Positief / Negatief
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 dec 2015
- Laatste bezoek: 18 apr 2020 18:01
- Actief als: particulier
- Locatie: helmond
Positief / Negatief
Na een paar weken hier rondsnuffelen valt het op dat veel mensen een behoorlijk negatieve benadering hebben. Afgelopen dagen eens gekeken naar het Duitse Kadjar forum (http://www.kadjar-forum.de/) waar dezelfde punten besproken worden, maar men toch een wat minder zure smaak loslaat, maar toch de minpunten wel benoemt.
Misschien dat we als Nederlanders en liefhebbers van mooie auto's toch eens een voorbeeld kunnen nemen aan onze oosterburen.
Misschien dat we als Nederlanders en liefhebbers van mooie auto's toch eens een voorbeeld kunnen nemen aan onze oosterburen.
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
hikken is wel echt vervelend hoor, en leidt tot negatievisme.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Uw manier van reageren en commentaar geven werkt op mijn zenuwen. Sorry. Het draagt nooit iets bij, niks opbouwends, altijd afbreken.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 08 nov 2015
- Laatste bezoek: 10 jun 2019 12:55
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Beste DHL, als expert vraag ik je: wat is er aan de hand? Ik lees over horten en stoten. De benzineversie alleen? Of ook de diesels? Dan de ingreep vanwege de uitstoot. Los van de vermogensvraag, levert die ook motorische problemen? En, is dit algemeen of komt het voor?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 29 jun 2015
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Positief / Negatief
Ben dus niet de enige.... Stoorde me ook aan de opmerking.DHL schreef:Uw manier van reageren en commentaar geven werkt op mijn zenuwen. Sorry. Het draagt nooit iets bij, niks opbouwends, altijd afbreken.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 29 jun 2015
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Positief / Negatief
.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 14 nov 2015
- Laatste bezoek: 14 apr 2018 11:40
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Het is blijkbaar een beetje van deze tijd dat negativisme hoogtij viert. Helaas niet alleen op een forum als dit, maar kennelijk is het heel gewoon om enorm te klagen en negatief te praten.
Hiermee wil ik die sommigen ervaringen overigens de problemen die sommigen ervaren niet onderschatten hoor.
Hiermee wil ik die sommigen ervaringen overigens de problemen die sommigen ervaren niet onderschatten hoor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Albert, expert is een te grote eer hoor 
Wat is er aan de hand. Met de diesels zijn er geen problemen. Met de TCE 130 hebben een aantal gebruikers hier problemen in die zin dat de motor hort en stoot bij een bepaald toerental en een bepaalde belasting. Hoe erg dit is, kan ik niet inschatten. Wat ik wel weet is dat er duizenden van deze wagens rondrijden en het overgrote merendeel geen klachten heeft. Ik weet dat door mijn goede band met een grote renaultgarage. Op een forum of internet zal je sneller geconfronteerd worden met mensen die een bepaalde klacht hebben. Iemand die tevreden is, zal minder gauw in de pen kruipen. Zelf heb ik een Espace 1.6 TCE die bij het optrekken eens durft in te houden rond de 2400 toeren. Deze week ging ik binnen voor de derde update. Dus Renault neemt die klachten echt wel serieus. In mijn geval lijkt het quasi volledig opgelost. Maar er zullen nog updates komen, ben ik zeker van. Zo ook voor de Kadjar. Alles komt een beetje onder invloed van de (te) strenge emissienormen en de vraag naar veel vermogen uit kleinere motoren en dit aan een zo laag mogelijk verbruik. Mocht chippen toegelaten zijn in Belgie, ik liet de mijne chippen. Idem mocht ik een Kadjar benzine hebben. Als je een goede relatie hebt met je garagehouder en die staat open voor chippen zie ik niet direct in waarom je de garantie zou verliezen.
Renault doet er werkelijk alles aan om de kwaliteit van zijn produkten op niveau te houden. In de periode 2001 tot 2006 hebben ze hierin wel een lesje geleerd.
Kort vermelden, ik heb totaal geen belangen bij Renault en sta evenzeer open voor andere merken. Is dus niet dat Renault heilig is voor me. Alvorens de Espace te kopen ben ik ook gaan kijken bij merken zoals Audi, Kia, Hyundai,... Hier kreeg ik het meeste voor mijn geld. ook de jarenlange goede band die ik heb met de garage speelde hierin een grote rol.
Eerlijksheidshalve vermeld ik dat ik verkoper was in een renaultgarage tot 2008, tot ik ziek werd en niet meer kan werken. We zijn nu 8 jaar later, dus van een 'hersenspoeling' is al lang geen sprake meer en probeer ik in alle objectiviteit aktief te zijn op dit forum, alsook op andere fora...
Waar ik misschien nogal fel op reageer is de toenemende aanvallende houding op diverse fora. Vanuit de anonimiteit van een nickname schrijft men nog al eens zaken die men in een face to face gesprek nooit zou durven. Terwijl we hier allemaal mensen zijn achter die nickname. Wat voor nut heeft het bvb een nieuw lid direct alle aankoopplezier te ontnemen omdat je zelf een probleem hebt?
Dit gezegd zijnde kom ik er niet echt graag meer op terug. Ik denk dat iedereen wel weet wat ik probeer uit te leggen...

Wat is er aan de hand. Met de diesels zijn er geen problemen. Met de TCE 130 hebben een aantal gebruikers hier problemen in die zin dat de motor hort en stoot bij een bepaald toerental en een bepaalde belasting. Hoe erg dit is, kan ik niet inschatten. Wat ik wel weet is dat er duizenden van deze wagens rondrijden en het overgrote merendeel geen klachten heeft. Ik weet dat door mijn goede band met een grote renaultgarage. Op een forum of internet zal je sneller geconfronteerd worden met mensen die een bepaalde klacht hebben. Iemand die tevreden is, zal minder gauw in de pen kruipen. Zelf heb ik een Espace 1.6 TCE die bij het optrekken eens durft in te houden rond de 2400 toeren. Deze week ging ik binnen voor de derde update. Dus Renault neemt die klachten echt wel serieus. In mijn geval lijkt het quasi volledig opgelost. Maar er zullen nog updates komen, ben ik zeker van. Zo ook voor de Kadjar. Alles komt een beetje onder invloed van de (te) strenge emissienormen en de vraag naar veel vermogen uit kleinere motoren en dit aan een zo laag mogelijk verbruik. Mocht chippen toegelaten zijn in Belgie, ik liet de mijne chippen. Idem mocht ik een Kadjar benzine hebben. Als je een goede relatie hebt met je garagehouder en die staat open voor chippen zie ik niet direct in waarom je de garantie zou verliezen.
Renault doet er werkelijk alles aan om de kwaliteit van zijn produkten op niveau te houden. In de periode 2001 tot 2006 hebben ze hierin wel een lesje geleerd.
Kort vermelden, ik heb totaal geen belangen bij Renault en sta evenzeer open voor andere merken. Is dus niet dat Renault heilig is voor me. Alvorens de Espace te kopen ben ik ook gaan kijken bij merken zoals Audi, Kia, Hyundai,... Hier kreeg ik het meeste voor mijn geld. ook de jarenlange goede band die ik heb met de garage speelde hierin een grote rol.
Eerlijksheidshalve vermeld ik dat ik verkoper was in een renaultgarage tot 2008, tot ik ziek werd en niet meer kan werken. We zijn nu 8 jaar later, dus van een 'hersenspoeling' is al lang geen sprake meer en probeer ik in alle objectiviteit aktief te zijn op dit forum, alsook op andere fora...
Waar ik misschien nogal fel op reageer is de toenemende aanvallende houding op diverse fora. Vanuit de anonimiteit van een nickname schrijft men nog al eens zaken die men in een face to face gesprek nooit zou durven. Terwijl we hier allemaal mensen zijn achter die nickname. Wat voor nut heeft het bvb een nieuw lid direct alle aankoopplezier te ontnemen omdat je zelf een probleem hebt?
Dit gezegd zijnde kom ik er niet echt graag meer op terug. Ik denk dat iedereen wel weet wat ik probeer uit te leggen...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 dec 2015
- Laatste bezoek: 18 apr 2020 18:01
- Actief als: particulier
- Locatie: helmond
Re: Positief / Negatief
Chapeau DHL, Thomas84 en Michelvd ! Lang leve het positivisme!! En niet verschuilen achter een nickname....gewoon met open vizier, goede en minder goede zaken bespreekbaar maken. En oplossingen aandragen waar anderen weer wat aan hebben. Thx!
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Verbaant, dit forum gaat over de Kadjar.
Wil je post in een ander forum plaatsen?
(Anders word je nooit expert, en mag je niemand corrigeren)
Wil je post in een ander forum plaatsen?
(Anders word je nooit expert, en mag je niemand corrigeren)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 dec 2015
- Laatste bezoek: 18 apr 2020 18:01
- Actief als: particulier
- Locatie: helmond
Re: Positief / Negatief
Beste Kad in de Jar,
ondanks dat jij daar anders tegen aan kijkt vind ik dat ik behoorlijk on topic blijf.... het gaat over de wijze waarop we naar mooie auto's kijken, in dit geval de Kadjar. En dus niet over andere auto's, anders had ik ook wel in het KIA forum kunnen posten.... gewoon eens iets positiefs zeggen helpt ... ik hoef niemand te corrigeren, ik hoef ook geen expert te worden, maar was onder andere jouw klaagzang beu. Misschien kun je dus ook beter niet reageren, en gewoon eens wat meer positiefs uitstralen, ik weet zeker dat je dat kunt. Als je alles wat je hier op dit forum doet in goede dingen omzet ben je volgens mij van onschatbare waarde namelijk.
Genoeg hierover, den dat het draadje dicht kan....
ondanks dat jij daar anders tegen aan kijkt vind ik dat ik behoorlijk on topic blijf.... het gaat over de wijze waarop we naar mooie auto's kijken, in dit geval de Kadjar. En dus niet over andere auto's, anders had ik ook wel in het KIA forum kunnen posten.... gewoon eens iets positiefs zeggen helpt ... ik hoef niemand te corrigeren, ik hoef ook geen expert te worden, maar was onder andere jouw klaagzang beu. Misschien kun je dus ook beter niet reageren, en gewoon eens wat meer positiefs uitstralen, ik weet zeker dat je dat kunt. Als je alles wat je hier op dit forum doet in goede dingen omzet ben je volgens mij van onschatbare waarde namelijk.
Genoeg hierover, den dat het draadje dicht kan....
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 29 jun 2015
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Positief / Negatief
Kom nog regelmatig op het Passat forum. Een auto die ook zijn gebreken heeft en kent, maar de manier op hoe t hier soms geventileerd wordt kom je daar niet tegen. Wanneer je dan vraagt over hoe of waarom wordt er niet thuis gegeven.
Tuurlijk moet je een probleem kunnen aankaarten of er over kunnen discussiëren, het gaat alleen om de manier hoe dat doet.
Tuurlijk moet je een probleem kunnen aankaarten of er over kunnen discussiëren, het gaat alleen om de manier hoe dat doet.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Voldoende positieve posts van mijn hand over de KJ.
Kijk zelf maar.
Het hikken is volgens RN een producteigenschap.(en heb je het kleurverschil topic al gezien?)
Leg eens uit hoe je dat als privekoper positief moet zien?
Dit forum weerspiegelt de kwaliteit van de RN klantenservice.
Positieve is dat dit alleen maar beter kan worden.
Das best een positieve afsluiter toch?
Het is stom om verse eigenaren in een wak te trappen.
Maar slimme kopers kijken op dit forum voodat ze kopen.
Zie daar de (maatschappelijke) functie van de weerspiegeling in dit forum.
Kijk zelf maar.
Het hikken is volgens RN een producteigenschap.(en heb je het kleurverschil topic al gezien?)
Leg eens uit hoe je dat als privekoper positief moet zien?
Dit forum weerspiegelt de kwaliteit van de RN klantenservice.
Positieve is dat dit alleen maar beter kan worden.
Das best een positieve afsluiter toch?
Het is stom om verse eigenaren in een wak te trappen.
Maar slimme kopers kijken op dit forum voodat ze kopen.
Zie daar de (maatschappelijke) functie van de weerspiegeling in dit forum.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12 nov 2015
- Laatste bezoek: 19 apr 2016 22:38
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Beste mensen, zelf ben ik in afwachting van een rode Bose diesel automaat. Ik verheug me erop en lees op verschillende fora de reacties. Het leuke van een forum is dat er allerlei positieve maar ook negatieve zaken besproken worden. Het lijkt mij juist zo leuk dat je elkaar op goede ideeën kunt brengen. Als voorbeeld het ontbreken van verlichting in het dashboard kastje. Iedereen is het er wel mee eens dat dit wel erg raar is. ( na mijn eerste auto, een citroen 2cv6, in 1982 hadden alle auto's een lichtje....)
Nou kunnen we mopperen, maar daar krijgen we geen licht mee in ons kastje. Wel kunnen elkaar tips geven en puzzelen hoe dit knutselend, met hulp van de gamma, praxis, Conrad of hoe dan ook kunnen oplossen. Dit kan stimulerend werken voor ieder en kan een nadeel toch een voordeel worden, zoals een bekende filosoof ooit gezegd heeft.
Nou kunnen we mopperen, maar daar krijgen we geen licht mee in ons kastje. Wel kunnen elkaar tips geven en puzzelen hoe dit knutselend, met hulp van de gamma, praxis, Conrad of hoe dan ook kunnen oplossen. Dit kan stimulerend werken voor ieder en kan een nadeel toch een voordeel worden, zoals een bekende filosoof ooit gezegd heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 01 nov 2014
- Laatste bezoek: 17 jan 2017 16:51
- Actief als: particulier
- Locatie: belgie
Re: Positief / Negatief
@dhl c hippen mag dan misschien niet ’toegelaten ’zijn in België. ... maar we zijn Belgen, dus doen het toch in de grijze zone 
@kad in jar ik zou ook niet Gelukkig zijn mocht mijn wagen kleurverschil hebben, straffer nog, ik inspecteer eerst de wagen voor betaling, als mij iets niet aanstaat, mogen ze dat eerst oplossen, perslot van rekening gaat het toch over Veel geld, je weet wat je kan en mag verwachten en dat moet dan ook voldoen.
Verder kijk ik ook naar de wagen uit, en schuim Internet af naar voor/nadelen, zodat ik kan anticiperen en al kan bedenken hoe op te lossen tegen dat het zover is

@kad in jar ik zou ook niet Gelukkig zijn mocht mijn wagen kleurverschil hebben, straffer nog, ik inspecteer eerst de wagen voor betaling, als mij iets niet aanstaat, mogen ze dat eerst oplossen, perslot van rekening gaat het toch over Veel geld, je weet wat je kan en mag verwachten en dat moet dan ook voldoen.
Verder kijk ik ook naar de wagen uit, en schuim Internet af naar voor/nadelen, zodat ik kan anticiperen en al kan bedenken hoe op te lossen tegen dat het zover is
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Dat chippen is hier echt wel verboden. Bij vermoeden tot slaan ze je auto aan. Hier in de streek hebben ze drie auto's aangeslagen. Komt daarbij dat bij zwaar ongeval de verzekering zich tegen jou kan keren. Ik vind het risico te groot.
Ben stiekem jaloers op de Nederlanders hiervoor
Van bepaalde zaken verschiet ik wel ivm de Kadjar, zoals bvb geen verlichting in handschoenkastje, knoppen die niet verlicht zijn, spiegels die niet elektrisch inklappen,...
Vandaar dat een uitgebreide proefrit erg belangrijk is. Ik vraag minstens een halve dag (een lange halve dag..) om de wagen ten gronde te ontdekken. Willen ze dit niet toestaan, dealers genoeg. Maar in de praktijk doet men hier niet moeilijk over.
Ivm dat schokken, als het probleem echt zo groot is zoals sommigen melden, ben ik er zeker van dat er nog een update komt. Ze blijven hun produkten aanpassen en verbeteren. Die updates zijn gratis. Misschien moeten jullie eens een andere dealer raadplegen en die zijn mening vragen? Als ik zie dat er voor mijn voertuig op de twee maanden dat ik hem heb, reeds 3 updates waren ivm motor en versnellingsbak. Dat wil toch zeggen dat ze bepaalde zaken serieus nemen. Ik mag ten aller tijde met mijn auto naar de garage gaan en telkens zullen ze die aan de computer hangen om te kijken of er een update is. De dealer weet dit ook niet altijd zonder te proberen.
Ben stiekem jaloers op de Nederlanders hiervoor

Van bepaalde zaken verschiet ik wel ivm de Kadjar, zoals bvb geen verlichting in handschoenkastje, knoppen die niet verlicht zijn, spiegels die niet elektrisch inklappen,...
Vandaar dat een uitgebreide proefrit erg belangrijk is. Ik vraag minstens een halve dag (een lange halve dag..) om de wagen ten gronde te ontdekken. Willen ze dit niet toestaan, dealers genoeg. Maar in de praktijk doet men hier niet moeilijk over.
Ivm dat schokken, als het probleem echt zo groot is zoals sommigen melden, ben ik er zeker van dat er nog een update komt. Ze blijven hun produkten aanpassen en verbeteren. Die updates zijn gratis. Misschien moeten jullie eens een andere dealer raadplegen en die zijn mening vragen? Als ik zie dat er voor mijn voertuig op de twee maanden dat ik hem heb, reeds 3 updates waren ivm motor en versnellingsbak. Dat wil toch zeggen dat ze bepaalde zaken serieus nemen. Ik mag ten aller tijde met mijn auto naar de garage gaan en telkens zullen ze die aan de computer hangen om te kijken of er een update is. De dealer weet dit ook niet altijd zonder te proberen.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 08 nov 2015
- Laatste bezoek: 10 jun 2019 12:55
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Beste DHL, bedankt voor je uitgebreide reactie. Het zet o.a. positief en negatief weer in het juiste perspectief. Je hebt het ook bij het juiste eind met de stelling dat klagen eerder op een forum verschijnt dan tevredenheid. Voor wat mij betreft bracht jij daarmee toch dat beetje expertise dat nodig was in dit draadje
On topic: M.i. moeten we dit draadje vooral gebruiken om problemen EN oplossingen te melden. Zo hoor ik nu dat er geregeld updates worden gedaan. Laten we elkaar daarover ook informeren. Ik heb dit langere tijd gedaan in een forum m.b.t. mijn vorige auto. Leerzaam en handig. Wat dat aangaat sluit ik me volledig aan bij Willemevert.

On topic: M.i. moeten we dit draadje vooral gebruiken om problemen EN oplossingen te melden. Zo hoor ik nu dat er geregeld updates worden gedaan. Laten we elkaar daarover ook informeren. Ik heb dit langere tijd gedaan in een forum m.b.t. mijn vorige auto. Leerzaam en handig. Wat dat aangaat sluit ik me volledig aan bij Willemevert.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 aug 2015
- Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Hoi,
Ik heb mijn kadjar sinds oktober en heb er al wel 3.200 km op zitten
Dit betekent, net als bij mijn vorige auto's hooguit 1 keer bij de dealer kom voor een beurt.
@ DHL
Jij hebt al drie updates achter de rug. Werd jij hiervoor benaderd door jouw dealer?
Ik heb mijn kadjar sinds oktober en heb er al wel 3.200 km op zitten

Dit betekent, net als bij mijn vorige auto's hooguit 1 keer bij de dealer kom voor een beurt.
@ DHL
Jij hebt al drie updates achter de rug. Werd jij hiervoor benaderd door jouw dealer?
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoilé met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Nee, die weet dat niet altijd of er een update beschikbaar is. Ik ging langs met de klacht van een schokje tijdens het optrekken, maar ik rijd wel niet met een Kadjar...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Niet negatief bedoeld hoor.. maar ik heb oprecht de indruk dat in andere landen de dealers de klant gewoon uit de brand helpen, en er ecu updates opdraaien. (zelfs 3)
Dat zou verklaren dat er in NL zoveel gemiep is.
Nederlanders zijn roomser dan de paus (i.i.g. in de EU)
RN France, of de importeur, is daarvoor namelijk niet aansprakelijk. (is dealerschap niet een soort francise?)
En aan een dealer kunnen ze geen EU boetes opleggen.
just a thought
Dat zou verklaren dat er in NL zoveel gemiep is.
Nederlanders zijn roomser dan de paus (i.i.g. in de EU)
RN France, of de importeur, is daarvoor namelijk niet aansprakelijk. (is dealerschap niet een soort francise?)
En aan een dealer kunnen ze geen EU boetes opleggen.
just a thought
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Positief / Negatief
Nu iets positief, dit wordt onze derde Renault in vier jaar wij hebben ook wel eens iets gehad wordt altijd goed opgelost nu wachten wij op onze kadjar intens, komt Mei 2016 wij rijden met veel plezier rond in de Renault hebben een Captur HH
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 01 nov 2014
- Laatste bezoek: 17 jan 2017 16:51
- Actief als: particulier
- Locatie: belgie
Re: Positief / Negatief
Wordt mijn tweede renault, 1 x stuk computer moeten laten vervangen omdat linker dimlicht niet meer brandde, in garantie ... wel overweeg ik extra 3 aan te kopen, met alle nieuwe technologie, lijkt dit geen overbodige luxe ...
Verder geen klagen ... probeer al tijd niet meer te vergelijken met mijn v70
Wat me wel is opgevallen, is dat de kadjars in nl een pak duurder zijn, klopt dit? Zie prijzen van 33000 verschijnen op Internet voor gelijkaardige configs die hier 28000 list zijn ...
Verder geen klagen ... probeer al tijd niet meer te vergelijken met mijn v70

Wat me wel is opgevallen, is dat de kadjars in nl een pak duurder zijn, klopt dit? Zie prijzen van 33000 verschijnen op Internet voor gelijkaardige configs die hier 28000 list zijn ...
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 14 nov 2015
- Laatste bezoek: 14 apr 2018 11:40
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Lang leve het Nederlandse belastingstelsel......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Positief / Negatief
Hier is alles duurder zo ook de verkeers boetes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 03 mei 2015
- Laatste bezoek: 16 jul 2020 21:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Berendrecht-Belgie
Re: Positief / Negatief
Beste kadjar vrienden
Ik rijd momenteel al twee jaar met mijn kadjar 130 tce bose full option,en heb tot op heden nog niets negatief ondervonden.
Het enige minpuntje dat ik heb is een kleine rammel van het handschoenkastje,en heb dit opgelost door een schuimrubbere strip in de klep te kleven zodat die wat vaster zit.Het is reeds mijn vierde Renault en heb nog nooit met een van deze wagens langs de kant gestaan,dus kwa negatief zul je mij nooit horen klagen en klagers en zagers die vindt je natuurlijk overal.
Ik rijd momenteel al twee jaar met mijn kadjar 130 tce bose full option,en heb tot op heden nog niets negatief ondervonden.
Het enige minpuntje dat ik heb is een kleine rammel van het handschoenkastje,en heb dit opgelost door een schuimrubbere strip in de klep te kleven zodat die wat vaster zit.Het is reeds mijn vierde Renault en heb nog nooit met een van deze wagens langs de kant gestaan,dus kwa negatief zul je mij nooit horen klagen en klagers en zagers die vindt je natuurlijk overal.
Kadjar tce 130 bose
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 08 nov 2015
- Laatste bezoek: 10 jun 2019 12:55
- Actief als: particulier
Re: Positief / Negatief
Hallo Kadjarders (of hoe moet ik jullie noemen?),
Ik rijd bijna drie jaar de Kadjar Bose Diesel. De teller is ook net aangeland op 136.000 kilometertjes. a1105 heeft gelijk als hij stelt dat de Kadjar je niet in de steek laat. Ook ik heb in deze drie jaar geen enkele keer langs de kant gestaan, een lekke band daargelaten (maar dat kan elk merk overkomen). Als frequente gebruiker ben ik echter wel tegen het een en ander aangelopen. Zo begaf een van de bandenspanningmeters het, heb ik drie keer een update van het elektronische systeem moeten laten uitvoeren. Hardnekkig was en blijft het wegvallen van de radio. Soms is er een hele reis geen radiosignaal, tenzij je de auto van het contact haalt, tien minuten laat staan en opnieuw start. Dan is er weer ontvangst. De wegklapbare trekhaak heeft ook tot op heden gezorgd voor het gebrekkig functioneren van het detectiesysteem. Ook na drie keer een update blijft het klungelen. Staat de trekhaak uit dan is niet alleen aan de achterzijde de detectie uitgeschakeld. Aan beide zijden valt dan ook de spiegeldetectie weg. Extra hinderlijk is dan dat de auto dit in de display blijft melden elke keer dat je van rijstrook wisselt. Je zit de melding vervolgens de hele trip weg te drukken. Klap je de trekhaak weer in dan blijft de detectie gestoord totdat de auto meer dan tien minuten van het contact is geweest. De detectie is trouwens een apart verhaal. Sta je in de file dan kan, zonder aanwijsbare reden, ineens het signaal afgaan van de detectie. Hetzelfde kan gebeuren bij regenbuien. Tijdens sneeuw kan het zijn dat je automatische botsbescherming spontaan uitschakelt. Op dat moment niet echt geruststellend... Het zijn kleine ongemakken maar om het beeld volledig te hebben meldt ik het dus maar.
Als vervoermiddel zelf is en blijft de Kadjar betrouwbaar, ruim, goedmoedig en van een goede zitpositie voorzien.
Ik rijd bijna drie jaar de Kadjar Bose Diesel. De teller is ook net aangeland op 136.000 kilometertjes. a1105 heeft gelijk als hij stelt dat de Kadjar je niet in de steek laat. Ook ik heb in deze drie jaar geen enkele keer langs de kant gestaan, een lekke band daargelaten (maar dat kan elk merk overkomen). Als frequente gebruiker ben ik echter wel tegen het een en ander aangelopen. Zo begaf een van de bandenspanningmeters het, heb ik drie keer een update van het elektronische systeem moeten laten uitvoeren. Hardnekkig was en blijft het wegvallen van de radio. Soms is er een hele reis geen radiosignaal, tenzij je de auto van het contact haalt, tien minuten laat staan en opnieuw start. Dan is er weer ontvangst. De wegklapbare trekhaak heeft ook tot op heden gezorgd voor het gebrekkig functioneren van het detectiesysteem. Ook na drie keer een update blijft het klungelen. Staat de trekhaak uit dan is niet alleen aan de achterzijde de detectie uitgeschakeld. Aan beide zijden valt dan ook de spiegeldetectie weg. Extra hinderlijk is dan dat de auto dit in de display blijft melden elke keer dat je van rijstrook wisselt. Je zit de melding vervolgens de hele trip weg te drukken. Klap je de trekhaak weer in dan blijft de detectie gestoord totdat de auto meer dan tien minuten van het contact is geweest. De detectie is trouwens een apart verhaal. Sta je in de file dan kan, zonder aanwijsbare reden, ineens het signaal afgaan van de detectie. Hetzelfde kan gebeuren bij regenbuien. Tijdens sneeuw kan het zijn dat je automatische botsbescherming spontaan uitschakelt. Op dat moment niet echt geruststellend... Het zijn kleine ongemakken maar om het beeld volledig te hebben meldt ik het dus maar.
Als vervoermiddel zelf is en blijft de Kadjar betrouwbaar, ruim, goedmoedig en van een goede zitpositie voorzien.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut