Conclusie: bloody geavanceerd dingetje, en zit voorwaar niet simpel in elkaar. Ik zag het het ding ook ergens voor slechts 174 Euro te koop

Te duur om even een reserve te kopen om mee te klooien. Architectuur is Power (zeg maar even voor het gemak oude Apple). Een redelijke veronderstelling (maar niet meer dan dat) is dat de geluiden in de externe Flash chip zitten, en alle programmatuur in de processor.
Ik denk dat het geen doen is om te proberen een dump van de processor software te maken en te analyseren. Dat kost maanden om uit te vogelen. Het is ongetwijfeld mogelijk die Flash chip te herprogrammeren via de CANbus, maar dan moet je wel de commando's weten. En als je die weet: voor dat je het weet programmeer je per ongeluk de processor en is-ie dood. De enige manier om te achterhalen hoe je dat goed moet doen is ofwel via totale reverse engineering van de firmware (zie boven), of een "opname" te bemachtigen van het programmeren van dat ding. Ik weet niet of jullie ooit een update van dit ding hebben gehad maar ik geef ons ook daar weinig kans
Wat mijns inziens wel een optie is, is om de Flash chip uit te lezen met een SOT knijper en wat hardware. Nadeel is natuurlijk dat je dan vreselijk in de hardware zit te roeren. Re-flashen is waarschijnlijk niet heel erg moeilijk, maar voor elke poging moet je terug naar de chip. Hmmmmm. Gedachten?