R-link2 onbetrouwbaar met verkeersinfo en GPS
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 01 sep 2017 16:26
- Actief als: particulier
R-link2 onbetrouwbaar met verkeersinfo en GPS
Mijn R-link 2 in de Kadjar Bose werkt niet. GPS raakt mij kwijt, soms honderden kilometers en dit is niet te resetten. Verkeersinformatie is 100% onbetrouwbaar. Ik krijg om de haverklap "betere" routes aangeboden voor vertragingen die er helemaal niet zijn, voor afgesloten afritten die ik helemaal niet hoef te hebben enz. Tomtom laat veel straatnamen niet zien (naamloze weg) terwijl Tomtom ze in mijn vorige auto`s wel gewoon kende. Geeft geen maximum snelheden weer van de wegen waar ik op rij terwijl ook die gewoon bekend zijn bij Tomtom. Tot nu toe zeer teleurstellend.
Op dit moment kan ik beter een los navigatiesysteem erbij kopen.
Op dit moment kan ik beter een los navigatiesysteem erbij kopen.
Renault Kadjar Bose
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 17
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: R-link2 onbetrouwbaar met verkeersinfo en GPS
Zou dan toch eens naar de dealer gaan om te laten controleren of de ontvangst wel ok is.
De wagens die ik test reed deden het perfekt.
De wagens die ik test reed deden het perfekt.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 nov 2015 09:13
- Actief als: professional
Ik heb sinds 2 weken een Kadjar en rij al 5 dagen om doordat het systeem files aangeeft die er niet staan. Problemen gemeld bij Renault en de dealer. Vandaag bij de dealer geweest. Er schijnt nieuwe software aan te komen. December 2015.
Ik gebruik de navigatie uit de auto niet eens meer. Ik had op mijn iPhone ook de tomtom app en die gebruik ik nu. Veel betrouwbaarder en herkenbaarder. Als ik beide systemen naast elkaar laat draaien geven deze ook niet hetzelfde aan. Zelfs de route kan anders zijn. Terwijl het toch beide Tomtom systemen zijn en hun informatie van dezelfde locatie halen.
Ik begrijp ook niet waarom renault het vertrouwde Tomtom systeem ombouwde naar een eigen versie. Andere bediening, andere termen, kortom veel meer onduidelijkheid.
Ik gebruik de navigatie uit de auto niet eens meer. Ik had op mijn iPhone ook de tomtom app en die gebruik ik nu. Veel betrouwbaarder en herkenbaarder. Als ik beide systemen naast elkaar laat draaien geven deze ook niet hetzelfde aan. Zelfs de route kan anders zijn. Terwijl het toch beide Tomtom systemen zijn en hun informatie van dezelfde locatie halen.
Ik begrijp ook niet waarom renault het vertrouwde Tomtom systeem ombouwde naar een eigen versie. Andere bediening, andere termen, kortom veel meer onduidelijkheid.
Hide post links |
-
Ik ga morgen voor een softwareupdate naar de dealer. Ze hopen het daarmee op te lossen maar dan nog kan Rlink2 niet in de schaduw staan van het Carminat systeem met Tomtom live vrees ik.
Renault Kadjar Bose
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Hm, vorige week naar Amsterdam gereden over de A1 en wilde mij via Utrecht sturen en zonder bekende problemen op de route. Ik vond het wel vreemd, maar trok er verder niets van aan. Ik zal er toch maar wat beter op letten of ik vaker vreemde adviezen krijg.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoilé met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 04 nov 2015 09:13
- Actief als: professional
Ik ben benieuwd wat de nieuwe software gaat brengen. Deel de ervaring zou ik zeggen.
Op zich vreemd dat een gebruiker vandaag al naar de dealer kan voor de update. Tegen mij werd gisteren gezegd (door de dealer) dat de software pas eind november/december beschikbaar komt en ik nog even moet wachten of het telefoontje om langs te komen.
Op zich vreemd dat een gebruiker vandaag al naar de dealer kan voor de update. Tegen mij werd gisteren gezegd (door de dealer) dat de software pas eind november/december beschikbaar komt en ik nog even moet wachten of het telefoontje om langs te komen.
Hide post links |
-
Er blijkt op dit moment alleen nieuwe software voor de radio te zijn. Met een maand moet er inderdaad nieuwe software voor de navigatie komen. Ik heb er een hard hoofd in. Vrees dat we voorlopig aangewezen zijn op andere apparatuur. Voorzie nog wel wat ritjes naar de dealer. Problemen zijn kennelijk bekend bij Renault Nederland en spelen ook met de Espace die met R-link 2 uitgerust zijn.
Renault Kadjar Bose
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 nov 2015 23:05
Hier hetzelfde probleem... Gps verliest signaal, routes kloppen niet altijd en verkeersinfo is traag en niet accuraat. Vandaag bij de dealer geweest en die geeft aan dat er een update aankomt.. Tot die tijd even behelpen.
Kadjar Bose 1.5 DCI Blanc Nacre TEQNC, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Easy Park Assist, Lederen bekleding en Elektrisch verstelbare voorstoelen
Hide post links |
-
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 07 mar 2018 18:36
Ik Heb helaas dezelfde slechte ervaringen met de navigatie in de Kadjar, die is zeer onbetrouwbaar.
Die geeft files op die er (gelukkig) niet zijn, alternatief wordt niet geboden of is geen echt alternatief, dat was voorheen in de Laguna met de TomTom Live veel beter.
Ik hoop dat er snel een goede update beschikbaar komt. (zowel van de r-link2 als van de gebruikte kaarten, die zijn inmiddels al 1 jaar oud)
Die geeft files op die er (gelukkig) niet zijn, alternatief wordt niet geboden of is geen echt alternatief, dat was voorheen in de Laguna met de TomTom Live veel beter.
Ik hoop dat er snel een goede update beschikbaar komt. (zowel van de r-link2 als van de gebruikte kaarten, die zijn inmiddels al 1 jaar oud)
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
Ook weer een vreemde situatie...
Op de snelweg, zonder afslagen. Navigatie bleef maar de route herberekenen.
Dit werd zo irritant dat ik hem maar heb uitgezet.
Mijn versie is van april 2015.
Op de snelweg, zonder afslagen. Navigatie bleef maar de route herberekenen.
Dit werd zo irritant dat ik hem maar heb uitgezet.
Mijn versie is van april 2015.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoilé met een Easy Life pack
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 29 nov 2015 10:09
Hoi,
Zelf ben ik nieuwe gebruiker en nog geen Renault-rijder. Wij overwegen de Kadjar Intens 110 Pk aan te schaffen en gaan testrijden. Is het probleem met het R-link-2 systeem veel voorkomend? Nu willen wij gewoon een betrouwbare GPS en bluetooth zonder al de snufjes. Of is dit probleem een beetje te verwaarlozen? Bedankt voor de info
Zelf ben ik nieuwe gebruiker en nog geen Renault-rijder. Wij overwegen de Kadjar Intens 110 Pk aan te schaffen en gaan testrijden. Is het probleem met het R-link-2 systeem veel voorkomend? Nu willen wij gewoon een betrouwbare GPS en bluetooth zonder al de snufjes. Of is dit probleem een beetje te verwaarlozen? Bedankt voor de info
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik heb tot hiertoe geen problemen... ma ja, heb de auto nog maar 3 dagen. GPS lijkt het perfekt te doen. Misschien heeft mijn auto de laatste software?
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- repeating visitor
En bluetooth en zo werkt ook perfect?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, alles werkt naar behoren. Ook sms, email,... Downloaden van appjes gaat ook makkelijk. Enkel het updaten van het systeem is niet zo makkelijk omdat ze volgens mij met een verouderde java of zoiets werken. Heb het na lang zoeken in orde gekregen op een windowspc, op mijn mac is het nog niet gelukt.
Ik vind het een enorm leuk systeem dat zeer uitgebreid is, waardoor je er wel enige tijd over doet om alle functies te begrijpen. Iemand die nog nooit een tablet in zijn handen had zal het moeilijker hebben. Heel positief is ook de spraaksturing die zeer goed werkt.
Ik vind het een enorm leuk systeem dat zeer uitgebreid is, waardoor je er wel enige tijd over doet om alle functies te begrijpen. Iemand die nog nooit een tablet in zijn handen had zal het moeilijker hebben. Heel positief is ook de spraaksturing die zeer goed werkt.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- repeating visitor
Eigenlijk zoeken we een betrouwbare GPS en bluetooth. De rest zal waarschijnlijk niet zo veel gebruikt worden. Dus naar wat ik hier lees, zou geen problemen mogen geven? Sorry voor de vele vragen. Als we een ingebouwde GPS als optie kiezen, willen we natuurlijk dat hij naar behoren werkt. En hier las ik toch wat bedenkingen. 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik kan enkel spreken uit mijn ervaring die nog maar enkele dagen oud is... En ik ben er tevreden van ja. Je leest natuurlijk steeds reakties van mensen die niet tevreden zijn, iemand die tevreden is over een produkt is minder geneigd iets neer te pennen. Waarmee ik niks negatiefs bedoel tov de mensen die wel probs hebben hee.
Mij zou het verwonderen dat het systeem slecht zou zijn vermits het tomtom is.
Maar nogmaals, ik heb de auto nog maar pas, dus weet ik niet of ik een referentie ben.
Staan van't weekend en volgende week wat langere ritten op het programma, dan zal ik misschien beter kunnen informeren. Heb wel een goede band met de garage. Mochten er veel voorkomende probs zijn zou men mij dit wel zeggen. Bvb mocht er een belangrijke update op komst zijn. Het enige wat niet zo makkelijk is, is de apps en navigatie updaten met een stick. Maar tegen dat dit nodig is ken ik er wellicht meer van en kan ik misschien helpen lol...
Ah ja, de bluetooth... werkt zeer goed en vooral je bent zeer verstaanbaar. Grote verbetering tov mijn vorige Espace. En die DAB radio is ook de max.
Mij zou het verwonderen dat het systeem slecht zou zijn vermits het tomtom is.
Maar nogmaals, ik heb de auto nog maar pas, dus weet ik niet of ik een referentie ben.
Staan van't weekend en volgende week wat langere ritten op het programma, dan zal ik misschien beter kunnen informeren. Heb wel een goede band met de garage. Mochten er veel voorkomende probs zijn zou men mij dit wel zeggen. Bvb mocht er een belangrijke update op komst zijn. Het enige wat niet zo makkelijk is, is de apps en navigatie updaten met een stick. Maar tegen dat dit nodig is ken ik er wellicht meer van en kan ik misschien helpen lol...
Ah ja, de bluetooth... werkt zeer goed en vooral je bent zeer verstaanbaar. Grote verbetering tov mijn vorige Espace. En die DAB radio is ook de max.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- repeating visitor
Hoe zijn de eerste km verlopen? Ik vermoed dat het aangenaam rijden was?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, rijdt echt wel goed. Zonet een grotere afstand gereden en gps en verkeersinfo deden het prima bij mij.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- repeating visitor
We hebben een testrit gedaan met de Kadjar Bose Edition. Wat een aangename wagen om mee te rijden. Zit heel comfortabel, zowel voor- als achteraan. Eén van de 'negatieve' aspecten is de kofferruimte die beperkt is. Eigenlijk wel groot en voldoende in zijn categorie maar we rijden nu met een monovolume. Je kan het één natuurlijk niet vergelijken met het andere maar ruimte word je zo gewoon 
Buiten dit een superwagen, héél aangenaam verrast.

Buiten dit een superwagen, héél aangenaam verrast.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 20:23
Mede forumleden,
Ik rij een Bose uitvoering, vanaf 23 augustus overigens en heb inmiddels 13500 km op de klok staan.
Bovenstaande is zeer herkenbaar en heb hier ook last van. Wat de update betreft, die was alleen van de radio. en inderdaad zijn wij nog steeds wachtende op een volledige update. Inmiddels heb ik geen data verbinding meer, ook daar is al een topic over. maar ik denk te herkennen, dat na het verliezen van deze verbinding. mijn systeem veel meer fouten is gaan maken. inmiddels rij ik ook met de Waze app op mijn telefoon. Gratis en betrouwbaarder.
Ook heb ik contact gehad met Tomtom, maar die konden niets voor mij doen. ik kom verkeerssituaties tegen die al meer dan 6 jaar niet meer kunnen. (verbouwde kruispunten e.d.)
Of er een causaal verband bestaat met weer een andere topic, "geluiden vanachter het dashboard" weet ik ook niet. maar ook dat is behoorlijk hinderlijk geworden.
Ik rij een Bose uitvoering, vanaf 23 augustus overigens en heb inmiddels 13500 km op de klok staan.
Bovenstaande is zeer herkenbaar en heb hier ook last van. Wat de update betreft, die was alleen van de radio. en inderdaad zijn wij nog steeds wachtende op een volledige update. Inmiddels heb ik geen data verbinding meer, ook daar is al een topic over. maar ik denk te herkennen, dat na het verliezen van deze verbinding. mijn systeem veel meer fouten is gaan maken. inmiddels rij ik ook met de Waze app op mijn telefoon. Gratis en betrouwbaarder.
Ook heb ik contact gehad met Tomtom, maar die konden niets voor mij doen. ik kom verkeerssituaties tegen die al meer dan 6 jaar niet meer kunnen. (verbouwde kruispunten e.d.)
Of er een causaal verband bestaat met weer een andere topic, "geluiden vanachter het dashboard" weet ik ook niet. maar ook dat is behoorlijk hinderlijk geworden.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Voor degenen die problemen hebben met de verkeersinfo... Jullie hebben toch enkel TTC opstaan (geloof dat het zo noemt, dat is de verkeersinfo van de Live diensten) en tmc uitstaan? (dat wat via fm binnenkomt)
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 31 okt 2016 18:53
de R-link in mijn Clio GT (gebouwd eind 2014, op kenteken in 2015) doet het al 20.000 km goed; sporadisch is hij even de weg kwijt en de file info zit er wel eens een paar honderd meter en een halve minuut naast, maar ik ben er best tevreden over; wel een storing gehad in de telefoonverbinding maar dat is middels een reset ook weer opgelost
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25
@ps.clio we hebben het over Versie 2, jij hebt V1 in je auto, een nogal anders systeem.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Hide post links |
-
iemand al iets van de dealer gehoord of de zo noodzakelijke update al in zicht is?
Renault Kadjar Bose
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hebben jullie al eens gekeken of tmc uit staat? Volgens mij kan tmc de livediensten 'tegenwerken' omdat de tmc info altijd veel later en dikwijls achterhaald is. Hierdoor kan je eventueel omgeleid worden voor gebeurtenissen die er niet (meer) zijn. Is maar een vermoeden want bij mij werkt het echt wel correct.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wie weet de oplossing hiervoor:
Je hebt bij het navigeren keuze uit 3D, 2D en 2D met een pijltje erboven. Bij dit laatste wordt de rijrichting dan altijd bovenaan weergegeven. Ik zou dit echter ook in de 3D modus willen. Welke instelling moet ik hiervoor doen?
Je hebt bij het navigeren keuze uit 3D, 2D en 2D met een pijltje erboven. Bij dit laatste wordt de rijrichting dan altijd bovenaan weergegeven. Ik zou dit echter ook in de 3D modus willen. Welke instelling moet ik hiervoor doen?
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Dit kwam ik tegen bij:http://www.renault.nl/onderhoud-en-serv ... /r-link-2/
"R-Link 2 is voorzien van complete set originele kaarten van TomTom. Voor een nog betere weergave van uw traject worden belangrijke gebouwen in 3D weergegeven (op de 8,7 inch verticaal variant).
Verspil geen tijd meer, R-Link 2 biedt online navigatie om uw dagelijkse trajecten te optimaliseren. Met de realtime verkeersinformatie van TomTom Traffic* kunt u anticiperen op vertragingen onderweg (files, ongevallen etcetera). U wordt automatisch gewaarschuwd zodra er een vertraging bekend is. Met R-Link 2 profiteert u 3 maanden van de Coyote-community* service, het beste hulpsysteem voor veilig rijden.
Optimaliseer uw ritten door de kaarten van uw navigatiesysteem up-to-date te houden. U kunt 12 maanden lang gratis gebruik maken van onze service en uw kaarten bijwerken via de R-Link store "
"R-Link 2 is voorzien van complete set originele kaarten van TomTom. Voor een nog betere weergave van uw traject worden belangrijke gebouwen in 3D weergegeven (op de 8,7 inch verticaal variant).
Verspil geen tijd meer, R-Link 2 biedt online navigatie om uw dagelijkse trajecten te optimaliseren. Met de realtime verkeersinformatie van TomTom Traffic* kunt u anticiperen op vertragingen onderweg (files, ongevallen etcetera). U wordt automatisch gewaarschuwd zodra er een vertraging bekend is. Met R-Link 2 profiteert u 3 maanden van de Coyote-community* service, het beste hulpsysteem voor veilig rijden.
Optimaliseer uw ritten door de kaarten van uw navigatiesysteem up-to-date te houden. U kunt 12 maanden lang gratis gebruik maken van onze service en uw kaarten bijwerken via de R-Link store "
Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, dit had ik ook al gelezen. Toch bedankt voor de info.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 07 mar 2018 18:36
Eerder werd door de dealer gezegd dat de update voor de R-Link 2 op 30 november zou komen, dit is inmiddels doorgeschoven naar half januari. Ik hoop dat het deze keer echt door gaat en echt iets oplost, problemen worden erger heb ik het idee.
Signaal van de digitale radio valt vaker werk, netwerk met Coyote valt heel vaak weg (heb je echt niets aan), navigatie is onbetrouwbaar. Dus ja een goede update mag snel komen, Renault! (nu 6 weken onderweg met de Kadjar)
Signaal van de digitale radio valt vaker werk, netwerk met Coyote valt heel vaak weg (heb je echt niets aan), navigatie is onbetrouwbaar. Dus ja een goede update mag snel komen, Renault! (nu 6 weken onderweg met de Kadjar)
Hide post links |
-
- lid
@hans27 en andere R-Link2 bezitters, meldt jullie problemen bij Renault Nederland en geef aan dat je nu niets hebt aan de termijn van 12 maanden gratis update, omdat R-Link2 niet correct werkt. Vraag om de termijn te verlengen zodra de problemen met R-Link2 zijn verholpen.
Hide post links |
-
- lid
@DHL, ik had altijd 3-D modus uitstaan, dus ik kende dat probleem niet. Afgelopen weekend 3-D ingeschakeld en ben gaan rijden. Tot mijn verbazing zag ik dat de kaart niet omdraaide als ik door de stad reed en links of rechts afsloeg. Daarna 3-D uitgeschakeld en de kaart wees weer de goede rijrichting aan (steeds omhoog in het scherm). Dat leest prettiger en komt overeen met de stembegeleiding. Zou het een bug zijn in de laatste R-Link software versie, want ik gebruik nog steeds TomTom v906.
Hide post links |
-
Helaas reageert Renault Nederland nergens op.....houden je niet op de hoogte. Maar ik ga ervan uit dat de 12 maanden pas gaan lopen als het werkt. Ben er nu al 3 van kwijt.....
Renault Kadjar Bose
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@TCe, het rare is dat het nu wel werkt. Passeerde langs de garage, die zet het op 3D en dat werkte gewoon. Nu begin ik toch sterk aan mezelf te twijfelen lol... Zou hij een update over the air gehad hebben of kan dat niet?
Wat ik ook niet begrijp is dat ik geen enkel van jullie probs herken (is een espace maar volgens mij is rlink 2 toch hetzelfde). De navigatie doet wat ie moet doen, DAB werkt perfekt, coyote is perfekt,... Zou ik dan een nieuwere softwareversie hebben van 't fabriek uit? Het werkt allemaal zo goed dat ik huiverig ben als er een update zou uitkomen...
Wat ik ook niet begrijp is dat ik geen enkel van jullie probs herken (is een espace maar volgens mij is rlink 2 toch hetzelfde). De navigatie doet wat ie moet doen, DAB werkt perfekt, coyote is perfekt,... Zou ik dan een nieuwere softwareversie hebben van 't fabriek uit? Het werkt allemaal zo goed dat ik huiverig ben als er een update zou uitkomen...
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- lid
@DHL, vooral NIET updaten, want dan begint de ellende. Ik had ook niet eerder last van R-Link (eerste versie) tot dat ik nu heb ge-updated. Nu blijft de kaart van TomTom stijf staan. Soms wijst de pijl zelfs naar beneden. Als je bedenkt dat dit mijn eerste software update is in 1,5 jaar. Ik had nog niet eerder een update gedaan, zo bang was ik. Had ik maar niet...had ik maar niet...
Nu is het te laat. Over enkele weken moet de auto naar de garage voor onderhoud, kunnen ze meteen de R-Link nakijken.
Nu is het te laat. Over enkele weken moet de auto naar de garage voor onderhoud, kunnen ze meteen de R-Link nakijken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Doe je die update van het systeem zelf of gebeurt dat in de garage? Ik dacht in de garage (meen dat men mij dit gezegd heeft bij aflevering en dat ze niet updaten als er geen klachten zijn)
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut