Vraagje over het langzaamladen.
Van het weekend naar Meppen (Duitsland) geweest. Vrienden vonden het een slecht idee maar ik ben eigenwijs (pionieren ho!

). Daar aan een doodnormaal duits stopcontact gehangen en einde van het weekend vol weggereden (intermittent geladen ivm kou van de voordeur als mijn snoer er doorheen moest. Nu bleek het dat de Zoe 100% was volgeladen (volgens het dashboard), echter mijn range was maar 88 km. En dat met grootste deel heenreis 95km/u.
Dus de vraag is, in hoeverre kan het langzaamladen aan een stopcontact ervoor zorgen dat de capaciteit zo sterk omlaag gaat?
De rest van de rit terug was een grote ramp (erg slechte eerste indruk van de schone Zoe op mijn vrienden). Telkens bij een snellader +/- 13kWh geladen wat 10-95% moest zijn volgens het dashboard. Ook bij de 22kWh lader was naar 99% maar 13 kWh geladen (vanaf 13km RR, 10% of zo?). Uiteindelijk bij het brugrestaurant A4 geladen naar 74%, wat plotseling een acceptabele 88km was (heb niet gekeken hoeveel kWh erin is gegaan...).
Ik snellaad erg regelmatig en ik ben dit nog niet tegengekomen, dus vandaar dat ik afvroeg of het met het langzaamladen te maken kon hebben.
Eerst aanschaf nu ik mijn loon binnen heb, is een android tablet voor CanZE. Ik kan er dan niets aan doen, maar dan weet ik iig waar ik aan toe ben (aangenomen dat de CanZE dit zou hebben opgepikt).