Ervaringen na 4 weken Renault KADJAR 110 Dci EDC Bose
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 20 aug 2017 11:59
- Actief als: particulier
Ervaringen na 4 weken Renault KADJAR 110 Dci EDC Bose
4 weken verder wat zijn mijn ervaringen:
positief
--de automaat en het rijden.
--sturen en wegligging c.q. het rijcomfort.
--Groot bereik , actieradius is met een diesel ongeveer 1100 km
--kofferbak ruimte en neerklappen van de achterbank
--de voorstoelen instel mogelijkheden en zitcomfort
--LED verlichting goed zicht en ver vooruit.
--Groot licht assistent werkt goed
negatief
--gordel bij het uitstappen blijft hangen en komt tussen de deur
--niet alle schakelaars zijn verlicht in het interior
--navigatie instellingen zoals de schaal van de kaart en stem begeleiding reageert te laat.
--geen ACC adaptive cruise control helaas alleen precrash-systeem
--Bose geluid installatie valt erg tegen
--Stop en Go is in combinatie met EDC niet prettig bij het wegrijden
--verbinding vaak weg van DAB en navigatie
--cruise control plaatsing knop rechts en op het stuur
--bestuurder zit vrij snel met linker knie tegen deur greep aan
--de sleutel is echt een groot lomp apparaat en erg onhandig in combinatie met je huis sleutels
positief
--de automaat en het rijden.
--sturen en wegligging c.q. het rijcomfort.
--Groot bereik , actieradius is met een diesel ongeveer 1100 km
--kofferbak ruimte en neerklappen van de achterbank
--de voorstoelen instel mogelijkheden en zitcomfort
--LED verlichting goed zicht en ver vooruit.
--Groot licht assistent werkt goed
negatief
--gordel bij het uitstappen blijft hangen en komt tussen de deur
--niet alle schakelaars zijn verlicht in het interior
--navigatie instellingen zoals de schaal van de kaart en stem begeleiding reageert te laat.
--geen ACC adaptive cruise control helaas alleen precrash-systeem
--Bose geluid installatie valt erg tegen
--Stop en Go is in combinatie met EDC niet prettig bij het wegrijden
--verbinding vaak weg van DAB en navigatie
--cruise control plaatsing knop rechts en op het stuur
--bestuurder zit vrij snel met linker knie tegen deur greep aan
--de sleutel is echt een groot lomp apparaat en erg onhandig in combinatie met je huis sleutels
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 apr 2016 22:38
Re: Ervaringen na 4 weken Renault KADJAR 110 Dci EDC Bose
Beste Redkad,
Ik heb, denk ik, dezelfde Kadear besteld, wordt overigens ergens en maart verwacht, maar ik heb nog niet proefgereden in de automaat. Ik vroeg me af wat je niet prettig vindt aan het start-stop systeem.
Wat betreft je verbruik, wat is je rijgedrag, ben je een snelweg racer of meer een rustige rijder...?
Nu rijd ik een Peugeot 508 sw, veel snelweg, verbruik ongeveer 1:19 diesel. Ongeveer 12--1300 km op een tank.
Alvast dank voor je reactie.
Ik heb, denk ik, dezelfde Kadear besteld, wordt overigens ergens en maart verwacht, maar ik heb nog niet proefgereden in de automaat. Ik vroeg me af wat je niet prettig vindt aan het start-stop systeem.
Wat betreft je verbruik, wat is je rijgedrag, ben je een snelweg racer of meer een rustige rijder...?
Nu rijd ik een Peugeot 508 sw, veel snelweg, verbruik ongeveer 1:19 diesel. Ongeveer 12--1300 km op een tank.
Alvast dank voor je reactie.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Stop an go icm edc moet je beetje vooruitzien zijn. Als je de remkracht vermindert start hij al. Als je dat zo doet heb je minder dat rare gevoel van die 'startklop'.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 jan 2020 17:51
- Contacteer:
Uit interesse :
Als na de Stop de Go hoort te komen en de motor start moet je dan even wachten tot je de auto hoort/voelt schakelen om
de niet prettige 'Startklop' te vermijden ?
Als na de Stop de Go hoort te komen en de motor start moet je dan even wachten tot je de auto hoort/voelt schakelen om
de niet prettige 'Startklop' te vermijden ?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, heel heel even... is gewoon worden. Ben er zelf wel niet gek van. Ik betwijfel of dat allemaal zo goed is voor de mechaniek op lange termijn. Steeds stilvallen en terug starten...
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 12:14
Wat bedoel je met plaatsing cruise control en knop?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 20 aug 2017 11:59
Cruise control , eerst de knop op midden console aanzetten en dan naar de knoppen op het stuur.
Ook is mij opgevallen dat de automatische ruitenwisser bij regen te laat reageert.
Ook is mij opgevallen dat de automatische ruitenwisser bij regen te laat reageert.
Hide post links |
-
- lid
Als je de knop hebt aangezet van de cc dan gebruik je toch alleen de knoppen op t stuur? En die kun je op de tast vinden na een dag rijden...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 10 jun 2019 12:55
Ik heb dezelfde uitvoering besteld als redcat en ook vooraf proefgereden met een zelfde uitvoering. Wat betreft stop/start ben ik nu al 180.000 km op weg met een Audi A3. Het is gewenning om met dit systeem te rijden. Ik anticipeer op de situatie door even voordat je kunt gaan rijden (voorgangers gaan optrekken, het stoplicht gaat bijna op groen) de rempedaal iets te laten opkomen. Je zult merken dat de motor dan aanslaat. Zodoende rijd je gelijk weg als het mogelijk is. Alternatief is om stop/start uit te schakelen. Mijn echtgenote had er aanvankelijk ook problemen mee maar is inmiddels volledig gewend.
Verder rijd ik vooral rustig en dus is een snelle reactie niet aan mij besteed. Zie voor het gebruik van mijn huidige A3 http://www.autoweek.nl/verbruik/5586/au ... vance-2012
De gordel is geen typisch Renault probleem. Ook bij de Audi blijft de gordel regelmatig "hangen" als deze bovenin gedraaid wordt bij het uitstappen. M.i. een probleem dat ligt aan het terug geleiden van de gordel. Even snel eruit stappen zal bij meerde type auto's hetzelfde resultaat (draaiende gordel) opleveren.
De sleutel is idd geen voorbeeld van een goede oplossing. Ik meende te begrijpen dat je de sleutel niet hoeft te gebruiken en er de mogelijkheid is om te openen en sluiten met een knopje op de handgreep. Is dat niet zo?
Wat betreft de autoradio en DAB kijk ik op. Heb er tijdens de proefrit (1 vol uur) geen enkele keer last van gehad. Kenmerkend voor DAB is wel dat, anders dan bij de "gewone" FM, als de zendersterkte slecht wordt deze radio geen slechter geluid geeft maar gelijk helemaal uitvalt. Wellicht heeft het dus met de zenderdekking te maken. De dekking van DAB en DAB+ zou de komende tijd beter en uitgebreider worden zodat dit niet meer voorkomt.
Adaptieve cruisecontrol is aan mij niet besteed, dus zal ik niet missen. Terecht aandachtspunt is wel alle knoppen etc. die ook voor mij tijdens de proefrit niet altijd een logische plaats hadden. Net als bij de Audi zal dit voor mij vanzelf wennen.
Aangezien de grootste wens een goede/betere/hogere zitpositie is heb ik voor deze auto gekozen. De tijd zal leren of ik de beste keuze heb gemaakt. Voor nu, denk ik van wel
Jullie ook veel rijplezier.
Verder rijd ik vooral rustig en dus is een snelle reactie niet aan mij besteed. Zie voor het gebruik van mijn huidige A3 http://www.autoweek.nl/verbruik/5586/au ... vance-2012
De gordel is geen typisch Renault probleem. Ook bij de Audi blijft de gordel regelmatig "hangen" als deze bovenin gedraaid wordt bij het uitstappen. M.i. een probleem dat ligt aan het terug geleiden van de gordel. Even snel eruit stappen zal bij meerde type auto's hetzelfde resultaat (draaiende gordel) opleveren.
De sleutel is idd geen voorbeeld van een goede oplossing. Ik meende te begrijpen dat je de sleutel niet hoeft te gebruiken en er de mogelijkheid is om te openen en sluiten met een knopje op de handgreep. Is dat niet zo?
Wat betreft de autoradio en DAB kijk ik op. Heb er tijdens de proefrit (1 vol uur) geen enkele keer last van gehad. Kenmerkend voor DAB is wel dat, anders dan bij de "gewone" FM, als de zendersterkte slecht wordt deze radio geen slechter geluid geeft maar gelijk helemaal uitvalt. Wellicht heeft het dus met de zenderdekking te maken. De dekking van DAB en DAB+ zou de komende tijd beter en uitgebreider worden zodat dit niet meer voorkomt.
Adaptieve cruisecontrol is aan mij niet besteed, dus zal ik niet missen. Terecht aandachtspunt is wel alle knoppen etc. die ook voor mij tijdens de proefrit niet altijd een logische plaats hadden. Net als bij de Audi zal dit voor mij vanzelf wennen.
Aangezien de grootste wens een goede/betere/hogere zitpositie is heb ik voor deze auto gekozen. De tijd zal leren of ik de beste keuze heb gemaakt. Voor nu, denk ik van wel

Hide post links |
-
- lid
De sleutel hoef je inderdaad niet te gebruiken, kun je in je zak houden. Je sleutelbos eraan hangen heb ik nog nooit gedaan, altijd apart en dat wen je je vanzelf aan. Knopje indrukken op de handgreep is voldoende om te sluiten. Zomaar weglopen is vervangen hierdoor, had met storingsgevoeligheid te maken dus mooi opgelost zo.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 10 jun 2019 12:55
Dankjewel larsdijkstra, had ik het dus goed begrepen. Dat maakt het formaat van de sleutel voor mij een stuk minder bezwaarlijk 

Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 14 apr 2018 11:40
Je moet alleen niet even snel uitstappen voor iets en je jas met sleutel in de auto laten liggen en de deur afsluiten. Dan heb je een groot probleem.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 26 jun 2016 12:14
wagen sluit niet als de sleutelkaart erin ligt hoor 

Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 14 apr 2018 11:40
Ook niet als je de motor uit zet en het knopje op de deurklink indrukt? Het blijft een Renault hè......
De dealer waarschuwde daar bij de proefrit wel voor eigenlijk. Misschien wist hij het ook niet zeker.
De dealer waarschuwde daar bij de proefrit wel voor eigenlijk. Misschien wist hij het ook niet zeker.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 26 jun 2016 12:14
tweede dag dat we de auto hadden kreeg mijn vrouw hem niet gesloten,na ff nadenken viel onze nikkel.
Haar handtas stond op de achterbank met de tweede sleutelkaart erin.
Haar handtas stond op de achterbank met de tweede sleutelkaart erin.

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wees gerust, de wagen sluit niet met de kaart erin. Net als je de motor niet direct kan uitzetten als de kaart afwezig is (bvb vrouw stapt uit met kaart in handtas). Die handenvrije kaarten staan echt wel op punt hoor. 15 jaar geleden waren er wel enkele probs mee. Maar nu is een sleutel met sleutelbos echt wel jaren 90 geworden lol.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut