Beste mensen van dit forum, wellicht hebben jullie tips.
Na 20 jaar na volle tevredenheid VW gereden te hebben, wilde ik iets anders. Het is de Kadjar Bose (diesel) geworden. Vanaf de eerste kilometers heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik deze keus gemaakt hebt, en nu na 1.5 maand en bijna 7000 kilometer verder is mijn spijt alleen maar toegenomen. Hieronder een bloemlezing van mijn klachten mbt de Kadjar:
- Stoelen zitten uitermate slecht en lijken wel camping stoelen. Rugleuning te kort en te slap, zitting veel te kort, dus geen steun aan de benen. Heb nu arm, been, nek en rug klachten.
- Stuur kan te weinig naar je toe getrokken worden, en als ik het stuur wel goed heb, moet mijn stoel te ver richting dashbord dat mijn knieen klem zitten.
- Bijrijder kan zonder pijn ook niet zitten (diversen personen van collega's tot familie)
- Tijdelijke oplossing, een paar goedkope tuinkussens
- Radio DAB ontvangt bijna helemaal niks
- Geluid gaat automatisch harder en zachter, en de kwaliteit is teleurstellend voor een Bose
- Navigatie is vaak de weg kwijt
- Navigatie start zeer langzaam op, en je bent dan al ca 5 kilometer onderweg
- Beeldscherm middenconsole slaat soms helemaal vast en moet je de auto aan de kant zetten om alles te resetten (auto op slot en weer opnieuw beginnen)
- Onder het rijden te pas en te onpas elektrische storingen, en dus maar weer naar de kant om te resetten
- Dashboard kastje rammelt enorm.
- Automatten zijn nu al versleten, zitten al gaten in, en dat na 7000 kilometer. VW na 200.000 km nog niet versleten.
- Auto wordt pas na ca 20 kilometer een beetje warm, maar de kachel moet op 25gr om het een beetje behaaglijk in de auto te krijgen
- Auto is al terug geweest ivm terughaal actie, en is ook volledig up to date qua software
- Trekhaak is na 1.5 maand nog steeds niet onder de auto gezet
- Renault NL en de dealers (diversen geprobeerd) doen niks met mijn klachten.
- etc
M.a.w een zeer teleurgestelde klant.
Teleurstelling over mijn Kadjar
-
Pipe
Topic author - Net ingestapt

- Actief als: particulier
Teleurstelling over mijn Kadjar
Laatst gewijzigd door RichTrip op 19 feb 2016 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Suggestief taalgebruik
Reden: Suggestief taalgebruik
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Albert310
- Lid

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar
Wat jammer. Ik rij sinds 2 weken in de DCI 110 Bose en heb aanmerkelijk minder leed.
De stoelen vind ik prima zitten. Mijn tweede auto is een Golf VI GTI. De stoelen daar zijn voorgevormd en natuurlijk steviger. Ik heb echter geen klachten met de stoelen in de Kadjar. Wel ben ik het met je eens dat de zijdelingse steun minder is. Voor mij geen enkel probleem, ik rijd deze Kadjar namelijk relaxt (zeker in vergelijking tot de ook nog gechipte VW
).
Overigens heb ik vooraf uitgebreid proef gereden om met name de zitpositie goed te testen. Een van de redenen om nu de Kadjar te gaan rijden was de zitpositie. Hoger en n.m.m. ook voldoende tot goed. Ik heb dus geen klachten. Langste rit was totnogtoe 2 x 198 km in een ruk (heen en terug). Ook dan stap ik zonder problemen of klachten uit.
De DAB doet het bij mij prima. Enig minpunt is dat hij soms bij een eerste dagrit de zender kwijt is. Op te lossen door even naar het radio-menu te gaan. De navigatie is bij mij zeer vlot. Groot gemak is daarbij de spraakbesturing. Vastlopers e.d. heb ik niet. Jammer dus dat er bij jou zoveel in de techniek misgaat. Lijkt dus aan jouw auto (maandag) te liggen. Het kan beter bewijst mijn exemplaar.
De stoelen vind ik prima zitten. Mijn tweede auto is een Golf VI GTI. De stoelen daar zijn voorgevormd en natuurlijk steviger. Ik heb echter geen klachten met de stoelen in de Kadjar. Wel ben ik het met je eens dat de zijdelingse steun minder is. Voor mij geen enkel probleem, ik rijd deze Kadjar namelijk relaxt (zeker in vergelijking tot de ook nog gechipte VW
Overigens heb ik vooraf uitgebreid proef gereden om met name de zitpositie goed te testen. Een van de redenen om nu de Kadjar te gaan rijden was de zitpositie. Hoger en n.m.m. ook voldoende tot goed. Ik heb dus geen klachten. Langste rit was totnogtoe 2 x 198 km in een ruk (heen en terug). Ook dan stap ik zonder problemen of klachten uit.
De DAB doet het bij mij prima. Enig minpunt is dat hij soms bij een eerste dagrit de zender kwijt is. Op te lossen door even naar het radio-menu te gaan. De navigatie is bij mij zeer vlot. Groot gemak is daarbij de spraakbesturing. Vastlopers e.d. heb ik niet. Jammer dus dat er bij jou zoveel in de techniek misgaat. Lijkt dus aan jouw auto (maandag) te liggen. Het kan beter bewijst mijn exemplaar.
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Teleurstelling over mijn Kadjar
Lijkt erop dat veel van je klachten vooraf bij een goede proefrit inderdaad te merken waren.
Neemt niet weg dat de electrische storingen en het rammel…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Neemt niet weg dat de electrische storingen en het rammel…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 169 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-

-
Waar vind ik het kaartje( navigatie) in mijn renault kadjar Bj 2020. Het is nergens te vinden
door CapturGer » 06 aug 2025 21:22 » in Renault TomTom Navigatie -
Reacties: 0
Weergaves: 656 -
Laatste bericht door CapturGer
06 aug 2025 21:22
-
-
Vraag over verbinding Renault Mégane E-Tech met MyRenault-app
door erik1672 » 17 aug 2025 11:13 » in Renault App -
Reacties: 1
Weergaves: 1009 -
Laatste bericht door groen_duiven
17 sep 2025 13:30
-
-
-
Vraag over verbinding Renault Mégane E-Tech met MyRenault-app
door erik1672 » 17 aug 2025 11:14 » in Renault App -
Weergaves: 784 -
Laatste bericht door Pepone
17 aug 2025 14:04
-
-
-
Weergaves: 1007 -
Laatste bericht door BS1989
11 apr 2025 20:46
-
-
(Kadjar) Trekhaak in backorder Renault probleem.
door Theotrucker » 18 apr 2025 10:48 » in Techniek algemeen -
Weergaves: 564 -
Laatste bericht door Kata
18 apr 2025 20:42
-
-

-
Kofferbakbescherming Easyflex tbv Kadjar 2019
door mvdw310 » 01 nov 2025 22:09 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Weergaves: 480 -