Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Je moet wel zelf voor de maand dat je niet laadt het €12.50 abonnement stopzetten. Je kunt in feite elke maand het abonnement aan- of uitzetten. Ik ben het de afgelopen maand, waarin ik niet bij FN ben geweest, echter vergeten...AC Snellaadpalen in NL en BE
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 285
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: AC Snellaadpalen in NL en BE
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 39
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Aha, dank je Martijn. 

Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 64
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
@PieterZoe count me in!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 29 dec 2018 09:21
- Actief als: professional
- Contacteer:
Het Fastned Standard abonnement is EUR 12 per maand incl. BTW om precies te zijn. Switchen kan per maand, maar alleen per einde factuurperiode. Als je het abonnement "uit" zet kun je het dus 1 maand later pas weer "aan" zetten en andersom. Vanaf ongeveer 250 kWh per maand ben je beter af met Unlimited voor EUR 99 per maand. Zo zou je zelfs minder dan 25 cent per kWh kunnen betalen. 

Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 mar 2017 00:54
- Actief als: professional
Ik heb ook al geklaagd over de tarieven bij TNM per 1-4-2016.Het is ook niet eerlijk dat een lader van 43 kw het zelfde betaald als de 50 kw chademo.Aangzien er tussen die twee 7 kw verschil zit.Het zou eerlijker zijn al je per kWh zou betalen net zoals fastnet dit doet.TNM zegt dat de reden van de prijsverhoging de doorstroom bij de snelladers moet verbeteren,aangezien er vaak mensen zijn die de snellader nog bezet houden als de accu al lang vol is.Het is mijn ervaring ook dat de lader bezet gehouden word door mensen die de accu al lang vol hebben,maar het valt mij op dat dit de mensen zijn met de volvo XC90 Plug-in-Hybrid van maarliefst €78000! En mensen met de Plug-in-Hybrid Audi.Mensen met een 100% Ev zie ik dit nooit doen.De oplossing is denk ik gewoon een tijdstarief inwerking laten gaan als de accu vol is of een tijdstarief na 30 minuten,dan laten mensen het wel om hem zo lang aan de lader te laten staan.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 71
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Eentje erbij voor Martijn: Winkelcentrum Sterrenburg P.A. de Kok-Plein 171, 3318 JS Dordrecht. Afgelopen week getest op 22 kW en is nog gratis ook.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 83
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Roland schreef dit stukje op het Tesla Motors Club forum. Niet echt on-topic, maar wel interessant.
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ng/page154Audi heeft in Geneve nogmaals bevestigd dat de serieproductie van de Q6 e-tron in 2018 zal starten. Eerder gaven ze aan dat deze auto op 150 kW kan laden, maar nu wordt zelfs aangegeven dat 350 kW hun voorkeur heeft langs de Autobahn. Dus mijn voorzichtige conclusie is dat ze mogelijk ook laden op 350 kW zullen ondersteunen in hun EV.
Hyundai geeft aan dat de Ioniq op 100 kW kan laden. Met de keuze voor een 28 kWh batterij lijkt me dat best veel, maar sneller dan 50 kW is wel mogelijk. De CCS standaard kan al 200 A (max 90 kW) aan. Alleen zijn de meeste snelladers momenteel nog beperkt tot 50 kW. Bij het plaatsen van 150 kW laders zou de Ioniq hier al wat voordeel uit kunnen halen. Ik zeg dit overigens zonder meer technische details van de Ioniq te kennen, dus ik maak dit op uit het bericht van Hyundai.
Bij CharIN wordt hard gewerkt aan de CCS standaard die tot 350 kW gaat. We (Fastned) zijn onlangs Member van CharIN geworden om deze ontwikkeling te ondersteunen en deze te kunnen uitrollen in ons netwerk.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 105
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Later, met een dekentje over de benen bij de infrarood kachel zittend, zullen wij onze kinderen verhalen vertellen over de tijd dat we 43kW laden snel vonden en hoe we toen aan het prutsen waren om een geschikt laadpaaltje te vinden
We schieten wellicht enigszins uit de bocht qua topic, maar in het kader van laden kwam ik nog een filmpje tegen met de visie van Nissan over laden en ontladen

We schieten wellicht enigszins uit de bocht qua topic, maar in het kader van laden kwam ik nog een filmpje tegen met de visie van Nissan over laden en ontladen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 79
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
ha ha, ik zit regelmatig met een dekentje over de benen IN de Zoe om op range te besparen. Dat mag je er dan meteen bij vertellen aan je kleinkinderen : )
Prima filmje trouwens. Het laat mooi zien hoe decentraliteit niet alleen een rol speelt in energieopwekking (zonnenpanelen, car2grid) maar ook in eletriciteitsdistributie: met dit soort modellen is er geen centraal grid meer nodig. Dat creeert ruimte in de markt
Prima filmje trouwens. Het laat mooi zien hoe decentraliteit niet alleen een rol speelt in energieopwekking (zonnenpanelen, car2grid) maar ook in eletriciteitsdistributie: met dit soort modellen is er geen centraal grid meer nodig. Dat creeert ruimte in de markt
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Off topic (misschien): TMN app is nu ook op Android geupdate. Geïnstalleerd en lijkt nu wel bruikbaar (ver na ac-lader natuurlijk!)
Hide post links |
-
- Lid
Ik heb zojuist mijn grieven over de prijsverhoging kenbaar gemaakt bij TNM en daarbij schoot mij nog iets te binnen.
Ik heb als TNM kaarthouder een email gekregen met de prijsverhoging, maar hoe zit dat met de klanten van andere providers? Hebben zij ook een email geregen van TNM of hun eigen provider? Zo niet, dan zouden sommige laders wel eens voor een grote verrassing komen te staan. Nu heb ik geen medelijden met een PHEV rijder die in eens €30,= moet afrekenen voor een uurtje laden en 3,7kWh, maar voor ongeïnformeerde Renault Zoe rijders is het natuurlijk vervelend.
Ik heb als TNM kaarthouder een email gekregen met de prijsverhoging, maar hoe zit dat met de klanten van andere providers? Hebben zij ook een email geregen van TNM of hun eigen provider? Zo niet, dan zouden sommige laders wel eens voor een grote verrassing komen te staan. Nu heb ik geen medelijden met een PHEV rijder die in eens €30,= moet afrekenen voor een uurtje laden en 3,7kWh, maar voor ongeïnformeerde Renault Zoe rijders is het natuurlijk vervelend.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 38
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Laat weer de nadelen van het huidige 'kijk op de site/app' systemen zien.
Als je al weet wat de prijs is dan ga je natuurlijk niet elke keer kijken of het veranderd is. Dus inderdaad, dat kan erg vervelend worden..
Als je al weet wat de prijs is dan ga je natuurlijk niet elke keer kijken of het veranderd is. Dus inderdaad, dat kan erg vervelend worden..

EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 20 feb 2019 23:36
Vitra Amstelveen heeft maar 2 outlets waarvan er maar 1 openbaar is. De andere is alleen voor hun klanten.
Hide post links |
-
- lid
@Roseboom 1981: Ik heb daar toevallig gisteren geprobeerd te laden, wat inderdaad niet lukte. Er stond al een Tesla en de paal probeerde de hele tijd het bezette contact te activeren als ik mijn kaart erbij hield.
Jammer dat dat niet aangegeven staat welke openbaar is; De tesla stond rechts en ik neem dus aan dat dat de openbare lader is. Ik weet overigens niet of de lader uberhaupt werkt als je geen Becharged kaart hebt. Ik begreep zoiets van de Tesla eigenaar.
Overigens net een stomme verrassing te zien in mijn TNM factuur; de 22KW lader van allego bij Hajé lelystad is ook 50cent per minuut, net als de Chademo 50KW kant.
Ik moest dus 23,6 euro betalen voor slechts 13kWh omdat ik daar een uur had gestaan (Ramptrip met weinig capaciteit vanuit duitsland. Auto had maar 15kWh capaciteit tijdens die trip). Ik ga toch even kijken of ik dit aan kan kaarten, omdat de AC kant geen prijs laat zien op de TNM kaart. Misschien ben ik gewoon naief, maar ik vond het wel logisch dat de 22KW niet dezelfde astronomische prijs had als de 50KW lader, en gezien er geen prijs stond nam ik maar aan dat er niets voor gerekent werd. De TNM laders laten namelijk voor AC wel aparte prijzen zien. Het klonk zo logisch toen...
Bijna 2 euro per kWh... Goede manier om elektrisch rijden de kop in te drukken
Jammer dat dat niet aangegeven staat welke openbaar is; De tesla stond rechts en ik neem dus aan dat dat de openbare lader is. Ik weet overigens niet of de lader uberhaupt werkt als je geen Becharged kaart hebt. Ik begreep zoiets van de Tesla eigenaar.
Overigens net een stomme verrassing te zien in mijn TNM factuur; de 22KW lader van allego bij Hajé lelystad is ook 50cent per minuut, net als de Chademo 50KW kant.
Ik moest dus 23,6 euro betalen voor slechts 13kWh omdat ik daar een uur had gestaan (Ramptrip met weinig capaciteit vanuit duitsland. Auto had maar 15kWh capaciteit tijdens die trip). Ik ga toch even kijken of ik dit aan kan kaarten, omdat de AC kant geen prijs laat zien op de TNM kaart. Misschien ben ik gewoon naief, maar ik vond het wel logisch dat de 22KW niet dezelfde astronomische prijs had als de 50KW lader, en gezien er geen prijs stond nam ik maar aan dat er niets voor gerekent werd. De TNM laders laten namelijk voor AC wel aparte prijzen zien. Het klonk zo logisch toen...
Bijna 2 euro per kWh... Goede manier om elektrisch rijden de kop in te drukken

EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Lid
@nivve
Op de kaart van TNM staat €0,25 per kWh voor deze lader, dus reclameren!
Edit: De kaart van TNM is erg onduidelijk. Als je de kaart ziet, dan zou je denken dat er een paal van Allego en een paal van TNM staat.
Als het een paal van Allego is,dan is er een starttarief van €2,25 en een uurtarief van €6,60. Is het een paal van TNM, dan zou het tarief van €0,25 per kWh moeten gelden. Als je er een uur stond, dan zou je nooit meer dan €9,00 moeten betalen.
Op de kaart van TNM staat €0,25 per kWh voor deze lader, dus reclameren!
Edit: De kaart van TNM is erg onduidelijk. Als je de kaart ziet, dan zou je denken dat er een paal van Allego en een paal van TNM staat.
Als het een paal van Allego is,dan is er een starttarief van €2,25 en een uurtarief van €6,60. Is het een paal van TNM, dan zou het tarief van €0,25 per kWh moeten gelden. Als je er een uur stond, dan zou je nooit meer dan €9,00 moeten betalen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Lid
Eerst met TNM gebeld.... Zucht... Volgens de jongedame zouden bij het Haje restaurant 2 snelladers staan. Eentje van Allego en ééntje die van TNM is geweest, maar door Allego is overgenomen. Het tarief voor het laden zou €0,50 per minuut zijn. Mijn argument dat dit niet de tarieven zijn die op de website van Allego staan werd afgedaan met "dit is wat Allego ons factureert".
Weet je wat? Ik bel met Allego! De eerste dame werkte er pas en verbond mij door met een man die mij vertelde dat het tarief inderdaad €0,50 per minuut was plus nog een starttarief. De Allegopaal zou overigens een 43kW kabel hebben. Ik heb de man op hun eigen website naar de pagina met de tarieven geloodst en hem duidelijk gemaakt dat hier geen tarief met €0,50 per minuut te vinden is.
Mijn conclusie na twee telefoontjes is dat er chaos heerst in infrastructuurland en dat mijn waardering voor Fastned met iedere negatieve ervaring bij de rest stijgt. Er is geen enkel overzicht over de snelladers en de tarieven. De kaart van The New Motion is ongekend onbetrouwbaar en het excuus van TNM is: "We zijn afhankelijk van anderen"
F#ck TNM!
Als je met een eigen kabel geladen hebt, dan was het dus het ex-TNM laadpunt en zou TNM het tarief van €0,25 per kWh moeten rekenen. Ik zie nergens op TNM kaart een disclaimer dat de tarieven op de kaart wel eens af zouden kunnen wijken van de realiteit.
Als de man van Allego gelijk heeft, dan zou hier een 43 kW snellaadpunt zijn dat niet op de kaart staat. Nu zou ik het mijden als de pest, want ik heb de indruk dat alle TNM/Allego palen naar €0,50 per minuut gaan.
Weet je wat? Ik bel met Allego! De eerste dame werkte er pas en verbond mij door met een man die mij vertelde dat het tarief inderdaad €0,50 per minuut was plus nog een starttarief. De Allegopaal zou overigens een 43kW kabel hebben. Ik heb de man op hun eigen website naar de pagina met de tarieven geloodst en hem duidelijk gemaakt dat hier geen tarief met €0,50 per minuut te vinden is.
Mijn conclusie na twee telefoontjes is dat er chaos heerst in infrastructuurland en dat mijn waardering voor Fastned met iedere negatieve ervaring bij de rest stijgt. Er is geen enkel overzicht over de snelladers en de tarieven. De kaart van The New Motion is ongekend onbetrouwbaar en het excuus van TNM is: "We zijn afhankelijk van anderen"
F#ck TNM!

Als de man van Allego gelijk heeft, dan zou hier een 43 kW snellaadpunt zijn dat niet op de kaart staat. Nu zou ik het mijden als de pest, want ik heb de indruk dat alle TNM/Allego palen naar €0,50 per minuut gaan.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 16
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Contacteer:
Bij het Hajé restaurant staat maar een snellader en dat is die met combinatie Chademo/AC 22kW. Ik heb ook gezien dat op de TNM app er 2 van 22kW staan vermeld maar die heb ik daar nog nooit aangetroffen. Overigens hebben mijn laad beurten daar nog nooit tot een vermelding op de factuur geleid.
Hide post links |
-
- lid
Op de kaart van TNM via de website staat geen prijs vermeld bij de 22KW laadaansluiting, dus ik heb het daar maar op gegooid (geen prijs = geen facturatie).
De allego site verwees overigens naar TNM (https://www.allego.nl/e-rijders/alles-o ... ost-laden/), dus wie is er nu de verantwoordelijke? Want ik vermoed dat TNM het naar Allego gaat doorsluizen als het overgenomen is.
De allego site verwees overigens naar TNM (https://www.allego.nl/e-rijders/alles-o ... ost-laden/), dus wie is er nu de verantwoordelijke? Want ik vermoed dat TNM het naar Allego gaat doorsluizen als het overgenomen is.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Lid
Wat is de code van de lader op de factuur? NewMotion EFACECQC0004 of Allego NLALLEGO0001442?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 11
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Ff naar de Ikea.
Lekker fijn laden zo.
Lekker fijn laden zo.
Rij elektrisch
Hide post links |
-
- lid
@Ad van der Meer: Het is de NLALLEGO0001442 lader. De prijs van NLALLEGO0001441 geldt daar blijkbaar voor.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 71
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Dwars achter beide auto's parkeren en rustig gaan shoppen. En neem nog wat Zweedse gehaktballetjes in het restaurant. Als je kenteken wordt omgeroepen eerst nog een uitgebreide toiletstop maken.RudyH schreef:Ff naar de Ikea.
Lekker fijn laden zo.
Overigens, als je dat niet besluit te doen zou ik altijd de kentekens van deze Sjonnies laten omroepen. Opvoeden die hap.
R110 september 2019
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 22
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Nog even over de tariefsverhoging van TNM...
Ik had een uitgebreide mail gestuurd of ze hun tariefsverhoging van 300% bij de AC snellaadpalen willen heroverwegen.
Krijg ik het volgende antwoord:
>>>
Hartelijk dank voor uw uitgebreide bericht. Ik begrijp uw onvrede en frustratie volledig. De elektrische markt is complex. Enerzijds is The New Motion aanbieder van laadpunten, anderzijds zijn we aanbieder van een pas waarmee geladen kan worden bij een groot aantal laadpunt-aanbieders. Helaas hebben we niet direct invloed op de prijzen die andere aanbieders hanteren. We werken hierin volgens een 'doorluik-systeem', waarin we de kosten rechtstreeks aan u doorberekenen. De enige kosten die we hierover heffen zijn €0,35 transactiekosten.
Lastig hierin is dat u gebruik maakt van een product van The New Motion (de laadpas) maar de diensten van andere partijen (de laadpunt aanbieders). Hierdoor kan er helaas geen constant tarief worden berekend bij opladen maar lopen de kosten erg uiteen door de verschillende aanbieders. Zo zijn er commerciële aanbieders waarbij de prijzen hoog zijn, maar er zijn ook genoeg aanbieders waarbij laden nog steeds enorm in kosten scheelt.
Het doel van het doorvoeren van de wijziging staat in deze voorop en is bedoeld om het optimale gebruik van de snelladers te stimuleren. Elektrisch rijden is dus een kwestie van goed uitzoeken en voorbereiden waar je wel en niet gaat laden. Om minder kosten uit te geven dient u meer geld uit te geven aan het selecteren van de laadpunten waar u gebruik van maakt.
Goedkoopste blijft natuurlijk om een laadpunt thuis en op de zaak aan te schaffen, dit is even een investering. Maar hiermee wordt u afhankelijk van de verschillende aanbieders en betaald u slechts uw eigen energietarief van gemiddeld €0,22.
Hartelijk dank voor uw feedback en mijn excuses dat ik het niet mooier kan maken dan dit.
>>>
Toch maar even een kort mailtje terug gestuurd dat dat niet echt mijn vraag heeft beantwoord...
Ik had een uitgebreide mail gestuurd of ze hun tariefsverhoging van 300% bij de AC snellaadpalen willen heroverwegen.
Krijg ik het volgende antwoord:
>>>
Hartelijk dank voor uw uitgebreide bericht. Ik begrijp uw onvrede en frustratie volledig. De elektrische markt is complex. Enerzijds is The New Motion aanbieder van laadpunten, anderzijds zijn we aanbieder van een pas waarmee geladen kan worden bij een groot aantal laadpunt-aanbieders. Helaas hebben we niet direct invloed op de prijzen die andere aanbieders hanteren. We werken hierin volgens een 'doorluik-systeem', waarin we de kosten rechtstreeks aan u doorberekenen. De enige kosten die we hierover heffen zijn €0,35 transactiekosten.
Lastig hierin is dat u gebruik maakt van een product van The New Motion (de laadpas) maar de diensten van andere partijen (de laadpunt aanbieders). Hierdoor kan er helaas geen constant tarief worden berekend bij opladen maar lopen de kosten erg uiteen door de verschillende aanbieders. Zo zijn er commerciële aanbieders waarbij de prijzen hoog zijn, maar er zijn ook genoeg aanbieders waarbij laden nog steeds enorm in kosten scheelt.
Het doel van het doorvoeren van de wijziging staat in deze voorop en is bedoeld om het optimale gebruik van de snelladers te stimuleren. Elektrisch rijden is dus een kwestie van goed uitzoeken en voorbereiden waar je wel en niet gaat laden. Om minder kosten uit te geven dient u meer geld uit te geven aan het selecteren van de laadpunten waar u gebruik van maakt.
Goedkoopste blijft natuurlijk om een laadpunt thuis en op de zaak aan te schaffen, dit is even een investering. Maar hiermee wordt u afhankelijk van de verschillende aanbieders en betaald u slechts uw eigen energietarief van gemiddeld €0,22.
Hartelijk dank voor uw feedback en mijn excuses dat ik het niet mooier kan maken dan dit.
>>>

Toch maar even een kort mailtje terug gestuurd dat dat niet echt mijn vraag heeft beantwoord...
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Daar heb je dan toch in vermeld dat je voor een laadpunt thuis en bij de baas TNM niet meer nodig hebt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- lid
"Om minder kosten uit te geven dient u meer geld uit te geven aan het selecteren van de laadpunten waar u gebruik van maakt."
Ik interpreteer het maar als: 'Om niet stervensveel te betalen, negeer onze laadpalen en laadt elders'
Ik heb overigens nog geen reactie mogen ontvangen op mijn eigen klachtmail aan TNM. Ik heb vooral aangekaard dat de oplossing niet passend is voor het probleem, gezien ze simpelweg een boetetarief na de eerste 30 minuten kunnen hanteren. Is al een week geleden, dus ben benieuwd of daar nog reactie op komt.
Ik interpreteer het maar als: 'Om niet stervensveel te betalen, negeer onze laadpalen en laadt elders'

Ik heb overigens nog geen reactie mogen ontvangen op mijn eigen klachtmail aan TNM. Ik heb vooral aangekaard dat de oplossing niet passend is voor het probleem, gezien ze simpelweg een boetetarief na de eerste 30 minuten kunnen hanteren. Is al een week geleden, dus ben benieuwd of daar nog reactie op komt.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ook geen reactie op een m.i. onjuiste factuur. Het gaat bergafwaards. Geld op?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Spontane creditfactuur voor de TNM laders van januari ontvangen van TNM. Helaas de daaropvolgende maand er weer bij gekregen. Gaat idd lekker daar.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 22
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
@nivve ik heb hetzelfde aangegeven gewoon vanaf 30 minuten een tijdsheffing en dat ook in het scherm aangeven als je de auto aankoppelt en wellicht ook nog op akkoord drukken. De kortladers worden mijns inziens onnodig hard getroffen door deze prijsstijging.
Hide post links |
-
- Lid
The New Motion doet zijn snelladers over aan Allego begrijp ik. Lekker voor Allego dat TNM nu hun eigen laadpunten probeert te pluggen en zegt dat je maar beter niet bij de snelladers van Allego kunt gaan laden. [sarcasme]Met zulke mensen is het fijnzaken doen![/sarcasme]
Edit toevoeging
Ik geloof er overigens geen bal van dat er alleen maar €0,35 per transactie aan de strijkstok blijft hangen voor TNM. Ze zullen ook wel een percentage van de transactie met de provider krijgen. Is niets mis mee, maar met zulke verhalen bouw je geen geloofwaardigheid op.
Edit toevoeging
Ik geloof er overigens geen bal van dat er alleen maar €0,35 per transactie aan de strijkstok blijft hangen voor TNM. Ze zullen ook wel een percentage van de transactie met de provider krijgen. Is niets mis mee, maar met zulke verhalen bouw je geen geloofwaardigheid op.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Het is iets anders volgens mij (kan mij vergissen). Die snelladers zijn altijd van Allego geweest. Allego (dochter van Alliander) is een soort operator voor bedrijven als TMN. Allego plaatst ze en heeft ze in eigendom. Ze zijn gebouwd door Efacec. Ik geloof niet dat daar iets aan verandert. Als je op de site van Allego kijkt zie je ook dat de prijzen heel verschillend zijn, afhankelijk voor welke operator ze die bedrijven. Anders gezegd, de opladers waar we het nu over hebben zijn "U aangeboden door TMN, operated by Allego".
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 20 feb 2019 23:36
Waarom wordt Oudekerk a/d Amstel - Amstelveen Vitra, De Oude Molen 2 , 1184 VW Amstelveen BeCharged niet aangepast van 4 outlets naar 1 outlet?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Apart dat TNM dan claimt dat ze tarieven van anderen (Allego) moeten doorberekenen als die snelladers in opdracht van TNM geplaatst zijn. Er is dus niets veranderd, behoudens de tariefstelling.
Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven 0,50 per minuut. Het staat wel op hun site zonder specificatie van lader(AC , combo of Chademo), op de laadpuntenkaart van TNM staan de AC aansluitingen van de snelladers als 22kW zonder tarief. De TNM app geeft ook 22kW aan en verwijst voor snellaadtarieven (?!) naar de site van Allego die weer doorverwijst naar TNM Tijd om Sandra te raadplegen
Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven 0,50 per minuut. Het staat wel op hun site zonder specificatie van lader(AC , combo of Chademo), op de laadpuntenkaart van TNM staan de AC aansluitingen van de snelladers als 22kW zonder tarief. De TNM app geeft ook 22kW aan en verwijst voor snellaadtarieven (?!) naar de site van Allego die weer doorverwijst naar TNM Tijd om Sandra te raadplegen
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 285
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
Wat bedoel je precies? Staat deze verkeerd op de kaart?Roseboom1981 schreef:Waarom wordt Oudekerk a/d Amstel - Amstelveen Vitra, De Oude Molen 2 , 1184 VW Amstelveen BeCharged niet aangepast van 4 outlets naar 1 outlet?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Hide post links |
-
- lid
@MartijnEV: Bij Vitra staat een lader met twee aansluitingen, waarvan 1 openbaar toegankelijk (de rechter). Echter op ac-lader.nl staat dat er 4 aansluitingen zijn. Dit moet dus terug naar 1.
Ook is de locatie niet helemaal correct, hij ligt precies in de knik van de Oude Molen bij de cirkel van de 'Krijgsman' (52.294190, 4.888561)
Ook is de locatie niet helemaal correct, hij ligt precies in de knik van de Oude Molen bij de cirkel van de 'Krijgsman' (52.294190, 4.888561)
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@MartijnEV: Zoonlief heeft vandaag hier bij Nissan geladen. 43kW. https://chargemap.com/points/details/ni ... togenbosch
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Daar mogen en kunnen Renaults dus ook laden? Kost dat? Geen hek na sluitingstijd?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut