TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@renault captur
Apple notebook met respectievelijk Safari, Firefox en Google Chrome (geen incognito venster)
3 andere computers met respectievelijk windows 8 en windows 10.

@jurjo: Leer mij aub hoe je kunt zien welke versie er op de kaart staat. Op de kaart zelf staat bijvoorbeeld 9.45 maar volgens jou kan dat dus veranderen in een oudere versie. Hoe zie je dat??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Wat ik raar vind is dat nooit de firma die voor Renault R-Link staat, in beeld komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

IMG_5341.JPG
IMG_5343.JPG
IMG_5344.JPG
IMG_5345.JPG
@cog
bijgaand wat fotootjes hoe te zoeken naar de versie.

1e scherm ga je naar systeem, 2e scherm op pijltje rechts klikken en dan rechts bovenin op status en informatie klikken.
Dan kom je in het scherm (geen foto van) licentie, versie info etc.
Dan klik je op versie info en daar staat de versie die je in jouw auto hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Dit voorbeeld is van mijn SD kaart die ik dinsdag jl heb gekregen met versie 9.50 maar de volgende dag verdwenen de kaarten spontaan in mijn auto.
Heb hem weer aan de computer gehangen en omdat de updates bij mij niet werken heb ik weer de versie terug van November 2014...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Bedankt jurjo, ik ga ook eens op zoek, want vertrouwen doe ik echt niets meer vwo de R-Link. Sterkte verder en .... opgeven nooit. Gezegde uit het voormalig eiland waar ik woon: Buigen of barsten, maar opgeven nooit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TijmenJcob
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2015 14:34
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door TijmenJcob »

Vandaag de kaart update ( versie 955) kunnen uitvoeren.Heb Google Chroom gebruikt en dan in de incognito versie.
In de auto (Captur Barista) werd de kaart ook ingeladen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

mijn auto heeft gisteren weer de hele dag bij de dealer gedaan met instructies vanuit Frankrijk om de juiste gegevens in mijn account te krijgen, tevergeefs weer.
Hij geeft ook eigenlijk al het hele jaar aan bij een systeemupdate dat hij mislukt is (in de auto) dus volgens mij ligt het aan de unit in de auto.
Nu gaan ze het nog eens bij de klantenservice proberen met mijn kaart en account, we zijn inmiddels 4 weken verder en dan is het wachten op Frankrijk.
Ben benieuwd, nog steeds.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Door TijmenJcob hoopvol gestemd heb ik de kaartupdate 955, die al weken op mijn account staat, nog eens geprobeerd uit te voeren. Ook met Chrome incognito, maar helaas, weer geen succes. Met software updates is er geen enkel probleem, maar de kaartupdate lukt nog steeds niet!! Wel is de SD kaart versie 9.45 correct geladen in de auto.
Van de creditkaart maatschappij kreeg ik te horen dat een update een dienst is en geen product en dan kunnen ze niets doen. Tja..... De uitlokking van een discussie lukte dus weer niet. Weet op dit moment even niet wat er nu nog te doen staat, behalve dan een andere auto kopen en dan zonder navigatiesysteem!!!!! Kan ik lekker mijn losse TomTommetje weer gebruiken!!! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ahessler
Lid
Lid
Posts in topic: 70
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 aug 2014 12:53
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ahessler »

Het is volgens mij geen update maar de aanschaf van een nieuwe kaart,
De prijs als je een Benelux kaart hebt en een Europa kaart aanschaft is € 99,-
Als je een nieuwe versie koopt van je bestaande kaart is dat in de volksmond wel een update maar het is in principe een nieuw product die dus ook gewoon € 99,- kost.
Als je je oude papieren wegen kaart of boek vervangt voor een bijgewerkt boek is dat toch ook geen update maar de aanschaf van een nieuw product.

Maar ook creditcard maatschappijen houden het geld het liefst in de eigen zak en adverteren om klanten te werven.
Maar eenmaal klant, net als bij Renault, laten ze je vallen en aanmodderen.

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt zou ik die in dit geval zeker op de creditcard maatschappij en/of Renault afsturen.
We laten bedrijven er veel te makkelijk mee wegkomen en daar rekenen ze op

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Klopt @ahessler, ik zou ook als ik geen rechtsbijstand had een of andere consumenten organisatie inschakelen want je hebt als klant wel rechten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ahessler
Lid
Lid
Posts in topic: 70
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 aug 2014 12:53
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ahessler »

JurJo schreef:@cog https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-en-recht
http://www.klachtenkompas.nl

Klachtenkompas zou je ook eens moeten proberen.
Links gelijk opgeslagen in mijn wet en recht map :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik weet niet hoe snel dat in Nederland werkt, maar ik kreeg na respectievelijk 1 maand en 3 maand, om meer bijzonderheden te vragen. Ondertussen had ik van de betrokken firma mijn geld al terug gekregen. (ging niet over Renault)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apsiepman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2015 14:05
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door apsiepman »

Per 31 oktober heb ik een nieuwe Captur, kaart versie 9.30, terwijl ik in de "oude" Captur versie 9.45 had. Naar mijn mening had ik dus beter de oude kunnen houden.
Maar ja je hebt 90 dagen recht op een gratis update, alleen heeft de R. Linkstore een "tijdelijk" PROBLEEM en dat nu al ruim 5 weken.
Volgens de klantenservice moet er ingelogd worden via Google Chrome, maar dan ook een PROBLEEM.
Ettelijke e-mails verder en ook na telefonisch contact met Klant relatie consultante niets verder gekomen. Toezeggingen van terug bellen worden niet nagekomen en van de laatste e-mails komt zelfs geen bevestiging van ontvangst.

Hoe zo KLANTEN SERVICE? Ik wil alleen een kaart die up to date is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

bij mij heeft klantrelaties aangegeven, inloggen in google chrome incognito venster. Rechtsboven ergens op klikken.
Dat werkt vaak beter en geeft minder vaak aan dat de service tijdelijk buiten gebruik is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apsiepman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2015 14:05
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door apsiepman »

Dat is mij ook voorgesteld, maar zowel op de desktop als de laptop is het resultaat " R-LINK STORE - PROBLEEM", waarbij wordt vermeld dat dit tijdelijk is en het later nog eens moet worden geprobeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Welkom bij de club apsiepman!! Bij mij staat er sinds 5 november een kaartupdate versie 9.55 op mijn account en die is onmogelijk te downloaden. Wel is het zo dat ik van Renault NL na 2 emails en 3 telefoontjes, waarvan de laatste nogal indringend door mij werd gevoerd, een SD kaart met versie 9.45 kreeg aan geboden. Dat is de nieuwste versie op kaart en vergeleken met TomTom ongeveer een jaar oud. Versie 9.55 is trouwens ook al ongeveer een half jaar oud vergeleken met TomTom. De Captur zelf bevalt me prima, maar ik ben zeer ontevreden over het navigatiesysteem en de manier waarop dat is aangeboden. TomTom werd en wordt er gesteld, maar TomTom verkoopt zijn ouwe meuk alleen maar aan Renault en Renault is bezig zich er enorm in te verslikken.
Ik krijg trouwens regelmatig een verzoek om deel te nemen aan een enquête. In 2 delen, maar het tweede deel krijg ik niet te voorschijn. Het zal toch niet zo zijn dat ik in het eerste deel te negatief ben? Je kunt daar namelijk min of meer aangeven hoe je over de R-Link denkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apsiepman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2015 14:05
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door apsiepman »

Mijn versie 9.45 heb ik via de dealer aangeschaft in mei jl. en betaald met een tegoedbon van Renault, nadat ik diverse telefoongesprekken met dhr. van Tilburg van de klantenservice. Verder ben ik erg tevreden over mijn Captur, vandaar nu een nieuwe. Maar R-link maakt mij link en het vertrouwen dat het goed komt wordt met de dag kleiner. Voor de tweede keer heb ik me beet laten nemen door Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Met jouw ondervinding had je toch R-Link 2 kunnen eisen, daar zit TomTom Carminat in, met goedkope updates

Ik zou in geen geval nog een Renault kopen. R-Link is echt bedrog, en als een firma dat doet met een product, is ze onbetrouwbaar. Ik kocht een maand geleden een SD kaart met Benelux. Moest 92 euro betalen en kreeg versie V930, terwijl het al 955 is. Na vetschillende

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Verder: na verschillende verplichte updates, krijg ik nu plots de melding: kaart wordt niet gevonden. Telefoon met Renault: enkel kaarten in een nieuwe auto hebben garantie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Zo begon de ellende bij mij ook 5 weken geleden. Verplichte update en .........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja en Renault wil echt niet van teruggave weten! Dat is tegen elke wet in, maar, zoals hier al vaak gezegd, de som is te klein om er, wettelijke, problemen over te maken. Zal eens proberen langs de commissie voor eerlijke handelspraktijken. Tenslotte heb ik die SD kaart gekocht en na minder dan een maand werkt ze niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apsiepman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2015 14:05
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door apsiepman »

Gisteravond is de update gelukt. Nu heb ik versie 9.50 en die is geen 2 jaar oud, maar waarschijnlijk een half jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ahessler
Lid
Lid
Posts in topic: 70
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 aug 2014 12:53
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ahessler »

apsiepman schreef:Gisteravond is de update gelukt. Nu heb ik versie 9.50 en die is geen 2 jaar oud, maar waarschijnlijk een half jaar.
Tja maar TomTom heeft al versie 9.60, dat is twee versie's verder.
Het is gewoon belachelijk dat Renault met de zelfde kaarten, (c) teleatlas, voor het zelfde systeem (c)TomTom, twee (2) versie's achterloop en daar wel bijna twee (2) keer zoveel voor berekend aan zijn trouwe Renault klanten.

Ik begrijp dat in R_Link 2 weer de normale TomTom carminat zit waar je dus weer gewoon de kaarten en service van TomTom kan gebruiken.
Ze zijn er dus waarschijnlijk achter gekomen dat hun R_Link 1 systeem niet deugd en veel te veel klachten oplevert.
Nou nog even een terugroepactie waarbij alle R_Link 1 systemen een carminat krijgen. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja, en de Sint bestaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ahessler
Lid
Lid
Posts in topic: 70
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 aug 2014 12:53
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ahessler »

Theo-R-link schreef:Ja, en de Sint bestaat.
Ja zeker..... Dat is toch een belg die in een Renault rijdt en Theo heet :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Krijg net een telefoontje, er wordt een nieuw systeem in mijn Captur gezet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tstn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 dec 2013 08:19
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door tstn »

Wauw JurJo dat is goed nieuws voor jouw.

Ik lees hier over r-link1 en r-link2. Is r-link2 fysiek een ander systeem of is het een softwarematige update dat mogelijk op de wat oudere systemen geladen kan worden? Weet iemand dit?
Nu: Renault Megane Estate dCi 110 S&S Bose - Zwart
Toen: Citroen Grand Picasso 1.6 HDI eb6v ligne bus.- Paars; Opel Zafira 1.6 bus. ed.- Zwart; Citroen Xsara Picasso 1.8 ligne bus. - Rouge; Citroen Xsara Picasso 1.8 Gris; ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

volgens mij is het de 'opvolger' van de r-link en dus een nieuw systeem want het is in de 'nieuwere' Renaults ingebouwd, in ieder geval na 6 januari want dat was de afleverdatum van mijn auto met het 1e systeem.
Ik weet niet wat het verschil is.
Weet ook niet of ik het oude of nieuwe systeem krijg, laat het maar op mij af komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Jury, wat is de reden dat jij een nieuw systeem ingebouwd krijgt?
Voor de liefhebbers: De update versie 9.55 staat nog steeds op mij naccount en niet op de R-Link. Is dat misschien een reden voor een nieuw systeem??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Sorry Jury moet zijn Jurjo, zo gaat dat met een Apple!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik heb ook een apple...
De reden @cog kun je terugvinden in al mijn berichtjes hier eerder geschreven.
Uiteindelijk heeft klantrelaties zelf mijn account 'bekeken' en gekeken of zij eruit kwamen maar helaas, dus...
En... daarbij gaf het systeem elke keer aan (in de auto dus) na een systeemupdate dat de systeemupdate was mislukt.
In mijn account bleef alleen mijn oude versie staan ook al was ik inmiddels aan mijn 5e nieuwe kaart toe met nieuwe versies maar niets lukte. Je kunt dat zien aan het aantal Mo achter het getal want het aantal Mo's een nieuwe kaart is altijd anders dan de vorige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb ondertussen ook ondervonden dat de bewering dat een kaart enkel in de juiste auto draait, niet echt waar is.Bij de dealer hebben ze een kaart die in alle auto's draait.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Jurjo, ik ben weer helemaal bij. Succes met de nieuwe installatie. Laat ons eens weten of dat R-Link 1 of 2 is, daar ben ik echt benieuwd nR.
Theo-R-Link: ik heb twee kaarten die allebei bij één auto goed werken. Alleen updates, dat is een ander verhaal. Dus rijd ik met twee kaarten met allebei verouderde gegevens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Ter info;: afgelopen paar dagen auto bij dealer geweest (Indumij Oud-Beijerland, die jongens doen echt hun best). R-link systeem (de hardware dus) is in overleg met Renault volledig vervangen. Nu terug met werkend systeem (kaart 950). Geven aan kaart 955 is niet mogelijk, schijnt "buggy" te zijn. Kaart 9.55 is volgens zeggen zelfs teruggetrokken door Renault!!!
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 324
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Goed te horen, ik ben dus niet de enige waar het wordt vervangen. Ben heel benieuwd of het dan wel goed blijft werken.
Heeft het lang geduurd @RenaultCaptur tussen de aanvraag en het vervangen zelf? Ik heb nl geen idee hoe lang het kan gaan duren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht