Kleine mankementen

Fuego specifieke technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Kleine mankementen

Bericht door Meerten Welleman »

We zijn behoorlijk op de technische toer, vandaar deze twee vragen:

- Mijn binnenspiegel moet weer op z'n plek wordengezet, maar welke lijm is het beste?
- Mijn Fuego op lpg start momenteel alleen als het droog weer is. Een beetje vochtig weer en het feest gaat niet door.
Zeker op lpg niet. Heeft iemand een oplossing?

Dat is het voor het moment.

Bedankt alvast en groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Dag Meerten,

Loctite heeft speciale binnenspiegellijm die trillingsbestendig is en grote temperatuurwisseling aankan. Dat gebruiken ze geloof ik ook bij de Carglass als je daar heen gaat om de boel te laten lijmen.

Bij vochtig weer en startproblemen denk ik meteen aan electronica. Wat voor ontsteking heb je?
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Startproblemen

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Michiel,

Bedankt voor de Loctite tip. De Fuego waar het om gaat is een GTL uit 1983. Heeft het soms met de lpg te maken. Op lpg start hij sowieso altijd moeilijk. Ook bij droog weer.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Startproblemen

Bericht door gs82 »

Dag Meerten,

Slecht starten kan een hoop oorzaken hebben. Voor een succesvolle verbranding heb je natuurlijk vonk, brandstof en lucht nodig. Als een van de drie er niet of weinig is start de auto slecht. Je zou dus alledrie moeten bekijken om tot een conclusie te komen. Wat betreft slecht starten als het vochtig is, dan is de ontsteking voor mij dus de eerste verdachte. Oude bougiekabels kunnen bv een slechte vonk veroorzaken. Loop dus even de hele ontsteking langs om te checken of er iets vreemds aan de hand is. Heb je goeie vonk?

Het per definitie slecht starten op LPG is me ook niet helemaal duidelijk. Ik ben bij LPG-auto's sowieso gewend dat je op benzine start en zodra de boel een beetje opgewarmd is op LPG overschakelt. De verdamper moet natuurlijk ook op temperatuur komen...
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Een vonkje graag

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Michiel,

Deze Fuego is altijd heel gevoelig geweest voor vocht. Ik zal het aan de monteur vragen.

Bedankt weer voor het advies!

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Bericht door Fuego Turbo »

Meerten,

Mogelijk heb je opdit moment last van een vochtige verdelerkap.
Even losmaken, droogwrijven met een schone doek, monteren en weer eens proberen te starten.
Uiteraard eerst op benzine.

Nog een gekke vraag, maar ik stel 'm toch. Heb je nog wel benzine in je tank?
Dat kan ook de oorzaak van dit startprobleem zijn. :wink:

groeten

Enrico
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Sleutelen

Bericht door Meerten Welleman »

Bedankt voor het advies. Even kijken wat ik er zelf aan kan doen. Dit soort zaken zou ik ook zelf moeten uitproberen, maar op de een of andere manier gebeurt het niet of te weinig. Dat komt omdat ik zelf geen sleutelaar ben. Ik weet te weinig van techniek om de stap te zetten die andere autoliefhebbers blijkbaar wel zetten. Het kost me gewoon teveel tijd om het te doen, terwijl ik weet hoe handig het zou zijn. Je bent in een keer van de problemen af.
Maar ik blijf het ingewikkeld vinden. Daarom pleit ik nog steeds voor het opbouwen van een keten van Fuego servicepunten, waar je terecht kunt voor problemen waar je zelf niet uitkomt.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Bericht door Fuego Turbo »

Meerten,

Dit forum helpt je toch aardig op weg.
En ja, zo'n serviceketen is natuurlijk mooi. Maar er zijn nog maar zo weinig Fuego's over, dus dat wordt steeds lastiger.


groeten

Enrico
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Sleuteldagen

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi Enrico,

Weet je, het idee dat er iemand bij je in de buurt woont (of iets verder weg) die, eventueel tegen betaling, gemakkelijk mankementen kan oplossen, zou het zoveel aangenamer maken om in een klassieker te rijden.
Toen ik mijn eerste Fuego kreeg op 31 december 1991 ontdekte ik al vrij snel dat er nog iemand anders in Bussum in een Fuego reed. Dat bleek de zoon te zijn van onze installateur, notabene. Hij heeft toen een paar jaar mijn Fuego onderhouden, totdat hij ging verhuizen en het te druk kreeg met zijn werk. Gelukkig kon ik daarna snel overschakelen naar onze Duitse vrienden in Emmerich, maar dat is niet naast de deur dus werden bepaalde mankementen opgeschoven. Toen ik in IJmuiden ging wonen, ben ik jarenlang uitstekend geholpen door een autobedrijf in IJmuiden. Dat waren ook echte liefhebbers. Zij hebben voor niet zoveel geld wonderen verricht. Maar ook dat houdt een keer op. Gelukkig kwam ik op internet een monteur tegen die zowel mijn zilvergrijze Fuego als mijn Celica weer op de weg heeft geholpen. Hij repareert nu mijn blauwe Fuego, maar dat kost tijd omdat hij het vaak tussendoor moet doen. Met drie auto's maakt het ook minder uit hoe lang het duurt.

Vandaar dat idee van die servicepunten. Ik weet dat er in de kop van Noord Holland een goede garage is. Misschien moet ik daar gewoon weer een keer naartoe. Of kijken of de jongens in IJmuiden weer tijd hebben. Het heeft ook te maken met kennis en ervaring om ervoor te zorgen dat die Fuego's zolang mogelijk op de weg blijven. En ik maak doorgaans veel kilometers.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht