Banden megane I op Megane II

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Jorisg
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 jan 2016 10:00
Actief als: particulier

Banden megane I op Megane II

Bericht door Jorisg »

Heren, ik ben nieuw hier op het Forum, mijn vriendin heeft een Megan Cabrio type II en ik heb een Grand Espace voor het vervoeren van de familie :-) Ik heb een vraagje over de banden, mijn vriendin had hiervoor een Megane Cabrio type I en heeft hiervan nog de winterbanden op stalen velgen liggen (15 inch) zullen deze ook passen op haar huidige Megane Type II (heeft een 2.0 liter motor) Veel dank voor jullie hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 28 apr 2023 19:21

Re: Banden megane I op Megane II

Bericht door Hans C »

Een Megane 2 CC heeft standaard een sportonderstel, bij mij met 17'. Ik had van mijn vorige SAAB ook nog winterbanden, en toen we die op 15' staal legden voor de CC bleken de wielen vooraan aan te lopen bij standaard staal van een sloop Megane.
Ik ben speciaal even naar buiten gelopen om te kijken en er ligt bij mij nu 195/60R16 van Michelin onder als winterband.
Maar er is wel een Dacia velg die past heb ik gehoord in de garage, maar het is nipt, heel nipt. Je zou het eens kunnen vragen in de garage en eventueel eens een paar Dacia velgen kunnen proberen.
Zelf zou ik het niet doen, en de 15' in de verkoop smijten en gaan voor 16';
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Bericht door Harm »

Op de cabrio 2.0 zijn alleen de bandenmaten 205/55R16 en 205/50R17 geleverd. Voor het weggedrag van je auto zou ik het bij die maten houden. Op de cabrio 1.6 16V en dan de meest eenvoudige Authentique versie zijn wel 195/65R15 banden geleverd, maar dat is nog altijd een andere maat vermoedelijk dan van de Megane 1, want daar zaten 185 / ??/15 banden onder. En dat is echt te smal voor de Megane II.

Ik deel het advies van Hans: zet de Megane 1 winterbanden in de verkoop en scoor een setje voor de Megane II in 205/55R16 en 205/50R17. Op dit forum of op marktplaats zie je ze genoeg.

Ikzelf rij op 205/50R17 zomerbanden en op 205/55R16 winterbanden. Om twee redenen: de 16 inch banden zijn een stuk goedkoper dan de dure 17 inchers. En mocht je sneeuwkettingen willen monteren dan gaat dat beter om de 16 inch velgen dan om de 17 inch, maar dat is natuurlijk alleen van toepassing als je er mee op wintersport gaat.

Succes! groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 28 apr 2023 19:21

Bericht door Hans C »

Je hebt een overschot aan gelijk Harm, maar 195/60-16 voldoet ook hoor. En vooral minder hard, nu topic starter heeft nu een aantal opties, en daar moet hijzelf een keuze uit maken. Van 15' Dacia, naar 205/50-17.
Wel erg stil van zijn kant ........
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community