Dodojuice1980 stelt zich voor

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
dodojuice1980
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2011 03:49
Actief als: particulier

Dodojuice1980 stelt zich voor

Bericht door dodojuice1980 »

Goedendag,

Mijn nickname is dodojuice en dat staat in verband met mijn grootste hobby, detailen van auto's :mrgreen:
Ik rijd al heel wat jaren VW, maar ben er nu echt helemaal klaar mee..momenteel rijd ik een Passat van 2006 en dat ding zuigt me echt compleet leeg aan de meest rare storingen en reparaties :cry:

Via een (ex)collega welke ook altijd VAG heeft gereden, ben ik op de Megane gekomen. Ik zag de auto's wel veel rijden als ik naar mijn werk ga (dagelijks 200 km) maar had eerlijk gezegd verwacht dat ze veel duurder in aanschaf waren..altijd een leuke bijkomstigheid :D

Als tweede auto heb ik eens een Clio diesel gehad (2006) en daarvan kreeg ik plot de melding: STOP! defecte inspuiting tijdens een inhaalactie..de pomp was defect, metaaldeeltjes in het brandstofcircuit en de verstuivers waren kapot.
Deze hebben we toen ingeruild voor een Twingo van 2008, maar die is ook door verandering van banen van mij en mijn vrouw ook alweer weg :D

Nu ben ik me dus aan het oriënteren op een Megane Estate diesel van 2011 of 2012 en dan in een Bose uitvoering of een GT-Line, maar ik neig meer naar de Bose uitvoering..

Zit trouwens op zowel de GT als de Bose altijd een achteruitrijcamera ? En een panoramadak ? Kan deze ook opengeschoven worden?

Ik lees veel dat ze extreem zuinig zijn, maar is dat ook daadwerkelijk het geval ? Is 1:25 een reeel verbruik of moet ik dit idee bijstellen?
Zoals gezegd, rijd ik 100 km enkele reis woon-werk afstand en als ik dan lekker zuinig kan rijden is dat natuurlijk fijn meegenomen :thumb:

Zijn er nog specifiek zaken waar ik op dien te letten? Luchtmassameters, vliegwielen of andere gekkigheid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid