Achteraf carminat tomtom inbouwen

Plaats reactie

Topic author
Meganer
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2015 23:22
Actief als: particulier

Achteraf carminat tomtom inbouwen

Bericht door Meganer »

Beste forummers,

Als eerste zal ik me even voorstellen. ik ben Hans en heb in 2009 mijn eerste renault gekocht. Een megane ii 1.5dci uit 2006.
Deze heb ik recent uit voorzorg verkocht ivm 324000 km en wat groot onderhoud dat onderweg was.

Ik heb al met regelmaat nuttige informatie op het forum gevonden, waarvoor mijn dank.

Ik zoek eigenlijk een soortgelijke auto maar dan met minder km.s zonder gelijk opzoek te gaan naar een megane iii bose editie.
Dit uit financiele overwegingen en de iii rijdt past me niet helemaal als een warme jas.

De carminat icoontjes navigatie uit 2006 werkte in principe prima maar was hopeloos verouderd en niet te updaten.
Ik overweeg de mogelijkheid om een carminat tomtom uit een megane ii 2009 schadeauto over te bouwen in bijvoorbeeld een 2007 model.

Ik vroeg me af of iemand dit al eens heeft geprobeerd en of dit zondermeer gaat werken.

Meganisch zal er weinig verschil zijn tussen het 2007 en 2009 model dus daar zullen weinig problemen zitten.

Wat me wel opviel is dat het radiodisplay bij het 2009 model tussen de km en rpm teller zit. Dit is ook logisch omdat je anders bij een ingeklapt beeldscherm geen radioinfo hebt.

Eea impliceert dat ik dat display dan dus ook zal moeten vervangen of het zonder radioinfo zal moeten doen.

Technisch inzicht en aanleg is geen probleem, maar ik kan natuurlijk niet de hele auto herbouwen en sommige zaken zullen gewoon nooit gaat werken.

Los van heel veel werk, kan ik problemen verwachten ?

Denk hierbij aan kabels en ecu/software gerelateerde zaken.
De communicatie zal wel via canbus verlopen maar ik kan me voorstellen dat een 2009 model hier anders mee omgaat dan een 2006/2007 model.

Hoe dan ook.. Alle inzichten zijn welkom.

Bij voorbaat dank.

Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16014
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Achteraf carminat tomtom inbouwen

Bericht door mechanic »

Een 2009 megane is i.m.o altijd een megane 3,ook is er nooit een tomtom in de megane 2 geleverd is.
Dat dit een enorme klus is,die gezien de kosten imo nooit de moeite waard is. Los ervan of het evt wel mogelijk is.
Zou dan eerder een mooie dubbeldin radio/nav nemen,of een losse navigatie mooi wegwerken.
Of toch een megane 3 overwegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht