mijn kaart omruilen bij de dealer voor de versie 9.45 en de dealer moet hem dan updaten...
Als ik het verhaal lees van cog hebben wij hetzelfde probleem en ik heb er ook totaal geen vertrouwen in en durf al helemaal niet een nieuwe kaart voor 99 euro te downloaden.
Ik zei nog tegen haar dan kan de dealer ook mijn oude kaart eerst proberen 'bij te werken' op zijn PC want ik heb een Mac(apple) waarop ze zei 'nee de helpdesk zegt dat de nieuwe kaart geüpdatet moet worden.
Toen ik aanhaalde dat ik een apple heb maar dat ik vast niet de enige ben onder de R-link bezitters, zei ze 'ja maar apple beveiligd hun zaakjes soms wel wat veel en zei ze ook nog 'u bent de 1e die deze problemen heeft'. Nou ja zeg.
Ik ben toch om alles uit te sluiten gisteren nog naar iemand gegaan met een PC (windows) maar zonder enig goed resultaat. Integendeel toen ik het nog eens probeerde kon ik niet verder synchroniseren want de service was weer eens tijdelijk' niet beschikbaar.
Als ik op mijn eigen computer werk in de browser Safari of Firefox geeft hij meestal aan, als ik op 'mijn app' klik, dat de verbinding is verbroken en moet ik weer klikken op catalogus en dan ben ik al gauw weer 'n uurtje verder. In google chrome incognito venster heeft hij dat nog niet gehad. Wel gisteren dat de service tijdelijk niet beschikbaar was.
En zo staat mijn leven bijna geheel in teken van het R-link systeem....
Ik heb daarom ook nog gezegd naar aanleiding dat ik mijn kaartje weer moet omruilen dat ze mij als genoegdoening wel een nieuwe versie mogen geven waarop ze zei 'dat is niet mogelijk want de versie 9.45 is de laatste versie op SDkaart', precies wat ze @cog dus ook hebben verteld. Ik vind het een schande met al 2 nieuwe versies die later uitgekomen zijn.
Ik ben dan toch uiteindelijk weer terug gebeld door klantrelaties en ik moet weer mijn kaart omruilen bij de dealer voor de versie 9.45 en de dealer moet hem dan updaten...
Als ik het verhaal lees van cog hebben wij hetzelfde probleem en ik heb er ook totaal geen vertrouwen in en durf al helemaal niet een nieuwe kaart voor 99 euro te downloaden.
Ik zei nog tegen haar dan kan de dealer ook mijn oude kaart eerst proberen 'bij te werken' op zijn PC want ik heb een Mac(apple) waarop ze zei 'nee de helpdesk zegt dat de nieuwe kaart geüpdatet moet worden.
Toen ik aanhaalde dat ik een apple heb maar dat ik vast niet de enige ben onder de R-link bezitters, zei ze 'ja maar apple beveiligd hun zaakjes soms wel wat veel en zei ze ook nog 'u bent de 1e die deze problemen heeft'. Nou ja zeg.
Ik ben toch om alles uit te sluiten gisteren nog naar iemand gegaan met een PC (windows) maar zonder enig goed resultaat. Integendeel toen ik het nog eens probeerde kon ik niet verder synchroniseren want de service was weer eens tijdelijk' niet beschikbaar.
Als ik op mijn eigen computer werk in de browser Safari of Firefox geeft hij meestal aan, als ik op 'mijn app' klik, dat de verbinding is verbroken en moet ik weer klikken op catalogus en dan ben ik al gauw weer 'n uurtje verder. In google chrome incognito venster heeft hij dat nog niet gehad. Wel gisteren dat de service tijdelijk niet beschikbaar was.
En zo staat mijn leven bijna geheel in teken van het R-link systeem....
Ik heb daarom ook nog gezegd naar aanleiding dat ik mijn kaartje weer moet omruilen dat ze mij als genoegdoening wel een nieuwe versie mogen geven waarop ze zei 'dat is niet mogelijk want de versie 9.45 is de laatste versie op SDkaart', precies wat ze @cog dus ook hebben verteld. Ik vind het een schande met al 2 nieuwe versies die later uitgekomen zijn.
Hide post links |
-
- Lid
PFFFFFFFFFFFFF...............Als ik jullie reactie's zo eens lees ben ik toch wel heel blei met mijn nieuwe TomTom navi 6100.
Gisteren weer een gratis kaartupdate gehad VERSIE 960.XXXX
Ik gebruik de R_Link alleen nog maar om de radio harder en zachter te zetten.
Gisteren weer een gratis kaartupdate gehad VERSIE 960.XXXX
Ik gebruik de R_Link alleen nog maar om de radio harder en zachter te zetten.
Hide post links |
-
- Lid
Inderdaad ahessler, ik maak er ook eigenlijk ontzettend kwaad over terwijl er nog andere dingen in de wereld zijn.
Ik heb ook een los systeem van Garmin met een life time update maar vind het gewoon te gek om met zo'n extra apparaat in je auto te moeten zitten (en waar) buiten dat moet hij toch altijd weer apart opgeladen worden. Daarnaast heeft de R-link ook de mogelijkheid om bij file etc je een andere weg te laten nemen.
Ik heb ook een los systeem van Garmin met een life time update maar vind het gewoon te gek om met zo'n extra apparaat in je auto te moeten zitten (en waar) buiten dat moet hij toch altijd weer apart opgeladen worden. Daarnaast heeft de R-link ook de mogelijkheid om bij file etc je een andere weg te laten nemen.
Hide post links |
-
- Lid
De TomTom die ik heb (6100 wereld) heeft alle kaarten van de hele wereld en het TomTom traffic systeem die altijd alle file's, ook op kleine binnen wegen en in steden in de gaten.
Het systeem doet dit 10 x sneller als TMC en veel uitgebreider.
Dit abonnement plus alle kaarten van de wereld zijn lifetime gratis incluis flitser Europa
Het systeem doet dit 10 x sneller als TMC en veel uitgebreider.
Dit abonnement plus alle kaarten van de wereld zijn lifetime gratis incluis flitser Europa
Hide post links |
-
- Lid
En waar heb je hem geïnstalleerd ahessler? ik heb een Captur en zou niet zo gauw een 'handig' plaatsje weten....
Hide post links |
-
- Lid
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Lid
Ik heb hem links van het dashboard en de draad via de deurpost bijna onzichtbaar weggewerkt.JurJo schreef:En waar heb je hem geïnstalleerd ahessler? ik heb een Captur en zou niet zo gauw een 'handig' plaatsje weten....
Bij een Captur weet ik het niet maar er is vast wel een mooi plekje te vinden.

Hide post links |
-
- lid
Het is eender hoe, maar het is niet DE oplossing hé. We hebben betaald voor dat ding en ik vind dat Renault een oplossing voor die, te dure, kaarten moet geven. Natuurlijk zijn wij er mee bezig, terwijl het grootste deel van de gebruikers er gewoon mee verder rijdt. Mijn dealer beweert dat hij, sinds R-Link bestaat aan één client Coyote heeft verkocht, en aan mij TomTom live en een kaartje van Benelux. Nu is het mogelijk dat de anderen langs de computer hun updates van systeem en kaarten doen, maar dan moet het lukken dat die daar geen problemen mee hebben. Natuurlijk is er nog één mogelijkheid: OMERTA, zwijgplicht en dat zou ik bijna geloven als ik hier lees hoeveel de contactpersonen van Renault, zeggen dat ze 'dit voor de eerste keer horen'.
Hide post links |
Inderdaad Theo er is maar één goede oplossing: De nieuwste kaarten van TomTom zelf en dan heb ik het nog niet eens over de prijs en over updates die niet te downloadden zijn!!
Zelf heb ik nadat ik west Europa had betaald en gekocht op 4 verschillende computers met drie verschillende browsers tevergeefs geprobeerd die update op 3 verschillende SD kaarten te uploaden dan wel te downloaden. Daarnaast heb ik 2 emails naar de klantenservice gestuurd en 3 keer opgebeld.De klantenservice heeft mij gratis een nieuwe kaartversie 9.45 aangeboden als genoegdoening. In zoverre in orde, maar de update van versie 9.55 staat nog steeds op mijn account. Vandaag heb ik een vervolgstap gemaakt door de creditkaart maatschappij te vragen de €.99,-- terug te storten. Bewijsmateriaal bijgevoegd. Ik acht de kans van slagen klein, maar het lokt misschien een discussie uit. Uiteindelijk is het een ondeugdelijk levering en als dat vage bedrijf in Boulogne niets doet, dan gaat het de kant op van fraude, maar goed zover is het nog niet.
Zelf heb ik nadat ik west Europa had betaald en gekocht op 4 verschillende computers met drie verschillende browsers tevergeefs geprobeerd die update op 3 verschillende SD kaarten te uploaden dan wel te downloaden. Daarnaast heb ik 2 emails naar de klantenservice gestuurd en 3 keer opgebeld.De klantenservice heeft mij gratis een nieuwe kaartversie 9.45 aangeboden als genoegdoening. In zoverre in orde, maar de update van versie 9.55 staat nog steeds op mijn account. Vandaag heb ik een vervolgstap gemaakt door de creditkaart maatschappij te vragen de €.99,-- terug te storten. Bewijsmateriaal bijgevoegd. Ik acht de kans van slagen klein, maar het lokt misschien een discussie uit. Uiteindelijk is het een ondeugdelijk levering en als dat vage bedrijf in Boulogne niets doet, dan gaat het de kant op van fraude, maar goed zover is het nog niet.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 137
- Laatste bezoek: 07 dec 2022 15:37
Zijn er ook mensen die GEEN problemen hebben met R-link en updates?
Zo ja, van welke systemen (Apple, Microsoft, Linux) maken jullie gebruik? van welke browser. Zoeken jullie updates met de R-link toolbox of alleen via Mijn Renault? Etc... Is er iemand die kaart 9.50 of 9.55 wel aan de praat heeftgekregen?
En nee, een losse Tomtom is niet de oplossing......
Zo ja, van welke systemen (Apple, Microsoft, Linux) maken jullie gebruik? van welke browser. Zoeken jullie updates met de R-link toolbox of alleen via Mijn Renault? Etc... Is er iemand die kaart 9.50 of 9.55 wel aan de praat heeftgekregen?
En nee, een losse Tomtom is niet de oplossing......
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
Hide post links |
-
- Lid
Ja die mensen zijn er maar die werken allemaal bij Renault of TomTom .................. 

Hide post links |
-
- Lid
net een slapeloze nacht achter de rug vanwege mijn navigatie.
Dinsdagmiddag van 12/15.30 bij de dealer gezeten omdat ik met updates steeds de oude versie terug krijg.
Een nieuwe kaart (4e in 10 maanden) erin, zelfde verhaal.
weer contact met klantrelaties en afgesproken dat ik voorlopig met de nieuwe kaart verder rijd(versie 9,50) zodat ik wel navigatie heb en zij nemen contact op met Frankrijk want waarschijnlijk zit er iets niet goed in de auto zelf.
Gisteren tik ik een adres in in mijn opdat moment werkende kaart, schakel om naar een ander menu en floeps 'geen kaarten gevonden'. Alles geprobeerd en zojuist weer klantenservice gebeld dat er nu iets moet gebeuren. Ben inmiddels 3 weken bezig met ze.
Dinsdagmiddag van 12/15.30 bij de dealer gezeten omdat ik met updates steeds de oude versie terug krijg.
Een nieuwe kaart (4e in 10 maanden) erin, zelfde verhaal.
weer contact met klantrelaties en afgesproken dat ik voorlopig met de nieuwe kaart verder rijd(versie 9,50) zodat ik wel navigatie heb en zij nemen contact op met Frankrijk want waarschijnlijk zit er iets niet goed in de auto zelf.
Gisteren tik ik een adres in in mijn opdat moment werkende kaart, schakel om naar een ander menu en floeps 'geen kaarten gevonden'. Alles geprobeerd en zojuist weer klantenservice gebeld dat er nu iets moet gebeuren. Ben inmiddels 3 weken bezig met ze.
Hide post links |
-
- Lid
@renault captur,
ik maak gebruik van apple, gebruik Safari, Firefox en op aanraden van Renault klantenservice Google Chrome en met een 'incognitovenster'.
Ook bij familie en bij de dealer met windows verandert er niets, dus dat maakt allemaal niet uit.
Zelfs een nieuw account aangemaakt maar mijn oude gegevens met oude kaarten blijven er in staan en de nieuwe wordt niet zichtbaar.
ik maak gebruik van apple, gebruik Safari, Firefox en op aanraden van Renault klantenservice Google Chrome en met een 'incognitovenster'.
Ook bij familie en bij de dealer met windows verandert er niets, dus dat maakt allemaal niet uit.
Zelfs een nieuw account aangemaakt maar mijn oude gegevens met oude kaarten blijven er in staan en de nieuwe wordt niet zichtbaar.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 11 sep 2019 07:49
- Contacteer:
Ik werk niet bij Renault of TomTom (gezien mijn leeftijd werk ik trouwens helemaal niet meer) maar ik heb drie maanden geleden een nieuwe Renault Captur gekocht. Deze was standaard uitgerust met versie 9.35 (van mei 2014, hoezo een oude versie als de auto op 27 augustus 2015 wordt afgeleverd!). Aangezien er een periode van 60 dagen is om zelf deze versie te updaten naar de op dat moment beschikbare versie, heb ik dat gedaan met MijnRenault. Ik heb nu versie 9.50 en de update ging zonder problemen. Daarna heb ik wel regelmatig gekeken of er een nog nieuwere versie beschikbaar kwam via MijnRenault, maar dat was niet het geval, althans niet binnen die periode van 60 dagen (terwijl de TomTom op mijn iPhone inmiddels al op 9.55 draaide). Hierbij kreeg ik wel regelmatig de melding dat de huidige versie niet op mijn SD kaart geïnstalleerd kon worden omdat er te weinig ruimte zou zijn (terwijl deze versie er al op aanwezig was).
Groetjes,
Theo.
Groetjes,
Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.

Hide post links |
-
- lid
Hoewel Renault al mooie tegemoetkomingen deed (250€ op 20 maanden) voor mijn R-Link problemen, blijf ik het toch een rare zaak vinden. Renault heeft duidelijk een vinger in hun oog gestoken met de firma die R-Link beheert. Ik ben zeker dat het over kleinere bedrijven dan Renault ging, de klantenorganisaties al over dubieus en zelfs frauduleus zouden spreken.
Hide post links |
-
- Lid
@Thair, sterkte gewenst de komende tijd. Hoop natuurlijk dat alles goed gaat maar die melding dat de versie niet geïnstalleerd kan worden is al een veeg tegen.
Ik ben inmiddels terug gebeld door klant relaties. Voor zij de auto zelf gaan onderzoeken willen ze toch (bij de dealer waar ik dinsdag jl nog een nieuwe kaart heb gekregen en waar zij toen 3 1/2 uur mee bezig geweest zijn...)nog een nieuwe SD kaart proberen op een 'andere' manier. Dit wordt mijn 5e SD kaart vanaf januari 2015 waarin ik mijn nieuwe Captur in gebruik nam en dit alleen vanwege update problemen.
Ik ben inmiddels terug gebeld door klant relaties. Voor zij de auto zelf gaan onderzoeken willen ze toch (bij de dealer waar ik dinsdag jl nog een nieuwe kaart heb gekregen en waar zij toen 3 1/2 uur mee bezig geweest zijn...)nog een nieuwe SD kaart proberen op een 'andere' manier. Dit wordt mijn 5e SD kaart vanaf januari 2015 waarin ik mijn nieuwe Captur in gebruik nam en dit alleen vanwege update problemen.
Hide post links |
@renault captur
Apple notebook met respectievelijk Safari, Firefox en Google Chrome (geen incognito venster)
3 andere computers met respectievelijk windows 8 en windows 10.
@jurjo: Leer mij aub hoe je kunt zien welke versie er op de kaart staat. Op de kaart zelf staat bijvoorbeeld 9.45 maar volgens jou kan dat dus veranderen in een oudere versie. Hoe zie je dat??
Apple notebook met respectievelijk Safari, Firefox en Google Chrome (geen incognito venster)
3 andere computers met respectievelijk windows 8 en windows 10.
@jurjo: Leer mij aub hoe je kunt zien welke versie er op de kaart staat. Op de kaart zelf staat bijvoorbeeld 9.45 maar volgens jou kan dat dus veranderen in een oudere versie. Hoe zie je dat??
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-