Overtuigen of niet?

Plaats reactie

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Actief als: particulier

Overtuigen of niet?

Bericht door BB-One »

Dit item wordt misschien een beetje een klaagzang...
Afgelopen weekend een gezellige bijeenkomst, nieuwjaar etc. Tijdens het gesprek kwam het onderwerp (zoals zo vaak) op mijn elektrische auto en natuurlijk de belangrijkste vraag "hoeveel kilometer kan je er mee rijden". Na mijn antwoord "och er staat nu al ruim 25.000 km op de teller maar er zijn ook al mensen die meer dan 50.000 km hebben gereden" moest ik toch de eigenlijke vraag beantwoorden, wat is het rijbereik. Rustig uitgelegd wat het is, maar zoals altijd krijg je dan de opmerking "Nou dat gaat voor mij nooit werken."
Zelfs als ik daar dan op reageer nou dan is een elektrische auto niets voor jou, maar voor mij werkt het wel, is de discussie blijkbaar nog niet klaar, men begint allerlei redenen aan te geven waarom het beperkte rijbereik niet zou kunnen en dat de accu's niet lang mee gaan etc etc

Waarop ik weer rustig zeg: He je bent niet verplicht om in een elektrische auto te rijden? Kies wat voor jou het beste/leukste/handigste is.
Maar toch blijft men alle (waan?) ideeën aandragen waarom een elektrische auto niets kan zijn. Wat mij dan uiteindelijk het gevoel geeft dat ik een roepende in de woestijn ben, terwijl van alle nadelen die men opnoemt ik totaal geen last heb én ik totaal niet de behoefte heb om mensen te overtuigen.
Kortom:
Ik heb het gevoel dat men eigenlijk wel overtuigd wil worden van het nut van een elektrische auto maar het eigenlijk niet durft toe te geven en dat men daarom maar argumenten blijft aandragen waarom het voor hen niet zou werken.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Re: Overtuigen of niet?

Bericht door PieterZoe »

Mijn antwoord is altijd dat je bij een elektrische auto kijkt naar het bereik per rit. En dat je een elektrische auto bij het parkeren altijd aan een laadpaal hangt, zodat je daarna weer het volledige bereik hebt voor de volgende rit.

Dat antwoord is meestal al heel acceptabel. Degene die nog meer willen weten, geef dan altijd mijn standaard voorbeeld:
- ik woon in Amsterdam en heb een afspraak in Rotterdam (80km). Uurtje afspraak plus koffie. Accu weer vol
- Dan van Rotterdam naar Amersfoort (79km). Idem, na goed uurtje weer vol.
- Even via family in Utrecht (25km, niet eens laden) om bij te kletsen
- Dan naar terug naar Amsterdam, aan mijn thuislaadpaal
- Hapje eten en daarna sportwedstrijd in Alkmaar (op-en-neer 60km)

Totale kms op een dag: 289. Probleemloos, zonder enige vertraging

Dan komt er in een keer een smile op de gezichten van je publiek en wordt het een leuk gesprek. Dan leg ik altijd graag uit waarom de Zoe zo'n fijne auto is (laden op 11kw bij publieke palen) en dat je op lange ritten altijd nog even kunt snelladen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Contacteer:

Re: Overtuigen of niet?

Bericht door Smartrix-Zoe »

Bij opmerkingen zoals dat de accu snel degradeert enz. begin ik.
Hoe snel degradeert jouw olie?
Hoe snel degradeert jouw remschijven?
Hoe snel degrade…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 26 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in