Zo'n verzoekbriefje aan TNM kan inderdaad nooit kwaad PieterZoe...
Één ding weet ik wel, als deze tariefwijziging geen lullige 1 april grap blijkt te zijn, zoals hierboven eerder werd gesuggereerd, dan ga ik de TNM snelladers in ieder geval zoveel mogelijk mijden, daar waar ik ze nu nog juist bewust ging opzoeken vanwege hun (lage) tarief per geladen kW... Een tijdstarief zoals het nu zou gaan worden zou betekenen dat ik bij het tot 99% laden van mijn accu zo'n €16,- (voor 32 minuten laden) zou moeten gaan betalen, daar waar ik nu voor dezelfde 99% volle accu slechts €4,- tot €4,50 hoef te betalen... (voor 16-18 kW lading)
Nu zullen sommigen zich waarschijnlijk afvragen waarom ik tot 99% wil opladen aan een snellader... Omdat dat bij een aantal van mijn te rijden trajecten betekent dat ik dan één tussenstop (lees laadbeurt) minder hoeft te maken...
Maar goed, mijn alternatief voor snelladen gaan, zoals het er nu uitziet, de stations van FastNed worden... Geen tijdstarief, maar een kW-tarief...
Zonder abonnement kost mij dat dan 16-18 keer €0,79 per kW wat neerkomt op een bedrag tussen de €12,64 en de €14,22...
Sowieso dan, na die (belachelijke) tariefwijziging, dus al voordeliger dan laden bij een snellader van TNM...
Maar..... Ik ga een FastNed-abonnement nemen van €12,50 per maand en dan kost snelladen per kW €0,35...
Na twee snellaadsessies heb ik die €12,50 abonnementskosten dan alweer terugverdient en daarna betaal ik dan "slechts" €0,10 per snelgeladen kW meer dan dat ik nu gewend ben bij de snelladers van TNM...
Extra voordeeltje van de FastNed laadstations, altijd droog staan onder een overkapping...

en gratis wifi... (hoewel ik daar persoonlijk niet zo'n behoefte aan heb)
----------------------------------------