Overtuigen of niet?

Plaats reactie

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Overtuigen of niet?

Bericht door BB-One »

Dit item wordt misschien een beetje een klaagzang...
Afgelopen weekend een gezellige bijeenkomst, nieuwjaar etc. Tijdens het gesprek kwam het onderwerp (zoals zo vaak) op mijn elektrische auto en natuurlijk de belangrijkste vraag "hoeveel kilometer kan je er mee rijden". Na mijn antwoord "och er staat nu al ruim 25.000 km op de teller maar er zijn ook al mensen die meer dan 50.000 km hebben gereden" moest ik toch de eigenlijke vraag beantwoorden, wat is het rijbereik. Rustig uitgelegd wat het is, maar zoals altijd krijg je dan de opmerking "Nou dat gaat voor mij nooit werken."
Zelfs als ik daar dan op reageer nou dan is een elektrische auto niets voor jou, maar voor mij werkt het wel, is de discussie blijkbaar nog niet klaar, men begint allerlei redenen aan te geven waarom het beperkte rijbereik niet zou kunnen en dat de accu's niet lang mee gaan etc etc

Waarop ik weer rustig zeg: He je bent niet verplicht om in een elektrische auto te rijden? Kies wat voor jou het beste/leukste/handigste is.
Maar toch blijft men alle (waan?) ideeën aandragen waarom een elektrische auto niets kan zijn. Wat mij dan uiteindelijk het gevoel geeft dat ik een roepende in de woestijn ben, terwijl van alle nadelen die men opnoemt ik totaal geen last heb én ik totaal niet de behoefte heb om mensen te overtuigen.
Kortom:
Ik heb het gevoel dat men eigenlijk wel overtuigd wil worden van het nut van een elektrische auto maar het eigenlijk niet durft toe te geven en dat men daarom maar argumenten blijft aandragen waarom het voor hen niet zou werken.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Re: Overtuigen of niet?

Bericht door PieterZoe »

Mijn antwoord is altijd dat je bij een elektrische auto kijkt naar het bereik per rit. En dat je een elektrische auto bij het parkeren altijd aan een laadpaal hangt, zodat je daarna weer het volledige bereik hebt voor de volgende rit.

Dat antwoord is meestal al heel acceptabel. Degene die nog meer willen weten, geef dan altijd mijn standaard voorbeeld:
- ik woon in Amsterdam en heb een afspraak in Rotterdam (80km). Uurtje afspraak plus koffie. Accu weer vol
- Dan van Rotterdam naar Amersfoort (79km). Idem, na goed uurtje weer vol.
- Even via family in Utrecht (25km, niet eens laden) om bij te kletsen
- Dan naar terug naar Amsterdam, aan mijn thuislaadpaal
- Hapje eten en daarna sportwedstrijd in Alkmaar (op-en-neer 60km)

Totale kms op een dag: 289. Probleemloos, zonder enige vertraging

Dan komt er in een keer een smile op de gezichten van je publiek en wordt het een leuk gesprek. Dan leg ik altijd graag uit waarom de Zoe zo'n fijne auto is (laden op 11kw bij publieke palen) en dat je op lange ritten altijd nog even kunt snelladen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Contacteer:

Bericht door Smartrix-Zoe »

Bij opmerkingen zoals dat de accu snel degradeert enz. begin ik.
Hoe snel degradeert jouw olie?
Hoe snel degradeert jouw remschijven?
Hoe snel degradeert jouw remblokken?
Hoe snel degradeert jouw uitlaat?
Hoe snel degradeert jouw startmotor?
Hoe snel degradeert jouw koppelingsplaten?
Hoe snel degradeert jouw versnellingsbak?
Hoe snel degradeert jouw bougies?
Hoe snel degradeert jouw oliefilter?
Hoe snel degradeert jouw olie?
Hoe snel degradeert jouw aantal pk's?

Verder ook het verhaal van Pieterzoe kan ik onderschrijven.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Het is van belang onderscheid te maken tussen reëele tegenwerpingen en twijfel, en gewoon niet willen.

De lakmoesproef is deze: "Waarom moeten AL die elektrische auto's nou zo lelijk zijn? Ja, OK, een Tesla S, die zou ik wel willen hebben". Met deze, meestal iets te gezette heren, hoef je de discussie niet mee aan te gaan.

Het range argument wordt tot op het bot uitgemolken door beide categoriën (logisch, het is letterlijk nog het enige openstaande argument), maar de "openheid" voor bovenstaande antwoorden verschilt uiteraard.

Ik ben er altijd vrij simpel in: Ik heb nog nooit van iemand die elektrisch rijdt het range argument gehoord, nooit. Zelf voel ik me nooit beperkt, en heb in die ruime twee jaar dat ik de Zoe heb twee keer een "vochtig bilnaad" moment gehad. Lekker boeien. Daarmee zeg ik niet dat iemand die 60.000 km per jaar rijdt altijd beter af is met een EV.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

BB-One schreef:Zelfs als ik daar dan op reageer nou dan is een elektrische auto niets voor jou, maar voor mij werkt het wel, is de discussie blijkbaar nog niet klaar, men begint allerlei redenen aan te geven waarom het beperkte rijbereik niet zou kunnen en dat de accu's niet lang mee gaan etc etc
Maar toch blijft men alle (waan?) ideeën aandragen waarom een elektrische auto niets kan zijn. Wat mij dan uiteindelijk het gevoel geeft dat ik een roepende in de woestijn ben, terwijl van alle nadelen die men opnoemt ik totaal geen last heb én ik totaal niet de behoefte heb om mensen te overtuigen.
Kortom:
Ik heb het gevoel dat men eigenlijk wel overtuigd wil worden van het nut van een elektrische auto maar het eigenlijk niet durft toe te geven en dat men daarom maar argumenten blijft aandragen waarom het voor hen niet zou werken.

Hoe gaan jullie daar mee om?
Je hebt twee elementen in zo'n discussie.
  • Elektrisch rijden is een statement (milieu, lawaai, uitstoot, ...) dat ingaat tegen wat de man/vrouw die voor je staat zelf doet. Die heeft bijna steeds de reactie de eigen keuze te willen verantwoorden. Dat gebeurt meestal door elektrisch rijden negatief voor te stellen , bijvoorbeeld door te wijzen op de (vermeende) nadelen van EVs. De klassiekers zijn: prijs, laad- en batterijproblemen en autonomie. In een uitzonderlijk geval ontkent men dat de milieu-impact van een EV lager is dan die van een ICE. Heel vaak wordt volgehouden dat, in de eigen situatie, elektrisch rijden geen haalbare optie is.
    Het is dus een verdoken excuus omdat zij die milieu-keuze nog niet gemaakt hebben: "daar hebben ze wel goede redenen voor". In die zin is foutieve informatie waarin de milieuvriendelijkheid van EVs wordt bestreden, zo efficiënt. Het in twijfel trekken dat emissie en energieverbruik van een EV over all lager liggen dan van een ICE, werkt. Hoe meer mist hoe meer dergelijke lieden het argument kunnen gebruiken. Daar kan je met een mondeling rekenvoorbeeld niet tegenop.
  • Het tweede is dat mensen niet kunnen bevatten dat het kan. Volgens de vaste overtuiging is elektrisch rijden niet praktisch, te duur enz... Als je dan aangeeft dat het wel kan, dat het hooguit af en toe een extra pauze betekent, treedt er een cognitieve dissonantie op in de hersenen: men wordt geconfronteerd met een werkelijkheid die ingaat tegen hetgeen waar men zelf van overtuigd is.
    Ik zei laatst nog tegen iemand die beweerde dat elektrisch rijden niet kon: "Ik sta hier toch met mijn Zoe op 135 km van thuis"
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jsj
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20

Bericht door Jsj »

Ik krijg altijd die neigingen van dit soort plaatjes op social media..

En dan probeer ik het ook nog maar er is altijd een bepaalde groep die het niet wil of kan snappen

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01

Bericht door Nivve »

Ik merk dat mensen überhaupt van status quo houden. Zie je uiteindelijk overal, terwijl ik er zelf allergisch voor ben. Het is niet eens zozeer een 'Welke is beter' discussie die ik aanga als een 'probeer eens wat nieuws en breng alle (!) alternatieven eens in kaart'. Ik heb zo'n idee dat dat het probleem is.
Nu helpt het overigens niet dat ik tot nu toe nog maar 1 keer een reclame voor een EV (Leaf) heb mogen zien/horen. Ik heb zo'n idee dat iets pas wordt overwogen als er reclame voor wordt gemaakt (omdat het dan een 'algemeen geaccepteerde' optie is?)

De ervaring werkt overigens zo veel beter. Range is altijd een issue in gesprekken, want 'die reis naar frankrijk die ooit nog eens komt' (stomme confirmation bias...)
Echter neem je opeens twee mensen mee naar groningen (3x snelladen, toen reed ik alles nog ongemerkt op climate control), dan is opeens de eerste reactie na de rit: "Die pauze elke keer, eigenlijk wel lekker ontspannen trip zo" :shock:
Ik bang dat ze het een ramp vonden dat we zo lang onderweg waren... zien ze van zichzelf al in wat ik anderen in discussies altijd duidelijk probeer te maken :pray:

Het geld aspect van de discussie heb ik overigens geen last van. Als starter rij ik voor 12,5k ook gewoon volledig elektrisch en heb ik nog de goedkopere opties (2ehands miev/leaf) achter me gelaten met deze aanschaf. Nog niemand tegengekomen (behalve armere starters) die dan nog met het argument durven komen dat het te duur is.

Ik heb overigens geen social media, dus van de 'het staat op internet en ik ben het ermee eens, dus het is waar!' heb ik gelukkig geen last :fp:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

Wat betreft range, zeg ik vaak zoiets als: "Hoezo beperkte range? Ben al 2x ermee naar Zwitserland geweest, en laatste vakantie naar Noorwegen, totaal 4400km, geen probleem."
En in Nederland is het zo-wie-zo geen probleem, want hier staan overal snellaadstations.

"Na 2 uur rijden moet ik toch stoppen, want dan heb ik honger. Half uurtje laden tijden het eten, en je kan weer verder."

of: "Ik rijd elke morgen van huis weg met een volle 'tank'. Kun jij thuis tanken?"

"Ik tank altijd groene stroom. En zelf al ZOU een elektrische auto op kolenstroom rijden, dan NOG is de totale uitstoot veel lager vergeleken met fossiel."

"Thuis laad ik 'm altijd op met stroom van mijn eigen zonnepanelen."

"Hoge aanschaf? Ik heb uitgerekend wat alles kost na 4 jaar, en dan blijkt voor mij elektrisch rijden minimaal 100 euro per maand goedkoper te zijn dan fossiel rijden! Wie is er nu gek?"

"Ik ben bij het stoplicht altijd als eerste weg."

"Bij vorst: gewoon instappen, warmtepomp aan, en je hebt DIRECT warme lucht, en geen beslagen ruiten. Ideaal!"
"Geen gepruttel, of wachten tot je motor warm is, gelijk vol gas weg!"

"Hè, rijdt jij nog met dinosauriërs in je tank? :lol: "

Maar houdt de volgende uitspraak (die beweerd wordt van Gandhi te zijn) altijd in je achterhoofd:
Gandhi schreef:First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
Ik denk dat we nu in de een na laatste fase zitten.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Als ik in een plagerige bui ben.....
Hoeveel kolen moet je nou in zo'n auto scheppen?
Kan dat dan niet in brand vliegen?
Ik heb gehoord dat dat met aanrijdingen tot vreselijke branden kan leiden
Hoe snel kun jij nou opladen?
Ik heb gehoord dat dat spul vreselijk kankerverwekkend is
Zit in die van jou nou wel of geen sjoemelsoftware?
Waarom trilt dat zo?
Waarom gaat nou gewoon door bij het stoplicht?
Zal wel veel onderhoud kosten zeker, zo met al die langs elkaar schurende stukken metaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Allemaal heel herkenbaar.
"Hoe lang staat je auto stil per dag ?" In die tijd kan je laden zonder er naar om te kijken mits er een laadpaal staat. De laadpauzes om de ca. 100 km dwingen je juist om een relaxte reis te geven. "Reisen statt Rasen" zegt men in Duitsland.
Ook heel verbazend in het kolenstroom argument, de aanname dat benzine en diesel uit de lucht komen vallen.
Er gaat heel wat energie in zitten om van olie brandstof te maken en te transporteren naar een pomp.
Neem je alles mee dan geeft een 100% elektrische auto nog altijd 50% minder CO2 over zijn levensduur t.o.v. een ICE.
Maar net zoals motorrijden, zal je niet iedereen kunnen overtuigen wat anders is als men gewend is.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Het is wel een psychologisch onderzoek waard, hoe vaak dat kolencentrale argument wordt gehanteerd. Onlangs nog in een column in Autoweek door de voormalig directeur NL van BMW, je zou denken toch geen onderontwikkeld mens.
Over de uitspraak van Gandhi: die herken ik en begin langzaam te denken dat we in de een na laatste fase geraken. Aangezien de ICE zijn voorrechten kwijt raakt en de EV blijft "profiteren", merk je in gesprekken en op de weg soms al een jaloezie en achterhoede "gevecht" ontstaan.
Als je wel eens naar Mindf*ck hebt gekeken weet je hoe dat werkt metreclame; die info die overal opduikt wordt onbedoeld opgeslagen en doet je kijken en kiezen voor dat artikel. Geen reclame betekent idd dat je klanten mist, of je moet anderen reclame laten maken voor je product, kijk naar Tesla.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48

Bericht door BB-One »

haha de argumenten en het weerwoord had ik al, nu heb ik er heel wat meer, waarvoor dank! Maar ik denk dat de uitspraak van Gandhi inderdaad de spijker op de kop slaat. Maar wat mij betreft blijft iedereen lekker in zijn ICE rijden, ik weet wel wat ik leuker/fijner vind.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid
Laatste bezoek: 09 feb 2018 22:50

Bericht door landfort »

Goed en leuk om de reacties van andere EV rijders te lezen.

Wij hebben dus net de Zoe en ik krijg vaak de opmerking: oh... maar als die leeg is kan je nog op benzine rijden (nee dus, het is een EV geen hybride). Vervolgens komt dan de vraag: maar wat doe je dan als die leeg is? Tanken, voordat die leeg is, net zoals jij doet. Dan is het dus even stil
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Laatste bezoek: 17 jun 2019 16:45

Bericht door Z.E.Paulus »

Veel mensen hebben vaak heel veel, in mijn ogen onzinnige vooroordelen als het gaat om elektrisch autorijden... :naughty:
Ik noem, veel te weinig actieradius, te korte levensduur van de accu's, geen echte rij-beleving door het ontbreken van motorgeluid?? :think:, gevaarlijk voor voetgangers??, accu's opladen duurt veel te lang en ga zo nog maar even door...
Maar ook de gerenommeerde autobladen schrijven vaak niet heel lovend over elektrische auto's, iets dat heel jammer is, want die "bevestigen" daarmee de zogenaamde "nadelen" die alle bevooroordeelden al in hun hoofd hadden...
Maar goed, laat ze maar lekker denken wat ze willen, hoe onzinnig die gedachtes ook zijn, wij (Zoe)forumleden weten gelukkig wel beter... :wink:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

larsdijkstra 16v
lid
lid
Laatste bezoek: 30 mei 2025 22:10

Bericht door larsdijkstra 16v »

@Z.E.Paulus: als iemand oa vind dat de rijbeleving ontbreekt door ontbreken motorgeluid, dan is dat voor hem toch een geldig nadeel? :think: die moet je dan respecteren, net zoals hij/zij jouw mening moet respecteren :wink: mensen die wat meer met het klassieke autorijden hebben kunnen dit als nadeel zien, ik snap dat wel. Electrisch rijden is anders, dat is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Laatste bezoek: 17 jun 2019 16:45

Bericht door Z.E.Paulus »

@larsdijkstra 16v, de vraag in deze is of ik iemand zou willen overtuigen of niet, als het gaat om het wel of niet elektrisch auto willen rijden...
Niet dus in mijn geval, omdat naar mijn mening de meeste mensen toch overlopen van de vooroordelen als het gaat om elektrisch autorijden... (En dat dus vaak allemaal zonder ook maar ooit één meter in een elektrische auto te hebben gereden... :think: )
Als het gaat om motorgeluid, dan wordt dat vaak als een gemis gezien bij een elektrische auto, terwijl ik juist die rust in de cabine heerlijk vind, mijn rijplezier haal ik dus duidelijk niet (meer) uit het geluid van een ronkende motor, maar des te meer uit de souplesse waarmee een elektrische auto zich voortbeweegt over de weg...
Maar je hebt gelijk als je stelt, ieder zijn ding, de één wil motorgeluid, de ander niet... :D
Ik geniet liever van een goed stukje muziek in de auto, zonder op de achtergrond de constante brom van een verbrandingsmotor... :dance:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Het motorgeluid of trillingen is een lastige. Aan de ene kant snap ik dat het normaal onderdeel was van autorijden. Maar vroegah was een paardengeur ook onderdeel van transport, missen we nu toch ook niet?

Ik laat mensen meest maar in hun mening over motorgeluid omdat het zo subjectief is, maar vind het toch wel bizar hoe mensen zo gehecht kunnen raken aan een nadeel (trillingen en een brommend geluid is niet echt een positieve eigenschap bij elk ander product) :think:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jsj
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20

Bericht door Jsj »

Het motorgeluid en beleving is een lastige en ik snap je argumenten over de rust in de cabine maar ook dat is relatief.

EV rijders overdrijven wellicht ook wel wat over trillingen en lawaai ? Ik heb daar bij onze ICE geen last van in ieder geval.

Sterker nog.. Ik kan in onze Focus Wagon op benzine van 2013 de kinderen moeiteloos verstaan @100 km/h. Bij de Zoe is dat al lastig.. Er is veel rijwind, slechte isolatie. De Focus is echt een stuk stiller van binnen.

De motor van de Focus hoor ik alleen bij stevig doortrekken maar op de autoweg of snelweg hoor ik echt niks. Tevens is de geluidinstallatie van de Focus veel beter dus het genieten van muziek is geen probleem.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op de Zoe maar er zijn meer fijne en goede auto's ( op dinosap :fp: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

larsdijkstra 16v
lid
lid
Laatste bezoek: 30 mei 2025 22:10

Bericht door larsdijkstra 16v »

trillingen en brommend geluid is juist een voordeel en voorwaarde in mijn originele 19 16v.... :wink: heerlijk!

Afbeelding
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

@jsj: Dat ligt inderdaad ook natuurlijk aan de auto. Mijn alternatief is de Suzuki Alto van mijn vriendin wat nu niet echt een geisoleerde bak is.
Overigens is de zoe een stuk stiller dan de laatste generatie corsa van mijn broer (benzine) en dezelfde corsa van een vriend (diesel), wat wel dezelfde categorie is (al is de diesel weer een stuk erger qua geluid).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Nog even over dat kolen stripje: http://nos.nl/artikel/2080280-tien-proc ... ekker.html laatste alinea's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

en (nog grappiger)... wat er gebeurt met laden tijdens een periode van vorst
http://nos.nl/artikel/2081576-elektrisc ... -accu.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur

Bericht door HarmOtten »

Haha, die kruik op de neus van de Zoe! :lol:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Even bij Daf55 langsgaan Harm. Dat is geen ZOE maar een Golf GTE.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Een sjoemelplug gebruikt?

Niet dat ik nou KOLEN op het vuur wil gooien?

Sorry, te veel open doelen ;-)

Heeft één van ons een vastgevroren plug gehad? In de tijd dat de Zoe op de markt is hier?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

Never ever. Alleen deuren die wat lastig open gaan. Maar dankzij de voorverwarming is dat probleem altijd prima te voorkomen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Plug niet, maar dekseltje wel.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur

Bericht door HarmOtten »

Ach, ik heb weer met m'n neus zitten kijken, tis inderdaad geen Zoe :?.
Maar tot nu toe geen bevroren neus gehad :), wel rode neuzen...

Maar we dwalen af :wink:.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thomas84
lid
lid
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52

Bericht door Thomas84 »

Vriend van me stond gisteren ook vast met zijn Golf GTE. Stekker zat muurvast... Stom dat ze daar geen tracing op zetten dan voorkom je dat t vast kan vriezen. Je kan de auto voorverwarmen zodat je in een warme ontdooide auto weg kan rijden maar de stekker wordt vergeten.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community